Hvad irriterer dig grænseløst?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf HappyPaww » 27. mar 2016, 05:57

At nogle mærkelige nye typer i ejendommen holder fest i vores fælleslokale (der er åbent for alle beboere uden man skal leje det) - og de er stadig, her klokken knap 8 om morgenen stadig i gang?! Får alle mulige fordomme om mennesker der fester på den måde - og det er ærlig talt ikke typer jeg gider bo op og ned ad her i vores pæne småborgerlige familieområde :sur:
0
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf JoyNips » 27. mar 2016, 07:04

Min mor. Hold nu kæft, dame! Hun er blevet 70 og bor alene, og alting foregår med et konstant lydspor, hvor hun kommenterer hvad hun gør. "Jeg lægger jakken ned i tasken". "Jeg stiller min cola på natbordet."
Argh!!! Jeg er begyndt at reagere som om, det er breaking news hver gang, og hun fatter det slet ikke...

Og så stiller hun mig konstant spørgsmål, som hun selv besvarer. Forkert, konsekvent hver gang, a la:
"Skal du og Niels ud at rejse sammen til sommer? Nej det skal I vel ikke, det har I ikke tid til."
Mig: "vi skal både til Berlin og til Glasgow."
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Fru Sunshine » 27. mar 2016, 09:59

At jeg stadig er så påvirket af den måde min tidligere chef behandlede mig på, at jeg ikke selv kunne køre ud i den kirke, min mand skulle spille til gudstjeneste i, fordi det er "hendes" kirke og hendes mand sidder i menighedsrådet, så jeg ved de er der.
Og nu sidder jeg her og er pissesur på mig selv over, at hun stadig har indflydelse på mig.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Karkluden » 27. mar 2016, 11:08

Daphne skrev:Psykiatrien! Det er sjovt som syge mennesker ofte bliver udskrevet lige op til højtiderne... Men påskeferien er jo også super-vigtig! Og dem der er syge nok kommer jo bare ind igen om en uge eller to :stoned:

Der er da vist så godt nok forskel rundt omkring. Jeg har, som vikar, været på arbejde i psykiatrien hele påsken, og der har ingen udskrivelser været op mod påske på nogen afdelinger, og afdelingerne var propfyldte..
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Rapfisk » 27. mar 2016, 11:24

JoyNips skrev:Min mor. Hold nu kæft, dame! Hun er blevet 70 og bor alene, og alting foregår med et konstant lydspor, hvor hun kommenterer hvad hun gør. "Jeg lægger jakken ned i tasken". "Jeg stiller min cola på natbordet."
Argh!!! Jeg er begyndt at reagere som om, det er breaking news hver gang, og hun fatter det slet ikke...

Og så stiller hun mig konstant spørgsmål, som hun selv besvarer. Forkert, konsekvent hver gang, a la:
"Skal du og Niels ud at rejse sammen til sommer? Nej det skal I vel ikke, det har I ikke tid til."
Mig: "vi skal både til Berlin og til Glasgow."

Det lyder fuldstændig som min mor, der blev 71 i denne uge. Jeg har lige hørt, at det er et almindeligt alderstegn, at hjernen simpelthen har behov for det input, det er, at man kommenterer sine handlinger og synsindtryk.

Det andet kender jeg også til. Min mor spørger så godt nok ikke på den måde. I bedste fald er det "du kan vel ikke lide oliven", men gerne sådan en "ja, så kan du jo ikke lide oliven". Alle mulige antagelser, der ikke har hold i virkeligheden (men som måske passer på hende selv) eller stammer fra noget, jeg har sagt, da jeg var 14.
2
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Rapfisk » 27. mar 2016, 11:25

2SHY skrev:Min kat. Hold nu kæft hvor har hun været gennemført pisse irriterende i nat og her til morgen. Der er spildt vand over det hele, blomster er væltet, hun har forsøgt at hoppe op steder hun bestemt ikke skal være, legetøj er gennemtæsket og har fløjet alle vegne, tv'et er forsøgt væltet og så har hun hoppet og trampet på mig. Fedt at hun morer sig. Hun er bare SÅ irriterende lige nu og pænt billig til salg :sur:

