Yahya Hassan

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Yahya Hassan

Indlægaf Slettet bruger » 21. mar 2016, 11:21

Tja, sådan er politiet jo for tiden. Hvis de arresterer dem pga, facebook kan forsvare sig med de bare laver sjov på facebook, det var en random motorcykel de tog et billede med og ikke Yahya Hassans og den slags. Så kræver det en masse ressourcer at lave en sag og dem har de ikke.
0
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Yahya Hassan

Indlægaf LaScrooge » 21. mar 2016, 11:21

eks-Maupassant skrev:Mht PET læste jeg er sted at han selv havde stoppet PET overvågningen, fordi det gik for meget ud over hans dagligdag. Han var til et møde med dem, hvor det endte med at de ikke kunne genoptage overvågningen, af grunde der var lidt uklare.

Han har jo også selv lavet problemer mht. det fordi han starter slagsmål mens PET-manden er der, og det orker de nok ikke. Jeg kunne forestille mig det spiller en rolle, at de ikke mener de kan beskytte en, der ikke vil gøre som de siger og er impulsiv osv. Som han er nu dur det vel ikke rigtigt.

Undrer mig han ikke bare tager i eksil, han burde have masser af penge, og kunne vel sidde i fred og ro i et varmt ferieparadis og skrive digte, a la Jørgen Leth eller Henrik Nordbrandt.


"Du er besværlig, så det gider vi ikke rode med!" Den holder ikke. Den holder heller ikke for ubehagelige typer som Pia K og Geert Wilders, som muligvis ikke starter slåskampe, men som pådrager sig den farlige opmærksomhed ved at have holdninger andre ikke kan lide. Man kan sgu ikke sortere i hvem der har fortjent beskyttelse fra mordere baseret på hvordan de ellers opfører sig.
1
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Yahya Hassan

Indlægaf LaScrooge » 21. mar 2016, 11:22

eks-Maupassant skrev:Tja, sådan er politiet jo for tiden. Hvis de arresterer dem pga, facebook kan forsvare sig med de bare laver sjov på facebook, det var en random motorcykel de tog et billede med og ikke Yahya Hassans og den slags. Så kræver det en masse ressourcer at lave en sag og dem har de ikke.


Det kaldes efterforskning og det er dét politiet bedriver.
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Yahya Hassan

Indlægaf Wizzze » 21. mar 2016, 11:23

Jeg tror han er en ung forvirret mand fanget mellem 2 verdener, kan ikke finde sig til rette nogen steder. Han har så taget vejen/flugten med alkohol og stoffer for glemme/dæmpe smerte? :gruble:

Og nu har midlerne så overtaget magten, han er jo tydeligvis ikke i kontrol på den video, hashpsykose? :gruble:
0
Do as I say! :whip:
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Yahya Hassan

Indlægaf Slettet bruger » 21. mar 2016, 11:29

LaScrooge skrev:
eks-Maupassant skrev:Tja, sådan er politiet jo for tiden. Hvis de arresterer dem pga, facebook kan forsvare sig med de bare laver sjov på facebook, det var en random motorcykel de tog et billede med og ikke Yahya Hassans og den slags. Så kræver det en masse ressourcer at lave en sag og dem har de ikke.


Det kaldes efterforskning og det er dét politiet bedriver.


Ja det er jo meningen med det, men de har ikke ressourcer nok til at gøre de ting de skal for tiden.
0
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: Yahya Hassan

Indlægaf Akehurst2 » 21. mar 2016, 11:32

LaScrooge skrev:"Du er besværlig, så det gider vi ikke rode med!" Den holder ikke. Den holder heller ikke for ubehagelige typer som Pia K og Geert Wilders, som muligvis ikke starter slåskampe, men som pådrager sig den farlige opmærksomhed ved at have holdninger andre ikke kan lide. Man kan sgu ikke sortere i hvem der har fortjent beskyttelse fra mordere baseret på hvordan de ellers opfører sig.


