Sjov/leg til 40års fødselsdag

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Bella Caio
Indlæg: 9
Tilmeldt: 28. feb 2016, 08:25
Kort karma: 0
Likede indlæg: 7

Sjov/leg til 40års fødselsdag

Indlægaf Bella Caio » 25. mar 2016, 08:30

Jeg står og skal holde min 40 års fødselsdag. Jeg har inviteret 14 gæster hjem til os selv til middag og hygge. Jeg kunne dog rigtig godt tænke mig, at arrangere nogle lege ved bordet, eller noget sjov som alle gæsterne kunne være med til. Til info er det ikke alle som kender hinanden, og der er ingen børn.
Er der nogle som har nogle gode ideer, eller prøvet noget?
Sæt igang. :banan:
0
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9081
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1018
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21923

Re: Sjov/leg til 40års fødselsdag

Indlægaf Purple Haze » 25. mar 2016, 08:38

En runde 'hvem er du' hvor folk præsentere sig selv kan være meget fint. Evt med en 'og hvad mener du om-et eller andet ufarligt emne, vinkel på det.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
decibell
Moderator
Indlæg: 7519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:02
Kort karma: 339
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 8608

Re: Sjov/leg til 40års fødselsdag

Indlægaf decibell » 25. mar 2016, 08:55

En gammel traver er Lady Rose, hvor gæsterne får roller, og så er der en, der læser følgende op. Når rollerne bliver nævnt, skal personerne så rejse sig op og sige deres replik. Det er ret sjovt, især når det til sidst går stærkt.

Sheriffen og lady Rose

Rolleliste:
Sheriffen: Hvad sker der? Hvad sker der?
Sheriffens højre hånd: De red den vej, de red den vej!
2 mænd: Bang-Bank-Piuw!
Ung smuk cowboy: Den klarer jeg – den klarer jeg
Indianerhøvding Talende Tyr: Ugh-Ugh-Ugh
Lady Rose: Åh – jeg besvimer!
Indianere: Hyyl – Hyyl! (som indianere råber)
Kvægflok: Muh – Muh!

1. akt
På prærien i det vilde vesten boede Lady Rose, (*) som var ung og yndig, og hun blev en dag bortført af Indianerhøvdingen Talende Tyr (*) og hans frygtelige indianere (*).
Sheriffen (*) og hans højre hånd (*) sender 2 mænd (*) ud for at finde Lady Rose (*).
På vejen møder de 2 mænd (*) en kvægflok (*) der krydser deres spor. Derved taber de sporet af Indianerhøvdingen Talende Tyr (*) og hans frygtelige indianere (*) og Lady Rose (*). De 2 mænd (*) bringes på vildspor og forsvinder på prærien.
2. akt
Sheriffen (*) og hans højre hånd (*) må nu selv ud at lede efter flere folk, der vil hjælpe med at finde Lady Rose (*).
En ung smuk cowboy (*) melder sig frivilligt. Den unge smukke cowboy (*) rider nu ud på prærien og kommer forbi en kvægflok (*) og lidt senere endnu en kvægflok (*), og han rider lige til han finder Indianerhøvdingen Talende Tyr (*) og hans frygtelige indianere (*).
3. akt
Da den unge smukke cowboy (*) ser Indianerhøvdingen Talende Tyr (*) og alle hans frygtelige indianere (*) råber den unge smukke cowboy (*) og der udspiller sig nu voldsomme kampe mellem Indianerhøvdingen Talende Tyr (*) hans frygtelige indianere (*) og den unge smukke cowboy (*).
4. akt
Den unge smukke cowboy (*) sejrer, og vender tilbage til byen med Lady Rose (*) på hesten. Gensynsglæden er stor.
Sheriffen (*) og hans højre hånd (*) og de 2 mænd (*), der omsider er kommet tilbage lykønsker den unge smukke cowboy (*).
Den unge smukke cowboy (*) frier nu på sinde knæ til Lady Rose (*) og Lady Rose (*) falder i armene på den unge smukke cowboy (*).
Lady Rose (*), den unge smukke cowboy (*), de 2 mænd (*), sheriffen (*) og sheriffens højre hånd (*) levede lykkeligt til deres dages ende, og det samme gjorde Indianerhøvdingen Talende Tyr (*) og hans frygtelige indianere (*) samt kvægflokkene (*).
2
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd


Intet er for evigt (en stilstand)!

Når noget begrænses, vokser noget andet frem.
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4148
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7799

Re: Sjov/leg til 40års fødselsdag

Indlægaf Filipai » 25. mar 2016, 09:30

Magrethe skål legen. :D Det er sjovt, og man behøver ikke kende hinanden for at det er sjovt.
0
Bella Caio
Indlæg: 9
Tilmeldt: 28. feb 2016, 08:25
Kort karma: 0
Likede indlæg: 7

Re: Sjov/leg til 40års fødselsdag

Indlægaf Bella Caio » 25. mar 2016, 09:46

Super ideer taaaaaak. Har også tænkt på om der findes en leg, hvor gæsterne skal forberede noget hjemmefra, eller medbringe en ting, det kunne måske også være sjovt?
0

Tilbage til "Fest og bryllup"