Marts '16 - fællestråd

Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2963
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6596

Re: Marts '16 - fællestråd

Indlægaf Sophaya » 18. mar 2016, 18:17

Ally skrev:
Sophaya skrev:Jeg vil overveje om jeg skal give fasten en chance når jeg engang har fået styr på det normale. Det må være et skridt ad gangen :)
Ellers vil jeg anbefale 16:8-faste. Det er ikke noget, jeg gør tit, men måske to-tre gange om ugen. Det har i hvert fald hjulpet mig med ikke at snackspise efter aftensmaden og så først spise igen om formiddagen den følgende dag. Igen; det er ikke sikkert, at det fungerer for alle, men personligt er jeg glad for, at jeg fik det afprøvet.


Det har jeg prøvet, og egentlig fungerer det fint som udgangspunkt - når jeg ikke har travlt. Når jeg har travlt fungerer det slet ikke :P Tak for forslaget alligevel :kys:
1
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Marts '16 - fællestråd

Indlægaf Ally » 18. mar 2016, 18:34

Min nærmeste leder fortalte mig i dag, at hun gerne ville forsøge at få mig indstillet til at være en del af et særligt censorkorps; hun mente, at jeg var klar til opgaven og at jeg bestemt var kompetent til jobbet. Jeg krydser fingre for, at jeg er heldig :kryds:
3
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Marts '16 - fællestråd

Indlægaf Novella » 19. mar 2016, 14:40

Jeg har været ovre at smadre mig selv totalt til cirkeltræning - kæft, det har været godt :D

Nu bliver det lige dybt: Jeg er i gang med at overveje, om jeg tør fortsætte med den madlog. Det har godt nok været en øjenåbner hele ugen. 'Du har spist 65,3 % af dit kcal-behov' - i gennemsnit 1008 kcal pr dag.

Jeg er halvvejs i panik ved tanken om at skrue 500 kcal op hver dag, men jeg kan godt se, at det her ikke er holdbart. Jeg runder tilsyneladende al mad op i hovedet. Mad er farligt og prøver at angribe og skade mig, og jeg må aldrig undervurdere det. 'Denne her halve proteinbolle vejer nok cirka 100 g'.. *veje veje*... næh... 56 gram.

Jeg opfører mig jo som en semianorektiker :forvirret: Sådan lige umiddelbart aner jeg ikke, hvordan jeg skal blive modig nok til at slappe af over for mad. Puh, der kommer nogle spøgelser flyvende fra fortiden her. Jeg er opdraget med konstant skyld og skam og ydmygelse omkring mad, så jeg for en sikkerheds skyld hellere springer en portion eller et måltid over, især når andre kigger. Og i hvert fald betaler jeg for enhver udskejelse med hård træning og streng kontrol i dagene efter.

Så... Lige nu er jeg mest tilbøjelig til at lukke for madlog og fortsætte, som om intet var hændt :genert: *lalalalala* Puh, jeg skal igennem noget omstilling her.
0
Muspel
Indlæg: 3878
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 10745

Re: Marts '16 - fællestråd

Indlægaf Muspel » 19. mar 2016, 15:45

Novella skrev:Jeg har været ovre at smadre mig selv totalt til cirkeltræning - kæft, det har været godt :D

Nu bliver det lige dybt: Jeg er i gang med at overveje, om jeg tør fortsætte med den madlog. Det har godt nok været en øjenåbner hele ugen. 'Du har spist 65,3 % af dit kcal-behov' - i gennemsnit 1008 kcal pr dag.

Jeg er halvvejs i panik ved tanken om at skrue 500 kcal op hver dag, men jeg kan godt se, at det her ikke er holdbart. Jeg runder tilsyneladende al mad op i hovedet. Mad er farligt og prøver at angribe og skade mig, og jeg må aldrig undervurdere det. 'Denne her halve proteinbolle vejer nok cirka 100 g'.. *veje veje*... næh... 56 gram.

Jeg opfører mig jo som en semianorektiker :forvirret: Sådan lige umiddelbart aner jeg ikke, hvordan jeg skal blive modig nok til at slappe af over for mad. Puh, der kommer nogle spøgelser flyvende fra fortiden her. Jeg er opdraget med konstant skyld og skam og ydmygelse omkring mad, så jeg for en sikkerheds skyld hellere springer en portion eller et måltid over, især når andre kigger. Og i hvert fald betaler jeg for enhver udskejelse med hård træning og streng kontrol i dagene efter.

