Marts '16 - fællestråd

Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4147
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7795

Re: Marts '16 - fællestråd

Indlægaf Filipai » 17. mar 2016, 13:04

Novella skrev:
Neenah skrev:Med det aktivitetsniveau lyder det ikke helt som om at du spiser nok :kys:


Jeg ved det ikke? Jeg synes, at jeg tager tre kg på, hvis jeg bare øger minimalt i forhold til det, jeg skriver ind i de her dage. Nu har jeg spist morgenmad og frokost, og jeg er på sammenlagt 478 kcal (og helt mæt, altså, der er slet ikke noget der). Det virker simpelthen så håbløst nogle gange. Hvis jeg spiser mere, tager jeg på. Hvis jeg spiser mindre, tager jeg også på.

Det lyder virkeligt som om din krop gør alt hvad den kan, for at holde fast i de kg du har, fordi den har været vandt til at få for lidt mad. Hvordan man så lige får vendt den onde spiral, ved jeg desværre ikke :gruble:
0
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4696
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7690

Re: Marts '16 - fællestråd

Indlægaf Ally » 17. mar 2016, 15:44

Jeg elsker mit job; kan ganske enkelt ikke forestille mig at lave andet end at undervise - og jeg er derudover også så heldig, at jeg er omgivet af en masse skønne unge mennesker. Derudover må jeg som kvindelig lærer - ja, der er flest mænd i min afdeling - af og til også lægge ører til både søde og dumsmarte kommentarer fra de unge knægte.

En af mine elever fortalte mig i dag, at en af mine andre elever har et crush på mig. Dét havde jeg nu alligevel ikke set komme - og jeg skal ikke udtale mig om, hvorvidt det er sandt eller ej, men ligegyldigt hvad kan jeg ikke lade være med at føle mig smigret. Som lærer er det rart, at der er elever, der sætter pris på én og alt det, man vil gøre for at hjælpe dem.

:lun:
2
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Muspel
Indlæg: 3881
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 10761

Re: Marts '16 - fællestråd

Indlægaf Muspel » 17. mar 2016, 17:16

Filipai skrev:Wuhuu, så har jeg nærmest allerede klaret mine mål for denne uge.

Har været til 3 gange holdtræning- håber på at jeg kan styre mit alkoholindtag på lørdag, så jeg kan komme afsted til et stram op hold på søndag.
Har været afsted på messe, og trods at der alle steder var slik, popcorn og sodavand, gik jeg kun derfra og havde spist et enkelt stykke chokolade (sådan en guldmønt)

Har dog et problem, når jeg er afsted til træning- stram op, og bare får en smule vægt på, ligegyldigt øvelse, så får jeg latterligt ondt i mine fødder. Eller, i svangen er det vel nærmere. Det føles som om der er nogle der stikker knive op igennem min sål. Hvis jeg træner i bare fødder, kan jeg klare det, men så glider jeg bare rundt. Jeg har indtil videre prøvet 2 par sportssko jeg havde i forvejen, nogle reebook der samtidig skulle træne måsen, og nogle asics gelesko. Reebook var rigtigt skidt, de andre en smule bedre.. Så er der nogen der har forslag til hvad jeg så skal vælge. ?


Mærkeligt med fødderne. Har du lagt mærke til, om du spænder i foden? For hvis der er for meget 'støddæmper' i dine sko - som fx løbesko. Så skal du bruge alt for meget energi på at holde balancen med vægt. Så er svaret træningssko der er mere faste. Jeg har fx lige købt et par Adidas til 250 kr i sport 24's outlet. Meget bedre end dem jeg havde.
0
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Marts '16 - fællestråd

Indlægaf Aquadorable » 17. mar 2016, 18:12

Filipai skrev:Wuhuu, så har jeg nærmest allerede klaret mine mål for denne uge.