Men man kan jo være nødt til at konstatere, at man ikke som PET nødvendigvis kan beskytte folk imod sig selv. Hvis man ikke vil følge henstillingerne, hvis man selv meget aktivt opsøger konflikter og hvis man ikke er indstillet på, at overvågning og beskyttelse har indvirkning på dagligdagen, så kan man jo ikke beskyttes.

Det er jo ikke selve det, at han har et beskyttelsesbehov, der gør, at de siger fra - tværtimod har han jo fået tilbudt beskyttelse, så behovet er da anerendt.
1
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Yahya Hassan

Indlægaf LaScrooge » 21. mar 2016, 11:34

eks-Maupassant skrev:
LaScrooge skrev:
eks-Maupassant skrev:Tja, sådan er politiet jo for tiden. Hvis de arresterer dem pga, facebook kan forsvare sig med de bare laver sjov på facebook, det var en random motorcykel de tog et billede med og ikke Yahya Hassans og den slags. Så kræver det en masse ressourcer at lave en sag og dem har de ikke.


Det kaldes efterforskning og det er dét politiet bedriver.


Ja det er jo meningen med det, men de har ikke ressourcer nok til at gøre de ting de skal for tiden.


Det er jeg ikke sikker på er sandt, men selv hvis det var sandt, så rangerer mordforsøg over indbrud og cykeltyverier når der skal prioriteres ressourcer. Og så er det bare en uacceptabel undskyldning. Jeg mener, helt ærligt: ville du bare trække på skuldrene over Krudttønden, fx, fordi politiet ikke har ressourcer? Eller hvis en eller anden psykopat fik held med at myrde Kurt Westergaard? "Der er ikke ressourcer, så kan man jo ikke gøre noget."

Yahya Hassan har ikke blot fortjent men kan også gøre krav på al den beskyttelse enhver anden terrortruet kan. Hvis Ayaan Hirsi Ali blev lovet beskyttelse i Danmark ville man heller ikke bare trække på skuldrene over endeløse attentatforsøg der ikke blev efterforsket af politiet. Så hvorfor er det, at du synes det er en god undskyldning når det sker for Yahya?
1
And we both know: I will be delicious
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Yahya Hassan

Indlægaf Slettet bruger » 21. mar 2016, 11:36

LaScrooge skrev:
eks-Maupassant skrev:Mht PET læste jeg er sted at han selv havde stoppet PET overvågningen, fordi det gik for meget ud over hans dagligdag. Han var til et møde med dem, hvor det endte med at de ikke kunne genoptage overvågningen, af grunde der var lidt uklare.

Han har jo også selv lavet problemer mht. det fordi han starter slagsmål mens PET-manden er der, og det orker de nok ikke. Jeg kunne forestille mig det spiller en rolle, at de ikke mener de kan beskytte en, der ikke vil gøre som de siger og er impulsiv osv. Som han er nu dur det vel ikke rigtigt.

Undrer mig han ikke bare tager i eksil, han burde have masser af penge, og kunne vel sidde i fred og ro i et varmt ferieparadis og skrive digte, a la Jørgen Leth eller Henrik Nordbrandt.


"Du er besværlig, så det gider vi ikke rode med!" Den holder ikke. Den holder heller ikke for ubehagelige typer som Pia K og Geert Wilders, som muligvis ikke starter slåskampe, men som pådrager sig den farlige opmærksomhed ved at have holdninger andre ikke kan lide. Man kan sgu ikke sortere i hvem der har fortjent beskyttelse fra mordere baseret på hvordan de ellers opfører sig.


Det er jo kun mig der gætter på grunden. Der er en artikel et eller andet sted hvor Hassan afspiller en lydfil han optog mens han snakker med en PET-mand. (Sådan noget er vel i sig selv medvirkende til at de ikke gider ham, kunne jeg forestille mig.) Hvor der er nogen kommentarer til hvorfor overvågningen ikke kan komme i gang igen, der på mig lød som om der var en anden grund til det.

