Idéer til bryllupsrejse

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
StripesAddict
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 2. sep 2015, 15:58
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1046

Idéer til bryllupsrejse

Indlægaf StripesAddict » 22. mar 2016, 07:00

Jeg (og min kommende mand) søger idéer til bryllupsrejse. Vi har, jvf. min anden tråd, kigget på New York, men for det første er det dyrt i den periode skal afsted, og for det andet ville særlig min mand nok gerne noget lidt mere "eksotisk". Jeg vil derfor gerne høre jeres idéer til en kick-ass bryllupsrejse.

Vi er lidt udfordrede af, at vi først skal giftes d. 30. juli, og da vi er studerende skal vi være hjemme igen aller-senest d. 5. september hvor det nye semester starter. Vi ville synes det kunne være fantastisk at kunne skubbe det til f.eks. oktober, men det er bare ikke en mulighed qua ovenstående.
Vi vil gerne være afsted i 14 dage, cirka.

"Problemet" bunder nok i, at min kæreste har set sig lun på tanken om at skulle bruge 14 dage på et luksusresort, mens jeg får fnidder ved tanken om at skulle ligge ved en pool i to uger. Jeg vil gerne ud og opleve noget.

Har I nogen idéer til en destination der kan tilgodese begge dele?

New York ville koste os 15-20.000 for os begge i de to uger (flybilletter og hotel), og det er nok det niveau vi ligger i - gerne billigere om muligt.

På forhånd tak :)
0
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Idéer til bryllupsrejse

Indlægaf HappyPaww » 22. mar 2016, 07:08

Hvad med Miami? Så er det stadig USA, men mere strand og der er ting at opleve også :)
1
StripesAddict
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 2. sep 2015, 15:58
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1046

Re: Idéer til bryllupsrejse

Indlægaf StripesAddict » 22. mar 2016, 07:22

^det var et godt bud - det må vi lige kigge på :)
0
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2205
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3224

Re: Idéer til bryllupsrejse

Indlægaf flicka » 23. mar 2016, 05:35

Hvad med Mellemamerika? Eller Tulum, Mexico?

Hvis man ikke skal bo på et luksusresort, så burde det kunne gøres indenfor budgettet.
0
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8940
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18169

Re: Idéer til bryllupsrejse

Indlægaf Mi55y » 23. mar 2016, 09:02

StripesAddict skrev:^det var et godt bud - det må vi lige kigge på :)


Jeg har familie, der sværger til Miami på trods af, at de normalt kun tager på storbyferier. De var afsted 1 uge sidste år og tager 14 dage i år. De lejer bil og kommer lidt omkring, men får også daset en del...
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Ongo
Indlæg: 25
Tilmeldt: 29. dec 2015, 18:08
Kort karma: 0
Likede indlæg: 27

Re: Idéer til bryllupsrejse

Indlægaf Ongo » 23. mar 2016, 09:11

Jeg kan også anbefale både Miami og Tulum. Førstnævnte er dog ret dyr at bo i, særligt fordi man skal bo på Miami Beach og ikke inde i byen. Tulum er nice, men måske lidt bøvlet at skulle til efter et bryllup (kommer selvfølgelig an på hvornår efter brylluppet I tager afsted - vi tog afsted på 2. Dagen og var meget glade for ikke at skulle bruge en bel dag/nat på transport).

Ellers er Singapore også helt fantastisk,både til afslapning, kultur, shopping og lækker inspirerende mad.
0
StripesAddict
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 2. sep 2015, 15:58
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1046

Re: Idéer til bryllupsrejse

Indlægaf StripesAddict » 25. mar 2016, 08:17

flicka skrev:Hvad med Mellemamerika? Eller Tulum, Mexico?

Hvis man ikke skal bo på et luksusresort, så burde det kunne gøres indenfor budgettet.


