Kropslige fornemmelser

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.

Hvilken kropslig følelse er den bedste ifølge dig?

1) Den der følelse lige før man falder i søvn, hvor musklerne er helt afslappede og kroppen fyldes af velvære.
24
18%
2) Når man nyser.
4
3%
3) Den der forløsende/udløsende følelse som man får når man lige har poppet en bums der har gjort herre naller. Den ro der rammer kroppen sekunderne efter betændelsen forlader kroppen.
2
1%
4) Når man lige har været på toilettet efter virkelig at have trængt til det.
17
13%
5) ASMR. En form for afslappende kuldegysninger som man kan får i kroppen når man udsættes for visse visuelle eller auditive stimuli.
15
11%
6) Når man får noget at drikke efter at have tørstet.
7
5%
7) Når kroppen gennemvarmes af solen.
35
26%
8) Når man får de sko eller bukser af (eller BH) som virkelig har strammet og generet en hele dagen.
16
12%
9) Når man spiser noget lækkert (usundt) og det ryger lige i belønningscentret.
8
6%
10) Når man lige har motioneret og hormonerne pumper rundt i kroppen.
8
6%
 
Afgivne stemmer: 136
Brugeravatar
Tibbler
Indlæg: 4645
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 248
Likede indlæg: 8390

Re: Kropslige fornemmelser

Indlægaf Tibbler » 21. mar 2016, 21:46

Jeg har valgt nummer 4.

Sådan et øjeblik, hvor jeg har skullet holde mig, og endeligt kommer på toilet - Ahhhhhhhhhh......
0
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Kropslige fornemmelser

Indlægaf Novella » 21. mar 2016, 22:11

Smide stiletterne efter en fest og gå hjem på flade fødder/i sundhedssandaler er i hård konkurrence med at komme til at sk.... når man virkelig skal :ninja:

Det er i øvrigt også fantastisk at svømme nøgen i havet i Caribien. Yes I did that.
2
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3764
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 560
Likede indlæg: 8204

Re: Kropslige fornemmelser

Indlægaf Anilara » 21. mar 2016, 22:21

At strække mig. Iiiih det er dejligt!
0
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4382

Re: Kropslige fornemmelser

Indlægaf billiebean » 21. mar 2016, 23:15

Øjeblikket når man stiv og forfrossen stiller sig ind under den varme bruser. Det bedste. Eller tæt på i hvert fald.
3
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Kropslige fornemmelser

Indlægaf zembra1986 » 22. mar 2016, 00:04

billiebean skrev:Øjeblikket når man stiv og forfrossen stiller sig ind under den varme bruser. Det bedste. Eller tæt på i hvert fald.


Jaaa :dåne: den valgmulighed synes jeg i høj grad mangler......meget bedre end at blive varmet af solen efter min mening
1
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15361
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25708

Re: Kropslige fornemmelser

Indlægaf Delfin » 22. mar 2016, 00:59

Du stiller da også de mest umulige valgmuligheder op, men siden det nu er forår, har jeg valgt solen. Intet overgår det øjeblik, hvor man opdager, at solen har fået den første snert at varme, og man løfter ansigtet op mod den. :sol:

... tisseriet kommer på andenpladsen tror jeg. Øjeblikket, hvor man giver slip med tanken - pyh jeg nåede det :P
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9161

Re: Kropslige fornemmelser

Indlægaf Kommodedyret » 22. mar 2016, 12:30

billiebean skrev:Sol. Søvn er også rart. Og at klø igen er også utroligt dejligt, lige såvel som at gnide sig i øjnene eller ørene også kan være virkelig rart. Eller tage håret ud af en stram hestehale. Ahhh. Eller de få gange jeg er blevet skrubbet i bund i en hammam. Følelsen af at have smidt sin gamle grå ham og mærke vinden mod helt ny, frisk hud er helt ubeskrivelig.


Årh, ja det er super fantastisk at knide sig i øjnene!
Den var klart kommet med hvis man kunne liste mere end ti valgmuligheder. :-)
0
Closure, closure, closure closure closure
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: Kropslige fornemmelser

Indlægaf Vixen » 22. mar 2016, 12:44

Ahh, sikke en masse vidunderlige kropsfornemmelser :love:

Det var svært at vælge, men jeg endte også med ASMR. Jeg opdagede det som barn, og har for nyligt fundet ud af, at det er en ting på youtube. Jeg har dog mine egne favoritter, som ikke er nogle af de dér lidt forcerede videoer, hvor mikrofonen er skruet helt op. ;)
0
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9161