Har været til 3 gange holdtræning- håber på at jeg kan styre mit alkoholindtag på lørdag, så jeg kan komme afsted til et stram op hold på søndag.
Har været afsted på messe, og trods at der alle steder var slik, popcorn og sodavand, gik jeg kun derfra og havde spist et enkelt stykke chokolade (sådan en guldmønt)

Har dog et problem, når jeg er afsted til træning- stram op, og bare får en smule vægt på, ligegyldigt øvelse, så får jeg latterligt ondt i mine fødder. Eller, i svangen er det vel nærmere. Det føles som om der er nogle der stikker knive op igennem min sål. Hvis jeg træner i bare fødder, kan jeg klare det, men så glider jeg bare rundt. Jeg har indtil videre prøvet 2 par sportssko jeg havde i forvejen, nogle reebook der samtidig skulle træne måsen, og nogle asics gelesko. Reebook var rigtigt skidt, de andre en smule bedre.. Så er der nogen der har forslag til hvad jeg så skal vælge. ?


Prøv Toesox. Sokker med skridsikre dutter under :)
0
K - 12.06.18 :love:
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Marts '16 - fællestråd

Indlægaf Novella » 17. mar 2016, 19:47

Nu er jeg helt rundt på gulvet :forvirret: Jeg har spist et ekstra måltid fordi jeg skulle til træning, og jeg har spist et godt stykke hjemmelavet pizza her bagefter med alle ingredienser målt og vejet - og jeg er stadig ikke oppe på 1000 kcal. Jeg har trænet kampsport i halvanden time.

Jeg er altså ikke det mindste sulten nu. Skal jeg så virkelig spise mere? Det virker helt sort. Men under 1000 kcal lyder godt nok af meget lidt.
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4147
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7795

Re: Marts '16 - fællestråd

Indlægaf Filipai » 17. mar 2016, 21:43

Muspel skrev:
Filipai skrev:Wuhuu, så har jeg nærmest allerede klaret mine mål for denne uge.



Mærkeligt med fødderne. Har du lagt mærke til, om du spænder i foden? For hvis der er for meget 'støddæmper' i dine sko - som fx løbesko. Så skal du bruge alt for meget energi på at holde balancen med vægt. Så er svaret træningssko der er mere faste. Jeg har fx lige købt et par Adidas til 250 kr i sport 24's outlet. Meget bedre end dem jeg havde.


Når du nævner det, så passer det meget godt med at jeg spænder for meget, så snart jeg lige får løftet foden og lidt lavet lidt bøjninger i den, så kan jeg stå en smule igen uden at det gør møghamrende ondt. Hvilke Adidas sko er det, jeg var faktisk derude tidligere, på jagt efter at prøve Nike Lunaeclipse, som selvfølgelig var udsolgt.

Er bare træt af at jeg ikke kan give den helt gas på øvelserne, fordi fødderne gør ondt :(
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4147
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7795

Re: Marts '16 - fællestråd

Indlægaf Filipai » 17. mar 2016, 21:45

Aquadorable skrev:
Filipai skrev:Wuhuu, så har jeg nærmest allerede klaret mine mål for denne uge.


Prøv Toesox. Sokker med skridsikre dutter under :)


Der er jeg alligevel lidt for forfængelig :genert:

Der er vidst heller ikke så meget støtte i anklen i dem? De skal også kunne bruges til noget zumba-halløj, og det kunne ligne mig at vrikke om :D
0
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2974
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6643

Re: Marts '16 - fællestråd

Indlægaf Sophaya » 17. mar 2016, 22:06

Jeg har lavet madpakke - selvom kantinen har sund mad er der også for mange fristelser. Så jeg har pakket det her + 2 skiver rugbrød:
image.jpeg


Og så et mellemmåltid, fordi det bliver en lang dag i morgen og jeg har ligget syg de seneste dage:
image.jpeg



Jeg føler mig faktisk ret dygtig :lol:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
4
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Muspel
Indlæg: 3881
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 10761

Re: Marts '16 - fællestråd

Indlægaf Muspel » 17. mar 2016, 23:07

Filipai skrev:
Muspel skrev:
Filipai skrev:Wuhuu, så har jeg nærmest allerede klaret mine mål for denne uge.



