Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24604
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3192
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36689

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Daine » 26. mar 2016, 20:01

Jeg blev født på min fødselsdag. Snak om god planlægning dér :-p




:genert:
15
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
HappyHippo
Indlæg: 2527
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 170
Likede indlæg: 4376

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf HappyHippo » 26. mar 2016, 20:03

Lykke skrev:Jeg synes virkelig det er mærkeligt at regne i, hvornår ens ufødte barn kan komme til at få fødselsdag.


Hvis man altid bliver gravid i første hug, er det egentlig meget smart at gøre det, hvor det passer bedst ind i sit liv i forb med arbejde, uddannelse osv.
3
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14698
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19027

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Flora » 26. mar 2016, 20:04

Jeg er med stor sandsynlighed undfanget nytårsaften. Sandsynligheden bliver kun større af at jeg ikke var planlagt :deer:
1
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15233
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1240
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25524

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Delfin » 26. mar 2016, 20:09

Min far kom engang til at afsløre, at jeg er en smutter. Sådan kan det gå, når man ikke holder sig til de to årlige fødselsdagsknald.
5
14 11 14
Brugeravatar
Pixie88
Indlæg: 580
Tilmeldt: 26. aug 2015, 10:39
Kort karma: 132
Geografisk sted: Nordpolen
Likede indlæg: 1254

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Pixie88 » 26. mar 2016, 20:12

Delfin skrev:Min far kom engang til at afsløre, at jeg er en smutter. Sådan kan det gå, når man ikke holder sig til de to årlige fødselsdagsknald.

Din far var heldig. Han fik sex tre gange det år OG et barn!

Personligt lod jeg mig ikke begrænse af et kondom. Så awesome var jeg, allerede den gang.
8
I'm headin' out to South Park, gonna see if I can't unwind. Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, livin' a lie TIMMY!
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15233
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1240
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25524

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Delfin » 26. mar 2016, 20:19

Pixie88 skrev:
Delfin skrev:Min far kom engang til at afsløre, at jeg er en smutter. Sådan kan det gå, når man ikke holder sig til de to årlige fødselsdagsknald.

Din far var heldig. Han fik sex tre gange det år OG et barn!

Personligt lod jeg mig ikke begrænse af et kondom. Så awesome var jeg, allerede den gang.


Det er lykkedes han hele 3 år med 3 børn som resultat. Årets mand i skysovs.
Jeg er dog ikke sikker på, at de to første var smuttere ... sikke nogle forældre, jeg har haft :gruble:
0
14 11 14
Brugeravatar
Pixie88
Indlæg: 580
Tilmeldt: 26. aug 2015, 10:39
Kort karma: 132
Geografisk sted: Nordpolen
Likede indlæg: 1254

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Pixie88 » 26. mar 2016, 20:22

Delfin skrev:
Pixie88 skrev:
Delfin skrev:Min far kom engang til at afsløre, at jeg er en smutter. Sådan kan det gå, når man ikke holder sig til de to årlige fødselsdagsknald.

Din far var heldig. Han fik sex tre gange det år OG et barn!

Personligt lod jeg mig ikke begrænse af et kondom. Så awesome var jeg, allerede den gang.


Det er lykkedes han hele 3 år med 3 børn som resultat. Årets mand i skysovs.
Jeg er dog ikke sikker på, at de to første var smuttere ... sikke nogle forældre, jeg har haft :gruble:

Dine forældre levede det vilde liv :-D
1
I'm headin' out to South Park, gonna see if I can't unwind. Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, livin' a lie TIMMY!
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Bøtte » 26. mar 2016, 21:34

Lykke skrev:Ja præcis. Sådan for at undgå decemberbaby synes jeg ofte det er.
Nej, jeg synes det er meget dejligt med fastlagt termin når man er gravid ;)


Og ned tanke på hvor fantastiske decemberbørn er forstår man det jo slet ikke :-D

I øvrigt kan børn, der er bestilt til midt i januar godt komme meget tæt på juleaften, har jeg erfaret, så det kan godt kræve pause i flere cykli hvis man vil undgå decemberbørn.

Men jeg forstår det heller ikke. Enten vil man have et barn eller også vil man ikke, tænker jeg.
2
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21945
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59498

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf DetSorteCirkus » 26. mar 2016, 21:54

Bøtte skrev:Og ned tanke på hvor fantastiske decemberbørn er forstår man det jo slet ikke :-D

I øvrigt kan børn, der er bestilt til midt i januar godt komme meget tæt på juleaften, har jeg erfaret, så det kan godt kræve pause i flere cykli hvis man vil undgå decemberbørn.

Men jeg forstår det heller ikke. Enten vil man have et barn eller også vil man ikke, tænker jeg.


