Min kæreste har løjet for mig.

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7464
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24400

Min kæreste har løjet for mig.

Indlægaf Moxy-lady » 17. mar 2016, 20:36

Jeg er så skuffet og ked af det, og jeg bliver i tvivl om alt.

Min kæreste har været i skole i dag, eller rettere, det troede jeg at han var. Men min mor har set ham oppe på stationen kl 14.30 i dag. Da jeg så spørger ham hvornår han tog fra studiet siger han kl 15.
Jeg går og tygger på den lidt og konfronterer ham så med det og han fortæller mig at han ikke har været på studie, fordi han ikke kunne overskue det (han har det ikke så godt for tiden) og at han syntes at det var pinligt at fortælle mig. Hvilket er baseret på absolut ingenting! Jeg har selv en del fravær fra mit studie og jeg er generelt ret large med langt det meste, netop fordi jeg hellere vil have sandheden end løgne.

Jeg har en rigtig uheldig historik med både en far og ekskærester der har løjet meget for mig af alle mulige forskellige grunde, og jeg har det rigtig svært med at vores forhold lige pludselig er sådan et hvor man lyver. Og som jeg forklarede ham, så aner jeg jo i princippet ikke hvornår han ellers har løjet for mig, hvilket han siger at han ikke har. Og i princippet tror jeg på ham, men alligevel har jeg ondt i maven af alle mulige udefinerede følelser som jeg slet ikke kan formulere. Han har undskyldt og lovet at det aldrig sker igen og han er godt klar over at han har trådt i spinaten. Men jeg kan ikke finde ud af om han synes at jeg overreagerer helt vildt.

Jeg tror mest af alt at jeg føler mig svigtet, at jeg synes at vi er bedre end det, at jeg er bedre end det.

På trods af at jeg ikke rigtig tror på at han kunne finde på at være mig utro, så spurgte jeg alligevel, hvilket han selvfølgelig benægtede. Jeg skammer mig over at jeg spurgte om lov til at se hans telefon, hvilket jeg også fik lov til med det samme. Jeg hader at være sådan her, og jeg er vred på ham over at han er skyld i at jeg får det sådan her. Og samtidig er jeg bange for at han får nok af mig fordi jeg eventuelt overdriver.
Jeg kan mærke alt muligt gammelt dukke op i mig som jeg troede var begravet, men samtidig synes jeg også at det er så ufatteligt dum en årsag til at lyve? Den eneste reaktion han ville få på at sige at han ikke tog på studie, var at jeg ville spørge om jeg kunne gøre noget. Altså omsorg og empati. Og han er før kommet hjem fordi han ikke havde det godt, så det er ikke fordi det aldrig nogensinde er sket før. Det er det der er så underligt. Og han siger at han virkelig ikke aner hvorfor han valgte at lyve, andet end at han (pludselig) fandt det pinligt.

Jeg er så forvirret.
0
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55652
Kontakt:

Re: Min kæreste har løjet for mig.

Indlægaf Ado » 17. mar 2016, 20:44

Sandheden er selvfølgelig oftest at foretrække. Men nogle gange fyrer mennesker en lille hvid løgn af - helt uden det betyder noget alvorligt for forholdet.
Lige denne løgn ville jeg ikke tage så tungt. Det KN jo være, at manden kæmper med selvværdet og ikke lige kunne overskue at udstille sin sårbarhed i dag? Nogle gange kan dagene bare føles som om verden er væltet.
20
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32426

Re: Min kæreste har løjet for mig.

Indlægaf icelady » 17. mar 2016, 20:58

Jeg ville -som dig- også blive meget skuffet. For ærlighed er sgu vigtigt.

Men hvis han virkelig har det skidt for tiden, så kunne grunden jo være, at han var bange for du ville se skævt til, hvis han erkendte han ikke kunne overskue skolen.
Om du ville reagere sådan tror jeg nu ikke; men hvis man har det skidt, så er logik ikke altid gangbar.

Ved han,hvordan du har det med at blive løjet for af mænd?
3
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7464
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24400

Re: Min kæreste har løjet for mig.

