Bomber i Belgien

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Bomber i Belgien

Indlægaf Wizzze » 22. mar 2016, 08:27

Der er lige eksploderet bomber i Bruxelles lufthavn og nu også i Metroen i Bruxelles Centrum.

Frygteligt, nu havde man lige håbet at der var gjort fremskridt ved at ham terroristen fra Paris var blevet fanget, men åbenbart ikke :whine:

http://www.bbc.com/news/live/world-europe-35869266
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2824
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3451

Re: Bomber i Belgien

Indlægaf Torn » 22. mar 2016, 08:34

Puh. :( En del af mine kollegaer befinder sig lige nu i Bruxelles med arbejdet. De har heldigvis allerede meldt tilbage, at de er i god behold.
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46094

Re: Bomber i Belgien

Indlægaf LadyFox » 22. mar 2016, 09:08

Min mor og hendes kæreste skulle til Belgien her til morgen - jeg ved ikke om de skulle flyve til Bruxelles, men det håber jeg da så ikke. Lige nu synes jeg det er ret ufedt at deres telefoner er slukket :(
1
...
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3091
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6065

Re: Bomber i Belgien

Indlægaf Lurende Peber » 22. mar 2016, 09:22

LadyFox skrev:Min mor og hendes kæreste skulle til Belgien her til morgen - jeg ved ikke om de skulle flyve til Bruxelles, men det håber jeg da så ikke. Lige nu synes jeg det er ret ufedt at deres telefoner er slukket :(
6:50 morgenfly fra CPH til Bruxelles lander først 8:25. Altså efter bomberne sprang. De kan være omdirigeret, med alt det bøvl det giver, men burde ikke have været i lufthavnen.

PS: Nu ved jeg jo ikke, om de fløj fra Kastrup? Men Billund og Aalborg ser ikke ud til at have så tidlige afgange til Bruxelles.
Senest rettet af Lurende Peber 22. mar 2016, 09:31, rettet i alt 1 gang.
2
Registreret Gammel Gris :gris:
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Bomber i Belgien

Indlægaf HappyPaww » 22. mar 2016, 09:27

LadyFox skrev:Min mor og hendes kæreste skulle til Belgien her til morgen - jeg ved ikke om de skulle flyve til Bruxelles, men det håber jeg da så ikke. Lige nu synes jeg det er ret ufedt at deres telefoner er slukket :(

Puha, sikke en følelse :ae:

Hvis de skulle flyve ind, er de nok blevet omdirigeret - men ellers kan du måske prøve at kontakte det her nummer:
Questions about family or friends who are at the airport > Call (0032) (0)2/753.73.00
1
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46094

Re: Bomber i Belgien

Indlægaf LadyFox » 22. mar 2016, 09:35

Lurende Peber skrev:
LadyFox skrev:Min mor og hendes kæreste skulle til Belgien her til morgen - jeg ved ikke om de skulle flyve til Bruxelles, men det håber jeg da så ikke. Lige nu synes jeg det er ret ufedt at deres telefoner er slukket :(
6:50 morgenfly fra CPH til Bruxelles lander først 8:25. Altså efter bomberne sprang. De kan være omdirigeret, med alt det bøvl det giver, men burde ikke have været i lufthavnen.

Tak. :) Det hjælper. Så er de jo nok trods alt okay. I hvert fald i fysisk. Du er en skat :blomst:
1
...
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Bomber i Belgien

Indlægaf DetSorteCirkus » 22. mar 2016, 09:36

LadyFox skrev:Min mor og hendes kæreste skulle til Belgien her til morgen - jeg ved ikke om de skulle flyve til Bruxelles, men det håber jeg da så ikke. Lige nu synes jeg det er ret ufedt at deres telefoner er slukket :(


Flyet landede som planlagt i morges, men passagererne har først nu fået lov til at stige ud.
Det har News lige fortalt. De har været i kontakt med en ung mand ombord.

Passagererne har haft lov til at tænde deres telefoner, men jeg kan godt forestille mig, at nettet er totalt overbelastet lige nu.
4
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Bomber i Belgien

Indlægaf Wizzze » 22. mar 2016, 09:47

DetSorteCirkus skrev:
LadyFox skrev:Min mor og hendes kæreste skulle til Belgien her til morgen - jeg ved ikke om de skulle flyve til Bruxelles, men det håber jeg da så ikke. Lige nu synes jeg det er ret ufedt at deres telefoner er slukket :(


Flyet landede som planlagt i morges, men passagererne har først nu fået lov til at stige ud.
Det har News lige fortalt. De har været i kontakt med en ung mand ombord.

Passagererne har haft lov til at tænde deres telefoner, men jeg kan godt forestille mig, at nettet er totalt overbelastet lige nu.


Det belgiske krisecenter har lige bedt folk om kun at bruge sms eller sociale medier, ikke ringe, nettet er lagt ned af belastning

text.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4884
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 288
Likede indlæg: 7852

Re: Bomber i Belgien

Indlægaf Nicolait » 22. mar 2016, 10:14

Jeg så lige interviewet med Søren Pind. Han havde mange fornuftige pointer.
0
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Bomber i Belgien

Indlægaf Wizzze » 22. mar 2016, 11:49

Ballademager skrev:Min tætteste veninde bor der, faktisk lige ved den metrostation, hvor der blev bombet. Hun er heldigvis ok.

