New York i August.

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8936
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1517
Likede indlæg: 25598

Re: New York i August.

Indlægaf Madam Pomfrey » 17. mar 2016, 18:12

Spjaerten skrev:
DD_81 skrev:
Spjaerten skrev:Didas husker forkert. Der var over 30 gr. Nogle dage.



Du ved da ikke hvordan der var da Didas var der ?? :gruble: :P

Jeg har været der i juli, og ja det var varmt, men ikke uudholdeligt varmt. Vi klarede fint at komme rundt og se det vi ville, uden at gå til :)


Vi var der sammen :lol:


PS kan ikke finde vores udlejer



Haha, fair nok - så giver det mening!!
Troede lige du var sådan lidt "mormor-påståelig" :gisp:
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6694
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1197
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9642

Re: New York i August.

Indlægaf FrøkenM » 20. mar 2016, 17:14

Vi var 5 dage i NY på vores rundrejse i juli. Vi boede på Crowne Plaza Times Square. Crowne Plaza ligger på 1605 Broadway, hvilket er lige overfor M&M Store, tæt på alle de store musicals og der hvor de der sightseeing busser afgår fra. Vi havde fire dages pas til Big Bus. Det fungerede fint og det brugte vi også, når vi blev for dovne til at gå rundt, hvis de alligevel havde et stoppesteder tæt på hvor vi ville hen alligevel :)

Det er selvfølgelig dyrt, men jeg ville ikke have ændret noget. Det er FEDT at bo inde midt i det hele :banan:

I må ikke snyde jer selv for en gåtur i Central Park og et besøg ved Ground Zero. I det hele taget er NY en super fed by.

Hvis I skal have rigtig god mad kan jeg anbefale La Masseria. Det er ubetinget det bedste mad jeg har fået til dato :love: :savl:, men det kræver selvfølgelig man er til italiensk.http://www.lamasserianyc.com/new-york/about.php

Det er en god ide at booke bord hjemmefra og det kan gøres online.
1
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9838
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9564

Re: New York i August.

Indlægaf Spjaerten » 20. mar 2016, 17:17

Hold øje med NY dining week, som er i august.
Vi valgte en frokost så vi fik 3 retters lækker menu bare til frokost priser i stedet for dyere aften priser.
1
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: New York i August.

Indlægaf Wizzze » 20. mar 2016, 18:05

DD_81 skrev:
Spjaerten skrev:
DD_81 skrev:
Spjaerten skrev:Didas husker forkert. Der var over 30 gr. Nogle dage.



Du ved da ikke hvordan der var da Didas var der ?? :gruble: :P

Jeg har været der i juli, og ja det var varmt, men ikke uudholdeligt varmt. Vi klarede fint at komme rundt og se det vi ville, uden at gå til :)


Vi var der sammen :lol:


PS kan ikke finde vores udlejer



Haha, fair nok - så giver det mening!!
Troede lige du var sådan lidt "mormor-påståelig" :gisp:


Det er hun OGSÅ :devil:

TS, som de andre siger så ER der varmt i NY i juli/august, de New Yorkere der kan, undslipper til Long Island om sommeren. Men altså de har jo aircon, så I skal nok overleve. Men jeg ville bruge en del tid langs Hudson eller East River :D
Hvis I planlægger at køre ned til Coney Island, så være forberedt på at det er et fluepapir på den årstid. HighLine plejer også at være velbesøgt, men kom tidligt, så kan man stadig gå en tur uden at skulle mase sig frem.
Jeg kender desværre ingen billige hoteller på Manhattan. Vi plejer at have en tommelfinger regel om at et hotelværelse koster 1000-1200kr. pr. nat når vi rejser, når vi taler New York, så taler vi det dobbelte :whine:
Man kan godt finde hoteller omkring de 1200kr. pr. overnatning, men så er vi nede i en kvalitet jeg ikke er helt tryg ved. Hvis der ikke sker noget i FN, i den periode i er afsted, kan man ind i mellem finde gode tilbud på de hoteller der ligger i umiddelbar nærhed af FN bygningen. Det er ok kvalitet, men ikke det mest interessante kvarter på Manhattan. Men man skal ikke ret langt op ad 42nd street, før man kommer til området omkring Grand Central og Chrystler bygningen, som er fedt. Transport rundt på Manhattan er jo heldigvis nemt og hurtigt.
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: New York i August.

Indlægaf Annione » 21. mar 2016, 03:37

Husk ESTA og det med samme navn på pas og billet :-D

NYC ER dyrt, især på Manhattan. Men jeg synes det er dét værd.

Prøv at kigge på skyauction.com - de har af og til gode tilbud på hoteller. For nogle år siden boede vi på Edison hotel, lige på Times Sq. for 4000 for en uge. Det var et udemærket hotel. Dog er dollaren meget højere nu - hvilket selvfølgelig har indflydelse på prisen.

Alternativt er the Beacon, ved Beacon Theather også fint.
1
StripesAddict
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 2. sep 2015, 15:58
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1046

Re: New York i August.

