Din upopulære holdning

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
fisken80
Indlæg: 22074
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52050

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf fisken80 » 21. mar 2016, 11:11

Badesandalen skrev:
thomassneum skrev:
Badesandalen skrev:
thomassneum skrev:Jeg går ind for en juridisk abort, indtil 9. uge.

:panik:


Hvorfor lige 9. uge?


Fordi medicinsk abort anbefales op til uge 9.


Jeg troede det var 12.


Da ikke for medicinsk abort.
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Badesandalen
Indlæg: 2401
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 209
Likede indlæg: 2841

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Badesandalen » 21. mar 2016, 12:14

fisken80 skrev:Da ikke for medicinsk abort.


Okay.
0
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2921

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf thomassneum » 21. mar 2016, 12:26

Badesandalen skrev:
thomassneum skrev:
Badesandalen skrev:
thomassneum skrev:Jeg går ind for en juridisk abort, indtil 9. uge.

:panik:


Hvorfor lige 9. uge?


Fordi medicinsk abort anbefales op til uge 9.


Jeg troede det var 12.


Ikke for medicinsk abort. Så skal det være kirurgisk abort.
0
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
englishchannel
Indlæg: 1815
Tilmeldt: 28. aug 2015, 23:37
Kort karma: 632
Likede indlæg: 8534

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf englishchannel » 21. mar 2016, 14:11

Jeg går ind for muligheden for tidlig nedfrysning af æg (evt. med egenbetaling), samt brug af kommercielle rugemødre. I stedet for at presse kvinder, der af den ene eller anden grund ikke er klar, til at få børn tidligt, bør man acceptere at samfundet og vores kultur har forandret sig med hensyn til forplantning, og imødekomme det. Det gør man i øvrigt i stor stil i USA allerede, det er bare Danmark, der finder det "uetisk".
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf dgd2007 » 21. mar 2016, 14:15

englishchannel skrev:Jeg går ind for muligheden for tidlig nedfrysning af æg (evt. med egenbetaling), samt brug af kommercielle rugemødre. I stedet for at presse kvinder, der af den ene eller anden grund ikke er klar, til at få børn tidligt, bør man acceptere at samfundet og vores kultur har forandret sig med hensyn til forplantning, og imødekomme det. Det gør man i øvrigt i stor stil i USA allerede, det er bare Danmark, der finder det "uetisk".

Det er jo hele to ting ... hvis du selv vil betale for nedfrysning, det er vel ret ukontroversielt.

At fattige kvinder skal være avldyr for de rige, det er mig derimod en aldeles vederstyggelighed!
0
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 21. mar 2016, 14:24

Annione skrev:
Advocatus-Diaboli skrev:
Annione skrev:
Intelligens og høj/lav IQ hænger bare ikke sammen. Der findes jo flere former for intelligens.


Hvad er dit belæg for den påstand?


Mit belæg? Som i min egen mening?


Som i "Belæg: kendsgerning der beviser eller bekræfter at en bestemt påstand eller antagelse er sand." http://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=bel%C3%A6g
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
englishchannel
Indlæg: 1815
Tilmeldt: 28. aug 2015, 23:37
Kort karma: 632
Likede indlæg: 8534

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf englishchannel » 21. mar 2016, 14:25

dgd2007 skrev:
englishchannel skrev:Jeg går ind for muligheden for tidlig nedfrysning af æg (evt. med egenbetaling), samt brug af kommercielle rugemødre. I stedet for at presse kvinder, der af den ene eller anden grund ikke er klar, til at få børn tidligt, bør man acceptere at samfundet og vores kultur har forandret sig med hensyn til forplantning, og imødekomme det. Det gør man i øvrigt i stor stil i USA allerede, det er bare Danmark, der finder det "uetisk".

Det er jo hele to ting ... hvis du selv vil betale for nedfrysning, det er vel ret ukontroversielt.

At fattige kvinder skal være avldyr for de rige, det er mig derimod en aldeles vederstyggelighed!


Tja, det førstnævnte punkt har jeg ellers oplevet som ret kontroversielt, fordi implikationen jo er, at kvinder dermed kan forlænge deres vindue for at blive mødre og få børn, når de er i midten af 40'erne og opefter. Det finder jeg helt rimeligt (i øvrigt en tendens, man som sagt bl.a. kan se i USA), hvis man sætter en vis øvre grænse, men der er mange, der mener, at det er uetisk.

Og hvad angår dit andet punkt, er jeg bare uenig. I Danmark vil en sådan lov jo følges af en screening af potentielle rugemødre (lig man gør med ægdonation), så de desperate og på anden måde sårbare bliver sorteret fra. Og vil en kvinde tjene eksempelvis en million på at gennemgå en graviditet og fødsel for et barnløst par, så vinder alle da på det.
0
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Annione » 21. mar 2016, 14:40

Advocatus-Diaboli skrev:
Annione skrev:
Advocatus-Diaboli skrev:
Annione skrev:
Intelligens og høj/lav IQ hænger bare ikke sammen. Der findes jo flere former for intelligens.


Hvad er dit belæg for den påstand?


