Singletråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Singletråden

Indlægaf ManicNinja » 19. mar 2016, 00:59

Rapfisk skrev:Hvordan glemmer man én, man har besluttet at være færdig med? Manden er en kraftidiot af dimensioner, og jeg har besluttet at glemme ham, men der er jo også en grund til, at jeg har følelser for ham.

Om dagen går det normalt godt, men så er jeg alene hjemme om aftenen og savner én til at holde om mig, eller jeg drømmer om ham om natten.

Det er nok fordi, jeg mangler noget, men det er godt nok svært at slippe. Sådan tror jeg ikke, jeg har haft det i omegnen af 15 år :rulle:


Hvad er det mere præcist ved ham, du ikke kan slippe?
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Singletråden

Indlægaf Rapfisk » 19. mar 2016, 01:06

ManicNinja skrev:
Rapfisk skrev:Hvordan glemmer man én, man har besluttet at være færdig med? Manden er en kraftidiot af dimensioner, og jeg har besluttet at glemme ham, men der er jo også en grund til, at jeg har følelser for ham.

Om dagen går det normalt godt, men så er jeg alene hjemme om aftenen og savner én til at holde om mig, eller jeg drømmer om ham om natten.

Det er nok fordi, jeg mangler noget, men det er godt nok svært at slippe. Sådan tror jeg ikke, jeg har haft det i omegnen af 15 år :rulle:


Hvad er det mere præcist ved ham, du ikke kan slippe?

Jeg tror mest, det er den opmærksomhed, han giver mig, og den spænding i hverdagen, samtidig med, at han står for noget velkendt.
1
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Singletråden

Indlægaf ManicNinja » 19. mar 2016, 01:23

Mocca skrev:
Rapfisk skrev:Hvordan glemmer man én, man har besluttet at være færdig med? Manden er en kraftidiot af dimensioner, og jeg har besluttet at glemme ham, men der er jo også en grund til, at jeg har følelser for ham.

Om dagen går det normalt godt, men så er jeg alene hjemme om aftenen og savner én til at holde om mig, eller jeg drømmer om ham om natten.

Det er nok fordi, jeg mangler noget, men det er godt nok svært at slippe. Sådan tror jeg ikke, jeg har haft det i omegnen af 15 år :rulle:


Intet råd herfra :mellow:

Jeg står i nøjagtig samme situation. Mit rationelle og fornuftige jeg siger, at jeg skal få givet slip på ham, der ikke kan tage sig sammen til at ville mig 100%. Og, - hold nu fast, - det har stået på i næsten to år.
Dum, dummere, Mocca!
For helvede!
Tog på date med en anden i dag. Skøn og spændende mand, der vidste, hvad han stod for, og hvad han ville.
Alle sammenligninger ville falde ud til hans fordel.
Han var ret begejstret for mig, og lagde ikke skjul på det.

Og alligevel sidder jeg nu herhjemme og håber på, at høre fra den anden, der ikke kan tage sig sammen til at tage chancen, og lukke mig helt ind.

:forvirret: :forvirret:


Jeg véd, at såkaldt "gode råd" kan være pisseiriterende - og er alt for nemme at give til fremmede. Med det forbehold får du lige mit umiddelbart bedste råd til dig:

Hold op med at tænke på ham som én, der ikke kan "tage sig sammen til" at ville dig fuldt og helt.
Hvis noget er et spørgsmål om at tage sig sammen til, så er vi ude i et valg - og noget, man kan gøre, når bare alt muligt andet er lidt bedre, og man har overskuddet osv. På den måde har du allerede i din måde at tænke på hans opførsel forsvaret den - og givet dig selv en kattelem for at blive ved at håbe. På at han en dag "tager sig sammen", når bare alt muligt er blevet lidt bedre og anderledes. Det har du så nu - gætter jeg på - håbet på i det meste af to år, alt imens du oftere og oftere har fortalt dig selv, hvor dum du er at håbe. Og måske samtidig kæmpet for at "gøre dig fortjent". Begge dele ekstremt usundt for selvværdet.

Sagen er: Det er DIG, der skal tage dig sammen. Vende dig væk fra ham. Åbne dig for en anden på et tidspunkt. Og insistere på, at vedkommende er der fuldt og helt, hvis det er sådan et forhold, du ønsker - og hvis vedkommende ikke er, så træffe en beslutning om at gå i stedet for at stuve ansvaret over på modparten og vente på, at vedkommende aktivt vælger dig til. Eller evt. aktivt vælger dig fra. Dét gør de commitmentforskrækkede nemlig erfaringsmæssigt ikke. De har det jo sådan set, som de vil have det, når de er sammen med én, de kan "holde i skak" og ikke helt være sammen med alligevel.