Indlægaf StripesAddict » 21. mar 2016, 08:21

Tak for alle jeres svar - keep 'em coming! Jeg ville gerne svare jer enkeltvis, men jeg har desværre reddet mig en omgang sygdom (igen :sarkasme: ) så det bliver lige samlet.

Hvordan oplever I priserne for at spise ude? Min kollega der lige har været afsted sagde at det var næsten ligesom København!

Derudover, hvornår tror I det er mest strategisk at bestille ift. pris? Pt. regner jeg med at vi skal afsted fra omkring d. 21. og 14 dage frem.

- og kan man bade et eller andet sted - evt. en pool man kan købe sig adgang til? Vi gider ikke den slags flere dage af gangen, men en enkelt dag kunne være rart, specielt hvis det er varmt!
0
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6694
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1197
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9642

Re: New York i August.

Indlægaf FrøkenM » 21. mar 2016, 09:19

StripesAddict skrev:Tak for alle jeres svar - keep 'em coming! Jeg ville gerne svare jer enkeltvis, men jeg har desværre reddet mig en omgang sygdom (igen :sarkasme: ) så det bliver lige samlet.

Hvordan oplever I priserne for at spise ude? Min kollega der lige har været afsted sagde at det var næsten ligesom København!

Derudover, hvornår tror I det er mest strategisk at bestille ift. pris? Pt. regner jeg med at vi skal afsted fra omkring d. 21. og 14 dage frem.

- og kan man bade et eller andet sted - evt. en pool man kan købe sig adgang til? Vi gider ikke den slags flere dage af gangen, men en enkelt dag kunne være rart, specielt hvis det er varmt!


Vi bestilte den 16. februar 2015 - og tog afsted d. 27. juni. Det var det råd vi fik fra rejseselskabet, fordi vi ønskede at rejse lige når sommerferien begyndte. Dermed kunne biletterne ikke sikres til samme rimelige pris hvis vi ventede. Vi havde en delvis pakkerejse hvor vi dog selv stod for nogle overnatninger. Med 8-9 overnatninger (4 svinedyre i NYC), billeje, flybiletter mv. kom vi op på 53.000 kr. Det var i den dyre ende, men Lufthansa har generelt rimelige billetter og de får min varmeste anbefalinger :)

Jeg synes NYC's priser for mad er rimelige. Det kan lade sig gøre at finde mange fine alternativer til meget rimelige penge, fordi der nærmest er nye muligheder for hvert gadehjørne. Til frokost var det ofte salater, omeletter mv. Med drikkevarer var det omkring 10-15 Dollar. Generelt oplevede vi, at det var nemmest at finde gode (og billigere) alternativer i NYC og Washington end mange af de andre steder vi var, i de fjorten dage.
1
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3992
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5231

Re: New York i August.

Indlægaf girl_beat » 21. mar 2016, 10:46

Nu smider jeg bare lige en idé i puljen, ik'...? :) Har I overvejet at tage den ene uge eller måske 4-5 af dagene i Washington? Washington er SKØN at gå rundt i; de fleste muséer er gratis, og der er store grønne og luftige områder omkring Capitol Hill, Det Hvide Hus, Memorial parkerne osv. Byen er spredt ud over et større område og føles ikke så kompakt og kvælende, som jeg kan forestille mig NY i 30 graders varme.

Hov, jeg kom også lige i tanke om denne side: http://www.realcheapeats.com/ - UUNDVÆRLIG hvis I ønsker at spise billigt, anderledes og på små skæve steder væk fra de kendte hovedgaver. Vi fik mange lækre og billige frokoster med inspiration fra denne, sidst vi var afsted :)
Senest rettet af girl_beat 21. mar 2016, 12:13, rettet i alt 1 gang.
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: New York i August.

Indlægaf Wizzze » 21. mar 2016, 11:14

StripesAddict skrev:Tak for alle jeres svar - keep 'em coming! Jeg ville gerne svare jer enkeltvis, men jeg har desværre reddet mig en omgang sygdom (igen :sarkasme: ) så det bliver lige samlet.

Hvordan oplever I priserne for at spise ude? Min kollega der lige har været afsted sagde at det var næsten ligesom København!

Derudover, hvornår tror I det er mest strategisk at bestille ift. pris? Pt. regner jeg med at vi skal afsted fra omkring d. 21. og 14 dage frem.

- og kan man bade et eller andet sted - evt. en pool man kan købe sig adgang til? Vi gider ikke den slags flere dage af gangen, men en enkelt dag kunne være rart, specielt hvis det er varmt!


Priser på at spise ude, kommer meget an på hvor og hvad. Vil du gerne spise stor bøf på godt sted, så forvent samme priser som et besøg på MASH i Kbh. med drikkepenge kan det endda godt blive dyrere :tie:

Det samme hvis man går til Kendis kok / Michelin sted, forvent samme eller dyrere niveau i forhold til KBH.

