Terminstråd - alle er velkomne :)

Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lilleluftballon » 17. mar 2016, 18:22

Jeg havde ikke hørt om Sinnerup før idag, nok fordi det ikke er på sjælland. De er pæne, stolene, i viser.
1
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9660
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29251

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sangius » 17. mar 2016, 18:27

Jeg havde ønsket mig sådan en Sinnerup gyngestol i flere år, og da vi købte hus bestemte jeg mig for, at nu skulle jeg fandme have en. Så nu står den fint i min stue, og jeg tror den bliver god at amme i. Vil dog gerne have en skammel til den :)
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sorenspige » 17. mar 2016, 18:45

Jeg kom til at se mig i et spejl fra siden på arbejde i dag :tie:. Lad mig bare sige, at min graviditet ikke kun sidder på maven :tie:.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 17. mar 2016, 18:55

Lilleluftballon skrev:Danseprinsesse, er du tilknyttet en læge eller lignende mht din sukkersyge? Svimmel samt vægttab når du er så langt tror jeg altså jeg ville vende med noget sundhedsfagligt personale. Ikke at der nødvendigvis er noget galt - jeg er også svimmel når jeg er gravid og har også prøvet at besvime pludseligt i både denne og sidste omgang. Det tilskrives bare lavt blodtryk.

Sidste gang mærkede jeg også liv tidligt, også min mand. Sidste gang lå moderkagen enda ud mod maveskindet. Til MD kan jeg huske hun sagde "der går nok noget tid inden I kan mærke ham" - og der havde vi begge tydeligt mærket liv... Men ja - det er bare hyggeligt med liv. Jeg glemmer ret tit jeg er gravid - der er så meget andet med job og ældre barn osv, så er det rart med sådan en lille en der "banker på" derinde.

Jeg har også ondt i halebenet nogle gange - når jeg hoster og nyser fx. Eller skal ud af sengen. Har ikke tænkt på det som et bækkensymptom.


Jo, jeg er tilknyttet et helt team med det. Skal af sted igen den 9/4, det kan godt være, jeg skal prøve at ringe i morgen for at være sikker.

Det er ret vildt, især når moderkagen lå foran, du må have nogle livlige og sparkende babyer. :D

Jeg tror bare jeg læste, at halebenssmerter godt kunne være tegn på bækkenløsning.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 17. mar 2016, 19:00

Mittemis skrev:Danseprinsesse: jeg har også smerter i haleben. Så det sådan stråler ned i min højre balde. Og er generelt øm hele tiden. I både haleben og lænd. Det er ved at være svært at gå ret langt af gangen.. Jeg er 21+6 idag. Synes godt nok det er tidligt med dårlig søvn og konstante smerter :(

Jeg synes også det går bedre her, sådan med det psykiske. Jeg er sygemeldt til og med denne uge, og har så ferie henover påsken. Så starter igen efter påske. Glæder mig lidt til at komme tilbage på job. Men er også nervøs for at det bliver for hårdt igen. Men starter stille og roligt på deltid.


Ja, der er langt igen så.
På forhånd havde jeg fået at vide, at jeg kunne risikere at være sengeliggende pga. smerter det meste af graviditeten, så på den måde er jeg lettet over, det ikke er værre. Men ja, smerter der ødelægger nattesøvn er næsten det værste.

Håber du får en god opstart, og så virkelig mærker efter undervejs, så du ikke knækker på det. :kys:
1
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Nuttede-Nuser » 17. mar 2016, 20:39

Har I gjort jer tanker om hvor baby skal sove? Familie vugge, tremmeseng, smørhul, Babybay eller andet?
Jeg overvejer en Babybay da jeg så har ham tæt på mig uden helt at sove i samme seng. Men vi har så heller ikke nogen familie vugger så der er ikke så meget at rafle om. Sidder lige og kigger på om det bedst kan betale sig at købe de i Tyskland.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 17. mar 2016, 21:42

Sorenspige skrev:Jeg kom til at se mig i et spejl fra siden på arbejde i dag :tie:. Lad mig bare sige, at min graviditet ikke kun sidder på maven :tie:.


