Din upopulære holdning

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Sangius » 21. mar 2016, 19:17

Bøtte skrev:
thomassneum skrev:
Badesandalen skrev:
thomassneum skrev:
Badesandalen skrev:
thomassneum skrev:Jeg går ind for en juridisk abort, indtil 9. uge.

:panik:


Hvorfor lige 9. uge?


Fordi medicinsk abort anbefales op til uge 9.


Jeg troede det var 12.


Ikke for medicinsk abort. Så skal det være kirurgisk abort.


Jeg kender flere der har fået tilbudt medicinsk abort efter en nakkefoldsscanning, hvor der ikke har været liv.
Den ene så sent som i sommers.


Er det så ikke fordi, at fosteret har været dødt i noget tid, og derfor ikke størrelsesmæssigt svarer til et foster i 12. uge?

Hvorfor har man ellers en grænse for medicinsk abort? :)
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Bøtte » 21. mar 2016, 19:25

Sangius skrev:
Bøtte skrev:
thomassneum skrev:
Badesandalen skrev:
thomassneum skrev:
Badesandalen skrev:
thomassneum skrev:Jeg går ind for en juridisk abort, indtil 9. uge.

:panik:


Hvorfor lige 9. uge?


Fordi medicinsk abort anbefales op til uge 9.


Jeg troede det var 12.


Ikke for medicinsk abort. Så skal det være kirurgisk abort.


Jeg kender flere der har fået tilbudt medicinsk abort efter en nakkefoldsscanning, hvor der ikke har været liv.
Den ene så sent som i sommers.


Er det så ikke fordi, at fosteret har været dødt i noget tid, og derfor ikke størrelsesmæssigt svarer til et foster i 12. uge?

Hvorfor har man ellers en grænse for medicinsk abort? :)


Jo, det er muligt.
0
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Karkluden » 21. mar 2016, 20:43

englishchannel skrev:
dgd2007 skrev:
englishchannel skrev:Jeg går ind for muligheden for tidlig nedfrysning af æg (evt. med egenbetaling), samt brug af kommercielle rugemødre. I stedet for at presse kvinder, der af den ene eller anden grund ikke er klar, til at få børn tidligt, bør man acceptere at samfundet og vores kultur har forandret sig med hensyn til forplantning, og imødekomme det. Det gør man i øvrigt i stor stil i USA allerede, det er bare Danmark, der finder det "uetisk".

Det er jo hele to ting ... hvis du selv vil betale for nedfrysning, det er vel ret ukontroversielt.

At fattige kvinder skal være avldyr for de rige, det er mig derimod en aldeles vederstyggelighed!


Tja, det førstnævnte punkt har jeg ellers oplevet som ret kontroversielt, fordi implikationen jo er, at kvinder dermed kan forlænge deres vindue for at blive mødre og få børn, når de er i midten af 40'erne og opefter. Det finder jeg helt rimeligt (i øvrigt en tendens, man som sagt bl.a. kan se i USA), hvis man sætter en vis øvre grænse, men der er mange, der mener, at det er uetisk.

Og hvad angår dit andet punkt, er jeg bare uenig. I Danmark vil en sådan lov jo følges af en screening af potentielle rugemødre (lig man gør med ægdonation), så de desperate og på anden måde sårbare bliver sorteret fra. Og vil en kvinde tjene eksempelvis en million på at gennemgå en graviditet og fødsel for et barnløst par, så vinder alle da på det.

plus jeg lidt tænker, at man kan tjene penge på så mange ting, hvor man også risikerer sit helbred og psyke. Jeg tager på nattevagt inden længe. Teoretisk set kan en patient slå mig ned eller begynde at stalke mig. Det er set før i mit fag. Det er en overvejelse, jeg har valgt at tage med.
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 21. mar 2016, 20:45

GnueN skrev:
Advocatus-Diaboli skrev:
Annione skrev:
Advocatus-Diaboli skrev:
Annione skrev:
Advocatus-Diaboli skrev:
Annione skrev:
Intelligens og høj/lav IQ hænger bare ikke sammen. Der findes jo flere former for intelligens.


Hvad er dit belæg for den påstand?


Mit belæg? Som i min egen mening?


