Hverdagsbilledtraad

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14799
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24906

Re: Hverdagsbilledtraad

Indlægaf sigge » 2. sep 2015, 07:50

Pjeps skrev:Sådan en helt almindelig ting at gøre :stoned:

Køb en dyne, spræt den op, klip i den og sy den så sammen


Jeg er nysgerrig: Hvorfor?
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6344
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 771
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14588

Re: Hverdagsbilledtraad

Indlægaf Pjeps » 2. sep 2015, 19:26

sigge skrev:
Pjeps skrev:Sådan en helt almindelig ting at gøre :stoned:

Køb en dyne, spræt den op, klip i den og sy den så sammen


Jeg er nysgerrig: Hvorfor?


Fordi min seng har et dumt mellemrum mellem hovedgærde og madras,måde min hovedpude og jeg selv kommer i klemme i sprækken. Så nu har jeg lavet en laaaang hovedpude der kan stå op af hovedgærdet, så er det den der kommer i klemme i stedet for mig :genert: :lol:
2
:ninja:
Brugeravatar
Frk. L
Indlæg: 2533
Tilmeldt: 12. aug 2015, 15:12
Kort karma: 342
Geografisk sted: Sdrbronx
Likede indlæg: 3916

Re: Hverdagsbilledtraad

Indlægaf Frk. L » 2. sep 2015, 19:56

Fik lagkage i dag. Og et gavekort. Som tak for en masse tøj jeg har givet til en kollegas datter

:lun:
10
Jeg står i midten nu!
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14799
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24906

Re: Hverdagsbilledtraad

Indlægaf sigge » 3. sep 2015, 07:42

Pjeps skrev:
sigge skrev:
Pjeps skrev:Sådan en helt almindelig ting at gøre :stoned:

Køb en dyne, spræt den op, klip i den og sy den så sammen


Jeg er nysgerrig: Hvorfor?


Fordi min seng har et dumt mellemrum mellem hovedgærde og madras,måde min hovedpude og jeg selv kommer i klemme i sprækken. Så nu har jeg lavet en laaaang hovedpude der kan stå op af hovedgærdet, så er det den der kommer i klemme i stedet for mig :genert: :lol:


Smaaart. :gogo:
0
You can't spell awesome without me.
TurtleSpeed
Indlæg: 665
Tilmeldt: 11. aug 2015, 17:10
Kort karma: 101
Likede indlæg: 593

Re: Hverdagsbilledtraad

Indlægaf TurtleSpeed » 8. sep 2015, 02:41

Søndag var jeg trist og sur på verdenen, men fremfor at blive hjemme og surmule pakkede jeg en termo kaffe, en tupper med lidt mad og et tæppe og tog først i den Japanske Have og gik derfra så de 10min. hen til Botanisk Have. Det var så dejligt vejr og det hjalp virkelig på mit humør.


Museo Blanes ligger foran Den Japanske Have og ser simpelthen så smuk en bygning:
Billede


Med fine hvælvinger:
Billede


Flot indgang:
Billede


Med flotte døre (@annione - tænkte på dig)
Billede

:devil:
7
TurtleSpeed
Indlæg: 665
Tilmeldt: 11. aug 2015, 17:10
Kort karma: 101
Likede indlæg: 593

Re: Hverdagsbilledtraad

Indlægaf TurtleSpeed » 8. sep 2015, 02:48

Den Japanske Have er så fin. Men man må ikke sidde. Ikke spise. Ikke drikke. Ikke tage sten eller planter. Ikke trække vejret.

Billede


med fine Koi fisk i dammen:
Billede


Billede


Så fin anlagt:
Billede


Fine blomster:
Billede


Billede


Billede


Billede


Billede


Billede


Mange bier-
Billede
6
TurtleSpeed
Indlæg: 665
Tilmeldt: 11. aug 2015, 17:10
Kort karma: 101
Likede indlæg: 593

Re: Hverdagsbilledtraad

Indlægaf TurtleSpeed » 8. sep 2015, 02:52

Men gik så i Botanisk Have for at kunne finde et sted at sidde. Og læse. Og spise. Og drikke kaffe. Og lege lidt.

Billede


Flotte farver
Billede


Legede lidt:
Billede


Palmetræer og blå himmel:
Billede


Frokost :love:
Billede


og selvfølgelig et lille selfie :genert:
Billede
7
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24632
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3198
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36796

Re: Hverdagsbilledtraad

Indlægaf Daine » 8. sep 2015, 06:15

Smukke billeder, Turtle! Men det må da være hårdt at gå rundt i den japanske have og holde vejret hele tiden :D
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
TurtleSpeed
Indlæg: 665
Tilmeldt: 11. aug 2015, 17:10
Kort karma: 101
Likede indlæg: 593

Re: Hverdagsbilledtraad

Indlægaf TurtleSpeed » 8. sep 2015, 17:20

Daine skrev:Smukke billeder, Turtle! Men det må da være hårdt at gå rundt i den japanske have og holde vejret hele tiden :D


:lol:

Ej men altså. Man må ingenting. Strenge mennesker. Der gik damer rundt og holdt øje. Vi var dog flere der stoppede op og tog billeder alligevel. Eller som mig: kastede sig på jorden for at tage billeder. Same same. :lol2:
2
TurtleSpeed
Indlæg: 665
Tilmeldt: 11. aug 2015, 17:10
Kort karma: 101
Likede indlæg: 593

Re: Hverdagsbilledtraad

Indlægaf TurtleSpeed » 8. sep 2015, 18:31

Liseletpåtå skrev:@TurtleSpeed er det rigtigt, Uruguay officielle navn betyder: landet øst for floden med de malede fugle? :love:


Det vidste jeg faktisk ikke. Vidste godt det var noget på guarani om fugle, men ikke hvad.

