Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf kidkomb » 26. mar 2016, 13:53

Debatten elsker Føtex...
11
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Lykke » 26. mar 2016, 15:31

Jeg er virkelig heller ikke fan af føtex.
Vi havde købt bleer i Rema som lå under barnevognen. Dem ville ekspedienten gerne se en bone på. Jamen det var tydeligt at det var remas eget mærke. jamen for god ordens skyld... ?!
Altså. Nu ved jeg ikke det der med at bevise man ikke har stjålet, men følte mig helt ærligt anklaget for tyveri.
3
Brugeravatar
Tibbler
Indlæg: 4645
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 248
Likede indlæg: 8390

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Tibbler » 26. mar 2016, 15:45

No1 skrev:Det er upassende at Føtex og så mange andre steder godt kan finde ud af at køre postudlevering med gode åbningstider. Kvickly har åbent for post 11.30-13.30 om lørdagen og søndag lukket. På hverdage lukker det kl. 17.30. Hvad fanden sker der for det.


I vores lokale Kvickly udlevere de gerne pakker i hele Kvicklys åbningstid
2
Brugeravatar
Skinkehunden
Indlæg: 798
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:17
Kort karma: 144
Likede indlæg: 1959

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Skinkehunden » 26. mar 2016, 20:56

Lykke skrev:Jeg er virkelig heller ikke fan af føtex.
Vi havde købt bleer i Rema som lå under barnevognen. Dem ville ekspedienten gerne se en bone på. Jamen det var tydeligt at det var remas eget mærke. jamen for god ordens skyld... ?!
Altså. Nu ved jeg ikke det der med at bevise man ikke har stjålet, men følte mig helt ærligt anklaget for tyveri.


:stoned: Det giver sgu da ingen mening :forvirret2: Nogen Føtex-ansatte er da ikke de skarpeste knive i skuffen :lol:
1
Formerly known as Gerbilwoman :)
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf DetSorteCirkus » 26. mar 2016, 21:47

At TV2 viser gamle videoklip med en mand, der ifg. et belgisk medie er "manden i den hvide jakke" og dermed anholdt for deltagelse i terrorangrebet.
Myndighederne har opgivet et fornavn samt initialet for efternavnet, hvorefter det pågældende medie har skrevet, hvem de mener, at det helt præcist drejer sig om.

Det er min holdning, at medier slet ikke skal komme med gisninger om den slags, og hvis nogen gør det, bør trediepart, i dette tilfælde TV2, i hvet fald holde sig fra at videregive navnet og finde mere stof frem om den pågældende person.
Det er godt nok et stort ansvar at tage at vise videoklip med en mand, som man faktisk ikke ved, om er den rigtige, alene baseret på noget, man har læst i en avis.
7
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Bøtte » 26. mar 2016, 22:52

Det er jo også bare megalogisk at man medbringer en vare selv og ovenikøbet vælger at betale for den :stoned:
7
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf JoyNips » 26. mar 2016, 23:59

kidkomb skrev:Føtex... Wtf?
Jeg købte et par bukser i december, som jeg er rigtig glad for, men hvor lynlåsen er gået. Så jeg går derned i dag og viser dem og bon'en og siger, at jeg gerne vil bytte dem. Damen i kundeservice siger så, at hun lige må ringe til en. Jeg kan høre at hun siger til vedkommende, at en kunde er kommet med et par bukser, hvor lynlåsen er i stykker, men "der er jo gået mere end de 30 dage?"
Da hun har lagt på siger jeg til hende, at det jo ikke er fordi jeg vil bytte dem, men de er gået i stykker og man har jo reklamationsret i Danmark.
Hun kigger tvært på mig og ringer til en ny og spørger om det samme.
Jeg siger igen, at i Danmark har man jo krav på reklamation i et år og så siger hun guddødemig "Jeg gider ikke stå her og diskuttere lovgivning med dig! Men fordi vi er i påskehumør, så får du lov at bytte dem."
WTF? Og hun har altså arbejdet der længe, så det kan ikke være fordi hun er ny.
Hun arbejder i en kundeservice-afdeling i detailhandlen og kender ikke reglerne for retur-ret og reklamtionsret?
Jeg er målløs. Og nej, jeg gad bestemt heller ikke stå der og diskuttere lovgivning med hende. Gudfaderbevares, det var jo som at tale til en dør.
Så jeg smilede pænt og fandt mine bukser og gik igen.