Som i "Belæg: kendsgerning der beviser eller bekræfter at en bestemt påstand eller antagelse er sand." http://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=bel%C3%A6g


Du er unødigt irriterende. I den virkelige verden havde jeg vendt ryggen til dig og bare gået min vej.


Fordi jeg stiller spørgsmålstegn ved din påstand på et debatforum, og beder dig uddybe den???


Anniones pointe, tror jeg, er at man sagtens kan være intelligent på anden vis end på den logiske, som i skrivende stund er den alle standardiserede testmodeller måler på. Man kunne for eksempel også italesætte (og måle på) følelsesmæssig eller social intelligens - altså evnen til at empatisere og/eller gebærde sig på en arbejdsplads eller i samfundet, triangulere og problemfinde ud fra det menneskelige følelsesspektrum, at kunne aflæse sociale koder og alment vedtagne spilleregler og at kunne tilpasse sin opførsel efterfølgende i forskellige kontekster. Du skal nok lige google det et par gange...


Jeg havde en mistanke om at det kunne være hendes pointe, men jeg ville naturligvis gerne være sikker på at det var tilfældet, og ikke argumentere ud fra meninger, jeg havde lagt hende i munden.

Din intelligens kan sagtens komme til udtryk på en anden måde end logik, men det er den samme intelligens, der er tale om. Der er ikke tale om forskellige intelligenser, men om forskellige udtryk... og forskellige evner, som folk også har en tendens til at forveksle med selvstændige intelligenser. Det var mit problem med hendes 2. sætning.

Mit problem med 1. sætning er, at det sprogligt er noget vrøvl. At sige at intelligens og høj/lav IQ ikke hænger sammen, er noget sludder. Det svarer til at sige at hastighed og høj/lav fart ikke hænger sammen.

I øvrigt så er der en hel række af standardiserede test, som ikke måler på logik, men på en masse andre parametre.
4
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3355
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2920

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf thomassneum » 22. mar 2016, 07:21

Bøtte skrev:Jeg kender flere der har fået tilbudt medicinsk abort efter en nakkefoldsscanning, hvor der ikke har været liv.
Den ene så sent som i sommers.


Det tvivler jeg ikke på. Jeg går efter de vejledninger der er:

Du kan vælge mellem medicinsk abort og kirurgisk abort. Medicinsk abort anbefales, hvis graviditetslængden er under 9 uger.

https://www.sundhed.dk/borger/sygdomme- ... -om-abort/
0
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf kidkomb » 22. mar 2016, 07:50

Jeg synes indianere skulle tage og slappe af med deres korstog nogle gange.
Ja, I har jeres værdier og kultur og traditioner og det skal I bestemt have lov at have. Helt bestemt.
Men nogle gange skal de fammer lige tage at slappe af.
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3756
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 555
Likede indlæg: 8192

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Anilara » 22. mar 2016, 20:42

Herinde lader det til at være upopulært, at mene, at terror og islam sommetider kan have en kobling. Det virker til man af nogen bliver decideret stemplet som uintelligent ved den holdning, og at det anses som et mål at bekæmpe den forestilling.
Dette er en subjektiv analyse.
0
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4349
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 484
Likede indlæg: 10661

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf BlueBunny » 22. mar 2016, 21:09

Anilara skrev:Herinde lader det til at være upopulært, at mene, at terror og islam sommetider kan have en kobling. Det virker til man af nogen bliver decideret stemplet som uintelligent ved den holdning, og at det anses som et mål at bekæmpe den forestilling.
Dette er en subjektiv analyse.


Jeg står da gerne ved at terror og islam hænger sammen. Svært at modargumentere når islamisk stat handler som de gør.

Gråzonen er fortolkningen af koranen. Ikke alle fortolker den ens.

Min upopulære holdning er at koranen er årsag til mere negativt end positivt. Og jeg derfor ikke forstår nogen vil følge dens skrifter.
1
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Brugeravatar
Pixie88
Indlæg: 580
Tilmeldt: 26. aug 2015, 10:39
Kort karma: 132
Geografisk sted: Nordpolen
Likede indlæg: 1254

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Pixie88 » 22. mar 2016, 21:18

Anilara skrev:Herinde lader det til at være upopulært, at mene, at terror og islam sommetider kan have en kobling. Det virker til man af nogen bliver decideret stemplet som uintelligent ved den holdning, og at det anses som et mål at bekæmpe den forestilling.
Dette er en subjektiv analyse.

