Terminstråd - alle er velkomne :)

Undtagelsen
Indlæg: 2238
Tilmeldt: 17. aug 2015, 17:05
Kort karma: 220
Likede indlæg: 4584

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Undtagelsen » 22. mar 2016, 20:49

Lilleluftballon skrev:
Snowdrop skrev:Ej, hvor pudsigt at vi er hele tre i tråden der skal til første jordmoderkonsultation i morgen :D

Skal man have urinprøve med? Der stod intet i mit brev.


I hovedstaden tisser man bare i en kop før man skal ind til jordemoderen og stixer selv urinen.


Ikke på Riget :)
Iflg min jordemoder var svindet af stix for stort, så nu medbringer man urinprøve til selve konsultationen og jordemoderen stixer.
0
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf primle » 23. mar 2016, 09:48

Mit jordemoderbesøg gik godt. Jeg vågnede i morges med en underlig urolig følelse i kroppen og syntes min mave var mærkelig. Så det var med følelserne uden på tøjet at jeg tog afsted.
Jeg hylede da også nærmest inden vi fik sagt goddag :blush:
Vi startede med at lytte efter hjertelyd, som jm sagde, så var det nok det jeg havde mest brug for, og hun fandt den heldigvis med det samme :love:

Ellers handlede samtalen om min første fødsel. Jeg blev tilbudt en ammesamtale inden fødslen og så kommer sundhedsplejersken og besøger os inden fødslen. Dette er pga mine to aborter og efterforløbet med min datter.

Alt i alt et rigtigt fint besøg, uden snak om vægt osv. Hun vejede mig ikke engang, hvilket jeg er ret overrasket over.
3
Brugeravatar
Marigold
Indlæg: 431
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:22
Kort karma: 150
Likede indlæg: 396

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Marigold » 23. mar 2016, 11:21

Jeg havde også en god oplevelse. Vi snakkede om det forløb vi havde været igennem mht moderkage biopsi og svar. Vi snakkede om sidste graviditet og fødsel og om mit bækken der allerede nu driller lidt. Heller intet om vægt her og blev heller ikke vejet. Hun lyttede efter hjerteslag og fandt det også med det samme. Så nu er jeg nok rolig en uges tid igen ;)
Her aftalte vi også et besøg af sundhedsplejersken inden fødsel grundet det vi lige har været igennem og en efterfødselsreaktion med min datter. Så nu holder jeg påskeferie med ro i sindet lidt :)
2
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 23. mar 2016, 11:47

Dejligt at I har haft nogle gode besøg hos jordemoder. :)

Jeg har været af sted 3 gange indtil nu uden at blive vejet - eller høre hjertelyd for den sags skyld.
På forhånd havde jeg nok lidt frygtet de der besøg, som noget fyldt med formaninger og som en manual, man skulle igennem. Men synes, de har været fantastiske til at møde mig, der hvor jeg var og at tage udgangspunkt i mine behov. :gogo:
1
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 23. mar 2016, 11:51

Snowdrop skrev:
Danseprinsesse skrev:
Lilleluftballon skrev:
Snowdrop skrev:Ej, hvor pudsigt at vi er hele tre i tråden der skal til første jordmoderkonsultation i morgen :D

Skal man have urinprøve med? Der stod intet i mit brev.


I hovedstaden tisser man bare i en kop før man skal ind til jordemoderen og stixer selv urinen.


Samme her (i Region Syd).


På sct josef? :) Ved du om stixen også tjekker for blærebetændelse eller om det kun er protein og sukker?


Nej, Kolding. :)

Jeg ved det ikke, for jeg har ikke brugt dem, så bare de stod i jordemoderkonsultation.
Nu er jeg overgået til jordemodertjek på selve sygehuset, og der medbringer man urinprøve.
0
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sorenspige » 23. mar 2016, 12:22

Jeg er kun blevet vejet hos lægen under begge mine graviditeter, og hun er heldigvis ret afslappet omkring vægtøgning.

