Dating og løgn om alder

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Vlad Kalashnikov
Indlæg: 4061
Tilmeldt: 3. sep 2015, 09:49
Kort karma: 107
Likede indlæg: 3672

Re: Dating og løgn om alder

Indlægaf Vlad Kalashnikov » 23. mar 2016, 12:05

2 år er vel ikke så meget. Jeg har ærligt talt glemt hvor gammel jeg selv er. Det er et eller andet +/-5.
1
Grab them by the pussy
Mumifar
Indlæg: 238
Tilmeldt: 19. mar 2016, 05:41
Kort karma: 12
Likede indlæg: 144

Re: Dating og løgn om alder

Indlægaf Mumifar » 23. mar 2016, 12:13

Vlad Kalashnikov skrev:2 år er vel ikke så meget. Jeg har ærligt talt glemt hvor gammel jeg selv er. Det er et eller andet +/-5.



Hvor meget må man da lyve om sin alder?
må man også godt komme til at sige at man ikke har børn selv om man har et par stykker som man godt nok kun ser hver 14. dag?
0
Senest rettet af mumifar 24. dec 2046, 23:59, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Dating og løgn om alder

Indlægaf Fru Sunshine » 23. mar 2016, 12:16

Jeg kan se, at løgnen kan være problematisk. Ikke alderen.
Jeg har svært ved at skelne mellem, hvad der går dig mest på.
4
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Dating og løgn om alder

Indlægaf Rapfisk » 23. mar 2016, 13:27

klyt skrev:Er hun skruk?

Hvad kommer det sagen ved for TS?
0
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Dating og løgn om alder

Indlægaf Annione » 23. mar 2016, 13:29

Lyver alle ikke lidt i deres profiler på en datingside?? Jeg skrev da i min profil at jeg var slank, selvom jeg var almindeligt bygget. Hvis det havde været en afgørende faktor for min kæreste, som fandt mig derinde, så skulle han have droppet mig straks - så jeg kunne grine af ham bagefter.

Hvis du ikke kan tage det med et smil, når kvinden nu er sød... Så drop hende.
0
D.itsen
Indlæg: 3293
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 561
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8892

Re: Dating og løgn om alder

Indlægaf D.itsen » 23. mar 2016, 13:34

Annione skrev:Lyver alle ikke lidt i deres profiler på en datingside?? Jeg skrev da i min profil at jeg var slank, selvom jeg var almindeligt bygget. Hvis det havde været en afgørende faktor for min kæreste, som fandt mig derinde, så skulle han have droppet mig straks - så jeg kunne grine af ham bagefter.

Hvis du ikke kan tage det med et smil, når kvinden nu er sød... Så drop hende.

Jeg gjorde ikke, jeg kan simpelthen ikke se pointen i at forsøge at starte noget op med en, ved at lyve :gruble:
Senest rettet af D.itsen 23. mar 2016, 13:39, rettet i alt 1 gang.
8
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Dating og løgn om alder

Indlægaf Annione » 23. mar 2016, 13:39

D.itsen skrev:Jeg gjorde ikke, jeg kan simpelthen ikke se pointen i at forsøge at starte noget om med en, ved at lyve :gruble:


Der er også nogen, der mener at det er en løgn, hvis man går med make-up, fordi man ikke ved, hvordan man ser ud om morgenen.
Det tager jeg nok lidt let.
0
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9014
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1011
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21832

Re: Dating og løgn om alder

Indlægaf Purple Haze » 23. mar 2016, 13:39

Synes også det er en virkelig utiltalende strategi.
Fx de der mænd på 50+ der lyver sig 5-10 år yngre, de spilder min tid, det er ynkeligt og har ikke lyst til at blive løjet for.
6
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
D.itsen
Indlæg: 3293
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 561
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8892

Re: Dating og løgn om alder

Indlægaf D.itsen » 23. mar 2016, 13:43

Annione skrev:
D.itsen skrev:Jeg gjorde ikke, jeg kan simpelthen ikke se pointen i at forsøge at starte noget om med en, ved at lyve :gruble:


Der er også nogen, der mener at det er en løgn, hvis man går med make-up, fordi man ikke ved, hvordan man ser ud om morgenen.
Det tager jeg nok lidt let.

jeg synes godt nok det er to ret forskellige ting. Eller jo, hvis man lyver hvis man bliver spurgt om man bruger make up, er det da nogenlunde det samme.