Indlægaf Moxy-lady » 17. mar 2016, 21:06

adagio skrev:Jeg synes du skal tage en slapper. Det handler ikke om dig, det handler om at han har det svært med noget og skammer sig over det. Hjælp ham i stedet for at gøre det til en krise for jeres forhold.


Well, jeg er i princippet enig med dig. Hvis det er sandheden han har fortalt mig nu. Det er den tvivl der sidder i mig og nager.

Jeg er så ambivalent omkring det her. Jeg har før stolet blindt på nogen der ikke var min tillid værdig og det burde jeg have vidst. Og på trods af at jeg godt ved at min kæreste er troværdig, så sidder der en rest af tvivl tilbage som jeg ikke ved om bunder at være et brændt barn eller om det er fordi noget ikke stemmer.

Jeg har altid intuitivt stolet på ham, og det gør jeg stadig. Men det er som om mit hoved er mere skeptisk.

Det skal lige siges at han for et år siden gik ned med stress og der havde han ikke fortalt mig om nogle kviklån han havde taget. Vi har ikke fælles økonomi og jeg har selv truffet dumme beslutninger mens jeg var deprimeret. Jeg bebrejdede ham ingenting, og jeg hjalp ham med at finde en løsning, men det sårede mig at han ikke havde følt at han kunne komme til mig med det.

Vi har været sammen i over 7 år uden de store udfordringer, men han har nogle gange fortiet ting for mig af forskellige årsager. Dette er den anden direkte løgn jeg har taget ham i (første gang var i starten og på sin vis forståelig-ish) og så to gange hvor han ikke har fortalt mig ting. Nu jeg tænker over det, tror jeg at det her er et spørgsmål om at det ikke er første gang, men er første gang hvor det er en inderlig ligegyldig løgn.
1
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Pixie88
Indlæg: 580
Tilmeldt: 26. aug 2015, 10:39
Kort karma: 132
Geografisk sted: Nordpolen
Likede indlæg: 1254

Re: Min kæreste har løjet for mig.

Indlægaf Pixie88 » 17. mar 2016, 21:07

Jeg synes du overreagerer, men jeg kender dig jo Heller ikke. Mit indlæg er baseret på det du skriver og min holdning til det, jeg kan meget vel være helt ved siden af.

Jeg er fan af, at man i et forhold gør plads til hinanden og viser de hensyn den anden har brug for, med den forudsætning at man arbejder med sig selv og prøver at ændre sine tankemønstre såvel som handlemønstre.

Men du siger at han har det svært for tiden, så jeg ville ikke lægge så meget i det, fordi han netop er lidt off og fandt det pinligt. Jeg synes personligt det er en bagatel, når han ikke har lavet noget han ikke skulle (fx utroskab).

Det er enormt overskudsagtigt af ham, at han lader dig gennemgå hans telefon, men når han selv har det svært så tror jeg I begge skal lægge lidt bånd på jer selv og den måde I umiddelbart ville reagere når I bliver trigget. Det betyder også at han skal prøve at kommunikere med dig om, at han pjækkede og hvorfor. Jeg ville ikke satse på at han gentagende gange ville finde det ok at du gennemgår hans telefon, ligesom du heller ikke gentagende gange vil finde dig i at han lyver.

Du skriver du er vred på ham over at han får dig til at føle som du gør, men han er jo ikke den der har den grundlæggende skyld i, at du har lig i lasten, derfor kan du altså ikke blame ham og lade dine trust issues fra tidligere gå udover ham i den grad. Han må også gerne have det dårligt lige så vel som du må. Han må også gerne have det dårligt og lyve en enkelt gang om noget så banalt, uden han skal mistænkeliggøres og behandles uretfærdigt, så længe han selvfølgelig ikke lyver tit eller han har gjort det tidligere i jeres forhold.
Ingen af os er perfekte, det er ok at træde ved siden af med noget ganske harmløst, uden der skal falde brande.

Jeg synes I begge skal sige undskyld og komme videre.

Igen, jeg kan tage så grueligt fejl, hvis du synes jeg er helt væk, så bare lad som om jeg aldrig har skrevet noget.
5
I'm headin' out to South Park, gonna see if I can't unwind. Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, livin' a lie TIMMY!
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Min kæreste har løjet for mig.