Mærkeligt med fødderne. Har du lagt mærke til, om du spænder i foden? For hvis der er for meget 'støddæmper' i dine sko - som fx løbesko. Så skal du bruge alt for meget energi på at holde balancen med vægt. Så er svaret træningssko der er mere faste. Jeg har fx lige købt et par Adidas til 250 kr i sport 24's outlet. Meget bedre end dem jeg havde.


Når du nævner det, så passer det meget godt med at jeg spænder for meget, så snart jeg lige får løftet foden og lidt lavet lidt bøjninger i den, så kan jeg stå en smule igen uden at det gør møghamrende ondt. Hvilke Adidas sko er det, jeg var faktisk derude tidligere, på jagt efter at prøve Nike Lunaeclipse, som selvfølgelig var udsolgt.

Er bare træt af at jeg ikke kan give den helt gas på øvelserne, fordi fødderne gør ondt :(


Jeg tager lige et billede i morgen :)
1
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Marts '16 - fællestråd

Indlægaf Aima » 18. mar 2016, 00:58

Novella skrev:Nu er jeg helt rundt på gulvet :forvirret: Jeg har spist et ekstra måltid fordi jeg skulle til træning, og jeg har spist et godt stykke hjemmelavet pizza her bagefter med alle ingredienser målt og vejet - og jeg er stadig ikke oppe på 1000 kcal. Jeg har trænet kampsport i halvanden time.

Jeg er altså ikke det mindste sulten nu. Skal jeg så virkelig spise mere? Det virker helt sort. Men under 1000 kcal lyder godt nok af meget lidt.


Jeg ville ikke begynde at spise, bare for at øge kalorieindtaget, hvis ikke jeg følte en eller anden slags sult. Altså ikke medmindre jeg var undervægtig og skulle tage på eller var syg og skulle bruge energi eller den slags.

Jeg ville i stedet være lidt opmærksom fremover, hvis der begyndte at tegne sig et mønster. Jeg ville snige lidt flere kalorier ind henover dagen. Et æg til morgenmaden (udover det sædvanlige), et håndfuld mandler her, en banan der og en proteinbar eller shake efter træning og den slags. I de perioder hvor jeg hverken spiser stivelse, kulhydrat eller sukker og træner meget, kan jeg også have svært ved at nå et acceptabelt kalorieniveau, og der er det sådan jeg løser det :)
0
I'll stick with hell no's and headphones...
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Marts '16 - fællestråd

Indlægaf Aquadorable » 18. mar 2016, 06:03

Filipai skrev:
Aquadorable skrev:
Filipai skrev:Wuhuu, så har jeg nærmest allerede klaret mine mål for denne uge.


Prøv Toesox. Sokker med skridsikre dutter under :)


Der er jeg alligevel lidt for forfængelig :genert:

Der er vidst heller ikke så meget støtte i anklen i dem? De skal også kunne bruges til noget zumba-halløj, og det kunne ligne mig at vrikke om :D


ALLE bruger dem i mit center :D Men nej, til dans skal du have sko på :)
0
K - 12.06.18 :love:
Muspel
Indlæg: 3881
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 10761

Re: Marts '16 - fællestråd

Indlægaf Muspel » 18. mar 2016, 12:39

Filipai skrev:
Muspel skrev:
Filipai skrev:Wuhuu, så har jeg nærmest allerede klaret mine mål for denne uge.



Mærkeligt med fødderne. Har du lagt mærke til, om du spænder i foden? For hvis der er for meget 'støddæmper' i dine sko - som fx løbesko. Så skal du bruge alt for meget energi på at holde balancen med vægt. Så er svaret træningssko der er mere faste. Jeg har fx lige købt et par Adidas til 250 kr i sport 24's outlet. Meget bedre end dem jeg havde.


