Din upopulære holdning

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Fru Sunshine » 11. mar 2016, 20:01

lillebjoern skrev:
Fru Sunshine skrev:Jeg synes, at kødfri dage er dumme.
Man kan jo bare lade være med at spise det, hvis man ikke vil. Det er straks sværere at finde næring i noget, der sjældent repræsenteres af noget spiseligt.


Jeg spiser selv kød, og elsker det, men jeg kan sagtens se fornuften i kødfri dage i store virksomheder, institutioner, m.m. rent miljømæssigt. Det er jo enormt skidt for miljøet at producere kød, så hvis alle større virksomheder cutter kød en gang om ugen rykker det en hel del. Det synes jeg man skylder miljøet.

Det var også bare min upopulære holdning.
Jeg har alligevel madpakke med :-D
2
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
klumphen
Indlæg: 1682
Tilmeldt: 1. jan 2016, 17:57
Kort karma: 288
Likede indlæg: 3215

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf klumphen » 11. mar 2016, 20:33

Bimmerdyret skrev:Hmm...en kantine har vel et sortiment, så der er kødfri dag alle dage for dem, der måtte være vegetarer?

I en ideel verden ja. I realiteten nej.
0
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Bimmerdyret » 11. mar 2016, 21:04

klumphen skrev:
Bimmerdyret skrev:Hmm...en kantine har vel et sortiment, så der er kødfri dag alle dage for dem, der måtte være vegetarer?

I en ideel verden ja. I realiteten nej.


Selv i en ideel verden, så væmmes vegetarer/veganere
:lol:
0
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf JoyNips » 11. mar 2016, 21:51

Apropos kantiner, så var jeg fandme ikke begejstret for min her i vinterferien. Der var en dag, hvor den varme ret var flæskesteg, den lune medister med surt, sandwichene var skinke og af pålæg til smørrebrød var der leverpostej, frikadeller, saltkød og etellerandet fjerde, der også var svinekød.
Jeg spiser ikke svinekød hvis jeg kan undgå det. Og vi har altså adskillige muslimer ansat.
Måske kunne man i bare én af retterne have haft noget andet end gris på menuen?
9
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Venus222
Indlæg: 1035
Tilmeldt: 4. sep 2015, 18:32
Kort karma: 134
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 2663

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Venus222 » 13. mar 2016, 23:06

Jeg synes at dialekter er rædselsfule. Det skaber afstand mellem folk fordi man ikke kan forstå hvad hinanden siger, og så er der mange grimme imellem. Eksempelvis synes jeg at dialekterne på Lolland og Falster lyder ganske forfærdeligt, hvilket overhovedet ikke er en populær holdning når man selv er fra Lolland.....
1
fisken80
Indlæg: 22069
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52046

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf fisken80 » 14. mar 2016, 05:49

Rosa Espinosa skrev:Falder ikke på halen over Lukas Graham. Som en af de eneste i landet åbenbart.


For mig er det Grunk, færdig slut. Uanset succes, det er Grunk.
4
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3756
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 555
Likede indlæg: 8188

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Anilara » 14. mar 2016, 05:57

Venus222 skrev:Jeg synes at dialekter er rædselsfule. Det skaber afstand mellem folk fordi man ikke kan forstå hvad hinanden siger, og så er der mange grimme imellem. Eksempelvis synes jeg at dialekterne på Lolland og Falster lyder ganske forfærdeligt, hvilket overhovedet ikke er en populær holdning når man selv er fra Lolland.....

Hvor er det sjovt du har det sådan. Jeg har det lige omvendt. Jeg tiltrækkes af folk med dialekter. :) Det skaber faktisk direkte nærhed hos mig. Jeg synes det er trygt, hyggeligt og giver personlighed. Men det er jo nok netop den holdning du møder oftest, og derfor du skriver det her.
2
Brugeravatar
Venus222
Indlæg: 1035
Tilmeldt: 4. sep 2015, 18:32
Kort karma: 134
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 2663

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Venus222 » 14. mar 2016, 12:01

Anilara skrev:
Venus222 skrev:Jeg synes at dialekter er rædselsfule. Det skaber afstand mellem folk fordi man ikke kan forstå hvad hinanden siger, og så er der mange grimme imellem. Eksempelvis synes jeg at dialekterne på Lolland og Falster lyder ganske forfærdeligt, hvilket overhovedet ikke er en populær holdning når man selv er fra Lolland.....

Hvor er det sjovt du har det sådan. Jeg har det lige omvendt. Jeg tiltrækkes af folk med dialekter. :) Det skaber faktisk direkte nærhed hos mig. Jeg synes det er trygt, hyggeligt og giver personlighed. Men det er jo nok netop den holdning du møder oftest, og derfor du skriver det her.