Indlægaf DetSorteCirkus » 17. mar 2016, 21:07

Det er ham, der har skabt den dårlige stemning, ingen tvivl om det, men ellers synes jeg egentlig, at det helt store problem ligger i gensidig manglende tillid. Han burde stole på, at du ikke ringeagter ham, fordi han tager en fridag, og det er ikke holdbart, at du bliver så hårdt ramt af en hvid løgn, der i essensen ikke går ud over dig.

Dette er selvfølgelig baseret på, at du ikke har fuldstændig nul-tolerance overfor løgn. Har du det, er der jo egentlig ikke så meget at rafle om.
3
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7464
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24400

Re: Min kæreste har løjet for mig.

Indlægaf Moxy-lady » 17. mar 2016, 21:12

Vi har talt de her ting igennem før, men jeg tror at det er første gang han rigtig er blevet klar over hvor meget løgn er ødelæggende for mig. Jeg bliver nødt til at tage den med ham, sådan mere konkret. Jeg tror faktisk ikke på at han har gjort noget i en ond mening, men jeg tror måske at han ikke rigtig har troet at det betød så meget. Vil dels har han ville beskytte sig selv for skam eller for at skulle snakke om tingene.
Men god damn it, jeg fortjener bedre. Jeg er tilbøjelig til at være enig med Angie om at løgn er tæt på at være deal breaker, og det bliver han nødt til at vide.
0
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7464
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24400

Re: Min kæreste har løjet for mig.

Indlægaf Moxy-lady » 17. mar 2016, 21:20

Pixie88 skrev:Jeg synes du overreagerer, men jeg kender dig jo Heller ikke. Mit indlæg er baseret på det du skriver og min holdning til det, jeg kan meget vel være helt ved siden af.

Jeg er fan af, at man i et forhold gør plads til hinanden og viser de hensyn den anden har brug for, med den forudsætning at man arbejder med sig selv og prøver at ændre sine tankemønstre såvel som handlemønstre.

Men du siger at han har det svært for tiden, så jeg ville ikke lægge så meget i det, fordi han netop er lidt off og fandt det pinligt. Jeg synes personligt det er en bagatel, når han ikke har lavet noget han ikke skulle (fx utroskab).

Det er enormt overskudsagtigt af ham, at han lader dig gennemgå hans telefon, men når han selv har det svært så tror jeg I begge skal lægge lidt bånd på jer selv og den måde I umiddelbart ville reagere når I bliver trigget. Det betyder også at han skal prøve at kommunikere med dig om, at han pjækkede og hvorfor. Jeg ville ikke satse på at han gentagende gange ville finde det ok at du gennemgår hans telefon, ligesom du heller ikke gentagende gange vil finde dig i at han lyver.

Du skriver du er vred på ham over at han får dig til at føle som du gør, men han er jo ikke den der har den grundlæggende skyld i, at du har lig i lasten, derfor kan du altså ikke blame ham og lade dine trust issues fra tidligere gå udover ham i den grad. Han må også gerne have det dårligt lige så vel som du må. Han må også gerne have det dårligt og lyve en enkelt gang om noget så banalt, uden han skal mistænkeliggøres og behandles uretfærdigt, så længe han selvfølgelig ikke lyver tit eller han har gjort det tidligere i jeres forhold.
Ingen af os er perfekte, det er ok at træde ved siden af med noget ganske harmløst, uden der skal falde brande.

Jeg synes I begge skal sige undskyld og komme videre.

Igen, jeg kan tage så grueligt fejl, hvis du synes jeg er helt væk, så bare lad som om jeg aldrig har skrevet noget.


Jeg har ikke tænkt mig at gå i hans telefon igen. Det var simpelthen en umiddelbar reaktion hvor jeg ville være sikker på at jeg ikke var til grin som jeg har været tidligere (med ekser) jeg er rigtig pinligt berørt over at jeg krævede det, og jeg scrollede bare hurtigt hans sms oversigt igennem. Jeg kiggede ikke på nogle af dem specifikt og jeg var så flov da jeg sad med den, så jeg kan garantere dig at det ikke kommer til at ske igen. Jeg var egentlig mest interesseret i hans reaktion på at jeg ville se den, end på at se den, hvis det giver mening?