Wiki siger:

Etymology

The name of the namesake river comes from the Spanish pronunciation of the regional Guarani word for it. There are several interpretations, including "bird-river" ("the river of the urú", via Charruan, urú being a common noun of any wild fowl).[13][14] The name could also refer a river snail called uruguá (Pomella megastoma) that was plentiful in the water.[15]

In Spanish colonial times, and for some time thereafter, Uruguay and some neighbouring territories were called the Cisplatina and Banda Oriental [del Uruguay] ("East Bank [of the river Uruguay]"), then for a few years the "Eastern Province", and after independence ultimately became la República Oriental del Uruguay, translated either as the "Oriental Republic of Uruguay"[1][16] or the "Eastern Republic of Uruguay".[17]
0
TurtleSpeed
Indlæg: 665
Tilmeldt: 11. aug 2015, 17:10
Kort karma: 101
Likede indlæg: 593

Re: Hverdagsbilledtraad

Indlægaf TurtleSpeed » 8. sep 2015, 21:34

Liseletpåtå skrev:
TurtleSpeed skrev:
Liseletpåtå skrev:@TurtleSpeed er det rigtigt, Uruguay officielle navn betyder: landet øst for floden med de malede fugle? :love:


Det vidste jeg faktisk ikke. Vidste godt det var noget på guarani om fugle, men ikke hvad.

Wiki siger:

Etymology

The name of the namesake river comes from the Spanish pronunciation of the regional Guarani word for it. There are several interpretations, including "bird-river" ("the river of the urú", via Charruan, urú being a common noun of any wild fowl).[13][14] The name could also refer a river snail called uruguá (Pomella megastoma) that was plentiful in the water.[15]

In Spanish colonial times, and for some time thereafter, Uruguay and some neighbouring territories were called the Cisplatina and Banda Oriental [del Uruguay] ("East Bank [of the river Uruguay]"), then for a few years the "Eastern Province", and after independence ultimately became la República Oriental del Uruguay, translated either as the "Oriental Republic of Uruguay"[1][16] or the "Eastern Republic of Uruguay".[17]



Her fra: http://www.academiauruguay.com/montevideo-uruguay/uruguay/

The name “Uruguay” comes from the language Guaraní and has a few different translations such as “river where the bird lives,” “river of the painted birds,” “river of the snails,” “winding river.”


Det er så smukt :love:


Guarani skulle være ret poetisk - mange ting har i hvert fald navne fra det sprog. Min tipoldemor var guarani, men ingen i min familie kan tale det desværre. Det kunne ellers være sejt! Til jobsamtaler: "Jamen, jeg taler dansk, spansk, engelsk, guarani.. ". Mega cool altså.
0
TurtleSpeed
Indlæg: 665
Tilmeldt: 11. aug 2015, 17:10
Kort karma: 101
Likede indlæg: 593

Re: Hverdagsbilledtraad

Indlægaf TurtleSpeed » 8. sep 2015, 21:37

@Kommodedyret: kom! Nu er det forår og det bliver kun smukkere af at her nu er fhv. godt vejr!
0
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9162

Re: Hverdagsbilledtraad

Indlægaf Kommodedyret » 8. sep 2015, 21:41

TurtleSpeed skrev:@Kommodedyret: kom! Nu er det forår og det bliver kun smukkere af at her nu er fhv. godt vejr!


Helt sikkert!
Skal bare lige have sparet sammen, og så pludselig en dag så står der en kommode foran din dør :D
1
Closure, closure, closure closure closure
TurtleSpeed
Indlæg: 665
Tilmeldt: 11. aug 2015, 17:10
Kort karma: 101
Likede indlæg: 593

Re: Hverdagsbilledtraad

Indlægaf TurtleSpeed » 8. sep 2015, 21:52

Kommodedyret skrev:
TurtleSpeed skrev:@Kommodedyret: kom! Nu er det forår og det bliver kun smukkere af at her nu er fhv. godt vejr!


Helt sikkert!
Skal bare lige have sparet sammen, og så pludselig en dag så står der en kommode foran din dør :D



Smart! Sådan en kan man altid bruge! :pompom:
2
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59559

Re: Hverdagsbilledtraad

Indlægaf DetSorteCirkus » 13. sep 2015, 06:21

Jeg tillader mig lige at bryde princippet om egne billeder denne ene gang :)
Over sommeren har jeg (på Jubii) postet billeder af min venindes og mine udflugter, og det vil jeg også gerne gøre denne gang, selvom vi besøgte et sted, hvor man ikke må fotografere - og mht. mad og drikke åbenbart var for forslugne til at nå at tage et billede :genert:

Vi startede på Croissanten ved Kultorvet (Kbh), hvor vi havde en deal på frokost og kaffe og kage.
Bortset fra at vi i stedet for kaffe fik kakao med flødeskum, så serveringen meget sådan her ud:

Billede

Derefter gik vi hen til Davids Samling, som vi aldrig havde besøgt før. Museet var oprindeligt en privat kunstsamlimg, men overgik efter ejerens død til staten som en testamentarisk gave. Især den arabiske afdeling er imponerende og sat op i interessante, specialdesginede omgivelser, og på første sal kan man se de gamle herskabsstuer med kæmpe lysekroner, osv.
Der er altid gratis entré til museet.

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede
5

Tilbage til "Generelt"