København med 1½ årig

Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 419
Likede indlæg: 4817

København med 1½ årig

Indlægaf milisa » 19. mar 2016, 11:25

Åha, jeg synes, det er lidt småpinligt at oprette sådan en tråd her, for man burde måske kende sin hovedstad bedre.... Men jeg har aldrig rigtig været turist i København, og da slet ikke med et lille barn!

Så kom med input! Vi har 3 dage her i påsken med en krudtugle på 1½, der absolut ikke kender koncepten med stilleleg. Vi gider ikke zoo, for det har vi i Aalborg, så noget andet. Vi tænker Experimentariet, men er det for tidligt? For et så lille barn noget ud af det? Er der noget i Tivoli for så små børn? (Har Tivoli i det hele taget åbent?) Er der nogle exceptionelt gode legepladser evt?

Kom frisk med ideer!
0
Tally-ho
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19042

Re: København med 1½ årig

Indlægaf Flora » 19. mar 2016, 11:34

Tivoli åbner først d. 6. april, så det er ikke en mulighed.

Hvad med Den Blå Planet?
0
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 419
Likede indlæg: 4817

Re: København med 1½ årig

Indlægaf milisa » 19. mar 2016, 11:37

Ahr, Tivoli, kom lige ind i kampen! Kan sgu da ikke åbne weekenden EFTER påske! Nå. Øv.

Men den blå planet, tjek, det kunne gå hen og blive et hit! :gogo:
1
Tally-ho
Brugeravatar
Mus84
Indlæg: 157
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:47
Kort karma: 14
Likede indlæg: 237

Re: København med 1½ årig

Indlægaf Mus84 » 19. mar 2016, 12:45

Tårnlegepladsen ved Rigshospitalet.

Til sommer er der gratis dukketeater for små børn i Kongens have (forestiller mig at det ikke er sidste gang M skal med til hovedstaden, men ved godt det ikke er så relevant lige nu).
1
"I only drink champagne when I am happy and when I am sad ....
... otherwise I never touch the stuff unless I am thirsty"
Giraffie
Indlæg: 257
Tilmeldt: 2. jan 2016, 22:55
Kort karma: 14
Likede indlæg: 169

Re: København med 1½ årig

Indlægaf Giraffie » 19. mar 2016, 12:56

1
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: København med 1½ årig

Indlægaf godtnavn » 19. mar 2016, 13:01

Zoologisk museum var måske en idé? Det ligger ved fælledparken så man kunne tage på tårnlegepladsen bagefter, eller på den legplads der ligger i tæt på krudttønden hvor der er bakker med trampoliner i.

Eller byoasen på Nørrebro, der er dyr og hyggeligt. Har dog ikke været der længe, så nok en god idé at få googlet det stadig er der :P
1
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: København med 1½ årig

Indlægaf Lilleluftballon » 19. mar 2016, 15:20

Hvad vil I gerne lave? Jeg tænker at en 1,5 årig ville syntes mange ting er sjove hvis mor og far er glade. Så hvis I fx gerne vil lege turister, så smid da barnet i klapvognen og accepter at ting tager tid når barnet skal have lov til at vende sten og hilse på gråspurvene. Ville bestemt ikke planlægge deciderede aktiviteter til barnet, blot indlægge en masse fri-leg-tid...
0
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 419
Likede indlæg: 4817

Re: København med 1½ årig

Indlægaf milisa » 19. mar 2016, 19:06

adagio skrev:Den blå planet er spild af penge for en halvanden årig. Det er stort set alt andet også. I Kongens Have har de sådan en stor træting som børn er tossede med, de kan løbe rundt der i timer, og det er gratis. Og der er fisk at fodre hvilket også er et hit. Min erfaring er at inden børn er 3-4 år, kan det ikke svare sig at smide penge efter deres underholdning.

Edit: Det er muligt træpavillonen i Kgs Have var midlertidig. Jeg kan ikke lige Google et klart svar.