Du har muligvis ret i at jeg overreagerer og lader min fortid gå ud over ham. Jeg prøver virkelig at styre det og har i det store hele også fået det under kontrol, faktisk meget ved hjælp af at min kæreste er så... Jeg kan ærligt ikke forestille mig at han ville være mig utro. Men når han så bliver taget i en løgn, så dukker tvivlen op. Er det for godt til at være sandt? Er han virkelig til at stole på? Er jeg blændet af mine egne følelser?
0
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7464
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24400

Re: Min kæreste har løjet for mig.

Indlægaf Moxy-lady » 17. mar 2016, 21:23

DetSorteCirkus skrev:Det er ham, der har skabt den dårlige stemning, ingen tvivl om det, men ellers synes jeg egentlig, at det helt store problem ligger i gensidig manglende tillid. Han burde stole på, at du ikke ringeagter ham, fordi han tager en fridag, og det er ikke holdbart, at du bliver så hårdt ramt af en hvid løgn, der i essensen ikke går ud over dig.

Dette er selvfølgelig baseret på, at du ikke har fuldstændig nul-tolerance overfor løgn. Har du det, er der jo egentlig ikke så meget at rafle om.


Det har du ret i. Jeg troede bare ikke at vi ikke havde tillid til hinanden. Jeg tror at det er det der er en del af problemet. At jeg synes at det er underligt at han føler behov for at lyve om det, fordi det netop før har været et non-issue, og det skaber tvivlen hos mig.

Jeg kommer ikke til at gå fra ham for det, det ligger helt fast, men det er vigtigt for mig at få markeret at det ikke er acceptabelt.
0
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Min kæreste har løjet for mig.

Indlægaf DetSorteCirkus » 17. mar 2016, 21:27

Moxy-lady skrev:Det har du ret i. Jeg troede bare ikke at vi ikke havde tillid til hinanden. Jeg tror at det er det der er en del af problemet. At jeg synes at det er underligt at han føler behov for at lyve om det, fordi det netop før har været et non-issue, og det skaber tvivlen hos mig.

Jeg kommer ikke til at gå fra ham for det, det ligger helt fast, men det er vigtigt for mig at få markeret at det ikke er acceptabelt.


Det kan jeg godt forstå. Både fordi det er disrespektfuldt at lyve, og fordi det, når nu du nu ved, at han har det dårligt, kan blive en glidebane, hvor han bruger kræfter på at kompensere og skjule/lyve om sine problemer i stedet for at få gjort noget ved dem.
1
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7464
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24400

Re: Min kæreste har løjet for mig.

Indlægaf Moxy-lady » 17. mar 2016, 22:23

Helt enig. Vi har fået os en god snak om det hele, og han er godt klar over at han har trigget nogle gamle ting hos mig, ved ikke at være ærlig, og jeg har undskyldt at jeg kiggede i hans telefon. Jeg tror at vi forstår hinanden lidt bedre nu, når nogle ting er blevet gjort explicit.

Det kommer lige til at tage et par dage for os begge, eller i hvert fald for mig hvor jeg er lidt ekstra sensitiv.
1
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Q-beben
Indlæg: 1217
Tilmeldt: 23. dec 2015, 11:23
Kort karma: 267
Likede indlæg: 4288

Re: Min kæreste har løjet for mig.

Indlægaf Q-beben » 18. mar 2016, 08:09

Moxy-lady skrev: (han har det ikke så godt for tiden)


Moxy-lady skrev:Vi har været sammen i over 7 år uden de store udfordringer, men han har nogle gange fortiet ting for mig af forskellige årsager. Dette er den anden direkte løgn jeg har taget ham i (første gang var i starten og på sin vis forståelig-ish) og så to gange hvor han ikke har fortalt mig ting.


Jeg kan godt forstå, at du bliver skuffet over, at han lyver for dig. Og godt, at I har fået snakket om det... Men jeg synes, der er noget, der er vigtigt...

