Din upopulære holdning

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55651
Kontakt:

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Ado » 19. mar 2016, 19:57

Mumifar skrev:Jeg mener det er bizart at slå et foster ihjel.

Så må du jo rulle et kondom på. ;)
0
Donna Martin Graduates!
Mumifar
Indlæg: 238
Tilmeldt: 19. mar 2016, 05:41
Kort karma: 12
Likede indlæg: 144

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Mumifar » 19. mar 2016, 20:02

Ado skrev:
Mumifar skrev:Jeg mener det er bizart at slå et foster ihjel.

Så må du jo rulle et kondom på. ;)



Det gør jeg sandelig også, og jeg har da heldigvis aldrig stået i dilemmaet. Men skulle det ske, så vil jeg gøre alt for at undgå en abort - det ville pine mig så ufattelig meget.
0
Senest rettet af mumifar 24. dec 2046, 23:59, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55651
Kontakt:

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Ado » 19. mar 2016, 20:03

Mumifar skrev:
Ado skrev:
Mumifar skrev:Jeg mener det er bizart at slå et foster ihjel.

Så må du jo rulle et kondom på. ;)



Det gør jeg sandelig også, og jeg har da heldigvis aldrig stået i dilemmaet. Men skulle det ske, så vil jeg gøre alt for at undgå en abort - det ville pine mig så ufattelig meget.

Det er fair, at du er imod abort. Men du kan ikke gøre noget som helst ved det, hvis kvinden ønsker en abort.
2
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55651
Kontakt:

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Ado » 19. mar 2016, 20:05

adagio skrev:
Ado skrev:Det er fair, at du er imod abort. Men du kan ikke gøre noget som helst ved det, hvis kvinden ønsker en abort.


Han kan forsøge at tale hende fra det, og der er vel en vis chance for at han får held med det når nu han har overtalt hende til at tage trusserne af.

Jeg tillader mig at tvivle.
2
Donna Martin Graduates!
Sjg
Indlæg: 153
Tilmeldt: 28. nov 2015, 22:32
Kort karma: 11
Likede indlæg: 212

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Sjg » 19. mar 2016, 20:06

adagio skrev:
Sjg skrev:Jeg synes til gengæld, at man er decideret ubegavet, hvis man går ud fra, at andre "har en IQ som ligger et pændt stykke under normalen", fordi de ser reality - og man jo derved tilsyneladende må mene, at der er en korrelation imellem intelligens og underholdningssmag.


Jeg synes det ville være overraskende hvis der ikke var sammenhæng imellem intelligens og underholdningssmag.

Jeg vil meget gerne se undersøgelser, der kunne tyde på det. :)
0
Brugeravatar
Charly
Indlæg: 3070
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:14
Kort karma: 433
Likede indlæg: 8017

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Charly » 19. mar 2016, 20:08

adagio skrev:
Ado skrev:Det er fair, at du er imod abort. Men du kan ikke gøre noget som helst ved det, hvis kvinden ønsker en abort.


Han kan forsøge at tale hende fra det, og der er vel en vis chance for at han får held med det når nu han har overtalt hende til at tage trusserne af.

Ja da - for at have lidt casual sex er da lige så tillokkende som en livslang forpligtelse som forældre....
3
Mumifar
Indlæg: 238
Tilmeldt: 19. mar 2016, 05:41
Kort karma: 12
Likede indlæg: 144

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Mumifar » 19. mar 2016, 20:13

Ado skrev:
Mumifar skrev:
Ado skrev:
Mumifar skrev:Jeg mener det er bizart at slå et foster ihjel.

Så må du jo rulle et kondom på. ;)



Det gør jeg sandelig også, og jeg har da heldigvis aldrig stået i dilemmaet. Men skulle det ske, så vil jeg gøre alt for at undgå en abort - det ville pine mig så ufattelig meget.

Det er fair, at du er imod abort. Men du kan ikke gøre noget som helst ved det, hvis kvinden ønsker en abort.


Udover at det er ondt så synes jeg faktisk det er diskriminerende.
0
Senest rettet af mumifar 24. dec 2046, 23:59, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15613
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20988

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf 2SHY » 19. mar 2016, 20:25

Jeg tror abort snakken fortjener en tråd for sig selv. Den kan kun udvikle sig ret heftigt forudser jeg
1
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Mumifar
Indlæg: 238
Tilmeldt: 19. mar 2016, 05:41
Kort karma: 12
Likede indlæg: 144

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Mumifar » 19. mar 2016, 20:27

FruDulle skrev:
Mumifar skrev:
Ado skrev:
Mumifar skrev:
Ado skrev:
Mumifar skrev:Jeg mener det er bizart at slå et foster ihjel.

