Er det okay?

Brugeravatar
Orchidea
Indlæg: 1022
Tilmeldt: 24. aug 2015, 15:36
Kort karma: 109
Likede indlæg: 2423

Er det okay?

Indlægaf Orchidea » 22. mar 2016, 09:22

I går modtog jeg en SMS fra en mor til en af min søns klassekammerater. I beskeden spørger hun om min søn har lyst til at komme og lege med hendes søn i dag.

Min søn var ikke hjemme, så jeg svarede at jeg ville spørge ham mår han kom hjem, men at jeg var sikker på at det ville han gerne. Jeg spørger min søn, der gerne vil lege og melder dette tilbage til moderen og forsøger at aftale et tidspunkt. Hun svarer at hun vil vende tilbage, her til formiddag, for der var vist noget med en tur i svømmehallen. Fint nok.

Men nu modtager jeg en besked, hvor hun fortæller at de har besluttet sig for at tage i svømmehallen og at legeaftalen dermed er aflyst. Hun spørger om de så kan lege onsdag eller torsdag.

Jeg er sådan lidt WTF! Jeg synes det er vildt dårlig stil. Min søn blev selvfølgelig skuffet og forstår ikke helt hvorfor de aflyser.

Vi ville aldrig prioritere sådan. Hvis vi havde spurgt efter en legeaftale for derefter at beslutte at tage i svømmehallen, havde vi da inviteret det andet barn med eller holdt fast i den aftale der nu var lavet - og som i dette tilfælde, vi selv havde taget initiativet til.

Min søn overlever det. Det er ikke en bedste ven, eller en han leger med ofte, selvom det er mit klare indtryk at de har haft det rigtig godt sammen, de gange de har leget.

Jeg kan mærke at jeg bliver lidt barnlig i det her. Jeg gider egentlig ikke svare og jeg synes egentlig ikke at jeg gider lave en ny aftale. Omvendt skal min barnlighed jo ikke gå ud over ungerne.

Men nu spørger jeg herinde. Er det en okay opførsel eller er det mig, der er for meget.


Forstå mig ret, jeg er ikke i selvsving over det her. Jeg undrer mig bare og synes virkelig det er dårlig stil.
0
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3091
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6065

Re: Er det okay?

Indlægaf Lurende Peber » 22. mar 2016, 09:27

Jeg synes kun, at det ville være OK, hvis de havde nævnt muligheden, da du gav besked om senere svar. Ellers skulle de minimum selv have vendt tilbage, inden du spurgte din søn. Ikke en kæmpe svinestreg, men heller ikke OK.
2
Registreret Gammel Gris :gris:
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4349
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 485
Likede indlæg: 10661

Re: Er det okay?

Indlægaf BlueBunny » 22. mar 2016, 09:29

Det er dårlig stil.

De kunne tage i svømmehallen en anden dag, tage din søn med, eller sige at de kunne lege i eftermiddag efter svømmehallen.
2
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Er det okay?

Indlægaf kidkomb » 22. mar 2016, 09:32

Jeg synes ikke du overreagerer. Det er virkelig dårlig stil og rigtig synd for børnene.
Hvis du kan, så fortæl moderen, at du jo altså havde spurgt din søn og at han blev skuffet, da de aflyste.
Jeg håber det er en tanketorsk fra moderen.
2
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Marichen12
Indlæg: 751
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:14
Kort karma: 290
Likede indlæg: 2046

Re: Er det okay?

Indlægaf Marichen12 » 22. mar 2016, 09:35

Jeg ville blive pænt stram i betrækket på mit barns vegne :tie:

Edit: jeg ville i øvrigt også blive lidt barnlig i forhold til at lave ny aftale...ville nok komme til at sige at onsdag og torsdag ikke passer :genert:
1
Mor til 4... :pompom: :preggo1:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Er det okay?

Indlægaf DetSorteCirkus » 22. mar 2016, 09:41

Hvis man har den mindste indsigt i børn, ved man, at rigtig mange vil blive kede af sådan en aflysning. Især når det er ens eget forslag, man trækker tilbage. Det er ikke ok at gøre din søn trist og skuffet på dette grundlag, så nej, det er sgu ikke i orden.