Men der er også super gode spise steder, der har lavere priser. især etniske restauranter, og så selvfølgelig den allestedsnærværende burger :D

Men det er også en god idee at lære ordene Lunch Specials, Happy Hour og pre theater menu. Næsten alle de gode/kendte restauranter med de mange stjerner og store navne har frokost åbent, hvor man kan smage deres lækkerbidder til halv eller endda en tredjedel af prisen, de koster om aftenen. Vi spiser ofte lækkert til frokost, og så "bare" burger eller andet billigt om aftenen (hvis vi altså kan spise noget). At spise tidligt, f.eks. før man skal ind og se et show, er også en god måde at spare penge på. Sådan fra 16-19 kan man få nogle virkelig gode madoplevelser til en billig penge.

De fleste Hotel- og Spa steder tilbyder adgang til deres faciliteter for udefrakommende for et gebyr mellem 20 og 40$ pr. snude.
Jeg har prøvet det her for nogle år siden, og det var fint, mener vi betalte ca. 200kr. pr. mand.
http://www.mphc.com/facilities/pool/
1
Do as I say! :whip:
StripesAddict
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 2. sep 2015, 15:58
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1046

Re: New York i August.

Indlægaf StripesAddict » 27. mar 2016, 18:45

Tak for jeres svar!

Virkelig nyttigt ift. mad og Washington er også røget med på idélisten!

Er der i øvrigt nogen af jer der ved, hvornår man skal begynde at søge ESTA?
0
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: New York i August.

Indlægaf Annione » 27. mar 2016, 18:48

StripesAddict skrev:Tak for jeres svar!

Virkelig nyttigt ift. mad og Washington er også røget med på idélisten!

Er der i øvrigt nogen af jer der ved, hvornår man skal begynde at søge ESTA?


Det kan du gøre nu eller en uge før. Det er gyldigt i 2 år. Koster 14 dollars pr. mand.
0
StripesAddict
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 2. sep 2015, 15:58
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1046

Re: New York i August.

Indlægaf StripesAddict » 27. mar 2016, 18:49

Annione skrev:
StripesAddict skrev:Tak for jeres svar!

Virkelig nyttigt ift. mad og Washington er også røget med på idélisten!

Er der i øvrigt nogen af jer der ved, hvornår man skal begynde at søge ESTA?


Det kan du gøre nu eller en uge før. Det er gyldigt i 2 år. Koster 14 dollars pr. mand.


Perfekt, tak :gogo:
1
StripesAddict
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 2. sep 2015, 15:58
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1046

Re: New York i August.

Indlægaf StripesAddict » 24. apr 2016, 11:43

Hiver lige denne op igen - nu er der nemlig bestilt :banan: vi fandt et rigtig fint sted via airbnb, og billige billetter hos SAS.

Vi skal bo i Williamsburg og lander i Newark. Er der nogen der har et bud på hvordan vi nemmest og billigst kommer fra lufthavnen og til Williamsburg? Vi lander først klokken 21 lokal tid.
2
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: New York i August.

Indlægaf Annione » 25. apr 2016, 02:02

StripesAddict skrev:Hiver lige denne op igen - nu er der nemlig bestilt :banan: vi fandt et rigtig fint sted via airbnb, og billige billetter hos SAS.

Vi skal bo i Williamsburg og lander i Newark. Er der nogen der har et bud på hvordan vi nemmest og billigst kommer fra lufthavnen og til Williamsburg? Vi lander først klokken 21 lokal tid.


Nemmest og billigst er ikke det samme :-D Taxa er KLART det nemmeste. Men gå for gudernes skyld kun ind i en gul taxa. Er den ikke gul, så er det et scam - og det kan være dyrere.
Der er faste priser fra lufthavnen.

Jeg ville 100% gå efter en taxa. Især når det er sent - I er trætte og har bagage med. Jeg mener det koster omkring 70 USD til/fra Newark.
Med tog skal I minumum med 3 tog, først til Penn st., så med A,C eller E til Washington Sq og derefter med J, M eller Z mod Williamsburg.
Tag det fra én, der har prøvet det med bagage, tog og NYC for første gang.
Det kan sagtens lade sig gøre. Men jeg tager altid taxa fra lufthavnen.

Williamsburg er forøvrigt et super hyggeligt område.

At tage subway i NYC er nemmere end det ser ud. Bare husk på hvilken retning I skal. Lad jer ikke skræmme af kortet og uoverskueligheden :D
Og jeg vil anbefale jer at købe et metrokort til omkring, mener det er 20-23 dollars.
1
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: New York i August.

Indlægaf Wizzze » 25. apr 2016, 05:56

Der kører en bus mellem Newark og NYC, den stopper ved Bus terminalen og Grand Central, derfra er det nemt at komme til Williamsburg med subway. Mener bussen koster 15$ pr. person hver vej. De kører tit, og det går hurtigt (med mindre det er midt i rush hour).

Book og betal hjemmefra, det er hurtigere og billigere!
1
Do as I say! :whip:

Tilbage til "Rejser"