Terminstråd - alle er velkomne :)

Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lilleluftballon » 27. mar 2016, 17:37

Haha, jeg spiste en stor bøf, ovnstegte kartofler, stegte gulerødder og virkeligt meget salat med feta og avokado kl 18. Nu er den 19.30 og jeg er møg-sulten. Den næste der siger "husk, du spiser jo ikke for to..." Bliver meget upopulær!
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29282

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sangius » 27. mar 2016, 17:41

Jeg har haft hele familien på påskefrokost i dag, vi endte med at være 12 til bords. Så jeg har bagt tærte, lavet pina cotta, stegt lammekølle og lavet hjemmelavet hønsesalat. Jeg er fuldstændig gennembombet!

Jeg har de sidste par uger haft sådan en følelse af træthed/ubehag i underlivet og lænden stort set hver dag. Det føles nærmest som musklerne kan føles efter man har trænet meget hårdt, i underlivet. Tænker det måske er ligamentsmerter? Synes det er svært at placere de der ligamentsmerter. Nogen steder står der de kommer i jag, andre siger det føles som sidestik, andre steder er det kun i 2. og 3. trimester de kommer, osv. osv. Så kan ikke lige finde ud af, om det mon kunne være det! :P

Men det er da til at leve med. :)

Hvordan har I andre det, sådan smerte/ubehags-mæssigt? :)
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Minionine
Indlæg: 1167
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:28
Kort karma: 207
Likede indlæg: 3316

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Minionine » 27. mar 2016, 18:02

Jeg har i dag oplevet at få nogle ret kraftige jag ned igennem venstre side. Sådan helt ude i siden og ned til hoften. Jeg ved ikke om det er ligamentsmerter, eller hvad pokker, men det gør nas!
Ellers har jeg de sidste par dage været mega oppustet. Især i går aftes føltes det som om, at jeg havde slugt en badebold - det er godt nok også ubehageligt at være SÅ oppustet. Jeg pruttede også hele aftenen og natten :blush:
Jeg har ikke været gravid før, så jeg aner ikke helt hvad der er normalt. Jeg har stort set ikke mærket noget til graviditeten hidtil. Nu er jeg lige knapt 20 uger henne, og synes godt nok der sker ting og sager lige pludselig :lol:
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29282

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sangius » 27. mar 2016, 18:08

Minionine skrev:Jeg har i dag oplevet at få nogle ret kraftige jag ned igennem venstre side. Sådan helt ude i siden og ned til hoften. Jeg ved ikke om det er ligamentsmerter, eller hvad pokker, men det gør nas!
Ellers har jeg de sidste par dage været mega oppustet. Især i går aftes føltes det som om, at jeg havde slugt en badebold - det er godt nok også ubehageligt at være SÅ oppustet. Jeg pruttede også hele aftenen og natten :blush:
Jeg har ikke været gravid før, så jeg aner ikke helt hvad der er normalt. Jeg har stort set ikke mærket noget til graviditeten hidtil. Nu er jeg lige knapt 20 uger henne, og synes godt nok der sker ting og sager lige pludselig :lol:


Jeg er også enormt oppustet om aftenen, sådan så det nærmest gør ondt i maven, og den er helt udspilet :S

Jeg er 'kun' 12 uger henne. Men har haft det sådan her i en måneds tid. Så jeg håber bare det går over senere i graviditeten :P
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lilleluftballon » 27. mar 2016, 18:09

Årh, både snowdrop og sangius, i kører også et hårdt program.

Jeg kan godt huske de der jag eller ligamentsmerter fra sidste gang. Den her gang mærker jeg det ikke.
Jeg mærker kun et lidt ømt haleben sidst på dagen. Og mindre energi, og mere sult. Men ikke så slemt at det påvirker mit liv generelt. Tror også at jeg havde forberedt mig på en masse sofa-tid, så jeg bliver ikke frustreret over manglende energi, det er jo bare en del af planen.
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29282

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sangius » 27. mar 2016, 18:12

Snowdrop skrev:Jeg er optaget af at pakke til flytningen på lørdag. Synes det er super hårdt og træls. Det går lige i lænden. Men jeg glæder mig til vi er på plads.