Så... Lige nu er jeg mest tilbøjelig til at lukke for madlog og fortsætte, som om intet var hændt :genert: *lalalalala* Puh, jeg skal igennem noget omstilling her.


:kys: uha. Kan godt forstå, at den ikke er nem. Måske en løsning ville være at følge en madplan, der har alle måltider med et par uger? Sådan for at få reguleret din fornemmelse af, hvad der er en rimelig mængde mad på en almindelig uge?

For det der madlog ikke. ... Det kan hurtigt komme til at fylde utroligt meget. Jeg har opgivet igen. Så meget skal tanker om mad ikke fylde i min hverdag.

Men i hvert fald. Kram til dig. Pas på dig selv.
0
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Marts '16 - fællestråd

Indlægaf Novella » 19. mar 2016, 20:17

Det fylder jo bare meget i min hverdag lige nu, fordi jeg vitterlig ikke kan forstå, at jeg ikke taber mig. Jeg tog syv kilo på i en ruf for omkring halvandet år siden, da jeg tog noget bestemt medicin. På grund af vægtøgningen smed jeg medicinen igen efter en måned - og jeg har ikke tabt et gram siden. Det er altså ikke sådan, at jeg er åleslank og bare ikke kan leve, hvis jeg ikke får sultet de sidste 200 gram af. Jeg er lige på vippen med et BMI på omkring 25, og jeg har i halvandet år truuuuukkket mine bukser sammen for at lukke dem, og jeg kan ikke lyne mine kjoler. Jeg prøver virkelig at finde ud, hvad fanden der er i vejen, og madlog var bare et forsøg på at finde de skjulte fælder.

Det trigger så ALT i mig at skulle prøve at spise mere, end jeg gør, og hvis jeg skal bruge madlog til noget, skulle det være at få mig arbejdet op til et normalt niveau. Denne her uge har været præcis som de plejer - dvs jeg i månedsvis, måske årevis har spist omkring 1000 kcal om dagen. Det plejer egentlig ikke at fylde ret meget, for jeg er helt vant til bare at afvise mad. Jeg kan egentlig ikke komme i tanke om, hvornår jeg sidst har haft god gammeldags appetit.
0
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Marts '16 - fællestråd

Indlægaf Aquadorable » 19. mar 2016, 21:14

Novella skrev:Det fylder jo bare meget i min hverdag lige nu, fordi jeg vitterlig ikke kan forstå, at jeg ikke taber mig. Jeg tog syv kilo på i en ruf for omkring halvandet år siden, da jeg tog noget bestemt medicin. På grund af vægtøgningen smed jeg medicinen igen efter en måned - og jeg har ikke tabt et gram siden. Det er altså ikke sådan, at jeg er åleslank og bare ikke kan leve, hvis jeg ikke får sultet de sidste 200 gram af. Jeg er lige på vippen med et BMI på omkring 25, og jeg har i halvandet år truuuuukkket mine bukser sammen for at lukke dem, og jeg kan ikke lyne mine kjoler. Jeg prøver virkelig at finde ud, hvad fanden der er i vejen, og madlog var bare et forsøg på at finde de skjulte fælder.

Det trigger så ALT i mig at skulle prøve at spise mere, end jeg gør, og hvis jeg skal bruge madlog til noget, skulle det være at få mig arbejdet op til et normalt niveau. Denne her uge har været præcis som de plejer - dvs jeg i månedsvis, måske årevis har spist omkring 1000 kcal om dagen. Det plejer egentlig ikke at fylde ret meget, for jeg er helt vant til bare at afvise mad. Jeg kan egentlig ikke komme i tanke om, hvornår jeg sidst har haft god gammeldags appetit.


