Hjælp! Den perfekte læbestift?

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Pwinsesse
Indlæg: 6
Tilmeldt: 7. mar 2016, 21:54
Kort karma: 0
Likede indlæg: 4

Re: Hjælp! Den perfekte læbestift?

Indlægaf Pwinsesse » 14. mar 2016, 16:08

Har du overvejet en lip-stain eller lip-tint?
Det er lidt ligesom farvelade, altså transparent, men kan bygges op i farve. De tørrer matte op og kan med fordel bruges sammen med gloss eller læbestift.

Jeg har to fra BodyShop, som jeg er rigtig glad for og Lancöme har også lige lanceret en hel kollektion
1
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Hjælp! Den perfekte læbestift?

Indlægaf twinkle » 14. mar 2016, 18:24

gnider du tit dine læber sammen, når du har læbestift på? Det kan godt bidrage til, at læbestiften bliver "grim" og kager.
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5607
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1484
Likede indlæg: 22868

Re: Hjælp! Den perfekte læbestift?

Indlægaf POCKETKITTEN » 14. mar 2016, 19:22

twinkle skrev:gnider du tit dine læber sammen, når du har læbestift på? Det kan godt bidrage til, at læbestiften bliver "grim" og kager.


Det kan jeg godt være slem til at gøre en gang i mellem ja! Jeg synes bare, det sker så hurtigt.
0
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Hjælp! Den perfekte læbestift?

Indlægaf twinkle » 14. mar 2016, 20:10

POCKETKITTEN skrev:
twinkle skrev:gnider du tit dine læber sammen, når du har læbestift på? Det kan godt bidrage til, at læbestiften bliver "grim" og kager.


Det kan jeg godt være slem til at gøre en gang i mellem ja! Jeg synes bare, det sker så hurtigt.


Jeg plejer kun at gøre det ifm at jeg tager læbestift på, men ellers så lader jeg faktisk være med at gøre det. Det kræver nogen tilvænning, men det giver er pænere resultat og bedre holdbarhed, synes jeg.
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Hjælp! Den perfekte læbestift?

Indlægaf LaScrooge » 16. mar 2016, 08:54

Pwinsesse skrev:Har du overvejet en lip-stain eller lip-tint?
Det er lidt ligesom farvelade, altså transparent, men kan bygges op i farve. De tørrer matte op og kan med fordel bruges sammen med gloss eller læbestift.

Jeg har to fra BodyShop, som jeg er rigtig glad for og Lancöme har også lige lanceret en hel kollektion


Er det BodyShop i Danmark? Jeg kan ikke finde nogle stains eller tints på deres hjemmeside.
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hjælp! Den perfekte læbestift?

Indlægaf Fru Sunshine » 17. mar 2016, 07:17

Men de der stains og tints tørrer læberne vildt ud, synes jeg. Alle dem, jeg har afprøvet, har været ubehagelige at bruge, og jeg skulle konstant smøre med læbepomade.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hjælp! Den perfekte læbestift?

Indlægaf Fru Sunshine » 17. mar 2016, 07:39

Liseletpåtå skrev:
Fru Sunshine skrev:Men de der stains og tints tørrer læberne vildt ud, synes jeg. Alle dem, jeg har afprøvet, har været ubehagelige at bruge, og jeg skulle konstant smøre med læbepomade.


Det har jeg ikke oplevet. Med flydende og matte læbestifter har jeg dog, den kan jeg slet ikke bruge.

Jeg har så heller ikke prøvet dem fra BodyShop.
Det kunne være, jeg skulle overveje.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hjælp! Den perfekte læbestift?

Indlægaf Fru Sunshine » 17. mar 2016, 12:34

Det er nok problemet her. Jeg slås med tørre læber i forvejen.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Siamo
Indlæg: 97
Tilmeldt: 17. dec 2015, 18:06
Kort karma: 4
Likede indlæg: 82

Re: Hjælp! Den perfekte læbestift?

Indlægaf Siamo » 20. mar 2016, 18:07

Liseletpåtå skrev:
Fru Sunshine skrev:
Liseletpåtå skrev:
Fru Sunshine skrev:Men de der stains og tints tørrer læberne vildt ud, synes jeg. Alle dem, jeg har afprøvet, har været ubehagelige at bruge, og jeg skulle konstant smøre med læbepomade.


Det har jeg ikke oplevet. Med flydende og matte læbestifter har jeg dog, den kan jeg slet ikke bruge.

Jeg har så heller ikke prøvet dem fra BodyShop.
Det kunne være, jeg skulle overveje.


Den er jeg i hvertfald rigtig glad for. Og syntes ikke den er den mindste smule udtørrende, men har man lidt tørre læber sætter den sig i det tørre. Jeg tager en god læbepomade på lidt tid inden, mens jeg lægger den anden makeup, så er det problem løst. I forhold til Benetint er den meget cremet, Benetint er ligesom vand. Med den fra Bodyshop kommer jeg et tyndt lag på, lader det tørre lidt, dupper evt overskud af og giver mine læber en gang klar DuWop Lip Venom, den er dog lidt klistret, så hvis nogen kender en lip plumper/gloss, der ikke er helt så klistret, så giv lige et tip tak :-D

Jeg synes den klare gloss fra MAC er god. Den er i en tube så det er nemt at dosere hvor meget produkt man vil have på.
0
StripesAddict
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 2. sep 2015, 15:58
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1046

Re: Hjælp! Den perfekte læbestift?