Og graviditetshormonerne har vist fået tag i mig. Synes jeg er grådlabil lige for tiden... Kan selvfølgelig også være flytteræset.


Det er jo latterligt hårdt at flytte, så kan godt forstå det tærer lidt på dig, nu hvor man jo har andet i tankerne, og noget andet at bruge energien på! :kys:
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29282

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sangius » 27. mar 2016, 18:14

Lilleluftballon skrev:Årh, både snowdrop og sangius, i kører også et hårdt program.

Jeg kan godt huske de der jag eller ligamentsmerter fra sidste gang. Den her gang mærker jeg det ikke.
Jeg mærker kun et lidt ømt haleben sidst på dagen. Og mindre energi, og mere sult. Men ikke så slemt at det påvirker mit liv generelt. Tror også at jeg havde forberedt mig på en masse sofa-tid, så jeg bliver ikke frustreret over manglende energi, det er jo bare en del af planen.


I morgen står den også på sofa hele dagen! :D

Jeg blev så glad i morges, havde sovet helt til 6.45! Det er næsten en time mere end jeg plejer. Men så kom jeg i tanke om, at det er sommertid. Så... Ikke rigtigt alligevel. Hmpf!
Jeg har altid været A-menneske, men er godt nok blevet bogstavet-før-a-menneske efter jeg blev gravid.
:træt:
1
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3726
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 27. mar 2016, 19:30

Snowdrop skrev:Jeg er optaget af at pakke til flytningen på lørdag. Synes det er super hårdt og træls. Det går lige i lænden. Men jeg glæder mig til vi er på plads.

Og graviditetshormonerne har vist fået tag i mig. Synes jeg er grådlabil lige for tiden... Kan selvfølgelig også være flytteræset.


Det er frygteligt at flytte!
Vi flyttede også det sidste fra lejligheden i København i januar - jeg fik ikke lov til at bære noget som helst, men man bliver alligevel fuldstændig udmattet både psykisk og fysisk.

Håber I snart er godt på plads. :kys:
1
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3726
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 27. mar 2016, 19:51

Vi har haft besøg af min bror, svigerinde og deres to børn i dag til pizza lavet i grillen og gammeldags æblekage, som jeg har drømt om i flere dage.
Det er virkelig det allerbedste ved at bo i Jylland igen; det er så dejligt at se dem tit. :lun:

Jeg er ret plaget af smerter efterhånden - er omkring 25 uger henne nu - mit haleben er stadig meget ømt, og den sidste uge er jeg begyndt at have, hvad jeg antager er iskiassmerter. Så jeg har fra i dag overladt støvsugning til min kæreste.
Jeg føler mig træt og i energiunderskud hele tiden, men kan ikke vurdere om det skyldes graviditet eller det psykiske - det er nok en blanding.
0
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Nuttede-Nuser » 27. mar 2016, 20:02

Vi har brugt påsken på at lave lidt praktisk herhjemme. Vi er flyttet ind på en gammel gård, så der er en del små ting der skal laves. Og ellers har vi været på roadtrip, vi startede bilen og kørte 500km rundt i Jylland, bare fordi.
I dag har været sofa dag, har egentlig haft et par gode dage fredag og lørdag, men i dag er kvalmen retur.

Jeg mærkede lille fisen første gang i mandags. Fredag aften sad vi og slappede af i sofaen og jeg bed om at få kærestens hånd. Der gik ikke længe fra vi fik den placeret til at far fik et dask indefra. :banan: så nu har vi begge mærket ham.
1
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29282

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sangius » 27. mar 2016, 20:09

Hov, jeg kan da også komme på forsiden :)

Navn: Sangius
Alder: 25
Beskæftigelse: Bioanalytiker
Mands alder: 28
Bor: Nordsjælland
Fødested: Forhåbentligt Herlev hospital, men måske Hillerød.
Prøvet siden: Oktober/november 2015
Testet positiv: 30/1/2016
Termin: 8/10/2016
Vide kønnet: Yeps!
NF-dato: 6/4/2016
MD-dato: Ingen endnu
Første lægebesøg: Havde en 8+0
Første jm-konsultation: Ingen endnu
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9465

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sorenspige » 27. mar 2016, 20:45

Vi har har en dejlig påske, og hvor er jeg glad for, at vi har endnu en fridag i morgen.