Jeg tænker, at du netop ikke taber dig, fordi du spiser så lidt. 1000 kcal om dagen er en regulær sultestrejke for et voksent menneske. Du har brug for minimum 3-500 kcal mere dagligt for at nå et fornuftigt indtag - som også vil give resultater :) Din krop holder på alt i øjeblikket, fordi den får så lidt at arbejde med.
0
K - 12.06.18 :love:
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2963
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6596

Re: Marts '16 - fællestråd

Indlægaf Sophaya » 20. mar 2016, 13:35

Evaluering herfra:
- Spise forholdsvist sundt Mere end bare forholdsvist - jeg har, ifht min normale standard, været virkelig sund!
- Ikke købe noget snack/slik Faldt i en enkelt gang, men har ellers været god til at spise frugt og drikke te i stedet for at spise slik/snacks
- Gå nogle ture Jpes
- Vitaminer hver dag Jeps
- Vand og søvn nok Jeps

Og så har jeg skrevet maddagbog hver dag. Og det har været godt. Og jeg har tabt lige over 1 kg siden tirsdag - det ville nok have været mere hvis der ikke havde været chips og dip + pølsehorn en masse i går, men det var en del af arrangementet og jeg har været så god ellers. Desuden er jeg tilbage på rette vej i dag med god kost, så jeg er ikke bekymret. Det ene kg er også et skridt på vejen, kan man sige :)
Jeg har læseferie fra i dag - eksaminer d. 29. og d. 31. Og guess what, de bliver sgu ved med at være svære :lol: Jeg synes lige jeg har overstået den ene krævende eksamen, så står den anden og banker på døren. Jeg glæder mig til sommerferie - jeg elsker mit studie, men det er også HÅRDT synes jeg :P
I dag har jeg holdt mere fri end jeg har læst, men fra i morgen skal der lægges en masse arbejde i læsning og strukturering af de diagnosticeringer jeg skal kunne lave.
1
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2963
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6596

Re: Marts '16 - fællestråd

Indlægaf Sophaya » 20. mar 2016, 13:37

Hov, og nye mål:

- Maddagbog hver dag
- Vand og søvn nok
- Gå nogle ture imellem læsningen
- Give mig selv lov at holde fri på lørdag, hvor jeg får besøg af min far
- Tabe min. 1 kg
Senest rettet af Sophaya 20. mar 2016, 14:08, rettet i alt 1 gang.
0
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
Kathain
Indlæg: 170
Tilmeldt: 1. jan 2016, 06:57
Kort karma: 9
Likede indlæg: 323

Re: Marts '16 - fællestråd

Indlægaf Kathain » 20. mar 2016, 15:50

Denne uge har ikke gået særlig godt, jeg er derfor klar på en ny uge.

Mål for næste uge
Træne 4 gange
Ikke spise brød på arbejdet
Ikke gå amok i slik og andet mad i påsken
0
Muspel
Indlæg: 3878
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 10745

Re: Marts '16 - fællestråd

Indlægaf Muspel » 20. mar 2016, 19:14

-

Evaluering:
- veje maks 67,5
- Træne tre gange
- Minimere snacks
- Øvelser fra fysioterapeut
- Gå tur de dage, jeg ikke træner

Well i det mindste er jeg konsekvent. Har ikke overholdt et eneste ... :tie:
0
Blonderella
Indlæg: 124
Tilmeldt: 20. mar 2016, 20:19
Kort karma: 21
Likede indlæg: 287

Re: Marts '16 - fællestråd

Indlægaf Blonderella » 20. mar 2016, 20:25

Kan man godt bare dumpe ind og være med? :blush: Jeg er kommet til at se mig selv i spejlet. Sådan for alvor. Så nu sættes alle sejl ind på en mindre og strammere krop.

Mit mål for etape 4:

Kun drikke vand og kaffe
Træne mave 3 gange
Løbe 2 gange
Ingen snolder
Vægt under 86 kg

Det kommer til at kræve lidt ekstra da min mand og jeg ikke er gode for hinanden rent sundhedsmæssigt når vi har ferie
1
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Marts '16 - fællestråd

Indlægaf Ally » 20. mar 2016, 20:47

Blonderella skrev:Kan man godt bare dumpe ind og være med? :blush:

Det kan man bestemt - jeg opdaterer tråden i løbet af i morgen. Velkommen til! :)
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Marts '16 - fællestråd

Indlægaf Novella » 20. mar 2016, 20:58

Aquadorable skrev:
Novella skrev:Det fylder jo bare meget i min hverdag lige nu, fordi jeg vitterlig ikke kan forstå, at jeg ikke taber mig. Jeg tog syv kilo på i en ruf for omkring halvandet år siden, da jeg tog noget bestemt medicin. På grund af vægtøgningen smed jeg medicinen igen efter en måned - og jeg har ikke tabt et gram siden. Det er altså ikke sådan, at jeg er åleslank og bare ikke kan leve, hvis jeg ikke får sultet de sidste 200 gram af. Jeg er lige på vippen med et BMI på omkring 25, og jeg har i halvandet år truuuuukkket mine bukser sammen for at lukke dem, og jeg kan ikke lyne mine kjoler. Jeg prøver virkelig at finde ud, hvad fanden der er i vejen, og madlog var bare et forsøg på at finde de skjulte fælder.