Jeg er mega hooked på tulum - evt. i kombination med New York, men manden HAR været i mexico (i juli, vist nok) og synes umiddrlbart det var for varmt. Tror dog han er ved at bløde lidt op over for idéen!
1
StripesAddict
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 2. sep 2015, 15:58
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1046

Re: Idéer til bryllupsrejse

Indlægaf StripesAddict » 25. mar 2016, 08:17

Mi55y skrev:
StripesAddict skrev:^det var et godt bud - det må vi lige kigge på :)


Jeg har familie, der sværger til Miami på trods af, at de normalt kun tager på storbyferier. De var afsted 1 uge sidste år og tager 14 dage i år. De lejer bil og kommer lidt omkring, men får også daset en del...


Tak for yderligere info :kys:
0
StripesAddict
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 2. sep 2015, 15:58
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1046

Re: Idéer til bryllupsrejse

Indlægaf StripesAddict » 25. mar 2016, 08:23

Ongo skrev:Jeg kan også anbefale både Miami og Tulum. Førstnævnte er dog ret dyr at bo i, særligt fordi man skal bo på Miami Beach og ikke inde i byen. Tulum er nice, men måske lidt bøvlet at skulle til efter et bryllup (kommer selvfølgelig an på hvornår efter brylluppet I tager afsted - vi tog afsted på 2. Dagen og var meget glade for ikke at skulle bruge en bel dag/nat på transport).

Ellers er Singapore også helt fantastisk,både til afslapning, kultur, shopping og lækker inspirerende mad.


Hvad tænker du på, mere specifikt? :) vi skal nok først afsted 2-3 uger efter bryllupsrejsen, da skolernes sommerferie så er overstået, og priserne dermed får et nøk nedad. Hvis det bliver Tulum tror jeg dog, at vi tager nogle dage i NY først :)
0
Brugeravatar
Ongo
Indlæg: 25
Tilmeldt: 29. dec 2015, 18:08
Kort karma: 0
Likede indlæg: 27

Re: Idéer til bryllupsrejse

Indlægaf Ongo » 25. mar 2016, 10:38

StripesAddict skrev:
Ongo skrev:Jeg kan også anbefale både Miami og Tulum. Førstnævnte er dog ret dyr at bo i, særligt fordi man skal bo på Miami Beach og ikke inde i byen. Tulum er nice, men måske lidt bøvlet at skulle til efter et bryllup (kommer selvfølgelig an på hvornår efter brylluppet I tager afsted - vi tog afsted på 2. Dagen og var meget glade for ikke at skulle bruge en bel dag/nat på transport).

Ellers er Singapore også helt fantastisk,både til afslapning, kultur, shopping og lækker inspirerende mad.


Hvad tænker du på, mere specifikt? :) vi skal nok først afsted 2-3 uger efter bryllupsrejsen, da skolernes sommerferie så er overstået, og priserne dermed får et nøk nedad. Hvis det bliver Tulum tror jeg dog, at vi tager nogle dage i NY først :)

Så er det helt sikkert fint nok - det kan bare godt være en lang tur, da det typisk er via Miami, så til Cancun og med bus op ad kysten for at komme til Tulum. Men hvis det første er efter nogle uger, så er I jo fint udhvilede og særligt hvis I har haft nogle dage i NYC først :D
0
StripesAddict
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 2. sep 2015, 15:58
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1046

Re: Idéer til bryllupsrejse

Indlægaf StripesAddict » 25. mar 2016, 10:53

Ongo skrev:
StripesAddict skrev:
Ongo skrev:Jeg kan også anbefale både Miami og Tulum. Førstnævnte er dog ret dyr at bo i, særligt fordi man skal bo på Miami Beach og ikke inde i byen. Tulum er nice, men måske lidt bøvlet at skulle til efter et bryllup (kommer selvfølgelig an på hvornår efter brylluppet I tager afsted - vi tog afsted på 2. Dagen og var meget glade for ikke at skulle bruge en bel dag/nat på transport).

Ellers er Singapore også helt fantastisk,både til afslapning, kultur, shopping og lækker inspirerende mad.