Jeg tror da også de ville nægte at overvåge Pia K hvis hun insisterede på at gå rundt i Mjølnerparken hver nat med et "Islam er voldsforherligende"-skilt. Jeg forestiller mig det er en slags samarbejde hvor PET siger "du skal gøre ABC for at det fungerer sikkerhedsmæssigt" og ikke at de fungerer som private bodyguards der ikke har noget at sige.
3
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Yahya Hassan

Indlægaf Slettet bruger » 21. mar 2016, 11:50

LaScrooge skrev:
eks-Maupassant skrev:
LaScrooge skrev:
eks-Maupassant skrev:Tja, sådan er politiet jo for tiden. Hvis de arresterer dem pga, facebook kan forsvare sig med de bare laver sjov på facebook, det var en random motorcykel de tog et billede med og ikke Yahya Hassans og den slags. Så kræver det en masse ressourcer at lave en sag og dem har de ikke.


Det kaldes efterforskning og det er dét politiet bedriver.


Ja det er jo meningen med det, men de har ikke ressourcer nok til at gøre de ting de skal for tiden.


Det er jeg ikke sikker på er sandt, men selv hvis det var sandt, så rangerer mordforsøg over indbrud og cykeltyverier når der skal prioriteres ressourcer. Og så er det bare en uacceptabel undskyldning. Jeg mener, helt ærligt: ville du bare trække på skuldrene over Krudttønden, fx, fordi politiet ikke har ressourcer? Eller hvis en eller anden psykopat fik held med at myrde Kurt Westergaard? "Der er ikke ressourcer, så kan man jo ikke gøre noget."

Yahya Hassan har ikke blot fortjent men kan også gøre krav på al den beskyttelse enhver anden terrortruet kan. Hvis Ayaan Hirsi Ali blev lovet beskyttelse i Danmark ville man heller ikke bare trække på skuldrene over endeløse attentatforsøg der ikke blev efterforsket af politiet. Så hvorfor er det, at du synes det er en god undskyldning når det sker for Yahya?


Der bliver da ikke gjort noget ved indbrud og cykeltyverier.

Mht politiets ressourcer, så er jeg ude over at være trist/forarget over det for lang tid siden, og er inde i resignations-fasen :) Jeg er faktisk glad for sager som den her, fordi det måske kan tydeliggøre for nogen flere mennesker hvor tynd politiets beskyttelse af folk er. Jeg tænker ikke rigtigt "skandale, for dårligt" med sådan en sag her, jeg tænker mere "tja, en mere i mængden".
0
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32427

Re: Yahya Hassan

Indlægaf icelady » 21. mar 2016, 12:36

Om han har brug for beskyttelse kan de fleste vel blive enige om.

Men han har selv fravalgt PET/politi-beskyttelse. Hvad skal man så gøre? Tvangsovervåge?
1
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Yahya Hassan

Indlægaf Karkluden » 21. mar 2016, 13:34

Jeg arbejder en del i psykiatrien primært med psykotiske patienter, og jeg er faktisk TEMMELIG sikker på, at han har en psykose.
Jeg er sådan set ikke i tvivl om, at han også har brug for beskyttelse, fordi han reelt bliver forfulgt, men man kan jo sagtens være snotpsykotisk og samtidig være udsat. Han er en stakkels stakkels mand, der burde blive indlagt på et komplet lukket afsnit, og få langvarig, intensiv hjælp. Punktum. Jeg håber, han skudhalløj bliver til en behandlingsdom på et psykiatrisk afsnit, og gerne langt væk fra Århus, så han kan komme lidt væk fra det miljø.