Hvis jeg var dig og havde været sammen med en kæreste i syv år, og han tidligere ikke har givet mig grund til ikke at stole på ham (sådan som du beskriver det ovenfor), og han kommer med en løgn over noget, som slet ikke er nødvendigt at lyve over. Plus at jeg VED, at han har det dårligt.

Ja, så tænker jeg, at det er nu, at jeg skal tilsidesætte mine egne behov lidt og give min fulde opmærksomhed på ham, for han har helt klart brug for mig. Han har det jo dårligt (som du skriver i en parentes). Han har brug for dig/din opmærksomhed/din støtte - og ikke for at blive kontrolleret...

Selvfølgelig skal han ikke lyve - og det har du så også fortalt ham - og så har du gjort dit. Nu må du overlade det til ham at gøre sit.

Han er et voksent menneske, og vil du være i det forhold, skal du kunne stole på, at det vil han overholde i fremtiden. Jeg synes, det er synd, hvis du lader dig styre af "hvad nu hvis...". Træf det valg at stole på ham. Det er godt, at du er bevidst om, at du har været uheldig med din far og tidl. kærester. Men du bliver nødt til at se din kæreste i lyset af den, han er, og ikke i lyset af dine tidligere oplevelser med andre mænd.
9
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2839
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 231
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5529

Re: Min kæreste har løjet for mig.

Indlægaf Luffegås » 18. mar 2016, 08:40

Hvis han kender til din fortid, burde han vide lidt bedre end at lyve over for dig.
Selvfølgelig skal du ikke smide guld på gaden, hvis han jo ellers er en dejlig kæreste, men synes også klart du skal markere du føler dig som en lort siden han ikke kan stole på hvordan du ville reagere. Jeg kender det godt, man føler sig som et elendigt menneske, og det er der ikke grund til, for det er ikke en selv der har løjet. Men så hellere blive enige om, at hvis man ikke kan stole på den anden og ikke tør fortælle den anden alt, jamen er man så selv i det rigtige parforhold? For det er jo heller ikke sjovt at bygge den slags løjne op, og rende rundt med dårlig samvittighed.

Og nu: Nu skal I så finde ud af hvad fanden der er med ham, der i hans hoved retfærdiggøre at han enten ikke er på studiet, eller tager tidligere hjem uden grund.
0
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7464
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24400

Re: Min kæreste har løjet for mig.

Indlægaf Moxy-lady » 18. mar 2016, 12:17

Q-beben skrev:
Moxy-lady skrev: (han har det ikke så godt for tiden)


Moxy-lady skrev:Vi har været sammen i over 7 år uden de store udfordringer, men han har nogle gange fortiet ting for mig af forskellige årsager. Dette er den anden direkte løgn jeg har taget ham i (første gang var i starten og på sin vis forståelig-ish) og så to gange hvor han ikke har fortalt mig ting.


Jeg kan godt forstå, at du bliver skuffet over, at han lyver for dig. Og godt, at I har fået snakket om det... Men jeg synes, der er noget, der er vigtigt...

Hvis jeg var dig og havde været sammen med en kæreste i syv år, og han tidligere ikke har givet mig grund til ikke at stole på ham (sådan som du beskriver det ovenfor), og han kommer med en løgn over noget, som slet ikke er nødvendigt at lyve over. Plus at jeg VED, at han har det dårligt.

Ja, så tænker jeg, at det er nu, at jeg skal tilsidesætte mine egne behov lidt og give min fulde opmærksomhed på ham, for han har helt klart brug for mig. Han har det jo dårligt (som du skriver i en parentes). Han har brug for dig/din opmærksomhed/din støtte - og ikke for at blive kontrolleret...

Selvfølgelig skal han ikke lyve - og det har du så også fortalt ham - og så har du gjort dit. Nu må du overlade det til ham at gøre sit.

Han er et voksent menneske, og vil du være i det forhold, skal du kunne stole på, at det vil han overholde i fremtiden. Jeg synes, det er synd, hvis du lader dig styre af "hvad nu hvis...". Træf det valg at stole på ham. Det er godt, at du er bevidst om, at du har været uheldig med din far og tidl. kærester. Men du bliver nødt til at se din kæreste i lyset af den, han er, og ikke i lyset af dine tidligere oplevelser med andre mænd.