Hvad tænker du på, mere specifikt? :) vi skal nok først afsted 2-3 uger efter bryllupsrejsen, da skolernes sommerferie så er overstået, og priserne dermed får et nøk nedad. Hvis det bliver Tulum tror jeg dog, at vi tager nogle dage i NY først :)

Så er det helt sikkert fint nok - det kan bare godt være en lang tur, da det typisk er via Miami, så til Cancun og med bus op ad kysten for at komme til Tulum. Men hvis det første er efter nogle uger, så er I jo fint udhvilede og særligt hvis I har haft nogle dage i NYC først :D


Ja, det kan jeg godt se! Jeg er heller ikke pjattet med tanken om lang rejsetid - derfor har vi også droppeti idéen om sådan noget som Australien (også grundet vejre) og NZ.

Hov, jeg overså i øvrigt helt din kommentar om Singa. Det har jeg ellers hørt meget blandet om :gruble:

Er der nogen der har erfaring med Japan?
0
Mutter70
Indlæg: 30
Tilmeldt: 7. jan 2016, 20:27
Kort karma: 1
Geografisk sted: Sønderjylland
Likede indlæg: 46

Re: Idéer til bryllupsrejse

Indlægaf Mutter70 » 25. mar 2016, 18:18

Hvad med noget helt andet nemlig Dubai. Vores bryllupsrejse gik dertil og det kan varmt anbefales. Det er ikke sidste gang vi er taget dertil. Jeg synes ikke man kunne mærke at man er i et muslimsk land.
1
StripesAddict
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 2. sep 2015, 15:58
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1046

Re: Idéer til bryllupsrejse

Indlægaf StripesAddict » 25. mar 2016, 19:41

Mutter70 skrev:Hvad med noget helt andet nemlig Dubai. Vores bryllupsrejse gik dertil og det kan varmt anbefales. Det er ikke sidste gang vi er taget dertil. Jeg synes ikke man kunne mærke at man er i et muslimsk land.


Lige Dubai er ingen af os interesserede i. Men tak for dit bud :kys:
0
Mumifar
Indlæg: 238
Tilmeldt: 19. mar 2016, 05:41
Kort karma: 12
Likede indlæg: 144

Re: Idéer til bryllupsrejse

Indlægaf Mumifar » 25. mar 2016, 19:49

Mutter70 skrev:Hvad med noget helt andet nemlig Dubai. Vores bryllupsrejse gik dertil og det kan varmt anbefales. Det er ikke sidste gang vi er taget dertil. Jeg synes ikke man kunne mærke at man er i et muslimsk land.


Der er også rimelig varmt i Dubai i August måned :alien:
0
Senest rettet af mumifar 24. dec 2046, 23:59, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Idéer til bryllupsrejse

Indlægaf Annione » 26. mar 2016, 00:53

Mumifar skrev:
Der er også rimelig varmt i Dubai i August måned :alien:


Min veninde oplevede 43-47 grader, da de var der i juli. Det er alligevel PÆNT varmt. Når det er sagt, så er Dubai fantastisk i oktober-januar.

Japan er fantastisk - de har nogenlunde samme klima som Danmark, så det kunne helt sikkert være et godt bud. Japan er dog ikke meget billigere end NYC, i hvert fald ikke Tokyo. Men man kan finde noget fint (og småt, for de bor småt) på airbnb.

Taiwan kunne måske også være en mulighed? Jeg har ikke været der, men Taipei skulle være en fed by, og der er mange smukke strande også. Så kunne man lave en kombination.

Miami ville jeg ikke kunne holde ud i 14 dage - strandene ude på the Keys er bare ikke lækre. Svampet sand og masser af tang. Jeg har lige været der i 6 dage og det var rigeligt. Hyggeligt og fint - men rigeligt.
Singapore bliver også kedeligt after få dage. Og Sentosa Island er udemærket, men man finder altså meget skønnere strande i fx. Thailand.

Du er velkommen til at kigge på min blog, for at finde steder/droppe steder du ikke synes er fede. http://www.ude-paa-noget.blogspot.dk Vi poster mange billeder :-D
0

Tilbage til "Rejser"