2SHY - morgensur og i søvnunderskud

Ved man, hvor gammel hun er?
0
Livslinjen: 70 201 201
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf JoyNips » 27. mar 2016, 11:31

Rapfisk skrev:
JoyNips skrev:Min mor. Hold nu kæft, dame! Hun er blevet 70 og bor alene, og alting foregår med et konstant lydspor, hvor hun kommenterer hvad hun gør. "Jeg lægger jakken ned i tasken". "Jeg stiller min cola på natbordet."
Argh!!! Jeg er begyndt at reagere som om, det er breaking news hver gang, og hun fatter det slet ikke...

Og så stiller hun mig konstant spørgsmål, som hun selv besvarer. Forkert, konsekvent hver gang, a la:
"Skal du og Niels ud at rejse sammen til sommer? Nej det skal I vel ikke, det har I ikke tid til."
Mig: "vi skal både til Berlin og til Glasgow."

Det lyder fuldstændig som min mor, der blev 71 i denne uge. Jeg har lige hørt, at det er et almindeligt alderstegn, at hjernen simpelthen har behov for det input, det er, at man kommenterer sine handlinger og synsindtryk.

Det andet kender jeg også til. Min mor spørger så godt nok ikke på den måde. I bedste fald er det "du kan vel ikke lide oliven", men gerne sådan en "ja, så kan du jo ikke lide oliven". Alle mulige antagelser, der ikke har hold i virkeligheden (men som måske passer på hende selv) eller stammer fra noget, jeg har sagt, da jeg var 14.


Dagens den bedste: jeg skal sætte linse på mit kamera. Jeg når kun lige at føre linsen hen foran kameraet, da min mor kommer med følgende guldkorn: "du skal skrue mod højre. Eller venstre!"
Okaaaaaay, alligevel? Tak for tippet! :lol:
9
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf HappyPaww » 27. mar 2016, 11:36

HappyPaww skrev:At nogle mærkelige nye typer i ejendommen holder fest i vores fælleslokale (der er åbent for alle beboere uden man skal leje det) - og de er stadig, her klokken knap 8 om morgenen stadig i gang?! Får alle mulige fordomme om mennesker der fester på den måde - og det er ærlig talt ikke typer jeg gider bo op og ned ad her i vores pæne småborgerlige familieområde :sur:

Nå, der var masser af spænding her i formiddag, for politiet kom, folk gemte sig og der var højlydte skænderier, piger der forsøgte at rede tråde ud og alt muligt :8: Så kan de lære det :lol:

Og gamle sure dame her fik lidt underholdning - og "ret" i at de var nogle taber idioter :devil:
3
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15614
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20989

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf 2SHY » 27. mar 2016, 11:39

Rapfisk skrev:
2SHY skrev:Min kat. Hold nu kæft hvor har hun været gennemført pisse irriterende i nat og her til morgen. Der er spildt vand over det hele, blomster er væltet, hun har forsøgt at hoppe op steder hun bestemt ikke skal være, legetøj er gennemtæsket og har fløjet alle vegne, tv'et er forsøgt væltet og så har hun hoppet og trampet på mig. Fedt at hun morer sig. Hun er bare SÅ irriterende lige nu og pænt billig til salg :sur:

2SHY - morgensur og i søvnunderskud

Ved man, hvor gammel hun er?

