Singletråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Singletråden

Indlægaf Planten » 22. mar 2016, 19:56

Helt enig Daine! Med den sidste her, har jeg forsøgt at spørge, om han ikke kunne fortælle et eller andet om sig selv. Det syntes han, var et stort spørgsmål, hvilket det jo også er, så jeg kom med tre forskellige - vidt forskellige - ting om mig og spurgte, om det kunne inspirere. Han tog ikke stafetten op....
0
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15615
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20990

Re: Singletråden

Indlægaf 2SHY » 22. mar 2016, 20:01

Man føler sig virkelig til grin må man selv har brugt tid og energi på at skrive en velovervejet mail. Eller bare... 10-20 linjer måske. Og så får man bare sådan noget som "Okay. Haft en god dag?" eller noget andet tilbage. Især hvis det er noget der indikerer at de nærmest ikke kan få hjernecellerne til at stykke bare et eller andet fornuftigt svar sammen til respons
3
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15615
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20990

Re: Singletråden

Indlægaf 2SHY » 22. mar 2016, 20:02

Planten skrev:Helt enig Daine! Med den sidste her, har jeg forsøgt at spørge, om han ikke kunne fortælle et eller andet om sig selv. Det syntes han, var et stort spørgsmål, hvilket det jo også er, så jeg kom med tre forskellige - vidt forskellige - ting om mig og spurgte, om det kunne inspirere. Han tog ikke stafetten op....

Det er altså også bare for sløvt sådan noget der :boo:
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Singletråden

Indlægaf Planten » 22. mar 2016, 20:02

Jeg hader, der ikke er andet at spørge om, end "haft en god dag". Det er fantasiløst....
3
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36731

Re: Singletråden

Indlægaf Daine » 22. mar 2016, 20:03

Ej men, så er det jo håbløst, Plante! Og et eller andet sted har jeg det også sådan, at hvis spørgsmålet "fortæl lidt om dig selv" får dem til at gå i spåner, hvordan er de så ikke at tale med? Hvor svært kan det være?

"Hej jeg hedder Mads, jeg er 42 år, cykler 10 km på arbejde hver dag. Jeg elsker indisk mad og synes fodbold sucks!"

Så er der allerede tre emner at tage hul på.
5
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Singletråden

Indlægaf Planten » 22. mar 2016, 20:06

Daine skrev:Ej men, så er det jo håbløst, Plante! Og et eller andet sted har jeg det også sådan, at hvis spørgsmålet "fortæl lidt om dig selv" får dem til at gå i spåner, hvordan er de så ikke at tale med? Hvor svært kan det være?

"Hej jeg hedder Mads, jeg er 42 år, cykler 10 km på arbejde hver dag. Jeg elsker indisk mad og synes fodbold sucks!"

Så er der allerede tre emner at tage hul på.

Tror lidt jeg elsker dig :love: :lol:
0
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15615
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20990

Re: Singletråden

Indlægaf 2SHY » 22. mar 2016, 20:10

Altså jeg er med på at man også kan komme til at skrive så meget sammen at man måske kan komme lidt i klemme når man endelig mødes sådan som nogle bruger som undskyldning. Men der ser jeg det nok nærmere sådan, at hvis kemien virkelig er der og man har en masse at snakke om, så gør det ikke spor at man i forvejen har skrevet en masse sammen. Så burde der være nok at tale sammen om ud over yndlingsfarve/musik/mad/finger til at pille bussemænd med/find selv på andet
6
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36731

Re: Singletråden

Indlægaf Daine » 22. mar 2016, 20:11

Planten skrev:
Daine skrev:Ej men, så er det jo håbløst, Plante! Og et eller andet sted har jeg det også sådan, at hvis spørgsmålet "fortæl lidt om dig selv" får dem til at gå i spåner, hvordan er de så ikke at tale med? Hvor svært kan det være?

"Hej jeg hedder Mads, jeg er 42 år, cykler 10 km på arbejde hver dag. Jeg elsker indisk mad og synes fodbold sucks!"

Så er der allerede tre emner at tage hul på.

Tror lidt jeg elsker dig :love: :lol:


Tak :D
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Singletråden

Indlægaf ManicNinja » 22. mar 2016, 20:52

Det er utroligt interessant, det her med samtaler og dynamik. Min erfaring siger mig, at langt de fleste mennesker faktisk er ret dårlige til det, JEG synes er at føre en spændende og givende samtale. Det lyder måske lidt arrogant. Men jeg synes helt ærligt, at langt de fleste mennesker er dårlige til at gribe det, man kommer med og spørge ud fra det. Eller til selv at komme med noget på en inkluderende og spændende måde, som ikke bare er "se mig, hør mig!"