Bomberne gør mig trist. Det gør det altid, når det går ud over uskyldige. Måske er det lidt værre, fordi det rammer midt ned i mine venners hverdag?


Tror det rammer lidt hårdere, når det sker steder vi kender/har været :gruble:

Bruxelles, ligesom Paris og London, eller Tsunamien i Thailand er steder man kan relatere til, fordi man har været der, og så måske bedre kam forestille sig selv at være der, og være berørt? :gruble:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15615
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20990

Re: Bomber i Belgien

Indlægaf 2SHY » 22. mar 2016, 14:19

Årh hende den søde på News brød sammen på live tv over et indslag med en meget berørt Mogarini :( :ae:
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Avino
Indlæg: 708
Tilmeldt: 17. sep 2015, 15:58
Kort karma: 207
Likede indlæg: 1156

Re: Bomber i Belgien

Indlægaf Avino » 22. mar 2016, 16:58

Jeg har - efterhånden- svært ved at rumme alt den galskab.

Hvor meget skal vi finde os i ? Hvad kan vi gøre- for at det stopper ?
Bliver nødt til at indrømme, at jeg har meget- endog- meget svært ved, at se det positive i indvandringen.
Synes, at alt for mange bliver ved med, at positivisere indvandringen fra lande, som- på ingen måde- synes at lige præcis vores livstil harmoniserer med deres.

Jeg bliver- oprigtigt bange. Ikke for mig selv, men på mine børn og børnebørns vegne.
Hvad er det for en verden- de er født ind i.

Vi bliver altså nødt til, at se kritisk på den religion/ ideologi som hedder islam.
Jeg kan sgu- virkeligt ikke rumme det mere.

Er klar over, at jeg nok er meget alene herinde, med mine udtalelser, men for pokker- hvor mange skal det gå ud over- før folk vågner op ?

I øvrigt- kunne min søn- have været i den lufthavn, da han rejser meget.
Indrømmer blankt- at jeg aldrig ville tilgive disse radikaliserede mennesker.
Senest rettet af Avino 22. mar 2016, 17:04, rettet i alt 1 gang.
1
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Bomber i Belgien

Indlægaf Fru Sunshine » 22. mar 2016, 17:03

Vågner op til hvad?
Vi er sikkert alle klar over, at der er brodne kar i alle samfund, men at give alle muslimer skylden er bare dumt!

Det er ikke muslimer, der bomber ting. Det er terrorister, der påberåber sig at være muslimer. Der er fanden til forskel.

Jeg bliver bange, når jeg hører om børn og børnebørn, der lærer at religion, indvandring og alsidighed er skyld i al ondskab.
11
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32426

Re: Bomber i Belgien

Indlægaf icelady » 22. mar 2016, 17:11

Personligt vil jeg hellere dø for en ekstrem islamists hånd, end lære mine børn, at Islam er roden til alt ondt.

Det er netop dén glidebane, vi gerne skulle undgå.

Der er helt indlysende dårlige elementer i Islam, men de er for pokker rabiate. Hvor mange fredelige muslimer/islamister er der ikke i verden og i DK? Mange, og heldigvis for det.

Jeg tror desværre der kommer flere angreb af denne slags, men jeg vil langt hellere forsøge at finde en form for kompromis, så man kan leve sammen, fremfor den adskillen af folk, som der lægges op til flere steder.

Hvordan verden kan undgå episoder som denne aner jeg ikke. Jeg tror det er et langt sejt træk, og selv i det tilfælde tror jeg næppe man kan undgå det. Uanset hvilken religion man har, så er der ekstremister.
5
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Avino
Indlæg: 708
Tilmeldt: 17. sep 2015, 15:58
Kort karma: 207
Likede indlæg: 1156

Re: Bomber i Belgien

Indlægaf Avino » 22. mar 2016, 17:27

Jeg ved ikke, om de to ovenstående indlæg er til mig.
Jeg hader ikke muslimer.

Vi og de- kan ikke forene religion/ideologi med det som vi står for i Europa.
De lever efter en religion, som er ca 1400 år tilbage.
Kristendommen er ikke bedre.......... Som vi står- lige nu- er det deres fuldstændigt vanvittige og rabiate måde at håndtere, hvordan vi skal underordne os- deres religion.
Det er bare ikke OK.

http://tomjensen.blogs.berlingske.dk/2016/03/19/hvad-man-maa-turde-sige-klart-til-imamerne/

Vi kan nok ikke blive enige, men undrer mig såre over, hvordan man kan blive ved med, at tage religionen i forsvar.

Jeg er helt klar over, at der er mange- mange moderate muslimer, som er ved at være rigtigt træt af, at blive sat i hartkorn, med disse ekstremeister.

Ikke destomindre- er deres stemme- i medierne, ikke ret høj
0

Tilbage til "Generelt"