De sidste par dage har vi været på farten og sammen med familie. Det har været rigtig hyggeligt. I morgen har vi ingen planer, men skal bare nusse rundt herhjemme. Det har vi heldigvis også haft tid til tidligere på ugen.

Den lille i maven er begyndt at sparke mere, men min mand har endnu ikke mærket hende.
0
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 29. mar 2016, 08:20

Ja, I har helt ret i at det er sygt hårdt at flytte. Håber også det er sidste gang i mindst 10 år!!

Jeg slipper ikke for at slæbe sålænge vi pakker, for vi er jo kun os to og manden kan jo ikke klare det hele selv. Så jeg har losset rundt på tunge kasser hele påsken. Av av av, min lænd.
Men på lørdag kommer der lidt flere mennesker og hjælper, så forhåbentlig kan jeg der slippe afsted med at holde mig til de lidt lettere ting :)

Nuttede Nuser - Ej hvor hyggeligt! Og hvor vildt at der gik så kort tid fra du kunne mærke bebs til din kæreste også kunne! Glæder mig sådan til jeg kan mærke hende derinde, men indtil videre mærker jeg ikke noget.

Danseprinsesse - Mmmhhh pizza på grill. Det har jeg stadig til gode at prøve. Savner indimellem vores store kuglegrill (men også kun ind i mellem!), den lille gasgrill vi har nu der kan ikke være meget pizza i og man kan vist slet ikke få en sten der passer til.
0
Brugeravatar
Marigold
Indlæg: 431
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:22
Kort karma: 150
Likede indlæg: 396

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Marigold » 29. mar 2016, 18:20

Jeg synes jo ellers jeg var begyndt at mærke bobler, men de sidste mange dage har jeg ikke mærket noget og jeg bliver simpelthen så nervøs. Ved ikke om jeg burde ringe til jordmoderen i morgen!

Snowdrop hvad var det den hed den du kunne lytte til hjertelyd med? Måske sådan en kunne give mig ro!

Et par jeg kender har lige skrevet på facebook, at deres lille babydreng er død inde i maven en uge over termin :( Så forfærdeligt.

Det bliver en lang graviditet hvis jeg skal rende og være urolig hele tiden.

Jeg er startet arbejde i dag efter at have været sygemeldt i en måned. Hold op mit bækken arbejder her til aften.
0
Brugeravatar
Minionine
Indlæg: 1167
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:28
Kort karma: 207
Likede indlæg: 3316

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Minionine » 29. mar 2016, 18:44

Marigold skrev:Jeg synes jo ellers jeg var begyndt at mærke bobler, men de sidste mange dage har jeg ikke mærket noget og jeg bliver simpelthen så nervøs. Ved ikke om jeg burde ringe til jordmoderen i morgen!

Snowdrop hvad var det den hed den du kunne lytte til hjertelyd med? Måske sådan en kunne give mig ro!

Et par jeg kender har lige skrevet på facebook, at deres lille babydreng er død inde i maven en uge over termin :( Så forfærdeligt.

Det bliver en lang graviditet hvis jeg skal rende og være urolig hele tiden.

Jeg er startet arbejde i dag efter at have været sygemeldt i en måned. Hold op mit bækken arbejder her til aften.


Hvor langt er du henne? Jeg er 19+4 og har stadig ikke mærket noget. Normalen er vist omkring uge 20 plus/minus et par uger, så jeg tager det roligt lidt endnu. Jeg har en AngelSound som jeg kan høre hjertelyden med, og hjertet banker i hvertfald derudaf :love:

Hvor ganske frygteligt med den lille dreng. Det er jo slet ikke til at bære! En af mine bekendte mistede også sin datter under fødslen sidste år. Åh mit hoved kan ikke holde tanken ud :whine:
0

Tilbage til "Graviditet"