Og så skal du have fundet ud af, hvorfor det var så svært for dig at vende dig væk. Hvad har han, som du higer sådan efter? Og har han det egentlig reelt - eller har du blot en gammel vane med at håbe og vente på kærlighed, hvor den ikke findes og derfor digte en historie om et eller andet, han har, som du længes efter?
Når du engang har afklaret disse ting, så bliver næste kæreste sandsynligvis ikke af den type, der kun kan give dig ganske få afgrænsede, fattige bidder ind imellem, konstant er på vej væk, aldrig vil planlægge mere end få dage ud i fremtiden, ikke vil lade dig møde sine venner eller familie osv., osv. Til den tid vil commitment phobics med al sandsynlighed vige uden om dig.

Uden at kende hverken dig eller ham gutten, der ikke kan forpligte sig ... Når den slags har stået på så længe, så ændrer sådan en mand sig ikke. Enten er han "i stykker" indeni og har af den ene eller den anden grund ikke evnen til at være i en tæt relation. Eller også passer jeres behov for graden af intimitet/samvær/nærhed bare ikke sammen. Så den adfærd dér handler ikke om ikke at kunne tage sig sammen. Den handler om, at han af den ene eller den anden grund ikke KAN give mere nærhed end den, du får. Og der er intet, DU kan gøre for at ændre dette.

Uanset så synes jeg, du skulle skille dig af med ham og så undersøge nærmere, hvad det er, der har gjort, at du har ladet dig nøje og - går jeg ud fra - håbet. På den måde ender han også med alligevel indirekte at have "hjulpet dig". Og dét kan nu være en rar følelse bagefter. Så føles sådanne to år bestemt ikke spildt.

Ja, jeg sagde det jo: Gode råd sutter røv. :) Men nu har du så mine 50 cents. :)
2
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Singletråden

Indlægaf ManicNinja » 19. mar 2016, 01:40

Rapfisk skrev:
ManicNinja skrev:
Rapfisk skrev:Hvordan glemmer man én, man har besluttet at være færdig med? Manden er en kraftidiot af dimensioner, og jeg har besluttet at glemme ham, men der er jo også en grund til, at jeg har følelser for ham.

Om dagen går det normalt godt, men så er jeg alene hjemme om aftenen og savner én til at holde om mig, eller jeg drømmer om ham om natten.

Det er nok fordi, jeg mangler noget, men det er godt nok svært at slippe. Sådan tror jeg ikke, jeg har haft det i omegnen af 15 år :rulle:


Hvad er det mere præcist ved ham, du ikke kan slippe?

Jeg tror mest, det er den opmærksomhed, han giver mig, og den spænding i hverdagen, samtidig med, at han står for noget velkendt.


Opmærksomhed kunne du vel få mange andre steder? Så vidt jeg ved, er du hverken grim eller charmeforladt ;)

Velkendt - hvordan? Sig til hvis jeg går for tæt på ...
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Mocca
Indlæg: 831
Tilmeldt: 23. sep 2015, 08:37
Kort karma: 39
Likede indlæg: 1320

Re: Singletråden

Indlægaf Mocca » 19. mar 2016, 06:36

Rapfisk skrev:
Mocca skrev:
Rapfisk skrev:Hvordan glemmer man én, man har besluttet at være færdig med? Manden er en kraftidiot af dimensioner, og jeg har besluttet at glemme ham, men der er jo også en grund til, at jeg har følelser for ham.

Om dagen går det normalt godt, men så er jeg alene hjemme om aftenen og savner én til at holde om mig, eller jeg drømmer om ham om natten.

Det er nok fordi, jeg mangler noget, men det er godt nok svært at slippe. Sådan tror jeg ikke, jeg har haft det i omegnen af 15 år :rulle:


Intet råd herfra :mellow:

Jeg står i nøjagtig samme situation. Mit rationelle og fornuftige jeg siger, at jeg skal få givet slip på ham, der ikke kan tage sig sammen til at ville mig 100%. Og, - hold nu fast, - det har stået på i næsten to år.
Dum, dummere, Mocca!
For helvede!
Tog på date med en anden i dag. Skøn og spændende mand, der vidste, hvad han stod for, og hvad han ville.
Alle sammenligninger ville falde ud til hans fordel.
Han var ret begejstret for mig, og lagde ikke skjul på det.

Og alligevel sidder jeg nu herhjemme og håber på, at høre fra den anden, der ikke kan tage sig sammen til at tage chancen, og lukke mig helt ind.

:forvirret: :forvirret:

Stor medfølelse herfra. Jeg håber, der lykkes for dig før snarere end siden.


