Jeg søger bøger der, som overskriften siger, er hyggelige, hjertevarme og/eller humoristiske.
Jeg er i en periode lige nu, hvor tingene i det private ikke kører helt optimalt og jeg har derfor brug for at kunne koble fra med noget der ikke er trist, folk dør, bliver syge etc. Jeg har været ude af nye-bøger loopet de sidste par år, så jeg er ikke helt med på hvad der er udkommet - det må også gerne være ældre bøger - og jeg mangler gode anbefalinger.
Jeg læser ret bredt, men dog ikke poesi/noveller. Det kan både være skønlitteratur, biografier og for den sags skyld også fantasy og krimier, så længe død, ulykke og sorg ikke er fremherskende. Lige pt. nostalgitripper jeg med Anne fra Grønnebakken bøgerne, men er ved den sidste bog i serien som jeg ved er rigtig hjerteskærende. De første bøger var dog skønne. Jeg har også lige læst Rick Riordans ‘Datter af dybet’ (fantasy), den var god. Lucy Dillons nyeste bog ‘Den store lykke’ (skønlitteratur) har jeg også læst, den var dog ikke så god som de første af hendes. Men mere for lige at understrege, jeg gerne læser lidt af hvert.
Så hvis I nu rigtig skal hygge jer (forestil jer en god stol, lunt tæppe, ild i kaminen og et godt glas et-eller-andet), hvad læser I/har I så læst I kan anbefale?
Alt er velkomment, nye og gamle titler - det kunne jo også være andre blev inspireret
Pjeps skrev:TAG
Pjeps, jeg tillader mig at tagge dig, jeg ved vi læser ret ens. Hvis du får tid, håber jeg du vil komme med nogle anbefalinger. Tænk ikke over hvad jeg måske har læst