Præcis. Jeg har faktisk aldrig mødt andre med den holdning til dialekter... :P Og for lige at afsløre en af mine dobbeltmoraler (eller hvad det hedder...), så kan man faktisk godt høre at jeg er fra Lolland, selvom jeg nu har boet i KBH i over 10 år. Og har prøvet at komme af med min dialekt lige så længe.... :genert:
0
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3756
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 555
Likede indlæg: 8188

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Anilara » 14. mar 2016, 12:06

Venus222 skrev:
Anilara skrev:
Venus222 skrev:Jeg synes at dialekter er rædselsfule. Det skaber afstand mellem folk fordi man ikke kan forstå hvad hinanden siger, og så er der mange grimme imellem. Eksempelvis synes jeg at dialekterne på Lolland og Falster lyder ganske forfærdeligt, hvilket overhovedet ikke er en populær holdning når man selv er fra Lolland.....

Hvor er det sjovt du har det sådan. Jeg har det lige omvendt. Jeg tiltrækkes af folk med dialekter. :) Det skaber faktisk direkte nærhed hos mig. Jeg synes det er trygt, hyggeligt og giver personlighed. Men det er jo nok netop den holdning du møder oftest, og derfor du skriver det her.



Præcis. Jeg har faktisk aldrig mødt andre med den holdning til dialekter... :P Og for lige at afsløre en af mine dobbeltmoraler (eller hvad det hedder...), så kan man faktisk godt høre at jeg er fra Lolland, selvom jeg nu har boet i KBH i over 10 år. Og har prøvet at komme af med min dialekt lige så længe.... :genert:

Jeg har nu hørt andre sige negative ting om dialekter - at det lyder "bondsk" og er ucharmerende.
I modsætning til dig, adopterer jeg lynhurtigt de omgivelser jeg er i måde at tale på :) Ingen københavnere har endnu gennemskuet jeg er jyde/sønderjyde, før de har hørt mig tale i telefon med far ;)
Men du kan glæde dig over, at de fleste nok ikke synes, du har noget at skamme dig over.
1
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 15. mar 2016, 00:20

Jeg går ind for genindførslen af revselsesret. Ikke kun for forældre, men også for undervisere, ift. børn under 18.
Jeg taler ikke om tæsk. Jeg taler ikke om pligt. For de to ting har aldrig været en del af revselsesretten. Revselsesretten har aldrig været en blankocheck. Jeg taler om revselsesretten på de vilkår og begrænsninger som de eksisterede under, da vi havde dem. Jeg tror det ville tage toppen af børn og unges værste næsvisheder.

Jeg er træt af al den politisk korrekte hype der er omkring LBGT, og mener ikke at vi skal ofre så meget opmærksomhed på det. Det er jo nærmest umuligt at sige noget kritisk om det, uden man bliver påstemplet "homofob", selvom det intet har at gøre med fobi. Og det er jo næsten lige før at visse mennesker begynder at juble eller græde af glæde, hvis de lige ser nogen springe ud eller udtale sig som LBGT'er. Dial it down a notch, be' om! Prøv at gør som hetero'erne, og hav din seksualitet i stilhed, og udtal dig som Mette eller Lars.

Jeg synes at vi skal få det faglige niveau tilbage på et acceptabelt niveau - både på de gymnasiale uddannelser og på universitetet - ved at indføre minimumskrav til karaktererne. Og ja, så er der nogle der ikke får en studentereksamen eller en akademisk uddannelse, men det er altså heller ikke for alle, og det har aldrig været meningen at det skulle. Hvis folk har evnerne og vil det nok, så er de flittige i folkeskolen. Hvis de ikke har evnerne til uddannelse, så findes der stadig ufaglærte job.

Og apropos studentereksamen, så synes jeg at studenterhuer er for folk med studentereksamen, dvs. en gymnasial uddannelse, og ikke andet. (Alle gymnasiale uddannelser, og ikke kun STX - det er ikke de andre gymnasiale uddannelsers skyld, at STX tilfældigvis var først, og tog hul på traditionen før de andre blev oprettet). Ikke-gymnasiale uddannelser (ISÆR dem der ikke engang er ungdomsuddannelser) skal bare finde deres egen ting, og være stolte af det, i stedet for at snylte på andre og pynte sig med lånte fjer.
13
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf dgd2007 » 15. mar 2016, 01:34

Venus222 skrev:Præcis. Jeg har faktisk aldrig mødt andre med den holdning til dialekter... :P Og for lige at afsløre en af mine dobbeltmoraler (eller hvad det hedder...), så kan man faktisk godt høre at jeg er fra Lolland, selvom jeg nu har boet i KBH i over 10 år. Og har prøvet at komme af med min dialekt lige så længe.... :genert:

En af de ting, der gør den dialekt genkendelig, er vist, at den er syd for "stødgrænsen". Stavelserne er ligesom mere bløde og lige, og ikke med de stød, som fx københavnere har i ordene. :gruble:

Anilara skrev:Hvor er det sjovt du har det sådan. Jeg har det lige omvendt. Jeg tiltrækkes af folk med dialekter. :) Det skaber faktisk direkte nærhed hos mig. Jeg synes det er trygt, hyggeligt og giver personlighed. Men det er jo nok netop den holdning du møder oftest, og derfor du skriver det her.