Tja. Min unge er tydeligvis helt anderledes end din. Hun synes Oceanariet i Hirtshals var et HIT, ditto med Zoo og Randers Regnskov, så jeg vil nu ikke være så kategorisk og sige, at man ikke skal smide penge efter aktiviteter, før børn er 3-4 år. Måske vores er lidt mere nysgerrig end din.
0
Tally-ho
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 419
Likede indlæg: 4817

Re: København med 1½ årig

Indlægaf milisa » 19. mar 2016, 19:07

Lilleluftballon skrev:Hvad vil I gerne lave? Jeg tænker at en 1,5 årig ville syntes mange ting er sjove hvis mor og far er glade. Så hvis I fx gerne vil lege turister, så smid da barnet i klapvognen og accepter at ting tager tid når barnet skal have lov til at vende sten og hilse på gråspurvene. Ville bestemt ikke planlægge deciderede aktiviteter til barnet, blot indlægge en masse fri-leg-tid...


Hun ville hade at sidde i sin klapvogn med mindre, hun er kørt helt træt. Så kan hendes forældre synes, det er nok så fantastisk at spade rundt på et museum, eller hvad ved jeg. Så det, vi gerne vil lave, er at en masse deciderede aktiviteter, der tager hensyn til hende, præcis som jeg efterlyste... :-)
0
Tally-ho
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 419
Likede indlæg: 4817

Re: København med 1½ årig

Indlægaf milisa » 19. mar 2016, 19:10

Har lige google den der tårnlegeplads, der skal vi helt sikkert hen! :gogo:

En legeplads med bakker og trampoliner på én gang lyder også nærmest for godt til at være sandt, så dét skal vi tjekke ud - ditto med byoasen!

Tusind tak for gode forslag!
0
Tally-ho
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 419
Likede indlæg: 4817

Re: København med 1½ årig

Indlægaf milisa » 19. mar 2016, 19:26

adagio skrev:Og hun har tydeligvis en mere hidsig mor end min.

Den Blå Planet er spild af penge sådan helt generelt, de tilsvarende steder der findes i Jylland er bedre. Samme med Zoo. Bakken er lidt speciel og værd at tage til, også med en på halvandet. Og den er åben og indgang er gratis. Og dyrehaven ligger ved siden af.


Det kan sagtens være, hun har det. I hvert fald en mor der ikke rigtig gider foredrag, når der efterspørges konkrete forslag......

Bakken og dyrehaven er kommet med på listen. Men alt afhænger selvfølgelig af vejret og tiden, vi gider jo ikke stresse. Kan man komme dertil uden de store vanskeligheder med offentlig transport?
0
Tally-ho
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: København med 1½ årig

Indlægaf Lilleluftballon » 19. mar 2016, 19:33

milisa skrev:
Lilleluftballon skrev:Hvad vil I gerne lave? Jeg tænker at en 1,5 årig ville syntes mange ting er sjove hvis mor og far er glade. Så hvis I fx gerne vil lege turister, så smid da barnet i klapvognen og accepter at ting tager tid når barnet skal have lov til at vende sten og hilse på gråspurvene. Ville bestemt ikke planlægge deciderede aktiviteter til barnet, blot indlægge en masse fri-leg-tid...


Hun ville hade at sidde i sin klapvogn med mindre, hun er kørt helt træt. Så kan hendes forældre synes, det er nok så fantastisk at spade rundt på et museum, eller hvad ved jeg. Så det, vi gerne vil lave, er at en masse deciderede aktiviteter, der tager hensyn til hende, præcis som jeg efterlyste... :-)


Fair nok. Jeg synes bare der er forskel på at tage hensyn til barnet, og så at planlægge ting forældrene ikke gider, og som barnet kunne have undværet fint.
Hvis nu i fx gerne vil på museum kunne vi jo fortælle om børnevenlige museer? Min knægt er fx tosset med nationalmuseet. Der er store rum at løbe i, riddere, og et børnemuseum hvor man må røre ved alt. Han sidder bestemt ikke i sin klapvogn på sådan en tur.
På laundromats caféer er der lege hjørne med legetøj (og en masse mennesker som regel). Så kan vi spise vores mad i ro og mag mens han morer sig.
Det var udelukkende det jeg mente. Mit indspark til startoplægget er at i min erfaring får et barn på 1,5 intet ud af de dyre aktiviteter du nævner, som en tur i Frederiksberg Have ikke kunne dække. Men i må jo have nogle andre erfaringer så.
0

Tilbage til "Børn"