EDIT: men altså jeg vil da næsten også sige, at selvfølgelig bliver man pipip af det liv han har haft kombineret med, at nogen helt tydeligt vil ham det ondt (og omvendt). Det er sgu rimelig velkendt, at kriminelle mennesker er bundparanoide, og tyv tror hver mand stjæler. Hvis man så kombinerer det med komplet mangel på tillid til systemet, barndomssvigt og masser af sprut og stoffer og tæsk. Så har man en god opskrift på en, der i hvert fald fejler et eller andet grueligt galt oppe i hovedet, og har brug for intens psykiatrisk hjælp, hvis ikke det der skal ende i Klub 27. Eller før.
10
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Yahya Hassan

Indlægaf LaScrooge » 21. mar 2016, 13:53

Karkluden skrev:Jeg arbejder en del i psykiatrien primært med psykotiske patienter, og jeg er faktisk TEMMELIG sikker på, at han har en psykose.
Jeg er sådan set ikke i tvivl om, at han også har brug for beskyttelse, fordi han reelt bliver forfulgt, men man kan jo sagtens være snotpsykotisk og samtidig være udsat. Han er en stakkels stakkels mand, der burde blive indlagt på et komplet lukket afsnit, og få langvarig, intensiv hjælp. Punktum. Jeg håber, han skudhalløj bliver til en behandlingsdom på et psykiatrisk afsnit, og gerne langt væk fra Århus, så han kan komme lidt væk fra det miljø.

EDIT: men altså jeg vil da næsten også sige, at selvfølgelig bliver man pipip af det liv han har haft kombineret med, at nogen helt tydeligt vil ham det ondt (og omvendt). Det er sgu rimelig velkendt, at kriminelle mennesker er bundparanoide, og tyv tror hver mand stjæler. Hvis man så kombinerer det med komplet mangel på tillid til systemet, barndomssvigt og masser af sprut og stoffer og tæsk. Så har man en god opskrift på en, der i hvert fald fejler et eller andet grueligt galt oppe i hovedet, og har brug for intens psykiatrisk hjælp, hvis ikke det der skal ende i Klub 27. Eller før.


Hvad får dig til at tænke at han har en psykose? Når jeg ser hans videoer tænker jeg at han spiller smart og opretholder et image, men jeg synes ikke han virker rablende eller overparanoid - de ting han påstår sker, sker jo rent faktisk?

Det er ikke fordi jeg ikke tror på dig, men du begrunder det ikke med noget og det er dét jeg er interesseret i :)
1
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Yahya Hassan

Indlægaf LaScrooge » 21. mar 2016, 13:55

icelady skrev:Om han har brug for beskyttelse kan de fleste vel blive enige om.

Men han har selv fravalgt PET/politi-beskyttelse. Hvad skal man så gøre? Tvangsovervåge?


En ting er beskyttelsen fra livvagter (som han selv fravalgte, fordi han ikke syntes de gjorde det godt nok og derudover følte sig overvåget), noget andet er jo, om politiet efterforsker de overfald, trusler og mordforsøg han bliver udsat for. Og med de ting, folk skriver på hans facebook, burde det ikke være så svært igen at få fat på gerningspersonerne.
0
And we both know: I will be delicious
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Yahya Hassan

Indlægaf Karkluden » 21. mar 2016, 14:08

LaScrooge skrev:
Karkluden skrev:Jeg arbejder en del i psykiatrien primært med psykotiske patienter, og jeg er faktisk TEMMELIG sikker på, at han har en psykose.
Jeg er sådan set ikke i tvivl om, at han også har brug for beskyttelse, fordi han reelt bliver forfulgt, men man kan jo sagtens være snotpsykotisk og samtidig være udsat. Han er en stakkels stakkels mand, der burde blive indlagt på et komplet lukket afsnit, og få langvarig, intensiv hjælp. Punktum. Jeg håber, han skudhalløj bliver til en behandlingsdom på et psykiatrisk afsnit, og gerne langt væk fra Århus, så han kan komme lidt væk fra det miljø.

EDIT: men altså jeg vil da næsten også sige, at selvfølgelig bliver man pipip af det liv han har haft kombineret med, at nogen helt tydeligt vil ham det ondt (og omvendt). Det er sgu rimelig velkendt, at kriminelle mennesker er bundparanoide, og tyv tror hver mand stjæler. Hvis man så kombinerer det med komplet mangel på tillid til systemet, barndomssvigt og masser af sprut og stoffer og tæsk. Så har man en god opskrift på en, der i hvert fald fejler et eller andet grueligt galt oppe i hovedet, og har brug for intens psykiatrisk hjælp, hvis ikke det der skal ende i Klub 27. Eller før.