Så må du jo rulle et kondom på. ;)



Det gør jeg sandelig også, og jeg har da heldigvis aldrig stået i dilemmaet. Men skulle det ske, så vil jeg gøre alt for at undgå en abort - det ville pine mig så ufattelig meget.

Det er fair, at du er imod abort. Men du kan ikke gøre noget som helst ved det, hvis kvinden ønsker en abort.


Udover at det er ondt så synes jeg faktisk det er diskriminerende.


Nature is a bitch. Men sådan er det nu engang.


Hvis vi forholder os til, hvad der er naturligt, så ville der slet ikke være noget, der hed klinisk abort.
0
Senest rettet af mumifar 24. dec 2046, 23:59, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5380
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10394

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf lillebjoern » 19. mar 2016, 20:30

Der er en anden tråd til det allerede :)
3
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Novella » 19. mar 2016, 20:36

adagio skrev:Hvis det var mig, ville jeg sige at jeg ikke bryder mig om abort, og at jeg syntes hun skulle gennemføre graviditeten og overlade barnet til mig hvis hun ikke ville have noget med det at gøre. Uden forpligtelser for hende, jeg skulle nok tage mig 100% af det. Jeg har været helt afklaret med at det er min holdning siden før jeg begyndte at have sex.

Og hvis hun ikke accepterede det, ville jeg nok plage hende non-stop omkring det indtil hun evt. valgte at få aborten alligevel.


Du ville blive tør i halsen, hvis du skulle overbevise sådan en som mig. Jeg ville få en abort omtrent lige så følesesladet som at trække ud i lokummet. Abort ville altid være eneste mulighed for mig, uanset hvem jeg blev gravid med og hvor gode vilkår jeg end har for at tage imod et barn (og de er gode, tro mig!). Og ja, jeg slår hjertens gerne et foster ihjel for at slippe for det, hvis I gerne vil høre om jeg virkelig er klar over det. Naturligvis er jeg det.

Så det der argument med, at hun da har taget trusserne af, så hun nok også kan overbevises... ahhhr...
3
fisken80
Indlæg: 22067
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52045

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf fisken80 » 19. mar 2016, 20:53

adagio skrev:
Novella skrev:Du ville blive tør i halsen, hvis du skulle overbevise sådan en som mig. Jeg ville få en abort omtrent lige så følesesladet som at trække ud i lokummet. Abort ville altid være eneste mulighed for mig, uanset hvem jeg blev gravid med og hvor gode vilkår jeg end har for at tage imod et barn (og de er gode, tro mig!). Og ja, jeg slår hjertens gerne et foster ihjel for at slippe for det, hvis I gerne vil høre om jeg virkelig er klar over det. Naturligvis er jeg det.

Så det der argument med, at hun da har taget trusserne af, så hun nok også kan overbevises... ahhhr...


Det er klart at ikke alle kvinder kan overbevises, men det er ikke det samme som at det aldrig ville virke.


Men nu vælger kvinder jo da heldigvis stadig selv hvem de vil snakke med, og hvis en mand, overfor mig, begyndte på sådan en gang gas som du fremfører, at du ville lukke ud, så ville det gå utroligt hurtigt med at få afbrudt AL kontakt med ham.
3
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3059
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5512

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Pølsemix » 19. mar 2016, 20:59

Hvis feminister kæmpede for reel ligestiliing ville de gå ind for juridisk abort.
0
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Novella » 19. mar 2016, 21:06

Pølsemix skrev:Hvis feminister kæmpede for reel ligestiliing ville de gå ind for juridisk abort.

Det gør jeg sådan set også. Jeg kunne dog smaddergodt også tænke mig at mænd fik p-piller (inkl kvalme, ubehag, blodpropper og andre bivirkninger, desværre) til brug i forhold. Og så at kondom naturligvis var obligatorisk i ikke-forhold.
6
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3059
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5512

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Pølsemix » 19. mar 2016, 21:10

Novella skrev:
Pølsemix skrev:Hvis feminister kæmpede for reel ligestiliing ville de gå ind for juridisk abort.

Det gør jeg sådan set også. Jeg kunne dog smaddergodt også tænke mig at mænd fik p-piller (inkl kvalme, ubehag, blodpropper og andre bivirkninger, desværre) til brug i forhold. Og så at kondom naturligvis var obligatorisk i ikke-forhold.


Indlægget var ikke henvendt til dig :)
0

Tilbage til "Livets forhold"