Mit belæg? Som i min egen mening?


Som i "Belæg: kendsgerning der beviser eller bekræfter at en bestemt påstand eller antagelse er sand." http://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=bel%C3%A6g


Du er unødigt irriterende. I den virkelige verden havde jeg vendt ryggen til dig og bare gået min vej.
3
Brugeravatar
Badesandalen
Indlæg: 2401
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 209
Likede indlæg: 2841

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Badesandalen » 21. mar 2016, 14:41

thomassneum skrev:Ikke for medicinsk abort. Så skal det være kirurgisk abort.


Aah, okay! Så kan jeg godt forstå dig.
0
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 21. mar 2016, 15:09

Annione skrev:
Advocatus-Diaboli skrev:
Annione skrev:
Advocatus-Diaboli skrev:
Annione skrev:
Intelligens og høj/lav IQ hænger bare ikke sammen. Der findes jo flere former for intelligens.


Hvad er dit belæg for den påstand?


Mit belæg? Som i min egen mening?


Som i "Belæg: kendsgerning der beviser eller bekræfter at en bestemt påstand eller antagelse er sand." http://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=bel%C3%A6g


Du er unødigt irriterende. I den virkelige verden havde jeg vendt ryggen til dig og bare gået min vej.


Fordi jeg stiller spørgsmålstegn ved din påstand på et debatforum, og beder dig uddybe den???
2
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Mumifar
Indlæg: 238
Tilmeldt: 19. mar 2016, 05:41
Kort karma: 12
Likede indlæg: 144

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Mumifar » 21. mar 2016, 17:58

englishchannel skrev:
dgd2007 skrev:
englishchannel skrev:Jeg går ind for muligheden for tidlig nedfrysning af æg (evt. med egenbetaling), samt brug af kommercielle rugemødre. I stedet for at presse kvinder, der af den ene eller anden grund ikke er klar, til at få børn tidligt, bør man acceptere at samfundet og vores kultur har forandret sig med hensyn til forplantning, og imødekomme det. Det gør man i øvrigt i stor stil i USA allerede, det er bare Danmark, der finder det "uetisk".

Det er jo hele to ting ... hvis du selv vil betale for nedfrysning, det er vel ret ukontroversielt.

At fattige kvinder skal være avldyr for de rige, det er mig derimod en aldeles vederstyggelighed!


Tja, det førstnævnte punkt har jeg ellers oplevet som ret kontroversielt, fordi implikationen jo er, at kvinder dermed kan forlænge deres vindue for at blive mødre og få børn, når de er i midten af 40'erne og opefter. Det finder jeg helt rimeligt (i øvrigt en tendens, man som sagt bl.a. kan se i USA), hvis man sætter en vis øvre grænse, men der er mange, der mener, at det er uetisk.

Og hvad angår dit andet punkt, er jeg bare uenig. I Danmark vil en sådan lov jo følges af en screening af potentielle rugemødre (lig man gør med ægdonation), så de desperate og på anden måde sårbare bliver sorteret fra. Og vil en kvinde tjene eksempelvis en million på at gennemgå en graviditet og fødsel for et barnløst par, så vinder alle da på det.


Hvis man bare kan købe sig til en rugemor, så bliver prisen sat efter udbud og efterspørgsel. Jeg er ret sikker på at du kan få en fattig kvinde til at gennemgå en graviditet til et beløb der er så lavt at det går over din forstand. Samme kvinde ville sikkert også sælge hendes éne nyre til et beløb svarende til en Søndagsbrunch.
0
Senest rettet af mumifar 24. dec 2046, 23:59, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
englishchannel
Indlæg: 1815
Tilmeldt: 28. aug 2015, 23:37
Kort karma: 632
Likede indlæg: 8534

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf englishchannel » 21. mar 2016, 18:47

Mumifar skrev:
englishchannel skrev:
dgd2007 skrev:
englishchannel skrev:Jeg går ind for muligheden for tidlig nedfrysning af æg (evt. med egenbetaling), samt brug af kommercielle rugemødre. I stedet for at presse kvinder, der af den ene eller anden grund ikke er klar, til at få børn tidligt, bør man acceptere at samfundet og vores kultur har forandret sig med hensyn til forplantning, og imødekomme det. Det gør man i øvrigt i stor stil i USA allerede, det er bare Danmark, der finder det "uetisk".

Det er jo hele to ting ... hvis du selv vil betale for nedfrysning, det er vel ret ukontroversielt.

At fattige kvinder skal være avldyr for de rige, det er mig derimod en aldeles vederstyggelighed!


Tja, det førstnævnte punkt har jeg ellers oplevet som ret kontroversielt, fordi implikationen jo er, at kvinder dermed kan forlænge deres vindue for at blive mødre og få børn, når de er i midten af 40'erne og opefter. Det finder jeg helt rimeligt (i øvrigt en tendens, man som sagt bl.a. kan se i USA), hvis man sætter en vis øvre grænse, men der er mange, der mener, at det er uetisk.