Min fars kone fortæller gerne om dengang, hun var gravid, og hendes svigerfar kiggede på hende og sagde "nå, jeg troede ikke graviditet sad på røven". :lol:
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 17. mar 2016, 21:54

Nuttede-Nuser skrev:Har I gjort jer tanker om hvor baby skal sove? Familie vugge, tremmeseng, smørhul, Babybay eller andet?
Jeg overvejer en Babybay da jeg så har ham tæt på mig uden helt at sove i samme seng. Men vi har så heller ikke nogen familie vugger så der er ikke så meget at rafle om. Sidder lige og kigger på om det bedst kan betale sig at købe de i Tyskland.


Vi køber en tremmeseng, hvor den ene side kan tages af, så den kan stå op imod vores seng. Det er mest for, at vi kan nå baby uden at skulle op og sidde/stå.
Til at starte med kan han ligge i liften eller babynest enten i tremmesengen eller evt. i vores seng, hvad der fungerer bedst.
Når han bliver større, sætter vi tremmesiden på igen med en sengerand.

Vi synes, vi får den mest fleksible løsning på den måde. :)
0
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Nuttede-Nuser » 18. mar 2016, 08:26

Danseprinsesse skrev:
Nuttede-Nuser skrev:Har I gjort jer tanker om hvor baby skal sove? Familie vugge, tremmeseng, smørhul, Babybay eller andet?
Jeg overvejer en Babybay da jeg så har ham tæt på mig uden helt at sove i samme seng. Men vi har så heller ikke nogen familie vugger så der er ikke så meget at rafle om. Sidder lige og kigger på om det bedst kan betale sig at købe de i Tyskland.


Vi køber en tremmeseng, hvor den ene side kan tages af, så den kan stå op imod vores seng. Det er mest for, at vi kan nå baby uden at skulle op og sidde/stå.
Til at starte med kan han ligge i liften eller babynest enten i tremmesengen eller evt. i vores seng, hvad der fungerer bedst.
Når han bliver større, sætter vi tremmesiden på igen med en sengerand.

Vi synes, vi får den mest fleksible løsning på den måde. :)


Havde vi haft plads i soveværelset havde jeg også valgt en tremmeseng med siden af. Men målene fra Babybayen passer perfekt, hvis der skulle stå en tremme seng med fuld længde så skal jeg gå med røven bar indtil han er stor nok til at skulle sove selv. For så kan min del af klædeskabet ikke åbnes :nerve:
Vi har rigeligt med plads alle andre stedet, bare ikke lige soveværelset.
0
Brugeravatar
Marigold
Indlæg: 431
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:22
Kort karma: 150
Likede indlæg: 396

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Marigold » 18. mar 2016, 10:59

Jeg ved ikke lige hvad vi gør med soveplads til den lille. Vi har rykket rundt i soveværelset siden den store kom til verden, og jeg sover meget bedre nu, så vil ikke rykke tilbage igen. Men det betyder at det bliver lidt svært at få plads til en seng ved siden af vores seng.

I øvrigt, når den tid kommer, har vi et værelse for lidt i huset. Så enten skal mandens datter afgive sit værelse som hun kun bruger hver anden weekend og så dele værelse med vores datter på 4 år. Eller også skal "de små" dele værelse. Heldigvis har vi tid til at tænke over det, for den lille sover inde i soveværelset det første stykke tid.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 18. mar 2016, 12:16

Marigold skrev:Jeg ved ikke lige hvad vi gør med soveplads til den lille. Vi har rykket rundt i soveværelset siden den store kom til verden, og jeg sover meget bedre nu, så vil ikke rykke tilbage igen. Men det betyder at det bliver lidt svært at få plads til en seng ved siden af vores seng.

I øvrigt, når den tid kommer, har vi et værelse for lidt i huset. Så enten skal mandens datter afgive sit værelse som hun kun bruger hver anden weekend og så dele værelse med vores datter på 4 år. Eller også skal "de små" dele værelse. Heldigvis har vi tid til at tænke over det, for den lille sover inde i soveværelset det første stykke tid.


Vi har også et værelse for lidt. Eller det vil sige, vi skal opgive vores kontor, når baby skal have eget værelse. Til at starte med kan vi nøjes med, at miste det ene skrivebord og stille tremmesengen der - men når han får brug for eget værelse for alvor, så må vi se, om vi skal flytte eller leve uden kontor. :/
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 18. mar 2016, 12:17

Nuttede-Nuser skrev:
Danseprinsesse skrev:
Nuttede-Nuser skrev:Har I gjort jer tanker om hvor baby skal sove? Familie vugge, tremmeseng, smørhul, Babybay eller andet?
Jeg overvejer en Babybay da jeg så har ham tæt på mig uden helt at sove i samme seng. Men vi har så heller ikke nogen familie vugger så der er ikke så meget at rafle om. Sidder lige og kigger på om det bedst kan betale sig at købe de i Tyskland.