De fleste vælger den nemme løsning og ævler uinteressant og irrelevant om sig selv. Hvilket kan være okay. :) Bare det ikke er hele "samtalen" ... En god balance mellem at spørge (og ikke blot stille på forhånd indlærte spørgsmål), finde spændende vinkler og rent faktisk at udvise interesse for svarene samt at turde fortælle om sig selv ... Det er ekstremt sjældent, jeg oplever det ude i virkeligheden og på datingsider. Her på Debatten bliver man dog godt vant med alle jer skønne mennesker! :)

Når dette er sagt, så har jeg efterhånden bare vænnet mig til, at det er sådan. Det kan ikke rigtigt få mig op af stolen mere. Jeg ved, det er sådan, og jeg spotter ret hurtigt, hvem der kan og ikke kan "være med". Mange gider nok heller ikke det, som jeg synes er fedt.

For mig er dette blot endnu et - meget vigtigt - parameter at sortere efter ift dating. Førhen ville jeg i mange tilfælde have kompenseret i en halvsløv samtale. Forsøgt at "fylde hullerne ud", selv spørge mere. Måske ligefrem spørge "hvad har du lyst at vide om mig?" Kunne jeg aldrig drømme om i dag!

Uanset hvor ærgerligt og helt hjernedødt det virker med de dér "Okay. Haft en god dag?" oven på et brev med indhold, som Shy så rammende beskriver, så er dét jo deres real face. Og det hverken kan eller vil jeg ændre på. Jeg vil have den ægte samtalevare, ellers trives jeg fint som single. :) Til gengæld er det ret ligegyldigt, hvilken hårfarve han har, om han er skaldet, har en lang næse, briller eller lange arme. Den dér samtaleevne inklusiv humor ... Så er der en ret stor chance for, at han vil kunne få mig på kødkrogen.

Ligesom der er forskellige måder at danse på, så er der også bare forskellige samtalekulturer. Nogle ville dø i min, ligesom jeg ville kede mig ihjel i andres. Det gælder vel "bare" om at finde én, der danser vals på samme måde som én selv og så prøve at undgå at lade sig irritere alt for meget over tomme mennesker med meget lidt på hjerte. :)
3
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
MOGA
Indlæg: 4032
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 521
Likede indlæg: 7352

Re: Singletråden

Indlægaf MOGA » 22. mar 2016, 21:33

Planten skrev:Hmm... Jeg ved ikke helt, hvordan jeg skal formulere det her, men... Prøver lige at få tanker ned. Jeg oplever - alt for ofte - når jeg skriver med mænd på nettet, at jeg let mister interessen, hvis ikke de er typerne, der skriver meget. Egentlig er det ret åbenlyst for mig, at de kan ske, for jeg lærer dem jo ikke at kende, der er ikke mulighed for meningsudveksling. Men det generer mig, at jeg mister interessen.

Jeg ved så ikke rigtig, hvad jeg vil med det her indlæg, ud over at lufte tanker. Men genkender I noget af det?


Jeg har det på samme måde. Lige så vel som jeg ikke tænder på bestemte typer/udseende, så tænder jeg heller ikke på mænd, der enten er meget korte for hovedet eller formulerer sig dårligt. Mænd der kan noget med ord, derimod :slem:
1
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Singletråden

Indlægaf Planten » 22. mar 2016, 21:39

MOGA skrev:
Planten skrev:Hmm... Jeg ved ikke helt, hvordan jeg skal formulere det her, men... Prøver lige at få tanker ned. Jeg oplever - alt for ofte - når jeg skriver med mænd på nettet, at jeg let mister interessen, hvis ikke de er typerne, der skriver meget. Egentlig er det ret åbenlyst for mig, at de kan ske, for jeg lærer dem jo ikke at kende, der er ikke mulighed for meningsudveksling. Men det generer mig, at jeg mister interessen.

Jeg ved så ikke rigtig, hvad jeg vil med det her indlæg, ud over at lufte tanker. Men genkender I noget af det?


Jeg har det på samme måde. Lige så vel som jeg ikke tænder på bestemte typer/udseende, så tænder jeg heller ikke på mænd, der enten er meget korte for hovedet eller formulerer sig dårligt. Mænd der kan noget med ord, derimod :slem:

Det er ikke fordi jeg tænder på mænd, der kan noget med ord, men jeg bliver langt mere draget af dem. Dem der har hovedet til at fremstille billeder med ord :lun: :dåne:
3
Mumifar
Indlæg: 238
Tilmeldt: 19. mar 2016, 05:41
Kort karma: 12
Likede indlæg: 144

Re: Singletråden

Indlægaf Mumifar » 23. mar 2016, 01:24

Planten skrev:
MOGA skrev:
Planten skrev:Hmm... Jeg ved ikke helt, hvordan jeg skal formulere det her, men... Prøver lige at få tanker ned. Jeg oplever - alt for ofte - når jeg skriver med mænd på nettet, at jeg let mister interessen, hvis ikke de er typerne, der skriver meget. Egentlig er det ret åbenlyst for mig, at de kan ske, for jeg lærer dem jo ikke at kende, der er ikke mulighed for meningsudveksling. Men det generer mig, at jeg mister interessen.