Og hvad angår dit andet punkt, er jeg bare uenig. I Danmark vil en sådan lov jo følges af en screening af potentielle rugemødre (lig man gør med ægdonation), så de desperate og på anden måde sårbare bliver sorteret fra. Og vil en kvinde tjene eksempelvis en million på at gennemgå en graviditet og fødsel for et barnløst par, så vinder alle da på det.


Hvis man bare kan købe sig til en rugemor, så bliver prisen sat efter udbud og efterspørgsel. Jeg er ret sikker på at du kan få en fattig kvinde til at gennemgå en graviditet til et beløb der er så lavt at det går over din forstand. Samme kvinde ville sikkert også sælge hendes éne nyre til et beløb svarende til en Søndagsbrunch.


Det kan man allerede i dag, hvis man rejser til udlandet. Hvis kommercielle rugemødre blev indført i Danmark ville mennesker, der var desperate nok efter et barn, bare også have muligheden for at gøre det under regulerede forhold, hvor rugemoderen blev screenet grundigt inden og blev fulgt gennem graviditeten.
2
Brugeravatar
englishchannel
Indlæg: 1815
Tilmeldt: 28. aug 2015, 23:37
Kort karma: 632
Likede indlæg: 8534

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf englishchannel » 21. mar 2016, 18:51

adagio skrev:
englishchannel skrev:Jeg går ind for muligheden for tidlig nedfrysning af æg (evt. med egenbetaling), samt brug af kommercielle rugemødre. I stedet for at presse kvinder, der af den ene eller anden grund ikke er klar, til at få børn tidligt, bør man acceptere at samfundet og vores kultur har forandret sig med hensyn til forplantning, og imødekomme det. Det gør man i øvrigt i stor stil i USA allerede, det er bare Danmark, der finder det "uetisk".


For min skyld ingen alarm, men det skal være 100% egenbetaling, og rimelig pris for at føde en andens barn er vel mindst en halv million.

Jeg tror dog ikke man er fysisk bedre rustet til at tage sig af småbørn som 45-årig. Det er hårdt arbejde.


Nej, selvfølgelig er man ikke det. I teorien er man vel også bedre rustet fysisk som 18-årig end som 35-årig, men derfor hører jeg ikke særlig mange sige, at man skal få sine børn som teenager.

Nu er der jo også andre ting i at være forældre end det rent fysiske, og i vore dage behøver man trods alt ikke længere at rende rundt med børnene på ryggen, mens man arbejder i markerne :)
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Bøtte » 21. mar 2016, 19:10

thomassneum skrev:
Badesandalen skrev:
thomassneum skrev:
Badesandalen skrev:
thomassneum skrev:Jeg går ind for en juridisk abort, indtil 9. uge.

:panik:


Hvorfor lige 9. uge?


Fordi medicinsk abort anbefales op til uge 9.


Jeg troede det var 12.


Ikke for medicinsk abort. Så skal det være kirurgisk abort.


Jeg kender flere der har fået tilbudt medicinsk abort efter en nakkefoldsscanning, hvor der ikke har været liv.
Den ene så sent som i sommers.
0
Brugeravatar
englishchannel
Indlæg: 1815
Tilmeldt: 28. aug 2015, 23:37
Kort karma: 632
Likede indlæg: 8534

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf englishchannel » 21. mar 2016, 19:16

adagio skrev:
englishchannel skrev:Nej, selvfølgelig er man ikke det. I teorien er man vel også bedre rustet fysisk som 18-årig end som 35-årig, men derfor hører jeg ikke særlig mange sige, at man skal få sine børn som teenager.

Nu er der jo også andre ting i at være forældre end det rent fysiske, og i vore dage behøver man trods alt ikke længere at rende rundt med børnene på ryggen, mens man arbejder i markerne :)


Joh, men det er vist først omkring de 30 at det begynder at gå fysisk ned ad bakke. Men så er der jo også det at den 45-årige nybagte mor vil være 60 når barnet skal konfirmeres, og næsten folkepensionist når det flytter hjemmefra. Og hvis barnet så følger samme livsbane som sin mor, vil hun være 90 når der kommer børnebørn, så det bliver reelt børn uden bedsteforældre. Jeg synes man begrænser mulighederne for at være noget for sine store/voksne børn betragteligt.

Men som sagt for min skyld må 45-årige gerne blive forældre, jeg håber og tror at biologien trods alt vil begrænse efterspørgslen efter det.


Ja, men samtidig ældes vi også langsommere og lever længere i vore dage end i tidligere generationer. Hvis mor statistisk set lever til hun er 90, er det vel ikke galt at få børn som 45-årig (noget der jo også skete helt naturligt, da vi statistisk set levede i kortere tid). Desuden er mine forældre omkring 60, og de er altså ikke gamle, hverken fysisk eller psykisk. En 60-årig i dag eller om 15 år, er ikke det samme som en 60-årig var i 1950.

(Det ovenstående ved du sikkert, men jeg synes, at det er relevante argumenter i forhold til at udskyde forældreskabet.)
Senest rettet af englishchannel 21. mar 2016, 19:17, rettet i alt 2 gange.
0

Tilbage til "Livets forhold"