Alle er vel lidt splittede omkring det. På den ene side er det lidt synd, at de forsvinder mere og mere. På den anden side er det jo også lidt pinligt/irriterende, hvis man ikke kan forstå et ord af, hvad en fra det samme land siger :)

Sønderjyder er som regel de bedste til at akklimatisere sig. Selvom man får tit "mistanke", når a'erne er lidt mere å-agtige end i resten af landet (og sikkert et par ting til for kendere). "Almindelige jyder", der mener, de fuldstændig kan aflægge deres barnemål, afslører sig jo som regel i udtalen af ord som: her (=>hær), mødt (=>møødt) og tager (=>tæer). :D

Der er da helt sikkert også nogle indgroede ord, folk fra andre landsdele altid kan kende en københavnsopvokset person på. Selv om min lillebror var fantastisk til at tillægge sig fynsk tone efter nogle få år i Odense :)
0
Nipsting
Indlæg: 108
Tilmeldt: 22. feb 2016, 07:09
Kort karma: 28
Likede indlæg: 139

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Nipsting » 18. mar 2016, 15:10

Er træt af at læse om den enlige mor efter den anden der piver over at de nu går ned i boligstøtte. Men sådan er det ikke at arbejde, yde for at få ydelse, og andre tiltag har jo ikke ført jer i job. mange er stress ramte, fint, men som de viste i nyhederne - så er 7 år på kontanthjælp uden at få hjælp til stressen ikke løsningen (eller en mega dårlig læge og sagsbehandler) hun blev tilbudt rengøring....nej tak, hun ville gerne tilbage til sit fag som sygeplejerske....med 7 år væk fra faget....tror sgu ikke hun kommer i betragtning, og hun mener at om et år er hun frisk.....hvordan fanden ved man det?????
Tag et job i butik, så har i samme rådigheds beløb som før..... Men næææææhhhhh nej, nemmere at pive istedet for at gøre noget.
1
Nipsting
Indlæg: 108
Tilmeldt: 22. feb 2016, 07:09
Kort karma: 28
Likede indlæg: 139

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Nipsting » 18. mar 2016, 15:11

Rosa Espinosa skrev:
Rosa Espinosa skrev:Falder ikke på halen over Lukas Graham. Som en af de eneste i landet åbenbart.


Åbenbart ikke som den eneste alligevel :lol:
Lukas Graham haters united!


Jeg er også - så nu er vi 3 :klap:
1
Oddinary
Indlæg: 573
Tilmeldt: 15. jan 2016, 16:08
Kort karma: 57
Likede indlæg: 679

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Oddinary » 18. mar 2016, 19:03

Rosa Espinosa skrev:
Rosa Espinosa skrev:Falder ikke på halen over Lukas Graham. Som en af de eneste i landet åbenbart.


Åbenbart ikke som den eneste alligevel :lol:
Lukas Graham haters united!


Jeg vil ikke kalde mig decideret hater, men jeg kan maks kapere at høre på Grunk i små 30 sekunder, før jeg alligevel skifter kanalen.
0
Brugeravatar
missme
Indlæg: 303
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:00
Kort karma: 20
Likede indlæg: 391

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf missme » 18. mar 2016, 22:07

Hvis du forsøger at starte en samtale med mig, som omhandler hvad der skete i paradise hotel sidste gang, eller hvad Linse Kessler har lavet med sine hunde, så går jeg ud fra at du har en IQ som ligger et pændt stykke under normalen. Det går helt galt, hvis du samtidig ikke aner hvad der sker i den politiske/økonomiske verden. Lige der er jeg enorm fordomsfuld. Du er nok undskyldt hvis du er under 25 år. I så fald vil jeg tænke, at du bliver jo klogere engang :lol:

Hvis de med variable renter ender i økonomiske problemer, når renten engang stiger igen, så syntes jeg at det er deres eget problem, og jeg kan på ingen måde have medfølelse med dem. Præcist som man ikke har ondt af folk, når de har tømmermænd. Lige den lufter man ikke så tit, for der sidder jo altid nogle med variable lån (som desuden mener, at jeg er et konservativt fjols).
2

Tilbage til "Livets forhold"