Jeg lader mig normalt slet ikke styre af hverken tvivl eller "hvad nu hvis", overhovedet. Jeg hviler utrolig meget i mit forhold og jeg ved at han altid er der for mig, ligesom den anden vej rundt. Jeg er sikker på at han elsker mig overalt på jorden og at han ikke kunne finde på at være mig utro. Han er også rigtig god til at fortælle mig at han elsker mig og hvorfor, så jeg er som sagt rigtig sikker på at han vil mig. Men alle de her følelser er jo så også bygget op på ærlighed og troværdighed, og det er (i mine øjne) klart at når han så er uærlig så rykker det til det hele og får mig til at tvivle på om jeg mon er for naiv og godtroende. Ja, det er klart unfair at han skal straffes for noget fra min fortid, men samtidig synes jeg egentlig også at det er fair at jeg reagerer på at han gør noget jeg finder uacceptabelt, uanset min fortid. Hvis der er noget jeg har lært, så er det at jeg godt nå stille krav, uden at være bange for at miste, ligesom alle andre uden min fortid gør det. Og ærlighed er et krav for mig. Det synes jeg egentlig ikke at der er noget forkert i.
Når det er sagt, så er jeg selvfølgelig opmærksom på at han er under pres for tiden, og det har vi også snakket om. Han har i forbindelse med sidste års sygemelding gået hos en psykolog, som jeg har opfordret ham til at tage kontakt til igen, så han lærer nogle coping strategier eller andet der gør det lidt nemmere at håndtere presset. Det er en smal sti at betræde for mig, for det er svært at vide hvornår man snakker for meget om det og hvornår man skal presse på. Det med psykologen er dog ikke til diskussion.
3
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7464
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24400

Re: Min kæreste har løjet for mig.

Indlægaf Moxy-lady » 18. mar 2016, 12:29

Luffegås skrev:Hvis han kender til din fortid, burde han vide lidt bedre end at lyve over for dig.
Selvfølgelig skal du ikke smide guld på gaden, hvis han jo ellers er en dejlig kæreste, men synes også klart du skal markere du føler dig som en lort siden han ikke kan stole på hvordan du ville reagere. Jeg kender det godt, man føler sig som et elendigt menneske, og det er der ikke grund til, for det er ikke en selv der har løjet. Men så hellere blive enige om, at hvis man ikke kan stole på den anden og ikke tør fortælle den anden alt, jamen er man så selv i det rigtige parforhold? For det er jo heller ikke sjovt at bygge den slags løjne op, og rende rundt med dårlig samvittighed.

Og nu: Nu skal I så finde ud af hvad fanden der er med ham, der i hans hoved retfærdiggøre at han enten ikke er på studiet, eller tager tidligere hjem uden grund.


Jeg kan ikke forestille mig at være i et andet forhold, og jeg føler mig ret overbevist om at han har det på samme måde. Og nej, det er ikke specielt smart at skulle rende rundt og være mistroisk eller holde styr på løgne. Jeg tror egentlig at jeg har sluppet det nu, altså min mistro. Vi fik snakket det igennem i går og han er rigtig god til at bekræfte mig i at det er mig han vil. Som sagt finder jeg det også usandsynligt at han ville være sammen med en anden, når jeg ikke er i mine følelsers vold. Der kommer måske til at opstå situationer hvor min usikkerhed dukker op igen, men det kan både han og jeg godt rumme, det er jeg sikker på.

Der er en anden ting end utroskab der har trigget mig i alt det her og det er at jeg har været bange for at han har røget hash bag min ryg, fordi han har nogle gange haft behovet når han har lyst til at flygte fra virkeligheden. Det er ikke en sort/hvid no-go, men det er klart at jeg ikke bryder mig om at han skal bruge det på den måde og at jeg slet ikke vil acceptere at han gør det bagom min ryg. Det har han heller ikke gjort, men det har også været noget jeg har været nervøs for, bare lige så det hele ikke går op i utroskab og lignende.
Han ryger nogle gange om året, og det er altid med min viden og (sort of) accept. Det skal bare ikke være en virkelighedsflugt.
0
My world 12-10-18 :lun:

Tilbage til "Forhold og sex"