Det trigger så ALT i mig at skulle prøve at spise mere, end jeg gør, og hvis jeg skal bruge madlog til noget, skulle det være at få mig arbejdet op til et normalt niveau. Denne her uge har været præcis som de plejer - dvs jeg i månedsvis, måske årevis har spist omkring 1000 kcal om dagen. Det plejer egentlig ikke at fylde ret meget, for jeg er helt vant til bare at afvise mad. Jeg kan egentlig ikke komme i tanke om, hvornår jeg sidst har haft god gammeldags appetit.


Jeg tænker, at du netop ikke taber dig, fordi du spiser så lidt. 1000 kcal om dagen er en regulær sultestrejke for et voksent menneske. Du har brug for minimum 3-500 kcal mere dagligt for at nå et fornuftigt indtag - som også vil give resultater :) Din krop holder på alt i øjeblikket, fordi den får så lidt at arbejde med.


Jeg ved godt, at du har ret, og jeg troede virkelig også, at jeg spiste langt mere, end jeg gør. Jeg har prøvet at skrue op hen over weekenden og er nået helt op på 1200-kcal :sarkasme: Jeg har tilmed kontrolvejet maden, så jeg ikke bare runder op og automatisk regner et lille stykke kage for mindst 600 kcal. Det ender med, at det skal være mit mål for den kommende uge at føre madlog for at sikre, at jeg spiser nok.

Jeg har syet en kjole efter mit sædvanlige snitmønster i dag, og den er for løs om bagdelen og lige til øllet om armene. Det tyder på, at jeg omfordeler med styrketræningen. Jeg må prøve med målebåndet, når nu vægten ikke gider udvikle sig.
1
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Marts '16 - fællestråd

Indlægaf Filipai » 20. mar 2016, 21:40

Jeg har holdt denne uges mål.

Næste uge bliver nok ikke til helt så meget, grundet påskeferie.

Træning minimum 2 gange, men allerhelst 3.
Huske vitaminpiller
Minimum 5000 skridt om dagen, også selvom jeg principielt hellere vil blive under dynen hele dagen.
Tælle kalorier i de få dage jeg ikke skal til påskearrangementer


Jeg var på vægten idag, igår var den eneste dag hvor jeg gik over 1500 kcal, og alligevel var vægten steget. Den har edderrøvme bare at være faldet på onsdag. Ellers bliver jeg sur!
0
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Marts '16 - fællestråd

Indlægaf Ally » 21. mar 2016, 06:55

Evaluering
- Minimere snackeriet = kage, chips og slik Narh...
- Drikke vand Ja, på arbejdet, men jeg "glemmer" det hjemme
- Ikke lade negativitet påvirke humøret Tjek!
- Min. 2 x træning (svømning eller styrketræning) Nope!
- Føre Madlog hele ugen Tjek!
- Faste 16:8 de dage, hvor jeg føler for det Tjek! Det blev til tre dage
- Nyde tirsdagens biograftur med slik og popcorn, hvis jeg har lyst til det Tjek! Jeg så "Flaskepost fra P" og NØD både sodavand, popcorn og slik

Nye mål
- Drikke vand
- Neglepleje
- Madlog hele ugen
- Ikke lade negativitet påvirke humøret
- Motion – alt er tilladt
- Faste 16:8 de dage, hvor jeg føler for det


Den forgangne uge gik fint - både mht. 16:8-faste og Madlog. Der har været et par røde dage, men ikke noget voldsomt, og mht. motion blev det kun til en kort gå- og cykeltur - men alligevel var tallet på vægten til morgen mindre! :klap:
1
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?

Tilbage til "Sund og/eller slank"