Vi køber en tremmeseng, hvor den ene side kan tages af, så den kan stå op imod vores seng. Det er mest for, at vi kan nå baby uden at skulle op og sidde/stå.
Til at starte med kan han ligge i liften eller babynest enten i tremmesengen eller evt. i vores seng, hvad der fungerer bedst.
Når han bliver større, sætter vi tremmesiden på igen med en sengerand.

Vi synes, vi får den mest fleksible løsning på den måde. :)


Havde vi haft plads i soveværelset havde jeg også valgt en tremmeseng med siden af. Men målene fra Babybayen passer perfekt, hvis der skulle stå en tremme seng med fuld længde så skal jeg gå med røven bar indtil han er stor nok til at skulle sove selv. For så kan min del af klædeskabet ikke åbnes :nerve:
Vi har rigeligt med plads alle andre stedet, bare ikke lige soveværelset.


Ork, så længe du er på barsel, er det vel bare et spørgsmål om en knage til morgenkåben? Problem solved. :P
0
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 18. mar 2016, 20:37

Så fik vi lavet den kønsscanning. Skulle være 14+3 (som jeg også holder fast i jvf nakkefoldscanning) men hendes målinger sagde 13+6, så 3 dage bagefter. Men det betyder vist ikke så meget når det kun er nogle dage.

Men altså hvorom alting her, så skal vi have en lille pige!! :D :D Juhuuu, glæder mig helt vildt! Billede i morgen, måske, hvis jeg orker. Skal på kursus hele dagen.
7
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Nuttede-Nuser » 18. mar 2016, 20:45

Snowdrop skrev:Så fik vi lavet den kønsscanning. Skulle være 14+3 (som jeg også holder fast i jvf nakkefoldscanning) men hendes målinger sagde 13+6, så 3 dage bagefter. Men det betyder vist ikke så meget når det kun er nogle dage.

Men altså hvorom alting her, så skal vi have en lille pige!! :D :D Juhuuu, glæder mig helt vildt! Billede i morgen, måske, hvis jeg orker. Skal på kursus hele dagen.


Stort tillykke med den lille pige :blomst: Og jeg slap for at æde en gammel hat :lol:
0
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Nuttede-Nuser » 18. mar 2016, 20:47

Danseprinsesse skrev:
Nuttede-Nuser skrev:
Danseprinsesse skrev:
Nuttede-Nuser skrev:Har I gjort jer tanker om hvor baby skal sove? Familie vugge, tremmeseng, smørhul, Babybay eller andet?
Jeg overvejer en Babybay da jeg så har ham tæt på mig uden helt at sove i samme seng. Men vi har så heller ikke nogen familie vugger så der er ikke så meget at rafle om. Sidder lige og kigger på om det bedst kan betale sig at købe de i Tyskland.


Vi køber en tremmeseng, hvor den ene side kan tages af, så den kan stå op imod vores seng. Det er mest for, at vi kan nå baby uden at skulle op og sidde/stå.
Til at starte med kan han ligge i liften eller babynest enten i tremmesengen eller evt. i vores seng, hvad der fungerer bedst.
Når han bliver større, sætter vi tremmesiden på igen med en sengerand.

Vi synes, vi får den mest fleksible løsning på den måde. :)


Havde vi haft plads i soveværelset havde jeg også valgt en tremmeseng med siden af. Men målene fra Babybayen passer perfekt, hvis der skulle stå en tremme seng med fuld længde så skal jeg gå med røven bar indtil han er stor nok til at skulle sove selv. For så kan min del af klædeskabet ikke åbnes :nerve:
Vi har rigeligt med plads alle andre stedet, bare ikke lige soveværelset.


Ork, så længe du er på barsel, er det vel bare et spørgsmål om en knage til morgenkåben? Problem solved. :P

Haha så bliver jeg sgu da kendt som landsbytossen i vores lille by hvis jeg kommer ned og handler i barrøv, baby og badekåbe :lol:
0

Tilbage til "Graviditet"