Dejligt med nogle gode besøg :gogo:.
0
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 23. mar 2016, 12:31

Her gik jordemoderbesøget også godt. Men det var faktisk kun en snak. De stixer først senere i graviditeten, men hun sagde at jeg gerne måtte gå ud og stixe hvis jeg gerne ville fordi jeg nævnte det.
De lytter heller ikke hjertelyd endnu sagde hun. Men det gør mig ikke noget for jeg har jo min doppler :)
1
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sangius » 24. mar 2016, 13:38

Så er der under 2 uger til nakkefoldsscanning. Er i dag 11+5, sådan ca. Nu må vi se, hvad de siger til NF. :)

Jeg fik lige vejet mig selv og svigeren (vi har ikke selv nogen vægt), og har tabt 1-2 kg de sidste 2 måneder. Hm! Jeg har ellers ikke kvalme, eller specielt meget madlede. Har haft nedsat appetit, og synes ikke at mad smager lige så godt, som det plejer. Så måske får jeg ikke spist så meget som jeg plejer, uden jeg egentlig lægger mærke til det.
Men der er jo mange der tabe sig i det 1. trimester. Regner med at det nok skal komme en god sjat kilo på her snart :D
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 25. mar 2016, 10:44

Håber I nyder påskedagene.
Vi er hjemme igen efter nogle hyggelige dage i Nordjylland med pragtfuldt vejr.
Jeg har både spist dessert og en gammeldaws isvaffel - men har savnet min egen seng og er udmattet, så i dag er det sofadag. :)


Mange spørger mig om ændrede madvaner/lyster, men jeg har ikke lagt mærke til noget. Det eneste jeg har oplevet er, at smagen af mint i tyggegummi/tandpasta/polo er helt forkert - jeg plejer altid at tygge tyggegummi, og nu synes jeg det er decideret ulækkert.
Har I mærket nogen ændringer i smag/lyst? :)
0
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lilleluftballon » 25. mar 2016, 11:01

Jeg er bare sulten konstant. Har mindre lyst til slik dog, får hjertebanken og halsbrand af for meget sukker og for meget kød. Så det er lidt en udfordring at være på besøg hos svigerfamilien disse dage, de anser alle grøntsager for at være en straf...
0
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sorenspige » 25. mar 2016, 12:35

Jeg har ikke ændret madvaner/lyster, men jeg er generelt mere sulten og spiser også mere end normalt.

Deciderede cravings har jeg aldrig oplevet. Eller under sidste barsel blev jeg vild med p-tærter, men der var jeg jo ikke gravid mere.
0
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf primle » 25. mar 2016, 14:06

Jeg har ikke noget jeg er ekstra vild med. Men kylling kan jeg ikke klare tanken om. Og sådan var det også sidst. Min datter var ret gammel før jeg spiste kylling igen.
0
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lilleluftballon » 27. mar 2016, 10:47

Er alle mand helt optagede af påsken?

Vi hygger bare herhjemme. Leger i sandkassen, bager kage og læser bøger. Ren idyl, lige borset fra pt hvor jeg prøver at putte til middagslur, men min søn er vist stadig på vintertid... Min mand har travlt med haveprojekt. Jeg er ikke meget hjælp der, grave og flytte fliser osv dur ikke rigtigt nu.

Har ryddet op i sønnens tøj og fjernet det han er vokset ud af. Og så en tur op og gennemgå vores naboers aflagte børnetøj og få fyldt skufferne igen, nu med str 98. Fandt også et par søde bitte små huer, og to par bukser i 62 i neutral farve.
0
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 27. mar 2016, 14:47

Jeg er optaget af at pakke til flytningen på lørdag. Synes det er super hårdt og træls. Det går lige i lænden. Men jeg glæder mig til vi er på plads.

Og graviditetshormonerne har vist fået tag i mig. Synes jeg er grådlabil lige for tiden... Kan selvfølgelig også være flytteræset.
0
Brugeravatar
Marigold
Indlæg: 431
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:22
Kort karma: 150
Likede indlæg: 396

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Marigold » 27. mar 2016, 14:52

Vi har hjemme-hygge dag i dag. Vi har bagt franskbrød og rendt i nattøj hele dagen. Jeg er begyndt at sortere ud i det babytøj vi har gemt. Bare for at lave lidt fornuftigt!
Jeg føler mig kronisk sulten i dag. Temmelig træls. Og drømmer om noget så skørt som "Jensens bøfhus" mad. Og det skal vi altså ikke lige ud at have i dag!
0

Tilbage til "Graviditet"