Hvilke STORE koncertoplevelser, har du haft ?

Brugeravatar
Jørn
Indlæg: 314
Tilmeldt: 4. jan 2016, 19:57
Kort karma: 7
Likede indlæg: 46

Hvilke STORE koncertoplevelser, har du haft ?

Indlægaf Jørn » 25. mar 2016, 15:38

Hvilke STORE koncertoplevelser, har du haft ?

Jeg er så gammel, at jeg så The Cliffters i Enghave Parken 1960
Peter Belli og Les Rivals i min ungdomsklub.
The Beatles i K.B Hallen 1964.
The Rolling Stones i Tivolis Koncertsal 1965. (Første koncert i DK).
Jimi Hendrix, 1967, 1968, 1969. I København, Stockholm, Berlin.
Cream, 1968.
:blomst:
Og en masse andre.
Beach Boys. Manhattan Transfer. Who. Them. Bruce Springsteen. Cliff. Gasolin. Røde Mor.

:fløjt:

Hvad med dig ?
Senest rettet af Jørn 25. mar 2016, 15:42, rettet i alt 1 gang.
2
Med Venlig Hilsen
_____Jørn______
Brugeravatar
Jørn
Indlæg: 314
Tilmeldt: 4. jan 2016, 19:57
Kort karma: 7
Likede indlæg: 46

Re: Hvilke STORE koncertoplevelser, har du haft ?

Indlægaf Jørn » 25. mar 2016, 15:43

2 gode koncerter, er jeg sikker på ...
0
Med Venlig Hilsen
_____Jørn______
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Hvilke STORE koncertoplevelser, har du haft ?

Indlægaf LaScrooge » 25. mar 2016, 15:45

Shit, hvor er du heldigt, at du har set Beach Boys, Røde Mor og The Beatles :love:

De største for mig, målt på kunstnernes, ehm kendthed, må være David Bowie på Midtfyns og Leonard Cohen i Rosenborg Slotshave. Det er i hvert fald dem jeg kan komme på lige nu.
0
And we both know: I will be delicious
D.itsen
Indlæg: 3293
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 561
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8892

Re: Hvilke STORE koncertoplevelser, har du haft ?

Indlægaf D.itsen » 25. mar 2016, 15:58

Var Stones første koncert i Danmark ikke i Odense?
0
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvilke STORE koncertoplevelser, har du haft ?

Indlægaf kidkomb » 25. mar 2016, 16:16

Jeg synes jeg har haft rigtig, rigtig mange store koncertoplevelser.
Der er så mange måder en koncert kan være fantastisk på.
Jeg går utroligt meget op i lyd og er lyden dårlig, så er koncerten bare ikke god for mig overhovedet.
Det var da stort at se George Michael i Parken for mange år siden, men lyden var simpelthen så elendig at jeg faktisk ikke rigtig kan huske koncerten. Kan huske lyden og at han havde en kæmpe oppustelig dukke af Bush junior, der røvpulede en gris....-det var i sig selv et lyspunkt dog :lol:
Koncerter i lille Vega med ukendte bands og fantastisk lyd.
Beth Hart blandt andet, inden hun blev stor. Det var en helt unik og fantastisk koncert. En af de bedste jeg har været til.
En del koncerter på Skanderborg festival, for de har som regel god lyd og sceneriet, bøgeskoven og lanternerne i trætoppene osv er så smukt. -specielt i det tidsrum, hvor solen er ved at gå ned og tusmørket sænker sig, så lanternelyset står frem.
Udendørs koncerter på det gamle 5-øren med sol og øl og gratis indgang og bla Østkyst Hustlers, altså ikke ukendte navne, der kom og spillede.
En fantastisk intimkoncert, unplugged, med Tina Dickow på Jazzhouse.
Springsteen i Parken (og det skal jeg igeeeeen :banan:), så spiller man altså en god koncert, når jeg kan overskue en så dårlig lyd!
Mindekoncertern på Skanderborg midt i 0'erne engang, hvor de spillede musik fra de sidste 25år. De originale kunstnere vel at mærke.
Og fordi der var så mange musikere samlet det år, så opstod der små impulsive koncerter hist og pist og gæsteoptrædener.
Jeg dumpede ind i en Gnags-koncert, der på magisk vis pludselig var en Tøsedrengene koncert feks.
Pet Shop Boys i KB-hallen.
Prince på 10-øren var altså også en stor oplevelse. Ham skal jeg helst sikkert se, hvis, forhåbentlig når!, hans akustiske tour bliver til noget!
Jeg kunne ærlig talt blive ved og ved. Jeg havde en bedste veninde engang, som fik gratis koncertbilletter hele tiden, både til store events (Blandt andet Madonna) og små ukendte bands. Jeg tror vi så i snit 3 koncerter om måneden og jeg er stadig meget, meget taknemmelig for alle de oplevelser jeg fik dengang. Og især, fordi jeg delte dem med et af de mennesker jeg har elsket aller mest i hele mit liv.
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvilke STORE koncertoplevelser, har du haft ?

Indlægaf kidkomb » 25. mar 2016, 16:19

Og nå ja, den koncert som nok var meget medvirkende til min store passion for musik, Gul koncert i 1992, som var en koncert for musikskoler fra hele landet (navnet kom af Grøn koncert) og Ray Dee Ohh spillede som afslutning.
Jeg var ekstatisk!
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4348
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 484
Likede indlæg: 10661

Re: Hvilke STORE koncertoplevelser, har du haft ?