Derudover er moderen et dårligt eksempel for sit eget barn.
4
Brugeravatar
Orchidea
Indlæg: 1022
Tilmeldt: 24. aug 2015, 15:36
Kort karma: 109
Likede indlæg: 2423

Re: Er det okay?

Indlægaf Orchidea » 22. mar 2016, 10:03

Tak for jeres svar. Det hjælper at høre at det ikke er mig, der er for hidsig og det i alle skriver, er præcis det jeg tænker. (Derudover tænker jeg faktisk også spasser).

Nå, rart at få det ud. Jeg kommer ikke til at blive ved med at være småsur på hende. Jeg tror desværre ikke at det er muligt at lave legeaftale de næste dage, men så er det også det. Han er jo en sød dreng og min egen dreng glemmer det hurtigt.

Det er tankeløst af hende, for hun kunne jo netop bare have sagt at det kun var måske, så jeg havde ventet med at spørge min søn, til de havde fundet ud af hvad de egentlig ville.

Jeg ER barnlig nu, for jeg kan mærke at jeg ikke gider at svare. Når de spørger næste gang, må jeg jo sikre mig at de har tænkt sig at overholde aftalen inden jeg siger fra eller til.
1
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6166
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16116

Re: Er det okay?

Indlægaf Urtekussen » 22. mar 2016, 10:24

Enig med ts!
En aftale er en aftale!
1
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Er det okay?

Indlægaf girl_beat » 22. mar 2016, 10:30

Orchidea skrev:Tak for jeres svar. Det hjælper at høre at det ikke er mig, der er for hidsig og det i alle skriver, er præcis det jeg tænker. (Derudover tænker jeg faktisk også spasser).

Nå, rart at få det ud. Jeg kommer ikke til at blive ved med at være småsur på hende. Jeg tror desværre ikke at det er muligt at lave legeaftale de næste dage, men så er det også det. Han er jo en sød dreng og min egen dreng glemmer det hurtigt.

Det er tankeløst af hende, for hun kunne jo netop bare have sagt at det kun var måske, så jeg havde ventet med at spørge min søn, til de havde fundet ud af hvad de egentlig ville.

Jeg ER barnlig nu, for jeg kan mærke at jeg ikke gider at svare. Når de spørger næste gang, må jeg jo sikre mig at de har tænkt sig at overholde aftalen inden jeg siger fra eller til.

Nu kender jeg ikke drengenes alder, men måske det bedste var bare at lade den ligge, og så kan børnene selv lave en aftale næste gang de ses?
3
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12947
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55657
Kontakt:

Re: Er det okay?

Indlægaf Ado » 22. mar 2016, 10:43

Det er ikke i orden. For pokker; kvinden er selv mor. Hun burde da udmærket vide, at din søn ville blive skuffet.
2
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Orchidea
Indlæg: 1022
Tilmeldt: 24. aug 2015, 15:36
Kort karma: 109
Likede indlæg: 2423

Re: Er det okay?

Indlægaf Orchidea » 22. mar 2016, 10:47

Drengene er 9 år. De går på en privatskole, hvor børnene som udgangspunkt bor ret langt fra hinanden. Denne dreng bor 14 km fra os.

Normalt aftaler ungerne selv hvem de har lyst til at lege med, men vi forældre kommer jo også ind over.

Igen, jeg har ikke planer om at forblive fornærmet. Faktisk er det mere eller mindre overstået nu. Men, når det er sagt, så mener jeg at jeg har ret til, en anden gang hvir de spørger, at henvise til at min dreng blev ked af denne aflysning og at jeg er nødt til at sikre mig at de ikke aflyser igen.

Min forargelse, eller hvad jeg nu skal kalde det, er netop som cirkus skriver, at det ikke kræver den store indsigt at forstå at min dreng selvfølgelig vil blive ked af en aflysning OG at det er gennemgående dårlig stil at lære sine børn at det er okay at rende fra en aftale.