Jeg mener helt klart at terror begået af fx Islamisk Stat kan kobles sammen med islam. Det bunder vel i, at koranen bliver tolket forskelligt, og det er ud fra tolkningen de her gerninger bliver til.
Men det er heldigvis en meget lille procentdel, og det er vigtigt at huske på at langt fra alle muslimer tolker koranen så ekstremt.

At påstå det ikke har noget med islam at gøre, virker mere som noget der bliver sagt fordi 1) alle de fredelige muslimer ikke vil have deres religion koblet til terror, klart nok. Og 2) For at huske folk på, at ikke alle muslimer er fjender.
Men derfor er grupper som IS vel stadig skabt af nogle ideologier, som nogle hjernedøde mænd har tolket frit fra koranen.
Der bliver også gjort mange uhyrligheder i Jesus navn, og selv hvis jeg var kristen så hacde jeg da ingen ret til at sige "det har ikke noget med kristendom at gøre", men jeg kunne fx godt sige "det har ikke noget med min forståelse af kristendom at gøre". Hvorfor tror folk, at de kan bestemme hvad der er kristent, muslimsk etc?
Jeg synes heller ikke at IS lever efter det jeg forbinder med islam (jeg ser det som en fredelig og næstekærlig religion), men det gør IS, og hvem bestemmer egentlig hvordan de skal opfatte sig selv?

Jeg synes dog ikke at vi skal forsøge at udrydde islam i Europa, og hvad der ellers er af åndssvage forslag. Men jeg kan godt forstå folk er bange.
8
I'm headin' out to South Park, gonna see if I can't unwind. Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, livin' a lie TIMMY!
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9019
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1012
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21838

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Purple Haze » 22. mar 2016, 21:19

Biblen og koranen er rimelig meget det samme lort.
Og jeg fatter vitterligt ikke, dem som påstår noget andet.
3
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Fru Sunshine » 22. mar 2016, 22:18

IS foretager en kobling mellem islam og terror, men de følger ikke Koranen.
Det er ikke islam, der skaber ondskab. Det er mennesker.
6
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4349
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 484
Likede indlæg: 10661

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf BlueBunny » 23. mar 2016, 05:38

Fru Sunshine skrev:IS foretager en kobling mellem islam og terror, men de følger ikke Koranen.
Det er ikke islam, der skaber ondskab. Det er mennesker.


Som at sige: det er ikke geværer der dræber, men mennesker.

Og det er jo tildels rigtigt, meeeen... :/
0
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
fisken80
Indlæg: 22074
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52050

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf fisken80 » 23. mar 2016, 06:00

Fru Sunshine skrev:IS foretager en kobling mellem islam og terror, men de følger ikke Koranen.
Det er ikke islam, der skaber ondskab. Det er mennesker.


Jeg er enig. De muslimske elever jeg har, plejer at omtale IS som google-muslimer, fordi de reelt aldrig har læst Koranen, men bare tror de ved, hvad der står og hvordan det skal fortolkes.
2
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55656
Kontakt:

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Ado » 23. mar 2016, 06:08

Enhver ved vel, at der er en kobling til koranen et eller andet sted. Men det er bare sekundært i forhold til at proppe dem i samme kategori som muslimer, da de er jo fuldstændig blæst rent mentalt.
Moses Hansen har også en sammenkobling til kristendommen, så det ville svare til at sige, at alle kristne er som ham
2
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3091
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6065

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Lurende Peber » 23. mar 2016, 06:26

adagio skrev:Moderate muslimer tolker vist koranen noget mere frit end de fundamentalistiske. Det er det samme med moderate kristne, de udvælger de spiselige dele af biblen og forkaster delene med død og ødelæggelse.

Jeg har meget lidt forståelse for både moderate muslimer og moderate kristne. Jeg synes man enten må æde alle dele af den gamle bog man nu bekender sig til, eller forkaste det hele.
Det understregede svarer da til, at du aldrig kører bil, fordi når den kan køre 160 km/t, så er det det den skal. Byzone, Stillezone, landevej, whereever.
Det er da i mine øjne mere intelligent at fortolke i en nutidig kontekst, end at leve som om intet har udviklet sig i 2000år
11
Registreret Gammel Gris :gris:

Tilbage til "Livets forhold"