Din upopulære holdning

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf dgd2007 » 20. mar 2016, 22:14

Jeg ville være mere betænkelig, hvis man var 25 og havde haft mange langavrige forhold :)
11
honeybee
Indlæg: 254
Tilmeldt: 15. aug 2015, 20:21
Kort karma: 20
Likede indlæg: 250

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf honeybee » 20. mar 2016, 22:16

Animi skrev:
honeybee skrev:
Animi skrev:
Karkluden skrev:Jeg er af den holdning, at hvis man som 25+årig aldrig har haft et længerevarende forhold, og det ikke er et bevidst fravalg af den slags, så er der noget i vejen med ens personlighed eller relation til andre mennesker.
Det er ikke noget, jeg har evidens for. Det er en erfaring, jeg har gjort mig.


Hvordan "noget i vejen" ? :gruble:
Edit: Og hvorfor lige ved 25? :)


Det vil jeg også gerne høre. Jeg har haft et forhold på 2,5 år og et på 1 år, men aldrig boet sammen med en kæreste. Og er 26.
Hvor stiller det mig?


Så er der måske semi-noget i vejen med din personlighed/relation til andre mennesker :P
Ej, jeg synes bare det er en lidt spøjs holdning, uanset ens erfaringer. Jeg er selv snart 25, og har aldrig haft et længervarende forhold. Jeg vil nu vove den påstand at der ikke er noget galt med min personlighed eller relationer til andre mennesker, jeg har simpelthen bare ikke være så heldig endnu, at møde en hvor vi begge er blevet forelsket i hinanden. Og det kan jeg absolut ikke se noget galt i, jeg er stadigvæk ung og lever forhåbentlig til jeg er 90år, så jeg har masser af tid til længerevarende forhold :D
Det er bare ikke alle der er så heldige at møde "the one" i en ung alder :)


Absolut enig i alt du skriver. Har heller aldrig tænkt over, at jeg skulle have problemer med min personlighed og mine relationer, hvilket min omgangskreds da også vidner om. :genert:
2
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3249
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12364

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Joe » 20. mar 2016, 22:44

Nu er romantiske relationer jo heller ikke de eneste relationer, man kan have med andre mennesker.
12
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Annione » 21. mar 2016, 03:20

Sangius skrev:
dgd2007 skrev:
Sangius skrev:Priserne på kød bør sættes op. Nok omkring til det dobbelte. :)

Er du da militant vegetar? :D


Overhoved ikke :D
Jeg elsker en rib-eye lige så meget som den næste.
Men kød er blevet så billigt, at vi huser 13 høns pr. m3, uden siddepinde, strøelse eller døgnrytme. Vi avler grise som føder så mange smågrise, at de ikke kan die dem alle, og til med må spændes fast, for ikke at ligge dem ihjel.

Kød bliver efterhånden fremstillet på samlebånd, og resultatet er, at du kan få en pakke hakket liggesårs-kød for 15 kr i Netto.

Vi mennesker må lære, at kød koster penge. Har man ikke råd til kød hver dag, så spiser man bare ikke kød hver dag. Det er langt fra nødvendigt, sundt, miljøvenligt eller noget som helst andet end ren luksus.

Vi skal genopdrages, os rige mennesker her i vesten... :)


Enig. Det er vulgært billigt at spise kød til de priser. Det har altså været et levende væsen, det vi indtager.
5
Mumifar
Indlæg: 238
Tilmeldt: 19. mar 2016, 05:41
Kort karma: 12
Likede indlæg: 144

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Mumifar » 21. mar 2016, 04:41

At de danske feminister kæmper imod ligestilling og at de er mandehadere.
0
Senest rettet af mumifar 24. dec 2046, 23:59, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Vlad Kalashnikov
Indlæg: 4061
Tilmeldt: 3. sep 2015, 09:49
Kort karma: 107
Likede indlæg: 3672

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Vlad Kalashnikov » 21. mar 2016, 04:51

* Piger med mange tidligere sex-partnere er uattraktive som ltr. - oh man, de kan ikke lide det ovre i Forhold og Sex (viewtopic.php?f=7&t=1241&start=135)
* Veldfærdstaten er død og det bliver en kold dag i helvede før jeg arbejder for eller betaler skat til den igen. – mange anser det ligefrem som moralsk anløbent ikke at bakke op om veldfærdstaten.
* Fremtidens energikilde er solceller, ikke atomkraft. Tesla elbiler er en af de vigtigeste nyskabelser i rigtig mange år. – rigtig upopulære holdninger i mange kredse.
0
Grab them by the pussy
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf HappyPaww » 21. mar 2016, 06:05

dgd2007 skrev:Jeg ville være mere betænkelig, hvis man var 25 og havde haft mange langavrige forhold :)

Præcis. Jeg kan da godt tænke mit om dem der har haft kærester siden de var 14, og det ene forhold har afløst det andet, så de reelt aldrig har været alene. Har de overhovedet en selvstændig tanke? Er de bare sammen med nogen, fordi de ikke ved hvad de ellers skal gøre? Bærer de al deres selvtillid i, om mænd vil have dem?