2 års reklamationsret, faktisk.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf kidkomb » 27. mar 2016, 00:18

JoyNips skrev:
kidkomb skrev:Føtex... Wtf?
Jeg købte et par bukser i december, som jeg er rigtig glad for, men hvor lynlåsen er gået. Så jeg går derned i dag og viser dem og bon'en og siger, at jeg gerne vil bytte dem. Damen i kundeservice siger så, at hun lige må ringe til en. Jeg kan høre at hun siger til vedkommende, at en kunde er kommet med et par bukser, hvor lynlåsen er i stykker, men "der er jo gået mere end de 30 dage?"
Da hun har lagt på siger jeg til hende, at det jo ikke er fordi jeg vil bytte dem, men de er gået i stykker og man har jo reklamationsret i Danmark.
Hun kigger tvært på mig og ringer til en ny og spørger om det samme.
Jeg siger igen, at i Danmark har man jo krav på reklamation i et år og så siger hun guddødemig "Jeg gider ikke stå her og diskuttere lovgivning med dig! Men fordi vi er i påskehumør, så får du lov at bytte dem."
WTF? Og hun har altså arbejdet der længe, så det kan ikke være fordi hun er ny.
Hun arbejder i en kundeservice-afdeling i detailhandlen og kender ikke reglerne for retur-ret og reklamtionsret?
Jeg er målløs. Og nej, jeg gad bestemt heller ikke stå der og diskuttere lovgivning med hende. Gudfaderbevares, det var jo som at tale til en dør.
Så jeg smilede pænt og fandt mine bukser og gik igen.


2 års reklamationsret, faktisk.

Tak, det har jeg også indlæmmet i min klagemail til Føtex.
Jeg er selv i kundeservice, har dog intet med retur at gøre, men hos os har vi valgt at give 5 års reklamationsret, så jeg har sjældent brug for at vide, hvor meget loven siger :blush:
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Annione » 27. mar 2016, 00:46

No1 skrev:Det er upassende at man efter tyve minutter i en Matas butik stadig bliver ignoreret. Jeg stillede et spørgsmål, og fik det korteste svar muligt. Det er fint nok at man ikke bliver forfulgt rundt i butikken, det er der jo ingen der gider, men der var ingen opmærksomhed. Hvis jeg skal købe produkter fra en fysisk butik, så forventer jeg at de har en interesse i salg - og faktisk også i at vejlede. Jeg havde spørgsmål til flere produkter, som jeg nemt kunne have købt, men jeg nægter altså selv at skulle arbejde for at få lov til at købe noget.


Jeg synes altid de kommer hen og spørger med det samme, men jeg foretrækker at gå rundt i ro og mag selv :-D
1
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15285
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25603

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Delfin » 27. mar 2016, 03:17

Hvad pokker er der sket med Føtex? I de gode gamle dage var der ikke noget byttevrøvl. Jeg fik sågar byttet en børnejakke med defekt lynlås uden vrøvl efter ½ år, og jeg havde ikke engang bonen.
0
14 11 14
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf HappyPaww » 27. mar 2016, 06:24

Synes hele den snak med reklamationer er lidt sjov, for jeg ville aldrig overveje at reklamere over en defekt lynlås, løbet søm eller lignende efter mere end 1-2 måneder. Jeg tænker nok bare, at det er "risikoen" ved at købe tøj i fx Bilka, H&M, Kvickly osv. Altså, det er så billigt at man ikke kan forvente den højeste kvalitet..
Og dermed ikke sagt at jeg er for fin til tøj derfra - jeg har 5 par af Bilkas skinny jeans, og min søn går stort set udelukkende i Bilka og H&M fordi jeg er for nærig til at købe dyrt børnetøj der alligevel bliver slidt og plettet lynhurtigt. Men jeg forventer bare ikke at det holder evigt...