Du skal ikke sende medfølelse i min retning. Men tak :kram:
Jeg skal bare finde min realitetssans frem...
0
Mocca
Indlæg: 831
Tilmeldt: 23. sep 2015, 08:37
Kort karma: 39
Likede indlæg: 1320

Re: Singletråden

Indlægaf Mocca » 19. mar 2016, 06:49

ManicNinja skrev:
Mocca skrev:
Rapfisk skrev:Hvordan glemmer man én, man har besluttet at være færdig med? Manden er en kraftidiot af dimensioner, og jeg har besluttet at glemme ham, men der er jo også en grund til, at jeg har følelser for ham.

Om dagen går det normalt godt, men så er jeg alene hjemme om aftenen og savner én til at holde om mig, eller jeg drømmer om ham om natten.

Det er nok fordi, jeg mangler noget, men det er godt nok svært at slippe. Sådan tror jeg ikke, jeg har haft det i omegnen af 15 år :rulle:


Intet råd herfra :mellow:

Jeg står i nøjagtig samme situation. Mit rationelle og fornuftige jeg siger, at jeg skal få givet slip på ham, der ikke kan tage sig sammen til at ville mig 100%. Og, - hold nu fast, - det har stået på i næsten to år.
Dum, dummere, Mocca!
For helvede!
Tog på date med en anden i dag. Skøn og spændende mand, der vidste, hvad han stod for, og hvad han ville.
Alle sammenligninger ville falde ud til hans fordel.
Han var ret begejstret for mig, og lagde ikke skjul på det.

Og alligevel sidder jeg nu herhjemme og håber på, at høre fra den anden, der ikke kan tage sig sammen til at tage chancen, og lukke mig helt ind.

:forvirret: :forvirret:


Jeg véd, at såkaldt "gode råd" kan være pisseiriterende - og er alt for nemme at give til fremmede. Med det forbehold får du lige mit umiddelbart bedste råd til dig:

Hold op med at tænke på ham som én, der ikke kan "tage sig sammen til" at ville dig fuldt og helt.
Hvis noget er et spørgsmål om at tage sig sammen til, så er vi ude i et valg - og noget, man kan gøre, når bare alt muligt andet er lidt bedre, og man har overskuddet osv. På den måde har du allerede i din måde at tænke på hans opførsel forsvaret den - og givet dig selv en kattelem for at blive ved at håbe. På at han en dag "tager sig sammen", når bare alt muligt er blevet lidt bedre og anderledes. Det har du så nu - gætter jeg på - håbet på i det meste af to år, alt imens du oftere og oftere har fortalt dig selv, hvor dum du er at håbe. Og måske samtidig kæmpet for at "gøre dig fortjent". Begge dele ekstremt usundt for selvværdet.

Sagen er: Det er DIG, der skal tage dig sammen. Vende dig væk fra ham. Åbne dig for en anden på et tidspunkt. Og insistere på, at vedkommende er der fuldt og helt, hvis det er sådan et forhold, du ønsker - og hvis vedkommende ikke er, så træffe en beslutning om at gå i stedet for at stuve ansvaret over på modparten og vente på, at vedkommende aktivt vælger dig til. Eller evt. aktivt vælger dig fra. Dét gør de commitmentforskrækkede nemlig erfaringsmæssigt ikke. De har det jo sådan set, som de vil have det, når de er sammen med én, de kan "holde i skak" og ikke helt være sammen med alligevel.

Og så skal du have fundet ud af, hvorfor det var så svært for dig at vende dig væk. Hvad har han, som du higer sådan efter? Og har han det egentlig reelt - eller har du blot en gammel vane med at håbe og vente på kærlighed, hvor den ikke findes og derfor digte en historie om et eller andet, han har, som du længes efter?
Når du engang har afklaret disse ting, så bliver næste kæreste sandsynligvis ikke af den type, der kun kan give dig ganske få afgrænsede, fattige bidder ind imellem, konstant er på vej væk, aldrig vil planlægge mere end få dage ud i fremtiden, ikke vil lade dig møde sine venner eller familie osv., osv. Til den tid vil commitment phobics med al sandsynlighed vige uden om dig.

Uden at kende hverken dig eller ham gutten, der ikke kan forpligte sig ... Når den slags har stået på så længe, så ændrer sådan en mand sig ikke. Enten er han "i stykker" indeni og har af den ene eller den anden grund ikke evnen til at være i en tæt relation. Eller også passer jeres behov for graden af intimitet/samvær/nærhed bare ikke sammen. Så den adfærd dér handler ikke om ikke at kunne tage sig sammen. Den handler om, at han af den ene eller den anden grund ikke KAN give mere nærhed end den, du får. Og der er intet, DU kan gøre for at ændre dette.