(og så kan jeg ikke lade være med at tænke at mange af dem, der åbenbart synes det er okay at lyve om alder, vægt osv på en datingside, næppe har det skide fedt med det reelle tal, og det synes jeg egentlig ikke er særlig tiltrækkende. Jeg forstår godt man gerne ville have det anderledes, men at man ikke kan stå ved hvordan virkeligheden er, det forstår jeg ikke )
7
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Dating og løgn om alder

Indlægaf Aima » 23. mar 2016, 14:10

Jeg er godt nok overrasket over, hvor mange der bare trækker på skuldrene over løgneri, når det bare er forholdsvist meningsløst. Måske er det fordi jeg aldrig har haft en datingprofil og ikke har skulle 'sælge' mig selv på den måde, don't know, men jeg kan slet ikke sætte mig ind i det der.

Og jeg anser ellers ikke mig selv som særlig frelst, jeg kan sgu sagtens smide en nødløgn, hvis det someway tjener et formål og nogenlunde kan forsvares moralsk i min opfattelse. I tråden om kæresten der havde løjet, kunne jeg eksempelvis udmærket sætte mig i mandens sted, og jeg fik det faktisk nærmest sådan lidt pres over alle de der "i mit forhold er vi altid 100% ærlige, vi skal kunne dele ALT!'-udsagn. For puh, den slags opfatter jeg som ret voldsomme vilkår. Jeg synes personligt det er LANGT sværere at være 100% ærlig overfor mennesker, man i et eller andet omfang har en følelsesmæssig relation til, end til, i det her tilfælde ukonkrete og hypotetiske, folk, man ikke har. Eksempelvis er det sværere for mig at trække grænser og sige fra overfor folk jeg holder af, fordi det i visse kontekster potentielt kan såre eller min oprindelige intention med stor risiko kan misforstås.

Men det her... Altså, det er bare alder, det er åbenbart helt petitesse og ligegyldigt, så? Hvis det er så ligegyldigt, hvorfor så lyve? Ej, det er helt sort for mig, og det er det nok mest, fordi det i mine øjne er så ligegyldigt. Jeg synes helt ærligt det signalerer et ret lemfældigt forhold til sandheden, også mere, end hvis man løj om noget, der havde større betydning. Mine alarmklokker ville faktisk bimle mere, hvis han løj om sin alder, end hvis han løj om et eller andet alvorligt, at han havde siddet i fængsel eller sådan noget. Jeg ville ikke synes det var i orden, men jeg ville i det mindste kunne sætte mig ind i, hvorfor han gjorde det.
11
I'll stick with hell no's and headphones...
Mumifar
Indlæg: 238
Tilmeldt: 19. mar 2016, 05:41
Kort karma: 12
Likede indlæg: 144

Re: Dating og løgn om alder

Indlægaf Mumifar » 23. mar 2016, 14:22

Mange Tak for alle Jeres input.
Selvom jeg er ked af at hun har været uærlig om sin alder, så har jeg selvfølgelig stadig følelser for hende.
Nogle gange er jeg bare bange for at blive udnyttet fordi jeg ofte er overbærende med utrolig mange ting.

Over and Out
0
Senest rettet af mumifar 24. dec 2046, 23:59, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Vlad Kalashnikov
Indlæg: 4061
Tilmeldt: 3. sep 2015, 09:49
Kort karma: 107
Likede indlæg: 3672

Re: Dating og løgn om alder

Indlægaf Vlad Kalashnikov » 23. mar 2016, 14:47

Mumifar skrev:
Vlad Kalashnikov skrev:2 år er vel ikke så meget. Jeg har ærligt talt glemt hvor gammel jeg selv er. Det er et eller andet +/-5.