Derudover sker jeg nok også bare nervøs for, at de vil sige at jeg selv har ødelagt tøjet, vasket det forkert eller lignende :blush: Og jeg et også dårlig til at gemme bonner - gør drt kun med meget dyre ting.
13
D.itsen
Indlæg: 3293
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 561
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8892

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf D.itsen » 27. mar 2016, 06:33

kidkomb skrev:Føtex... Wtf?
Jeg købte et par bukser i december, som jeg er rigtig glad for, men hvor lynlåsen er gået. Så jeg går derned i dag og viser dem og bon'en og siger, at jeg gerne vil bytte dem. Damen i kundeservice siger så, at hun lige må ringe til en. Jeg kan høre at hun siger til vedkommende, at en kunde er kommet med et par bukser, hvor lynlåsen er i stykker, men "der er jo gået mere end de 30 dage?"
Da hun har lagt på siger jeg til hende, at det jo ikke er fordi jeg vil bytte dem, men de er gået i stykker og man har jo reklamationsret i Danmark.
Hun kigger tvært på mig og ringer til en ny og spørger om det samme.
Jeg siger igen, at i Danmark har man jo krav på reklamation i to år og så siger hun guddødemig "Jeg gider ikke stå her og diskutere lovgivning med dig! Men fordi vi er i påskehumør, så får du lov at bytte dem."
WTF? Og hun har altså arbejdet der længe, så det kan ikke være fordi hun er ny.
Hun arbejder i en kundeservice-afdeling i detailhandlen og kender ikke reglerne for retur-ret og reklamtionsret?
Jeg er målløs. Og nej, jeg gad bestemt heller ikke stå der og diskutere lovgivning med hende. Gudfaderbevares, det var jo som at tale til en dør.
Så jeg smilede pænt og fandt mine bukser og gik igen.

Der er ikke noget der hedder returret i fysiske butikker. Det er en service rigtig mange butikker tilbyder, men det er ikke en ret.
Men derfor har hun stadig tydeligvis ikke anet ret meget om reglerne på området
1
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf kidkomb » 27. mar 2016, 08:14

Det med returret ved jeg godt. Det er noget Føtex tilbyder som en service til deres kunder :)
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Lykke » 27. mar 2016, 08:48

Det er som om Føtex er blevet ret sløje på mange parametre. Måske der ikke er konkurrence for dem længere. Føtex i Bolbro, Odense, har virkelig en klam frugt og grøntafdeling. Nu skal man vise bone for Remableer ;) Man skal virkelig være opsøgende for at finde en medarbejder. Enormt mange vogne hvor medarbejdere er ved at fylde varer op, eller smide gamle varer ud. Ret rodet generelt.
0
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6485
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14371

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Mangoness » 27. mar 2016, 12:46

No1 skrev:
Annione skrev:
No1 skrev:Det er upassende at man efter tyve minutter i en Matas butik stadig bliver ignoreret. Jeg stillede et spørgsmål, og fik det korteste svar muligt. Det er fint nok at man ikke bliver forfulgt rundt i butikken, det er der jo ingen der gider, men der var ingen opmærksomhed. Hvis jeg skal købe produkter fra en fysisk butik, så forventer jeg at de har en interesse i salg - og faktisk også i at vejlede. Jeg havde spørgsmål til flere produkter, som jeg nemt kunne have købt, men jeg nægter altså selv at skulle arbejde for at få lov til at købe noget.


Jeg synes altid de kommer hen og spørger med det samme, men jeg foretrækker at gå rundt i ro og mag selv :-D


Normalt plejer de også at være ok til det. Det er også fint at blive efterladt til sig selv, hvis de i det mindste har anerkendt en. Der var fem ledige ekspedienter, som alle havde travlt med at diskutere forskellen på salling og Matas' beauty afdeling. :D jeg endte med at tage i Bilka og bruge pengene i stedet for. Der forventer man i det mindste ingenting.


:lol: :klap:
1
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede

Tilbage til "Generelt"