Vi der venter på storken!

Brugeravatar
alfe
Indlæg: 504
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:39
Kort karma: 114
Likede indlæg: 524

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf alfe » 21. mar 2016, 21:27

Marioneta skrev:
alfe skrev:Fin scanning. Der er to, muligvis tre, æg i spil. I aften skal jeg for første gang tage puregon. Det var lidt af et projekt at fremtrylle i den rette dosis, men det lykkedes på femte apotek. I morgen aften ovitrelle og på torsdag er det tid til insemination.


Er du blevet insemineret før, hvor der var flere æg? Jeg fik at vide, at hvis det ikke lykkedes for mig denne gang, så anbefalede hun hormoner, men jeg ved ikke om jeg har nerver til at blive insemineret, hvis der er to eller tre æg. Altså jeg ville elske tvillinger, men jeg er jo kun ene mand om dem så. Jeg har læst at chancen for flerlinger er øget med op til 10 % ved brug af hormoner. Men tror også at det er fordi, jeg har et barn i forvejen, for med tvillinger, der går det hele ret synkront, så hvis man er alene med dem, så går det nok, men når man så også skal være der for et ældre barn samtidigt. Hmm, ved ikke om jeg tør tage chancen.


Niks, dette er første gang – også første forsøg med hormoner. Jeg frygter også lidt den øgede risiko for tvillinger, men sker det, så sker det. Selvfølgelig har jeg heller ikke et ældre barn at tage højde for. Hvor mange forsøg har du været igennem nu?
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Bøtte » 22. mar 2016, 05:07

Tak for alle tillykke'r, likes og grønne kort - også til lurerne :-D
Jeg er skide nervøs for blodprøven og føler stadig det er noget jeg bilder mig ind :genert:
Jeg forventer jeg kan begynde at bløde hvert øjeblik det skal være. Men det kan jeg jo slet ikke, når jeg får progesteron. Tør vist ikke rigtigt tro på det, før jeg ved om hcg stiger.
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Sorenspige » 22. mar 2016, 07:06

Bøtte, man kan godt bløde på progesteron. Det har jeg selv gjort. Så for mig er manglende blødning et rigtig god tegn :gogo:.

Håber, blodprøven ser god ud :kys:.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Bøtte » 22. mar 2016, 07:58

Sorenspige skrev:Bøtte, man kan godt bløde på progesteron. Det har jeg selv gjort. Så for mig er manglende blødning et rigtig god tegn :gogo:.

Håber, blodprøven ser god ud :kys:.


Det troede jeg ikke man kunne, når man skal stoppe med det for at få mens.
Men så bliver det da extra spændende i morgen, hvor jeg er 14 dage efter æl :genert:
0
Brugeravatar
alfe
Indlæg: 504
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:39
Kort karma: 114
Likede indlæg: 524

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf alfe » 23. mar 2016, 10:00

Marioneta skrev:
alfe skrev:Niks, dette er første gang – også første forsøg med hormoner. Jeg frygter også lidt den øgede risiko for tvillinger, men sker det, så sker det. Selvfølgelig har jeg heller ikke et ældre barn at tage højde for. Hvor mange forsøg har du været igennem nu?


Det er min første gang. Blev insemineret i fredags og hvor går tiden dog langsomt. Jeg har åbenbart lavt ægreserve, så det var derfor jordemoderen anbefalede hormoner næste gang. Jeg ved bare ikke helt om jeg er klar til den øgede chance efter kun et enkelt mislykket forsøg, men jeg bestemmer det jo selv. Når jeg tænker efter, så tror jeg, at jeg ville springe ud i det, hvis jeg var i din situation og ikke havde et barn i forvejen.

Jeg vil faktisk rigtigt gerne have to donor børn, så de har hinanden, hvor min søn jo har sin far og hele hans familie. Det er nok bare bedst for alle, hvis det bliver en af gangen, men selvfølgelig ville det også være dejligt at få det "overstået" på én gang, især når man er lidt halvgammel sådan fertilitetsmæssigt.