For noget tid siden, ringer min søn til mig fra skole for at spørge om han må tage med en klassekammerat hjem. Det var der ikke noget i vejen for, så han fik lov. Da jeg kommer hjem ringer det på døren og en af hans legekammerater, der bor i nærheden, spørger efter min dreng, for de havde aftalt at lege den dag. Jeg måtte jo sende ham hjem igen, men jeg hentede min dreng tidligt fra hans legeaftale og gjorde det selvfølgelig klart for ham, at det er uacceptabelt at lave en aftale og så gøre noget helt andet. At han jo gjorde sin ven ked af det.

Jeg talte også med drengens mor og fortalte hende hvordan vi forholder os til den slags - bare så der var rene linjer. Min dreng gik derover og sagde undskyld. Jeg tror næppe han laver det nummer igen. Men, han er jo kun 9 år og skal lære den slags. Hvis jeg havde vidst at han havde lavet en aftale, havde han jo ikke fået lov til at gå hjem med en fra klassen. Jeg er voksen og har lært hvordan man opfører sig. Det mener jeg også at denne mor burde have lært.
2
Brugeravatar
decibell
Moderator
Indlæg: 7519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:02
Kort karma: 339
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 8608

Re: Er det okay?

Indlægaf decibell » 22. mar 2016, 10:49

Så er jeg også barnlig, for jeg var blevet så irriteret over det, at jeg var kommet til at svare hende, at det var enormt ærgerligt, for nu havde han jo lige gået og glædet sig rigtig meget. Og at jeg helst ikke ville aftale noget en anden dag nu, fordi jeg ikke ville skuffe ham mere, hvis det også skulle gå hen og blive aflyst.

:genert:
3
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd


Intet er for evigt (en stilstand)!

Når noget begrænses, vokser noget andet frem.
Brugeravatar
decibell
Moderator
Indlæg: 7519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:02
Kort karma: 339
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 8608

Re: Er det okay?

Indlægaf decibell » 22. mar 2016, 11:19

Allmost_Famous skrev:
decibell skrev:Så er jeg også barnlig, for jeg var blevet så irriteret over det, at jeg var kommet til at svare hende, at det var enormt ærgerligt, for nu havde han jo lige gået og glædet sig rigtig meget. Og at jeg helst ikke ville aftale noget en anden dag nu, fordi jeg ikke ville skuffe ham mere, hvis det også skulle gå hen og blive aflyst.

:genert:

Jeg ville nok reagere nogenlunde sådan her.



Ah, det var godt. Så er det ikke kun mig. Jeg har ellers altid været venlig og diplomatisk i min måde at være på, men når det kom til min datter, var jeg et helt andet (og mere "kontant") menneske, der godt kunne reagere lidt for impulsivt uden så mange tanker om, hvad det kunne betyde for det fremtidige samarbejde. :D Det må være klichéen med løvinden, der forsvarer sin unge.
1
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd


Intet er for evigt (en stilstand)!

Når noget begrænses, vokser noget andet frem.
LadyLove
Indlæg: 9
Tilmeldt: 4. jan 2016, 09:32
Kort karma: 1
Likede indlæg: 8

Re: Er det okay?

Indlægaf LadyLove » 23. mar 2016, 06:18

Jeg synes ikke, det er OK. Hvis man afventer svar på, om nogen kan mødes at lege/spise frokost/whatever, kan man da ikke bare aftale noget andet i mellemtiden. Har man sagt A, må man også sige B. Eller melde klart ud fra starten, at det kun er en halv forespørgsel, og at der kan komme noget i vejen. Eller sige, at man er nødt til at have svar nu, ellers må det blive en anden gang.
2
Brugeravatar
Muuh
Indlæg: 1333
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:31
Kort karma: 250
Likede indlæg: 3607

Re: Er det okay?

Indlægaf Muuh » 23. mar 2016, 08:02

Jeg synes det er dårlig stil, man invitere da ikke, for derefter selv at aflyse pga man heller vil noget andet. Det skulle man måske have tænkt på inden man forslog en legeaftale.
Jeg kunne have forstået det, hvis du havde været sent om at svare og at de så havde fundet på noget andet.

Jeg ville helt klart melde tilbage, at det var sønnen blevet ked af, da han troede de havde lavet en aftale.
0
Time is a great teacher, but unfortunately it kills all it's pupils

Tilbage til "Børn"