Uanset så synes jeg, du skulle skille dig af med ham og så undersøge nærmere, hvad det er, der har gjort, at du har ladet dig nøje og - går jeg ud fra - håbet. På den måde ender han også med alligevel indirekte at have "hjulpet dig". Og dét kan nu være en rar følelse bagefter. Så føles sådanne to år bestemt ikke spildt.

Ja, jeg sagde det jo: Gode råd sutter røv. :) Men nu har du så mine 50 cents. :)


Nej, gode råd stinker ikke.
Og du rammer hovedet på sømmet hele vejen igennem.
Intet af det er dog nyt for mig. Jeg er selv ret god til at reflektere over mine egne handlinger, og er meget bevidst om, at det er netop sådan, det hænger sammen.

Derfor er det også så meget mere tåbeligt, at jeg ikke kan komme helt fri af situationen og af ham.
Min fornuft kan også sagtens se alle hans fejl (ud over alt ovenstående).

Derfor også min date i går.
Han var så bare så skøn og følsom en mand, så han ikke skal bruges som en erstatning.

Tak for et langt og klogt råd, Magic :kys:

Tro mig, min nære omgangskreds, som kun kender mig som en ret beslutsom og no bullshit kvinde, rykker sig fortvivlet i håret over at kunne følge med på sidelinien.
1
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Singletråden

Indlægaf Planten » 19. mar 2016, 09:08

Jeg forstår godt, at man kanaliserer sine følelser hen på den sidste, hvor man havde kemi/gensidig tiltrækning/mange ligheder/indsæt selv flere. Jeg kan også selv finde på det. Hvis jeg virkelig mangler at blive holdt om, når jeg skal sove, er det altid en bestemt, jeg tænker på. Og det er selvom jeg virkelig ikke har den tiltrækning til ham, når vi så endelig mødes. Men jeg ved, hvordan det føles at sove i hans arme, så det kan mit hoved bedst kapere.

Og det med følelserne. Kommer tid, kommer råd søde mennesker. Det skal nok "gå over". Nogle ting tager bare tid. Og der er absolut ingen grund til at slå sig selv oveni hovedet, fordi man er et normalt, følsomt menneske.
2
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Singletråden

Indlægaf Viskelæder » 19. mar 2016, 09:23

Planten skrev:
Rapfisk skrev:Kan I så ikke sætte en skypeforbindelse op?

Selvfølgelig ;) vi må altså snart ses :)


Er du også nordjyde, Plante?
0
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Singletråden

Indlægaf Planten » 19. mar 2016, 09:30

Viskelæder skrev:
Planten skrev:
Rapfisk skrev:Kan I så ikke sætte en skypeforbindelse op?

Selvfølgelig ;) vi må altså snart ses :)


Er du også nordjyde, Plante?

Ja, og lige vendt tilbage til Danmark i går :lol:
0
Mocca
Indlæg: 831
Tilmeldt: 23. sep 2015, 08:37
Kort karma: 39
Likede indlæg: 1320

Re: Singletråden

Indlægaf Mocca » 19. mar 2016, 09:34

Planten skrev:Jeg forstår godt, at man kanaliserer sine følelser hen på den sidste, hvor man havde kemi/gensidig tiltrækning/mange ligheder/indsæt selv flere. Jeg kan også selv finde på det. Hvis jeg virkelig mangler at blive holdt om, når jeg skal sove, er det altid en bestemt, jeg tænker på. Og det er selvom jeg virkelig ikke har den tiltrækning til ham, når vi så endelig mødes. Men jeg ved, hvordan det føles at sove i hans arme, så det kan mit hoved bedst kapere.

Og det med følelserne. Kommer tid, kommer råd søde mennesker. Det skal nok "gå over". Nogle ting tager bare tid. Og der er absolut ingen grund til at slå sig selv oveni hovedet, fordi man er et normalt, følsomt menneske.


Tak :kys:
0
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Singletråden

Indlægaf Viskelæder » 19. mar 2016, 09:40

Planten skrev:
Viskelæder skrev:
Planten skrev:
Rapfisk skrev:Kan I så ikke sætte en skypeforbindelse op?

Selvfølgelig ;) vi må altså snart ses :)


Er du også nordjyde, Plante?

Ja, og lige vendt tilbage til Danmark i går :lol:


Velkommen hjem! Hvor har du været? :kys:

Det lyder da hyggeligt med en nordjyde-cafetur en dag :)
1
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Singletråden

Indlægaf Planten » 19. mar 2016, 09:44

Viskelæder skrev:
Planten skrev:
Viskelæder skrev:
Planten skrev:
Rapfisk skrev:Kan I så ikke sætte en skypeforbindelse op?