Re: Kropslige fornemmelser

Indlægaf Kommodedyret » 23. mar 2016, 10:41

Torn skrev:
Kommodedyret skrev:
Torn skrev:
Kommodedyret skrev:Jeg er også vældig begejstret for asmr, men de andre ting er dog også ret nice. Asmr kan man dog lidt lettere svælge i, synes jeg, mange andre ting er skrækkeligt flygtige :D



Jeg oplever asmr i forbindelse med bestemte, lave stemmer. Fx når der bliver læst højt for mig. Men det er så sjældent, at jeg oplever det og jeg kan ikke "genskabe" det. Den samme stemme virker ikke hver gang. Så for mig er det omvendt. Asmr er svær at opnå og flygtig. Men nøøøøj, når det rammer plet. :love:


Bruger du det at se asmr-videoer på Youtube?
Det gør jeg selv, og synes at det virker mega godt.


Nej, jeg vidste slet ikke, at det jeg mærkede, var noget 'kendt'.

Nu har jeg browset lidt rundt. Det er uden tvivl behagelige videoer, men jeg får ikke den der sindssyge fornemmelse i kroppen. Når jeg ellers har oplevet det tidligere tilfældigt, har huden over hele min krop spændt sig sammen og nakkehårene rejser sig. Det er sådan helt ekstatisk og jeg kan høre en tindren i baghovedet.

Kan du anbefale en video? Det er kun stemmer, der gør det, ikke andre lyde. Og så er jeg ikke glad for når de smasker. :-D


Det er nok lidt svært at anbefale noget, tror jeg. Jeg ved at Ephemeral Rift snakker en del :D
Personligt har jeg været glad for MassageASMR og OliviasKissper :)
0
Closure, closure, closure closure closure
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Kropslige fornemmelser

Indlægaf Karkluden » 26. mar 2016, 20:03

billiebean skrev:Øjeblikket når man stiv og forfrossen stiller sig ind under den varme bruser. Det bedste. Eller tæt på i hvert fald.

This.
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1487
Likede indlæg: 22934

Re: Kropslige fornemmelser

Indlægaf POCKETKITTEN » 26. mar 2016, 20:07

Min absolutte yndlingsfølelse er at ligge blødt i min seng oven på en dyne med bare ben, der varmes af solen gennem vinduet, mens der kravler en let og kølig brise rundt på mig. Eller bare at ligge og blive gennemvarm som en anden varan i solen - med en lillebitte brise fra tid til anden.

På en tæt, tæt andenplads er et stort glas koldt vand, når jeg er meget tørstig. Især når jeg vågner om morgenen. :lun:

Begge dele er helt dejlig at tænke på.
2
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Kropslige fornemmelser

Indlægaf Karkluden » 26. mar 2016, 20:16

En af mine yndlingsfornemmelser er også at gå hjem fra en virkelig travl vagt - det skal være en af dem, hvor tingene alligevel lykkedes, og man ikke føler, man forlader 3. verdenskrig. Men hvor der har været drøn på, og adrenalinen kører, men det alligevel løste sig, og når så man går ud af matriklen... så slipper af musklerne lige taget.
2
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Metsen
Indlæg: 254
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:31
Kort karma: 23
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 184

Re: Kropslige fornemmelser

Indlægaf Metsen » 26. mar 2016, 21:14

Mi55y skrev:Jeg har stemt, når man får en stram BH af... Hvis det havde været muligt, havde jeg dog stemt, når man tager strømper af :ivrig: Eller når man renser ører med en vatpind :dåne:


JA!! :klap: :love: :lol:

Jeg har stemt 1! Er altså ikke helt med på det der ASMR? :forvirret:
0
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3666
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1204
Likede indlæg: 12185

Re: Kropslige fornemmelser

Indlægaf achillaxedprune » 27. mar 2016, 05:49

Nr. 9 og samtidig svaret på, hvorfor jeg er tyk. :-D
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7577
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1899
Likede indlæg: 24630

Re: Kropslige fornemmelser

Indlægaf LaScrooge » 1. apr 2016, 11:34

Jeg kendte slet ikke til ASMR før denne tråd. Jeg har set nogle forskellige videoer og kunne helt vildt godt tænke mig at vide, om jer, der har valgt ASMR synes de er bahagelige at lytte til?



Hendes stemme rammer en tone eller har en klang, som rent faktisk gør ondt i mine trommehinder, så jeg finder det dybt ubehageligt.

Det samme med hende hers:



Og smaske/spytlyden når hende her hvisker generer mig helt vildt:



Er det gode eksempler på ASMR-videoer?
1
And we both know: I will be delicious

Tilbage til "Livets forhold"