Sådan umiddelbart tænker jeg, at der selvfølgelig er en øget chance (risiko?) for tvillinger, men hvis man vender statistikken om, så er det alligevel 85-90% for kun at få et enkelt barn. Det er naturligvis noget, man er nødt til at gøre op med sig selv, for mig har det bare "hjulpet" at vende statistikken om.

Jeg krydser fingre og tæer for, at du snart laver en fin positiv test!
0
Brugeravatar
alfe
Indlæg: 504
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:39
Kort karma: 114
Likede indlæg: 524

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf alfe » 23. mar 2016, 20:11

FruDulle skrev:Hold. Nu. Kæft. Jeg har absurd hovedpine pga pergotime og jeg hader det. Det er som en hjelm der strammer samtidig med st alle muskler er totalt spændte. Hoved og kæbeparti er bare slet ikke til at holde ud. Pyha. Ikke særligt rart


Øv, hvor irriterende med hovedpine. Hvor mange dage har du tilbage på pergotime?
0
Brugeravatar
Elfenben
Indlæg: 518
Tilmeldt: 23. jan 2016, 17:39
Kort karma: 107
Likede indlæg: 708

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Elfenben » 23. mar 2016, 21:08

Kæmpetillykke, Bøtte!! :lun:

Er det her egentlig en tråd for jer seje kvinder i fertilitetsbehandling? Kan se mange af jer er det, og er kommet helt i tvivl om jeg bare er braset ind og slet ikke hører til her!? Kan se I i hvert fald har kæmpet længe og hårdere end det burde være tilladt!! Tænker det er helt i orden, hvis I gerne vil have tråden for jer selv?

Kh mig der er potentielt 3+2 i dag i 2. Cyklus efter SA v. spiral, som prøver at udskyde at teste..
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Bøtte » 23. mar 2016, 21:10

Den er for alle der prøver at blive gravid :kys:

Desværre er der bare mange i denne tråd, der har brugt længe på det og nogle har tilmed aborter i bagagen også.

Spændende med snarlig ikke-mens :-D
1
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Bøtte » 23. mar 2016, 21:11

Og tak :kys:
0
Brugeravatar
Elfenben
Indlæg: 518
Tilmeldt: 23. jan 2016, 17:39
Kort karma: 107
Likede indlæg: 708

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Elfenben » 23. mar 2016, 21:25

Bøtte skrev:Den er for alle der prøver at blive gravid :kys:

Desværre er der bare mange i denne tråd, der har brugt længe på det og nogle har tilmed aborter i bagagen også.

Spændende med snarlig ikke-mens :-D

Ah ok, så bliver jeg her (helst kun et par dage mere :lol: :fløjt: ) med god samvittighed :D


Hvornår testede du positiv, Bøtte? Kan se du er 14 dage efter ÆL nu, men du vidste det jo inden, ik?
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Bøtte » 23. mar 2016, 21:37

Elfenben skrev:
Bøtte skrev:Den er for alle der prøver at blive gravid :kys:

Desværre er der bare mange i denne tråd, der har brugt længe på det og nogle har tilmed aborter i bagagen også.

Spændende med snarlig ikke-mens :-D

Ah ok, så bliver jeg her (helst kun et par dage mere :lol: :fløjt: ) med god samvittighed :D


Hvornår testede du positiv, Bøtte? Kan se du er 14 dage efter ÆL nu, men du vidste det jo inden, ik?


3+5. Jg testede kun for at få mine forventninger ned. Jeg havde en fornemmelse af at der var noget, men troede alligevel ikke helt på det.
0
Brugeravatar
alfe
Indlæg: 504
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:39
Kort karma: 114
Likede indlæg: 524

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf alfe » 23. mar 2016, 21:41

Elfenben skrev:
Bøtte skrev:Den er for alle der prøver at blive gravid :kys:

Desværre er der bare mange i denne tråd, der har brugt længe på det og nogle har tilmed aborter i bagagen også.

Spændende med snarlig ikke-mens :-D

Ah ok, så bliver jeg her (helst kun et par dage mere :lol: :fløjt: ) med god samvittighed :D


Hvornår testede du positiv, Bøtte? Kan se du er 14 dage efter ÆL nu, men du vidste det jo inden, ik?