Jeg ved så ikke rigtig, hvad jeg vil med det her indlæg, ud over at lufte tanker. Men genkender I noget af det?


Jeg har det på samme måde. Lige så vel som jeg ikke tænder på bestemte typer/udseende, så tænder jeg heller ikke på mænd, der enten er meget korte for hovedet eller formulerer sig dårligt. Mænd der kan noget med ord, derimod :slem:

Det er ikke fordi jeg tænder på mænd, der kan noget med ord, men jeg bliver langt mere draget af dem. Dem der har hovedet til at fremstille billeder med ord :lun: :dåne:


Mænd med psykopatiske træk er altid gode med ord og du vil hurtigt blive draget af dem. De er kan give dig alle de billeder du drømmer om.
1
Senest rettet af mumifar 24. dec 2046, 23:59, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Singletråden

Indlægaf Planten » 23. mar 2016, 05:05

Mumifar skrev:
Planten skrev:
MOGA skrev:
Planten skrev:Hmm... Jeg ved ikke helt, hvordan jeg skal formulere det her, men... Prøver lige at få tanker ned. Jeg oplever - alt for ofte - når jeg skriver med mænd på nettet, at jeg let mister interessen, hvis ikke de er typerne, der skriver meget. Egentlig er det ret åbenlyst for mig, at de kan ske, for jeg lærer dem jo ikke at kende, der er ikke mulighed for meningsudveksling. Men det generer mig, at jeg mister interessen.

Jeg ved så ikke rigtig, hvad jeg vil med det her indlæg, ud over at lufte tanker. Men genkender I noget af det?


Jeg har det på samme måde. Lige så vel som jeg ikke tænder på bestemte typer/udseende, så tænder jeg heller ikke på mænd, der enten er meget korte for hovedet eller formulerer sig dårligt. Mænd der kan noget med ord, derimod :slem:

Det er ikke fordi jeg tænder på mænd, der kan noget med ord, men jeg bliver langt mere draget af dem. Dem der har hovedet til at fremstille billeder med ord :lun: :dåne:


Mænd med psykopatiske træk er altid gode med ord og du vil hurtigt blive draget af dem. De er kan give dig alle de billeder du drømmer om.

Jeg snakker ikke om at opsætte luftkasteller af forhold og fremtid.
4
Mumifar
Indlæg: 238
Tilmeldt: 19. mar 2016, 05:41
Kort karma: 12
Likede indlæg: 144

Re: Singletråden

Indlægaf Mumifar » 23. mar 2016, 05:09

Planten skrev:
Mumifar skrev:
Planten skrev:
MOGA skrev:
Planten skrev:Hmm... Jeg ved ikke helt, hvordan jeg skal formulere det her, men... Prøver lige at få tanker ned. Jeg oplever - alt for ofte - når jeg skriver med mænd på nettet, at jeg let mister interessen, hvis ikke de er typerne, der skriver meget. Egentlig er det ret åbenlyst for mig, at de kan ske, for jeg lærer dem jo ikke at kende, der er ikke mulighed for meningsudveksling. Men det generer mig, at jeg mister interessen.

Jeg ved så ikke rigtig, hvad jeg vil med det her indlæg, ud over at lufte tanker. Men genkender I noget af det?


Jeg har det på samme måde. Lige så vel som jeg ikke tænder på bestemte typer/udseende, så tænder jeg heller ikke på mænd, der enten er meget korte for hovedet eller formulerer sig dårligt. Mænd der kan noget med ord, derimod :slem:

Det er ikke fordi jeg tænder på mænd, der kan noget med ord, men jeg bliver langt mere draget af dem. Dem der har hovedet til at fremstille billeder med ord :lun: :dåne:


Mænd med psykopatiske træk er altid gode med ord og du vil hurtigt blive draget af dem. De er kan give dig alle de billeder du drømmer om.

Jeg snakker ikke om at opsætte luftkasteller af forhold og fremtid.


Så tror jeg du har misforstået mit indlæg
0
Senest rettet af mumifar 24. dec 2046, 23:59, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Singletråden

Indlægaf ManicNinja » 23. mar 2016, 09:33

^^ Med al respekt - det tror jeg ikke, Planten har. Jeg tror bare, hun ligesom mange af os andre har lært at kende forskel på "god til altid at sige det, folk helst vil høre"-godmedord og så sådan ægte godmedord.

Men jeg kan selvfølgelig tage fejl. :)
7
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill

Tilbage til "Forhold og sex"