Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9665
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29283

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sangius » 21. mar 2016, 06:58

Vi har to ubrugte værelser i huset lige nu. Så det ene er allerede mærket som børneværelse. :)
Jeg har jo købt sådan en bedsidecrib-fidus fra Babytrold. Men jeg kan simpelthen ikke finde ud af at samle den :nerve:
Føler virkelig min IQ er faldet de sidste par måneder!
Og min mand og jeg var på skadestuen i går, fordi han fik en pind i øjet. Så nu har han fået klap for øjet, antibiotika og smertestillende, og kan ikke noget andet end at ligge og pive lidt i sofaen. Lille mus dog. Så der er ikke meget hjælp at hente der, de næste par dage. :genert:

Nogen der har haft sådan en Babytrold og har nogle golden advises? :blomst:
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lilleluftballon » 21. mar 2016, 07:02

Marigold skrev:Jeg har siddet og kigget lidt navne-bog i dag for at finde lidt inspiration. Men vores datter har lige besluttet at "Gurli gris Dora" er et godt navn. Muligvis stærkt inspireret af Ramasjang figurer! Jeg er ikke helt enig med hende ;)


Haha, Det ville da i hvert fald være specielt...

Vi snakker navne, men har enormt svært ved at snakke seriøst før vi kender kønnet. Jeg har en pige favorit og en drenge favorit. Min mand er ikke overbevist, men virker heller ikke afvisende. Han har en drenge-favorit, som jeg klart vetoer :wink3:

Min ansigtshud slår helt ud for tiden. Plejer ellers at have den nemmeste hud, bruger meget sjældent creme overhovedet. Men lige nu har jeg røde pletter allevejne og er helt tør. Træls.
Begynder at synes min baby er lidt vild - er kun i uge 18, og i går aftes holdt den mig vågen med spark og kolbøtter. Håber godt nok den finder lidt til ro senere, ellers bliver det da godt nok træls når jeg kommer længere hen :8:


Nyder I foråret og påsken? VI er hjemme i dag, skal lige have færdiggjort noget arbejde og fikse lidt på huset. Og så familiebesøg i morgen.
0
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lilleluftballon » 21. mar 2016, 07:04

Sangius skrev:
Nogen der har haft sådan en Babytrold og har nogle golden advises? :blomst:


Vent til manden har to øjne igen ;)

(ej, jeg ved ikke noget om møbelsamling desværre. Gør det altid forkert i første omgang...)
0
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lilleluftballon » 21. mar 2016, 07:07

Sorenspige skrev:Tillykke med en lille pige, Snowdrop :lun:.

Mht sovested så havde/har vi en familievugge sidste gang, som stod ved siden af min seng. Ret hurtigt fandt vi dog ud af, at han sov bedre i liften. Vi tror, vuggen føltes for stor for ham. Derfor sov han i liften indtil 4,5-5 måneder, hvir han kom i tremmeseng på eget værelse.

Liften var også dejlig let at tage med ind i stuen, når han skulle have mad om natten (han fik flaske).

Fra han var omkring 3-3,5 måned sov han på eget værelse sammen med min mand. Jeg sov så dårligt for alle hans lyde (sådan en baby kan virkelig larme), og da vi ikke syntes, at han skulle sove alene, blev det løsningen, ind til han var ca. 6 mdr.

Der var en del, som ikke forstod, hvorfor han ikke bare sov selv, men det føltes forkert for os, og det kunne sagtens blive samme løsning igen. Det er trods alt en begrænset periode.


Vi flyttede vores søn på eget værelse da han var 4 måneder (og nøj, hvor sov vi alle meget bedre). DET var der også mange der ikke forstod. Jeg tror bare at ligemeget hvad man gør som nybagt forældre, skal man høre på andres "gode råd".
Jeg håber at jeg bliver lidt bedre til at håndtere dem denne her gang - sidst gik det mig på, hvilket er totalt spild af god energi.
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9665
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29283

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sangius » 21. mar 2016, 07:08

Lilleluftballon skrev:
Marigold skrev:Jeg har siddet og kigget lidt navne-bog i dag for at finde lidt inspiration. Men vores datter har lige besluttet at "Gurli gris Dora" er et godt navn. Muligvis stærkt inspireret af Ramasjang figurer! Jeg er ikke helt enig med hende ;)


Haha, Det ville da i hvert fald være specielt...

Vi snakker navne, men har enormt svært ved at snakke seriøst før vi kender kønnet. Jeg har en pige favorit og en drenge favorit. Min mand er ikke overbevist, men virker heller ikke afvisende. Han har en drenge-favorit, som jeg klart vetoer :wink3:

Min ansigtshud slår helt ud for tiden. Plejer ellers at have den nemmeste hud, bruger meget sjældent creme overhovedet. Men lige nu har jeg røde pletter allevejne og er helt tør. Træls.
Begynder at synes min baby er lidt vild - er kun i uge 18, og i går aftes holdt den mig vågen med spark og kolbøtter. Håber godt nok den finder lidt til ro senere, ellers bliver det da godt nok træls når jeg kommer længere hen :8:


Nyder I foråret og påsken? VI er hjemme i dag, skal lige have færdiggjort noget arbejde og fikse lidt på huset. Og så familiebesøg i morgen.