Hvad får dig til at tænke at han har en psykose? Når jeg ser hans videoer tænker jeg at han spiller smart og opretholder et image, men jeg synes ikke han virker rablende eller overparanoid - de ting han påstår sker, sker jo rent faktisk?

Det er ikke fordi jeg ikke tror på dig, men du begrunder det ikke med noget og det er dét jeg er interesseret i :)

Nej, det har du ret i jeg ikke gjorde. For det er jo også bare en opfattelse jeg har fået ud fra alle de gange jeg er stødt ind i manden i Århus kombineret med hans medieoptræden. Og så koblet med de patienter jeg har mødt jeg ved har en psykose. For jeg har jo aldrig set en journal eller noget på manden.

Jeg har mødt ham adskillige gange i Århus (altså som i: på gaden sådan tilfældigt), og han har alle gangene gået og talt meget aggressivt ud i luften på den meget paranoide måde, hvor han har virket helt ubevidst om, at andre kunne høre ham, og at han talte ude i den blå luft. "I skal lade mig være i fred, lad være at slå mig, aaav, jeg smadrer jer" osv. Ala det. Men helt ud i den blå luft en helt almindelig eftermiddag på strøget og sådan. Flere gange. Det plejer som minimum at være et tegn på at folk hører stemmer eller har nogle hallucinationer.

Og så kombineret med at han også altid fremstår temmelig aggressiv og paranoid, og at han ofte er tydeligt påvirket får det mig til at tænke, at han meget muligt kunne have en psykose (eller bare af og til være psykotisk) fordi han sandsynligvis ryger hash og måske tager andre stoffer. Men det er som sagt udelukkende baseret på den håndfuld gange jeg er rendt ind i ham med ovenstående adfærd, min opfattelse af hans medieoptræden, at jeg ved han tager stoffer og min erfaring fra flere psykoseafsnit. Jeg kender ikke manden privat eller fagligt. Hvis jeg gjorde, ville jeg forsøge at få en form for hjælp til ham.

EDIT: og nu kan man som sagt sagtens have en psykose og være paranoid samtidig med at man reelt bliver forfulgt. det kan man faktisk godt. Det er fx temmelig besynderligt at gå og tale til træer/ud i den blå luft om at man bliver tævet (lige i dette øjeblik), at "de" skal lade en være osv. Men derfor kan man sagtens være blevet søndertævet og forfulgt aftenen før.
Jeg har haft et par voldtægtsofre, der helt reelt er blevet voldtaget. Det er reelle oplevelser. Derfor er det stadig paranoia, når de insisterer på, at sengen eller vandkanden voldtager dem. Og det er også deres psyke der spiller dem et puds, når de mener sig voldtaget for to timer siden, selvom undertegnede har siddet og kigget på dem de sidste 6 timer non-stop. De har helt sikkert oplevelsen. Den er bare ikke virkelig, men et udspring af deres traume.
1
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Yahya Hassan

Indlægaf Karkluden » 21. mar 2016, 14:13

Men uanset om han så har en psykose, er manisk eller bare er plain skadet og små-pippelip, så GÅR det der liv jo ikke, for pokker. Han er pissefarlig for sig og sine omgivelser.
Han går ikke og slår uskyldige folk ned, nej, men jeg har bl.a. boet på en vej, hvor han flere gange har ligget og kørt ræs med/mod politiet, og det er guds under, at ingen blev kørt ihjel. Det går altså ikke. Det gør det sgu ikke. Selv hvis han faker hele lortet, inkl stemmer på strøget, så er det da farligt med den opførsel, og det er forfærdeligt at nogen er efter ham, og den "krig", der kører.
3
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.

Tilbage til "Generelt"