Bliv her endelig, forhåbentlig er du ude om et øjeblik :kys: Herinde gider vi helst ikke folks selskab for lang tid :D
0
Brugeravatar
Elfenben
Indlæg: 518
Tilmeldt: 23. jan 2016, 17:39
Kort karma: 107
Likede indlæg: 708

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Elfenben » 23. mar 2016, 22:12

Bøtte skrev:
Elfenben skrev:
Bøtte skrev:Den er for alle der prøver at blive gravid :kys:

Desværre er der bare mange i denne tråd, der har brugt længe på det og nogle har tilmed aborter i bagagen også.

Spændende med snarlig ikke-mens :-D

Ah ok, så bliver jeg her (helst kun et par dage mere :lol: :fløjt: ) med god samvittighed :D


Hvornår testede du positiv, Bøtte? Kan se du er 14 dage efter ÆL nu, men du vidste det jo inden, ik?


3+5. Jg testede kun for at få mine forventninger ned. Jeg havde en fornemmelse af at der var noget, men troede alligevel ikke helt på det.
'amen altså.. Sikke en god fornemmelse, selvom der selvfølgelig altid er tvivl i baghovedet :/ Jeg prøver virkelig at lade være med at tolke for meget. Hellere blive glædeligt overrasket, hvis nu det er.. Men tiden går såååå langsomt. Jeg har ferie og min mand arbejder, så har også lidtmformgosmtid til tanker, overvejelser og ønsketænkning :fløjt: :kryds:
0
Brugeravatar
Elfenben
Indlæg: 518
Tilmeldt: 23. jan 2016, 17:39
Kort karma: 107
Likede indlæg: 708

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Elfenben » 23. mar 2016, 22:15

alfe skrev:
Elfenben skrev:
Bøtte skrev:Den er for alle der prøver at blive gravid :kys:

Desværre er der bare mange i denne tråd, der har brugt længe på det og nogle har tilmed aborter i bagagen også.

Spændende med snarlig ikke-mens :-D

Ah ok, så bliver jeg her (helst kun et par dage mere :lol: :fløjt: ) med god samvittighed :D


Hvornår testede du positiv, Bøtte? Kan se du er 14 dage efter ÆL nu, men du vidste det jo inden, ik?


Bliv her endelig, forhåbentlig er du ude om et øjeblik :kys: Herinde gider vi helst ikke folks selskab for lang tid :D

Haha altså jeg er heller ikke det mindste rar eller sød at være i nærheden af, så I kan ligeså godt give mig en billet ud med det samme for mit ubehagelige selskab :D :D :lol: tak søde Alfe!! Håber mest af alt at vi alle kan rykke videre herfra og til en terminstråd.
0
Brugeravatar
alfe
Indlæg: 504
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:39
Kort karma: 114
Likede indlæg: 524

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf alfe » 23. mar 2016, 22:21

Elfenben skrev:
alfe skrev:
Elfenben skrev:
Bøtte skrev:Den er for alle der prøver at blive gravid :kys:

Desværre er der bare mange i denne tråd, der har brugt længe på det og nogle har tilmed aborter i bagagen også.

Spændende med snarlig ikke-mens :-D

Ah ok, så bliver jeg her (helst kun et par dage mere :lol: :fløjt: ) med god samvittighed :D


Hvornår testede du positiv, Bøtte? Kan se du er 14 dage efter ÆL nu, men du vidste det jo inden, ik?


Bliv her endelig, forhåbentlig er du ude om et øjeblik :kys: Herinde gider vi helst ikke folks selskab for lang tid :D

Haha altså jeg er heller ikke det mindste rar eller sød at være i nærheden af, så I kan ligeså godt give mig en billet ud med det samme for mit ubehagelige selskab :D :D :lol: tak søde Alfe!! Håber mest af alt at vi alle kan rykke videre herfra og til en terminstråd.


Vi flytter bare kollektivt over de næste par uger :D Man bliver så meget sødere i terminstråden :D :D
1

Tilbage til "Graviditet"