Indlægaf BlueBunny » 25. mar 2016, 16:59

Dem der slår mig som STORE er U2, Michael Jackson, Robbie Williams (i Berlin og Kbh)

Derudover er der nogle mindre intim koncerter som Sheryl Crow og Melanie C og så nogle jeg har glemt navne på :)

Min første koncert tror jeg var Shu bi dua. Her røg jeg min første smøg (dumt!), og rørte Bondesens sko ved at række armen ind på scenen (dumt!). Det var en STOR koncertoplevelse :D
0
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: Hvilke STORE koncertoplevelser, har du haft ?

Indlægaf Vixen » 25. mar 2016, 17:56

Uha. Den største var nok R.E.M.
Alanis Morissette var også vildt.

Den bedste oplevelse jeg har haft som voksen, tror jeg var First Aid Kit. Det var SÅ smukt. :dåne:
1
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Hvilke STORE koncertoplevelser, har du haft ?

Indlægaf Animi » 25. mar 2016, 18:47

Da jeg så Josh Groban i Falconersalen første gang :love:
1
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Lækre Arne
Indlæg: 251
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:53
Kort karma: 116
Likede indlæg: 687

Re: Hvilke STORE koncertoplevelser, har du haft ?

Indlægaf Lækre Arne » 25. mar 2016, 20:09

Björks søndagskoncert på Roskilde 2003. Det var en ubeskriveligt fantastisk koncert i den smukkeste røde solnedgang.

Og så var jeg til en koncert for nylig. Det var i Det Kongelige Teaters foyer, og det var en gratis eftermiddagskoncert med Katinka. Det var gråt og trist og det var dagen for terrorangrebene i Paris så det var en ret afdæmpet og moderat stemning inden bandet gik på. Og det der følelsesfulde sprogunivers og melankolske melodier, der så folder sig ud og får hele rummet til at smelte var bare så overvældende. Tror ikke der var en eneste af de små 100 tilskuere, der ikke fældede en tåre. Og hun rummede udfordringen så intimt og professionelt.
Jeg er stor fan, så det var en super smuk oplevelse at se hende synge live første gang. Der. Den dag.
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19609
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46091

Re: Hvilke STORE koncertoplevelser, har du haft ?

Indlægaf LadyFox » 25. mar 2016, 20:19

Det største har nok været Michael Jackson i '98 på hans fødselsdag. Det er muligvis mit bedste minde fra min barndom.

Jeg har været til vildt mange koncerter, og der har været mange jeg synes har været kæmpe store, så jeg synes det er svært at vælge - Jeg vil alligevel nævne Green Day på Roskilde, i 2005 tror jeg. Jeg var ikke Green Day fan der, og var kun til koncerten fordi jeg ikke gad rykke mig fra koncerten før, men jeg blev overbevist. Det gjorde de fandme godt.
0
...
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hvilke STORE koncertoplevelser, har du haft ?

Indlægaf Fru Sunshine » 25. mar 2016, 22:53

Cliff Richard som 13-årig i Aalborghallen.
Jeg havde fået billetterne i konfirmationsgave og var megafan.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5380
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10394

Re: Hvilke STORE koncertoplevelser, har du haft ?

Indlægaf lillebjoern » 26. mar 2016, 08:03

Mew på Roskilde sidste år. De har spillet på Roskilde før, men denne her koncert var bare... :love: De sluttede af med Comforting Sounds, og der er sådan et langt stykke kun med musik, som bare lyder så perfekt, og så stod jeg med en veninde og en karton hvidvin og stortudede, fordi det bare var så smukt. Den var helt fantastisk, den koncert.

Og så selvfølgelig Roger Waters i Parken x 2.

Den koncert jeg er allermest ked af ikke at havde været til, er helt klart Michael Jackson i '98, og jeg kan nærmest ikke klare at høre om at andre har været der :genert: Min far gjorde alt hvad han kunne for at skaffe billetter, men det kunne bare ikke lade sig gøre. :(
2
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Anne Droid
Indlæg: 2145
Tilmeldt: 28. sep 2015, 07:28
Kort karma: 125
Likede indlæg: 4979

Re: Hvilke STORE koncertoplevelser, har du haft ?

Indlægaf Anne Droid » 28. mar 2016, 11:07

The Wall i Berlin 90 var en stor oplevelse. Men det var pga stemningen og ikke musikken. Lyden var utrolig dårlig hele vejen fra de utallige opvarmningsband og selve koncerten.

For fem år, tror jeg, havde jeg min søn med til KISS i Gigantium. Han var 12 og det var hans første koncert. Koncerten var især en god oplevelse pga hans begejstring og glæde. Mike Tramp var opvarmning og det var knap så godt.

Red hot chili peppers i Boxen 2010 var også speciel.

Allan Olsen pisse fuld til en lille koncert på Fangel Kro i 1997 er også en af de uforglemmelige koncerter. Han var så fuld at han ikke kunne huske sine egne tekster. Jeg brugte det meste af 2. sæt på at kaste op da jeg led af graviditetskvalme.

Jeg tager mest til mindre musikarrangementer nu og kommer en del på Dexter og Posten i Odense.
1
Klimatosse
Brugeravatar
zaubertrick
Indlæg: 38
Tilmeldt: 4. jan 2016, 12:25
Kort karma: 6
Likede indlæg: 19

Re: Hvilke STORE koncertoplevelser, har du haft ?

Indlægaf zaubertrick » 28. mar 2016, 19:04

Største oplevelse var nok sidste år i marts. Min 'all-time' favorit blev 55, og havde fødselsdags-clubtour-koncert på Mojo Club i Hamburg. Da var det 31 år siden jeg så hende første gang i København
0

Tilbage til "Musik"