Polterabend for nydansker-quiz

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
123million
Indlæg: 60
Tilmeldt: 11. jan 2016, 15:24
Kort karma: 6
Likede indlæg: 66

Polterabend for nydansker-quiz

Indlægaf 123million » 24. mar 2016, 08:50

HEJ
Jeg skal holde polterabend for en af mine amerikanske venner om et par uger. Hun har forelsket sig i en dejlig dansk mand. Vi er ikke så mange og vi kender hende ikke helt vildt godt, da hun først er flyttet hertil i sommers.

Men jeg tænkte, at vi kunne lave en slags "velkommen til Danmark"-test. Men jeg kan ikke komme på andet end at hun skal smage en sildemad og drikke en snaps sådan lige umiddelbart. Er der mon nogen, som kan hjælpe? Også gerne med andre ideer?
1
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Polterabend for nydansker-quiz

Indlægaf Hunkat » 24. mar 2016, 09:02

Jeg spurgte min amerikanske forlovede som grinede ret højt.

Han siger noget med lakrids, remulade, frikadeller (unikke danske retter/ting), wienerbrød, it's funny because it's Danish på amerikansk. Hvis hun kan lide øl så måske noget med at gætte forskellige øl-'typer' som gravøl, fyraftensøl, kvajebajer.

Og selvfølgelig Eurovision.

Edit: eller en quiz hvor hun skal gætte meningen bag danske ordsprog, som f.eks. 'ingen ko på isen' osv.
2
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Polterabend for nydansker-quiz

Indlægaf Rapfisk » 24. mar 2016, 20:01

Hvor er det sødt af jer! Jeg synes, en "velkommen til Danmark"-aktivitet er helt oplagt, også selv om jeg måske ville prøve at undgå ting, hun muligvis ikke kan lide.

Ved du, hvad hun ellers interesserer sig for? Dyrker hun sport, er hun musikalsk, andet?

Derudover måske en "velkommen til vennekredsen"? Hun kender jer jo ikke så godt, så måske noget med, at I hver især medbringer en gave, hun vil blive glad for, som siger noget om jer. Så kan hun gætte, hvem der har hvad med, og I kan fortælle historien bag. Hvis I kender hendes forlovedes kammerater, kan I også lave en quiz om dem, eller et huskespil, måske?
1
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Polterabend for nydansker-quiz

Indlægaf girl_beat » 24. mar 2016, 20:16

Hunkat skrev:Jeg spurgte min amerikanske forlovede som grinede ret højt.

Han siger noget med lakrids, remulade, frikadeller (unikke danske retter/ting), wienerbrød, it's funny because it's Danish på amerikansk. Hvis hun kan lide øl så måske noget med at gætte forskellige øl-'typer' som gravøl, fyraftensøl, kvajebajer.

Og selvfølgelig Eurovision.

Edit: eller en quiz hvor hun skal gætte meningen bag danske ordsprog, som f.eks. 'ingen ko på isen' osv.

Jeg synes, at denne hér lyder ret sjov :D

Ellers kan det være at placere større danske byer og/eller attraktioner på et kort, eller at lave klassiske danske stykker smørrebrød, hvor de rigtige kombinationer af pålæg/pynt/sødt/surt honoreres :)
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D

Tilbage til "Fest og bryllup"