Hvor meget må man da lyve om sin alder?
må man også godt komme til at sige at man ikke har børn selv om man har et par stykker som man godt nok kun ser hver 14. dag?
Hvorfor tror du hun løj og det ikke bare var en forglemmelse? Eller hun bare har valgt et årstal fra en drop-down box og ikke var så nøjeregende? etc.
0
Grab them by the pussy
Mumifar
Indlæg: 238
Tilmeldt: 19. mar 2016, 05:41
Kort karma: 12
Likede indlæg: 144

Re: Dating og løgn om alder

Indlægaf Mumifar » 23. mar 2016, 16:24

Dikus skrev:Herregud. Hun har løjet om sin alder for at komme med i en søgning hos mænd, der mener, hun er for gammel, fordi hun har passeret 35 - og har en formodning om, at mænd sætter deres "fremtidig mor til mine børn"-søgninger til maks 35.

Hun har haft ret. Hun har mødt en mand, der kan blive fremtidig far til sine børn, fordi hun agerede efter en formodning om, hvordan netop HAN ville tænke.

Hun har haft ret...

Har du lidt dårlig samvittighed over den del? At du har dømt en dejlig kvinde ude pga. hendes alder og dermed er en af dem, der bidrager til hendes usikkerheder omkring alder?

Nogle gange kan man jo godt få dårlig samvittighed over at såre folk, man holder af, selvom man ikke vidste, det var det, man gjorde.

Måske er det den slags, der også roder rundt og gør, du har svært ved at finde ud af, hvad du synes om løgnen?


Jeg deler ikke dine synspunkter, men jeg forstår udmærket at folk lyver sig yngre, højere, slankere, klogere og meget meget mere - De vil ikke nøjes!!
Mange søde mænd bliver sorteret fra fordi de er for lave, mens mange dejlige kvinder bliver sorteret fra fordi de vejer 10 kg formeget.

Jeg er ikke hjerteløs, men Jeg har ikke dårlig samvittighed over at Jeg søgte kvinder i en bestemt aldersgruppe - det vil jeg simpelthen ikke have dårlig samvittighed over.
Omvendt vil jeg have det dårligt med at afslutte noget med hende, fordi hun vil blive dybt ulykkelig, men også fordi jeg ellers synes rigtig godt om hende.

Jeg skrev dette indlæg for at tænke lidt i andre baner, og for at finde ud af hvad jeg virkelig mener.
2
Senest rettet af mumifar 24. dec 2046, 23:59, rettet i alt 1 gang.
Guldfisk
Indlæg: 537
Tilmeldt: 18. aug 2015, 18:40
Kort karma: 54
Likede indlæg: 1264

Re: Dating og løgn om alder

Indlægaf Guldfisk » 23. mar 2016, 17:03

Det signalerer usikkerhed. Jeg ville gå.

Jeg ville også droppe en fyr, der skrev han var 180 cm og så mødte op og var lavere end mig.
Ikke pga. højden, men fordi jeg ikke gider date folk, der har lavt selvværd/lav selvtillid. Hvis de ikke synes, de selv er awesome, så tror jeg heller ikke på det.

Men nu har du selvfølgelig mødt hende, og du har mere at bedømme hendes personlighed på end bare det. Så er det jo kunsten at vurdere, om det bare er en lille detalje, eller om det sammen med hendes personlighed siger mere.
2
Mumifar
Indlæg: 238
Tilmeldt: 19. mar 2016, 05:41
Kort karma: 12
Likede indlæg: 144

Re: Dating og løgn om alder

Indlægaf Mumifar » 23. mar 2016, 17:17

Jeg har intet imod usikkerhed. Jeg mener det er menneskeligt og naturligt. Måske En holdning jeg har, da jeg selv kan være usikker på mig selv, når jeg skal bedømmes af andre på mit udseende og min personlighed.
1
Senest rettet af mumifar 24. dec 2046, 23:59, rettet i alt 1 gang.

Tilbage til "Forhold og sex"