Når du nævner det, så passer det meget godt med at jeg spænder for meget, så snart jeg lige får løftet foden og lidt lavet lidt bøjninger i den, så kan jeg stå en smule igen uden at det gør møghamrende ondt. Hvilke Adidas sko er det, jeg var faktisk derude tidligere, på jagt efter at prøve Nike Lunaeclipse, som selvfølgelig var udsolgt.

Er bare træt af at jeg ikke kan give den helt gas på øvelserne, fordi fødderne gør ondt :(


Her kommer billedet. Jeg ville dog så bruge nogen med mere stødabsorbering til zumbatimerne.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4147
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7795

Re: Marts '16 - fællestråd

Indlægaf Filipai » 18. mar 2016, 13:28

Aquadorable skrev:
Filipai skrev:
Aquadorable skrev:
Filipai skrev:Wuhuu, så har jeg nærmest allerede klaret mine mål for denne uge.


Prøv Toesox. Sokker med skridsikre dutter under :)


Der er jeg alligevel lidt for forfængelig :genert:

Der er vidst heller ikke så meget støtte i anklen i dem? De skal også kunne bruges til noget zumba-halløj, og det kunne ligne mig at vrikke om :D


ALLE bruger dem i mit center :D Men nej, til dans skal du have sko på :)

Haha. Måske har jeg valgt forkerte center. Har ikke set en eneste i fitnessworld med det.

Må finde en butik hvor de rent faktisk kan give noget ordentligt vejledning.
0
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2974
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6643

Re: Marts '16 - fællestråd

Indlægaf Sophaya » 18. mar 2016, 14:32

Ballademager skrev:
Sophaya skrev:Jeg synes at jeg har svært ved at mærke om jeg er sulten eller mæt - jeg tror at jeg er sulten nærmest hele tiden. Jeg ved ikke hvornår det egentlig passer, og fordi jeg så hurtigt tænker at jeg er sulten (over)spiser jeg meget. Er der nogen der kender til det?
Desuden synes jeg også, at jeg har enormt svært ved at greje hvad der er "normalt" ifht mad. Jeg er vokset op med overspisning og snacking, og har åbenbart svært ved at bryde de vaner og finde et normalt spisemønster her som voksen.


Jeg kender det godt :genert: Der er dage, hvor jeg bare er urealistisk sulten, og kan derfor ikke forstå, at jeg kan blive ved med at spise.

Er også selv vokset op med masser af snacks, og de vaner er svære at komme af med. Så forstår dig virkelig godt.

Tror, at maddagbog er en god ide, for så får du i hvert fald overblik, og så kan du bedre vurdere, hvad der er rimeligt at spise i løbet af dagen.

Ved godt, at du skriver, at du ikke kan faste, men jeg vil alligevel anbefale det. Det skal ikke blive en glidebane, og man skal jo spise normalt de andre dage, men det har faktisk hjulpet mig til at kontrollere min sult. Har ikke så ofte de der dage længere, hvor jeg er så sulten, at jeg ikke kan fokusere på andet.

:kys:


Hvor er det rart, at der er nogen der kan genkende det :lun:

Jeg vil overveje om jeg skal give fasten en chance når jeg engang har fået styr på det normale. Det må være et skridt ad gangen :)
0
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4696
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7690

Re: Marts '16 - fællestråd

Indlægaf Ally » 18. mar 2016, 18:15

Sophaya skrev:Jeg vil overveje om jeg skal give fasten en chance når jeg engang har fået styr på det normale. Det må være et skridt ad gangen :)
Ellers vil jeg anbefale 16:8-faste. Det er ikke noget, jeg gør tit, men måske to-tre gange om ugen. Det har i hvert fald hjulpet mig med ikke at snackspise efter aftensmaden og så først spise igen om formiddagen den følgende dag. Igen; det er ikke sikkert, at det fungerer for alle, men personligt er jeg glad for, at jeg fik det afprøvet.
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?

Tilbage til "Sund og/eller slank"