Det siger langt mere, end at man tilfældigvis ikke har fundet en kæreste inden man er 25. Der kan være utrolig mange faktorer i den ligning.
7
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Sangius » 21. mar 2016, 06:50

LadyFox skrev:
Sangius skrev:
dgd2007 skrev:
Sangius skrev:Priserne på kød bør sættes op. Nok omkring til det dobbelte. :)

Er du da militant vegetar? :D


Overhoved ikke :D
Jeg elsker en rib-eye lige så meget som den næste.
Men kød er blevet så billigt, at vi huser 13 høns pr. m3, uden siddepinde, strøelse eller døgnrytme. Vi avler grise som føder så mange smågrise, at de ikke kan die dem alle, og til med må spændes fast, for ikke at ligge dem ihjel.

Kød bliver efterhånden fremstillet på samlebånd, og resultatet er, at du kan få en pakke hakket liggesårs-kød for 15 kr i Netto.

Vi mennesker må lære, at kød koster penge. Har man ikke råd til kød hver dag, så spiser man bare ikke kød hver dag. Det er langt fra nødvendigt, sundt, miljøvenligt eller noget som helst andet end ren luksus.

Vi skal genopdrages, os rige mennesker her i vesten... :)


Men så skal der nok ske mere end en stigning i prisen - højere pris betyder jo ikke nødvendigvis mere dyrevelfærd.


En højere pris alene, vil kun være positivt for miljøet. Det er enormt belastende for miljøet - især i d. 3. verden hvor hovedparten af dyrenes mad dyrkes - at vi spiser så meget kød som vi gør. Spiste vi mindre kød ville det gavne miljø, samt nedsætte folk der sulter, da tons og atter tons af mad kan frigives til menneskeføde fremfor dyreføde.

Der sker et stor tab af kcal, når man fodrer dyr, og spiser dyret.

Men selvfølgelig. Den højere pris skal samtidig ske med en nyt sæt regler for produktion af kød, hvor alle dyr som minimum har det, som de økologiske dyr har det nu. :)
1
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Guldfisk
Indlæg: 537
Tilmeldt: 18. aug 2015, 18:40
Kort karma: 54
Likede indlæg: 1264

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Guldfisk » 21. mar 2016, 07:16

HappyPaww skrev:
dgd2007 skrev:Jeg ville være mere betænkelig, hvis man var 25 og havde haft mange langavrige forhold :)

Præcis. Jeg kan da godt tænke mit om dem der har haft kærester siden de var 14, og det ene forhold har afløst det andet, så de reelt aldrig har været alene. Har de overhovedet en selvstændig tanke? Er de bare sammen med nogen, fordi de ikke ved hvad de ellers skal gøre? Bærer de al deres selvtillid i, om mænd vil have dem?

Det siger langt mere, end at man tilfældigvis ikke har fundet en kæreste inden man er 25. Der kan være utrolig mange faktorer i den ligning.


Der kan da også være mange faktorer for dem med længerevarende forhold?
1
Guldfisk
Indlæg: 537
Tilmeldt: 18. aug 2015, 18:40
Kort karma: 54
Likede indlæg: 1264

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Guldfisk » 21. mar 2016, 07:20

Mænd, der nærmer sig 30 er skadede af tidligere forhold eller mangel på samme.
Lavt selvværd og lav selvtillid, eller også tror de, at alle kvinder er som eksen, så de ved lige, hvad kvinder vil have.

(Kvinder er sikkert også skadede, men dem forsøger jeg ikke at date.)
0
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3355
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2920

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf thomassneum » 21. mar 2016, 07:35

Jeg går ind for en juridisk abort, indtil 9. uge.

:panik:
0
Med bov skal man mad lave, men...
fisken80
Indlæg: 22074
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52050

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf fisken80 » 21. mar 2016, 08:00

dgd2007 skrev:Jeg ville være mere betænkelig, hvis man var 25 og havde haft mange langavrige forhold :)


Det ville jeg faktisk også. Jeg var 28 før jeg fik mit første rigtige kæresteforhold, og det har jeg sådan set endnu, det forhold.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Badesandalen
Indlæg: 2401
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 209
Likede indlæg: 2841

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Badesandalen » 21. mar 2016, 08:23

thomassneum skrev:Jeg går ind for en juridisk abort, indtil 9. uge.

:panik:


Hvorfor lige 9. uge?
0
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3355
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2920

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf thomassneum » 21. mar 2016, 09:14

Badesandalen skrev:
thomassneum skrev:Jeg går ind for en juridisk abort, indtil 9. uge.

:panik:


Hvorfor lige 9. uge?


Fordi medicinsk abort anbefales op til uge 9.
0
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
Badesandalen
Indlæg: 2401
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 209
Likede indlæg: 2841

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Badesandalen » 21. mar 2016, 10:41

thomassneum skrev:
Badesandalen skrev:
thomassneum skrev:Jeg går ind for en juridisk abort, indtil 9. uge.

:panik:


Hvorfor lige 9. uge?


Fordi medicinsk abort anbefales op til uge 9.


Jeg troede det var 12.
0

Tilbage til "Livets forhold"