Men de mennesker, der af en eller anden grund foretrækker en særlig måned, får vel næppe heller abort, hvis det ender med at falde anderledes?
0
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 26. mar 2016, 21:56

Jeg har de første 15 medlemmer i slægten, der er født i september - 9 måneder efter julefrokosterne.
2
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Bøtte » 26. mar 2016, 22:00

DetSorteCirkus skrev:
Bøtte skrev:Og ned tanke på hvor fantastiske decemberbørn er forstår man det jo slet ikke :-D

I øvrigt kan børn, der er bestilt til midt i januar godt komme meget tæt på juleaften, har jeg erfaret, så det kan godt kræve pause i flere cykli hvis man vil undgå decemberbørn.

Men jeg forstår det heller ikke. Enten vil man have et barn eller også vil man ikke, tænker jeg.


Men de mennesker, der af en eller anden grund foretrækker en særlig måned, får vel næppe heller abort, hvis det ender med at falde anderledes?


Nej det håber jeg da ikke.

Men jeg har læst om flere der helt holder sig fra sex i en cykli for at undgå et decemberbarn. Og så er det altså heller ikke værre.
Jeg tog med glæde et decemberbarn igen, hvis det betød at jeg fik et barn mere.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21945
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59498

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf DetSorteCirkus » 26. mar 2016, 22:06

Bøtte skrev:Nej det håber jeg da ikke.

Men jeg har læst om flere der helt holder sig fra sex i en cykli for at undgå et decemberbarn. Og så er det altså heller ikke værre.
Jeg tog med glæde et decemberbarn igen, hvis det betød at jeg fik et barn mere.


Hvis man er i gang med at få hjælp til at blive gravid og derfor har fordel af at forsøge så ofte som muligt, synes jeg også, at det er en mærkelig prioritering, men ellers mener jeg ikke, at det på nogen måde er sigende for ens lyst til at få et barn, at man vælger fx. december fra.
Eller at det er en forkælet indstilling at have, fordi andre har svært ved at få de børn, de gerne vil have.
7
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf kidkomb » 26. mar 2016, 22:34

Mennesker, der forsøger at få et barn helt naturligt og som derfor ikke er afhængige af "sidste forsøg med kunstig befrugtning" skal da planlægge lige så tosset de gider og jeg kan faktisk ikke forstå, hvorfor man ikke kan forstå det?
Altså det giver vitterligt ikke mening for mig?
14
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Bøtte » 26. mar 2016, 22:39

DetSorteCirkus skrev:
Bøtte skrev:Nej det håber jeg da ikke.

Men jeg har læst om flere der helt holder sig fra sex i en cykli for at undgå et decemberbarn. Og så er det altså heller ikke værre.
Jeg tog med glæde et decemberbarn igen, hvis det betød at jeg fik et barn mere.


Hvis man er i gang med at få hjælp til at blive gravid og derfor har fordel af at forsøge så ofte som muligt, synes jeg også, at det er en mærkelig prioritering, men ellers mener jeg ikke, at det på nogen måde er sigende for ens lyst til at få et barn, at man vælger fx. december fra.
Eller at det er en forkælet indstilling at have, fordi andre har svært ved at få de børn, de gerne vil have.


Jeg forstår bare ikke at lysten til at få et barn, ikke overstiger det upraktiske ved at have fødselsdag i december.

Og min holdning er på ingen måde et resultat af vores besvær med at få barn nummer 2, hvis du ud fra mit forrige indlæg tror det? :)

Vores første barn er undfanget i 4. forsøg, havde der været gevinst en måned før havde vi endt med termin 24/12. Det afholdt os på ingen måde. Da vi stoppede med præventionen 2. gang, ville det give termin midt i januar, hvis var var heldige i 1. cyklus. Og med tanke på at vores første er født den 21/12 på trods af termin 19/1, afskrækkende det os heller ikke der. Så selv om vi nu har problemer med at få nummer to har vi aldrig så meget som overvejet at planlægge uden om december.

Jeg synes det er en ærgerlig indstilling - svært ved at få børn eller ej, for jeg kan vitterligt ikke se at det er det store problem.

Men jeg siger selvfølgelig ikke ovenstående til folk der vælger at springe december-termin over. Jeg fortæller blot om vores erfaringer.

Jeg ved i øvrigt godt at omverdenen synes det er et stort problem, for når folk hører om min datters fødselsdato kommer de som regel med en bemærkning om hvor dårlig planlægning det er af os :stoned:


Min datter er i øvrigt undfanget på sin fars fødselsdag :lol:
2
bluetof1
Indlæg: 1873
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:32
Kort karma: 1245
Likede indlæg: 7395

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf bluetof1 » 26. mar 2016, 22:45

Chatsy skrev:Ud fra den seneste snak kan jeg bare konstatere, at mine forældre startede nytåret i 80'erne på en meget bestemt måde, med tanke på at mine brødre og jeg har fødselsdag hhv. 31/8, 9/9 og 29/9.


Mine forældre havde en ret specifik måde at fejre det årlige dyrskue på. Min søster har fødselsdag 10/2 og jeg har fødselsdag 23/2.
Min mor følte for mange år siden at hun blev nødt til at dele at jeg er lavet på bagsædet af bilen.
Hvorfor troede hun jeg havde brug for at vide det :whine:
2
I don't think I get enough credit for doing all of this unmedicated.

Tilbage til "Generelt"