Deres bud er 1 1/2 år. Jeg overvejer om hendes tænder klør for hun tygger i ting (plys dele på kradsetræet) af og til på sådan en sær måde nærmest som om hun vil prøve på at æde det :8: og det er bestemt ikke fordi der ikke er mad tilgængelig
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Aviva
Indlæg: 1768
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:30
Kort karma: 49
Likede indlæg: 616

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Aviva » 27. mar 2016, 12:17

At drankernaboen hører høj musik igen igen igen :sur:
0
GO ISRAEL

R.I.P Jina Mahsa Amini
Brugeravatar
Daphne
Indlæg: 2377
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:19
Kort karma: 575
Likede indlæg: 3529

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Daphne » 27. mar 2016, 18:00

Karkluden skrev:
Daphne skrev:Psykiatrien! Det er sjovt som syge mennesker ofte bliver udskrevet lige op til højtiderne... Men påskeferien er jo også super-vigtig! Og dem der er syge nok kommer jo bare ind igen om en uge eller to :stoned:

Der er da vist så godt nok forskel rundt omkring. Jeg har, som vikar, været på arbejde i psykiatrien hele påsken, og der har ingen udskrivelser været op mod påske på nogen afdelinger, og afdelingerne var propfyldte..


Der er sikkert stor forskel. Vi har også prøvet på at få flyttet min brors tilhørs-psykiatriafdeling, da den er under samme pres som alle, samt der er flere eksempler på inkompetente læger + overlæger, men det er ret svært at få skiftet, når patienten ikke selv tror han er syg, og bestemt ikke vil flytte frivilligt. Og 15 års erfaringer med systemet med ham som svingdørspatient viser sine tydelige spor - og udskrivelse omkring højtider er bestemt ikke noget særsyn. Og han er ikke egnet til udskrivelse allerede (det er han faktisk aldrig, men slet ikke lige pt.)
0
Muspel
Indlæg: 3878
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 10745

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Muspel » 27. mar 2016, 19:47

JoyNips skrev:Min mor. Hold nu kæft, dame! Hun er blevet 70 og bor alene, og alting foregår med et konstant lydspor, hvor hun kommenterer hvad hun gør. "Jeg lægger jakken ned i tasken". "Jeg stiller min cola på natbordet."
Argh!!! Jeg er begyndt at reagere som om, det er breaking news hver gang, og hun fatter det slet ikke...

Og så stiller hun mig konstant spørgsmål, som hun selv besvarer. Forkert, konsekvent hver gang, a la:
"Skal du og Niels ud at rejse sammen til sommer? Nej det skal I vel ikke, det har I ikke tid til."
Mig: "vi skal både til Berlin og til Glasgow."


:wacko: vi deler mor!
Eller min mor gør det også. Gerne mens hun Forlader rummet, eller er i et andet rum, så jeg skal anstrenge mig for at lytte, for netop at konstater at det var en 'jeg stiller lige mit vand her'

Derudover så tager hun hver eneste lille ting jeg gør og generaliserer. Sidst har hun fundet på at jeg 'hader billeder' fordi jeg ikke ønskede at købe nogen af de rædselsfulde billeder af vores familie en fuldstændig talentløs fotograf tog til en barnedåb. Og med det fik hun overtalt min søster til, jeg HELT sikkert ikke ønskede mig billede af min nevø. Suk.

Skal vi danne en form for pårørendeforening? :nej:
2
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Novella » 27. mar 2016, 19:52

At jeg har spist påskeæg og alt muligt andet gejl i dag, når jeg ligesom prøver at tabe mig. Fandme ikke nemt at være standhaftig, når jeg er præmenstruel og svigermekanik kommer med gavekurv med alt muligt lækkert. Argh. Nu har jeg smidt det ud :genert: Undskyld sviger og tak for tanken.
0
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9159

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Kommodedyret » 27. mar 2016, 19:57

At jeg har lyst til kaffe, selv om jeg i stedet burde sove.
0
Closure, closure, closure closure closure
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Studsgaard » 27. mar 2016, 20:20

Jeg tog for sjov en af de der test på fb (den her: https://www.facebook.com/permalink.php? ... 5470707627)

Og der er en opgave jeg bestemt mener er forkert.
Noget med man kører med 80 kmt. Hvor længe tager det at køre 40 km
Svarmulighedderne er 20 min. - 30 min og 1 time.

Og det er jo 30 min, men testen siger det er forkert, den vil have man svarer 20 min :gruble:

Men ok, de der facebook test er jo så pisse gode og virkelig meget værd :lol: så hvorfor irriterer det mig så...
0

Tilbage til "Generelt"