Selvfølgelig ;) vi må altså snart ses :)


Er du også nordjyde, Plante?

Ja, og lige vendt tilbage til Danmark i går :lol:


Velkommen hjem! Hvor har du været? :kys:

Det lyder da hyggeligt med en nordjyde-cafetur en dag :)

Jeg har været endnu længere nordpå :) det kan tages på pb, hvis det er :lol:
1
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Singletråden

Indlægaf ManicNinja » 19. mar 2016, 13:54

Mocca skrev:Nej, gode råd stinker ikke.
Og du rammer hovedet på sømmet hele vejen igennem.
Intet af det er dog nyt for mig. Jeg er selv ret god til at reflektere over mine egne handlinger, og er meget bevidst om, at det er netop sådan, det hænger sammen.

Derfor er det også så meget mere tåbeligt, at jeg ikke kan komme helt fri af situationen og af ham.
Min fornuft kan også sagtens se alle hans fejl (ud over alt ovenstående).

Derfor også min date i går.
Han var så bare så skøn og følsom en mand, så han ikke skal bruges som en erstatning.

Tak for et langt og klogt råd, Magic :kys:

Tro mig, min nære omgangskreds, som kun kender mig som en ret beslutsom og no bullshit kvinde, rykker sig fortvivlet i håret over at kunne følge med på sidelinien.


Selv tak.

I så fald kan jeg kun anbefale dig, at du handler. Ikke kun reflekterer. Men handler. Selv om det er sindssygt svært, så gør det KUN på fornuften. Og se så hvad der sker. Helt ærligt, hvorfor ikke give dig selv en chance for at finde ud af, at du faktisk kan håndtere det tomrum og den rådvildhed, der følger? Lige nu agerer du, som én, der ikke selv tror, hun ville kunne det.

Jeg tror ikke, en "erstatningsmand" er løsningen, selv om jeg her og nu udmærket forstår ræsonnementet bag. Det er nemmere at skifte modparten ud end at "skifte sine egne mønstre ud" ...

Det er nok en tanke værd, det her med den beslutsomme og no bullshit-agtige kvinde, vennerne ser dig som. Og som du sikkert også er. For hvem er så hende, der holder fast i en mand, der ikke vil have hende "rigtigt"? En gammel version af dig?

Ja, ikke at du skal svare mig ... :)

Nå, anyway - skal nok tie stille nu. :) Navnet er i øvrigt Manic - ikke meget magi over mig. Heller ikke megen ninja, for den sags skyld. Men lad nu det ligge ... :)
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Singletråden

Indlægaf Rapfisk » 19. mar 2016, 14:26

ManicNinja skrev:
Rapfisk skrev:
ManicNinja skrev:
Rapfisk skrev:Hvordan glemmer man én, man har besluttet at være færdig med? Manden er en kraftidiot af dimensioner, og jeg har besluttet at glemme ham, men der er jo også en grund til, at jeg har følelser for ham.

Om dagen går det normalt godt, men så er jeg alene hjemme om aftenen og savner én til at holde om mig, eller jeg drømmer om ham om natten.

Det er nok fordi, jeg mangler noget, men det er godt nok svært at slippe. Sådan tror jeg ikke, jeg har haft det i omegnen af 15 år :rulle:


Hvad er det mere præcist ved ham, du ikke kan slippe?

Jeg tror mest, det er den opmærksomhed, han giver mig, og den spænding i hverdagen, samtidig med, at han står for noget velkendt.


Opmærksomhed kunne du vel få mange andre steder? Så vidt jeg ved, er du hverken grim eller charmeforladt ;)

Velkendt - hvordan? Sig til hvis jeg går for tæt på ...

Nej, det er fint, og sødt af dig at spørge.

Det er jo det med at møde mennesker. Det sker ikke forfærdelig tit, at jeg møder mænd i det hele taget, og datingscenen har jeg aldrig haft held med.

Derfor er det også dejligt med det velkendte. Det med at interessere sig for en mand, man kender i forvejen i stedet for at skulle opdyrke nyt og usikkert land.

Men jeg tror, det handler meget om det, Pflanzi beskriver, at det er rart for hjernen at få et konkret ansigt sat på et ukonkret savn.
1
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Singletråden

Indlægaf ManicNinja » 19. mar 2016, 14:28

^^ Giver enormt god mening! Desværre, kunne man vel sige ... :ae:
1
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill

Tilbage til "Forhold og sex"