Min hud er også gået helt amok. På bryster og ansigt især, og jeg har ikke haft noget med huden siden jeg var teenager, så jeg synes det er dybt urimeligt! :gisp:

Vi har også to navne, til både dreng og pige. Men jeg er slet ikke sikker på nogen af dem. Tror jeg bliver sådan en, som først kan bestemme sig for navnet når ungen kommer ud. :)
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf primle » 21. mar 2016, 08:03

Her er det virkelig svært med navne denne gang. De to vi havde i spil til da vi ventede vores datter er helt ude af forskellige årsager.

Jeg har ét navn, som føles ret rigtigt lige nu. Nu skal jeg bare have manden overbevist :D
0
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf primle » 21. mar 2016, 08:05

Har i egentlig droppet kønsscanning Lilleluftballon?
0
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Nuttede-Nuser » 21. mar 2016, 08:13

Jeg har et navn der vil være det helt rigtige for mig, men min kæreste er ikke sikker, for hvis du sætter -sen bag så bliver det efternavnet på hans tidligere chef. Og ham har han ikke meget til overs for. Hans store dreng og jeg har dog uafhængig af hinanden sagt det navn, så lige nu får han ro til at tykke på den. Og så håber jeg at han bliver enig med mig, for det er mit favorit navn. Og gør han ikke, jamen så må vi kigge på andre navne.
0
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lilleluftballon » 21. mar 2016, 08:41

primle skrev:Har i egentlig droppet kønsscanning Lilleluftballon?


Ja - vi kunne ikke finde tid til det, de sidste uger har været vanvittige - samt vi kunne ikke få vores søn passet. Så nu håber vi det kan ses til MD næste torsdag!
0
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Nuttede-Nuser » 21. mar 2016, 15:03

Jeg tror måske lige jeg har mærket ham. Ganske svagt, to små "bobler" som bestemt ikke var mine egne tarmbevægelser. Hvor er det en vild fornemmelse selv om det er så lidt.
2
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3727
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 21. mar 2016, 17:02

Den sidste uges tid synes jeg bevægelserne har udviklet sig her, så de ikke længere bare er bobler/sitren. I weekenden har jeg prøvet at lægge en hånd på maven og syntes jeg kunne mærke det på "begge sider".
Min kæreste er ved at dø af spænding, og jeg lovede at sige til - dag eller nat - når det skete igen. Så i nat vækkede jeg ham og puttede hans hånd på min mave, og han mærkede et par af de små spjæt og var meget glad!
Bagefter legede jeg med babyen ved at tromme lidt på maven og fik ham til at sparke en del gange.

Vi har været til påskehygge hos min far i lørdags og havde besøg af min kærestes forældre i går, så vi er vist færdige med familie-påske-ting, men vi tager et par kærestedage til Skagen her midt på ugen.
Jeg har virkelig svært ved at sidde efterhånden, overvejer om man kan få en slags pude, der mindsker trykket på halebenet. :gruble:
1
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf primle » 22. mar 2016, 08:30

Lilleluftballon skrev:
primle skrev:Har i egentlig droppet kønsscanning Lilleluftballon?


Ja - vi kunne ikke finde tid til det, de sidste uger har været vanvittige - samt vi kunne ikke få vores søn passet. Så nu håber vi det kan ses til MD næste torsdag!


Krydser poter for at baby er samarbejdsvillig :)

Jeg sidder og venter på at få taget blodprøve efter glukosebelastning. Har ca 15 min tilbage. De kan ikke gå gå hurtigt nok, så jeg kan få noget mad :tie:
0
Brugeravatar
Marigold
Indlæg: 431
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:22
Kort karma: 150
Likede indlæg: 396

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Marigold » 22. mar 2016, 16:30

Gik det godt Primle? Er det læge eller jordmoder der indstiller til glukosebelastning?
0
Brugeravatar
Marigold
Indlæg: 431
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:22
Kort karma: 150
Likede indlæg: 396

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Marigold » 22. mar 2016, 16:33

Jeg skal til første jordmoder besøg i morgen. Sidst jeg var gravid gik første besøg med at snakke kost og vægt. Forventer mig ikke meget af besøget i morgen. Jeg er 16+3 i morgen.
0
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf primle » 22. mar 2016, 16:50

Marigold skrev:Gik det godt Primle? Er det læge eller jordmoder der indstiller til glukosebelastning?


Det gik fint. Jeg får svar i morgen. Det var ikke specielt fedt og smagte rigtig ulækkert.

Det er lægen der henviser.
0

Tilbage til "Graviditet"