Indlægaf StripesAddict » 20. mar 2016, 18:21

Filipai skrev:^ Det mærke har jeg også været glad for, men så prøvede jeg rimmel provocalips, og jeg synes bare lige den lægger sig lidt pænere. Lipfinity holder dog længere.


Provocalips holder forevigt på mig - jeg har sågar prøvet at vågne efter en særdeles våd bytur - stadig med knaldrød læbestift siddende lige i skabet, som da jeg lagde den :D Jeg har dog problemer med de lyse farver - jeg kan ligesom ikke få dem til at "dække" og det er godt nok ikke særlig kønt. Er der andre der oplever det?
1
Brugeravatar
Junika
Indlæg: 306
Tilmeldt: 9. sep 2015, 16:04
Kort karma: 24
Likede indlæg: 246

Re: Hjælp! Den perfekte læbestift?

Indlægaf Junika » 20. mar 2016, 18:59

StripesAddict skrev:
Filipai skrev:^ Det mærke har jeg også været glad for, men så prøvede jeg rimmel provocalips, og jeg synes bare lige den lægger sig lidt pænere. Lipfinity holder dog længere.


Provocalips holder forevigt på mig - jeg har sågar prøvet at vågne efter en særdeles våd bytur - stadig med knaldrød læbestift siddende lige i skabet, som da jeg lagde den :D Jeg har dog problemer med de lyse farver - jeg kan ligesom ikke få dem til at "dække" og det er godt nok ikke særlig kønt. Er der andre der oplever det?


Jeg har samme oplevelse med de lyse farver, men synes ikke det er så slemt at jeg ikke bruger dem. Det bliver bare ikke så pigmenteret :)
1
~~Makeup Junkie~~
Findes der andre forums på debatten end Skønhed ??
StripesAddict
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 2. sep 2015, 15:58
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1046

Re: Hjælp! Den perfekte læbestift?

Indlægaf StripesAddict » 20. mar 2016, 19:56

Junika skrev:
StripesAddict skrev:
Filipai skrev:^ Det mærke har jeg også været glad for, men så prøvede jeg rimmel provocalips, og jeg synes bare lige den lægger sig lidt pænere. Lipfinity holder dog længere.


Provocalips holder forevigt på mig - jeg har sågar prøvet at vågne efter en særdeles våd bytur - stadig med knaldrød læbestift siddende lige i skabet, som da jeg lagde den :D Jeg har dog problemer med de lyse farver - jeg kan ligesom ikke få dem til at "dække" og det er godt nok ikke særlig kønt. Er der andre der oplever det?


Jeg har samme oplevelse med de lyse farver, men synes ikke det er så slemt at jeg ikke bruger dem. Det bliver bare ikke så pigmenteret :)


Jeg har en lyserød, og jeg har endnu ikke fået den til at fungere. Det ser bare slet ikke godt ud - det er som om de nærmest ligger sig i striber.
1
Brugeravatar
didas
Indlæg: 2144
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:28
Kort karma: 404
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 5792

Re: Hjælp! Den perfekte læbestift?

Indlægaf didas » 20. mar 2016, 20:14

Liseletpåtå skrev:Er Lipfinity stadig lige så stiv som da den kom frem? Altså gøre at læberne føles stive og næsten som om de skrumper? Jeg købte et par stykker da de først kom frem og jeg syntes godt nok ikke de var et hit. Udover de var vildt ubehagelige at have på, så smuldre de på mine læber, så jeg har ikke rigtig haft mod på den type læbestifter siden.
Men det er jo mange år siden, så måske er de blevet bedre :)


Jeg købte en Lipfinity for nogle måneder siden og jeg synes den er fin at bruge. Den klumper ikke på mig :) Den clear læbepomade dims der følger med, giver fint fugt til læberne synes jeg.
0
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
Brugeravatar
didas
Indlæg: 2144
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:28
Kort karma: 404
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 5792

Re: Hjælp! Den perfekte læbestift?

Indlægaf didas » 20. mar 2016, 20:34

Liseletpåtå skrev:
didas skrev:
Liseletpåtå skrev:Er Lipfinity stadig lige så stiv som da den kom frem? Altså gøre at læberne føles stive og næsten som om de skrumper? Jeg købte et par stykker da de først kom frem og jeg syntes godt nok ikke de var et hit. Udover de var vildt ubehagelige at have på, så smuldre de på mine læber, så jeg har ikke rigtig haft mod på den type læbestifter siden.
Men det er jo mange år siden, så måske er de blevet bedre :)


Jeg købte en Lipfinity for nogle måneder siden og jeg synes den er fin at bruge. Den klumper ikke på mig :) Den clear læbepomade dims der følger med, giver fint fugt til læberne synes jeg.


Kan du mærke, du har den på?


Det har slet ikke tænkt over, men det må så næsten betyde nej :lol: Altså ikke mere end hvis jeg har almindelig læbestift på.
0
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Hjælp! Den perfekte læbestift?

Indlægaf twinkle » 21. mar 2016, 09:41

Jeg de-stashede mine Provocalips, synes de var så ringe. På mig flagede de, uanset hvor meget og lidt jeg kom på. Når vi snakker liquid lipsticks er jeg blevet rigtig glad for Jeffree Stars samt OFRA's (de tørrer dog ikke rigtigt ind, ligesom mange andre liquid lipsticks gør, men så undgår man også den der meget udtørrende følelse). LA Splash er også gode (Beautybay har dem) og de koster ikke det hvide ud af øjnene.
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:

Tilbage til "Skønhed"