Hvad er du virkelig dårlig til - i et køkken?

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hvad er du virkelig dårlig til - i et køkken?

Indlægaf Fru Sunshine » 28. feb 2016, 09:34

Sophaya skrev:Pandekager. Det er verdens nemmeste ting, og jeg fucker det op hver gang. De smager altid så underligt.
Generelt er bagning ikke min stærke side.
Bagekartofler bliver aldrig færdige for mig - selvom jeg laver dem rigtigt! Min mor kan lave samme slags kartofler med samme tid/temperatur i samme ovn, og hendes bliver perfekte. Mine er stadig rå. Jeg fatter det ikke.
Og så brænder jeg risengrøden på. Jeg prøver eller ihærdigt at undgå det, og jeg elsker risengrød, men det vil bare ikke som jeg vil.

Tricket med at koge risengrød i en kogepose er slet ikke så tosset.
Man sparer i hvert fald rengøring af en gryde.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Charly
Indlæg: 3079
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:14
Kort karma: 433
Likede indlæg: 8027

Re: Hvad er du virkelig dårlig til - i et køkken?

Indlægaf Charly » 2. mar 2016, 20:30

Macarons. De bliver flade hver eneste fucking gang. Nu skal min kollega bage dem sammen med en veninde, der er uddannet et eller andet bagedims og er skidedygtig, så hun har lovet at aflure alle hemmelighederne - hun kan nemlig heller ikke få dem til at lykkes :-D
0
Brugeravatar
Hurrze
Indlæg: 607
Tilmeldt: 4. sep 2015, 20:05
Kort karma: 46
Geografisk sted: Sønderjylland
Likede indlæg: 429

Re: Hvad er du virkelig dårlig til - i et køkken?

Indlægaf Hurrze » 21. mar 2016, 01:56

2SHY skrev:Jeg er virkelig håbløs til tærtedej. Det VIL bare ikke lykkes! Det der med at lade den stå og hvile og derefter rulle den ud - forget it! Det nærmeste jeg kommer er at skynde mig at trykke det ned i formen/fadet og forsøge ikke at lave huller nogen steder :genert:


Det erså noget jeg synes er meget nemt. Har aldrig haft problemer med at lave tærtedej :genert: :)
0
"Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain"
Lykke
Indlæg: 6937
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6465

Re: Hvad er du virkelig dårlig til - i et køkken?

Indlægaf Lykke » 21. mar 2016, 04:51

Ris kan jeg ikke lave. Manden laver dem perfekt. Selv når han instruerer mig i det går det galt.
0
Dr_bp
Indlæg: 274
Tilmeldt: 16. sep 2015, 13:53
Kort karma: 58
Likede indlæg: 551

Re: Hvad er du virkelig dårlig til - i et køkken?

Indlægaf Dr_bp » 22. mar 2016, 15:10

Jeg er med på den med pandekager. De bliver altid underlige, fedtede og kønsløse. Ikke engang mine børn vil spise dem.
Desuden brænder jeg ALTID havregrøden på, og sovs bliver tynd og sjasket, både i smag og udseende.
Stort set alt andet er jeg ret ok til.
0
Brugeravatar
Sustentaculum
Indlæg: 861
Tilmeldt: 27. aug 2015, 16:53
Kort karma: 140
Likede indlæg: 1034

Re: Hvad er du virkelig dårlig til - i et køkken?

Indlægaf Sustentaculum » 22. mar 2016, 17:11

Sprøde pomfritter.. Jeg står og laver Moules Frites, og fritterne blive bare slatne og kedeligt. Øv :( :(
0

Tilbage til "Mad og drikke"