MG for børn født sommeren 2014

Brugeravatar
Mus84
Indlæg: 157
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:47
Kort karma: 14
Likede indlæg: 237

Re: MG for børn født sommeren 2014

Indlægaf Mus84 » 23. mar 2016, 13:40

N er blevet så hjælpeløs i forhold til at spise. Hun har altid spist selv og aldrig gidet skemad. Men de sidste måneder vil hun pludselig gerne mades. Ikke hver gang, men især om morgenen. Hun kigger bare på maden til vi hjælper hende. De siger at hun er så god til at spise i vuggestuen og har været det siden hun startede. Det er bare underligt, men det er nok også bare en fase :)
0
"I only drink champagne when I am happy and when I am sad ....
... otherwise I never touch the stuff unless I am thirsty"
Brugeravatar
canoodle
Indlæg: 579
Tilmeldt: 11. aug 2015, 09:50
Kort karma: 355
Likede indlæg: 2071

Re: MG for børn født sommeren 2014

Indlægaf canoodle » 28. mar 2016, 17:15

Jeg har SAVNET mit barn. Efter tre måneder med manglende alenetid, konstant sygdom hos os begge og en stressdiagnose m.m. til mig, fik jeg lige et par fridage, som ikke blev brugt på sygdom. De to første nød jeg at kun tænke på mig selv, sove og tage ud om aftenen. Så kom dagen i går og i dag, og jeg savner ham fandeme. Som i savner og længes efter ham. Det lyder måske åndssvagt, men det siger meget om hvor meget det vender lige nu, med de moderlige følelser, og giver håb om at alt det her rod med ham og mig og skilsmisse osv. måske en dag bliver en dejlig hverdag, hvor jeg nyder det mere end det omvendte. Måske er jeg håbløst naiv, men lige i dag vil jeg nyde, at håbet er lysegrønt.
5
All Adventurous women do
Brugeravatar
mulledit
Indlæg: 956
Tilmeldt: 15. sep 2015, 08:08
Kort karma: 51
Likede indlæg: 877

Re: MG for børn født sommeren 2014

Indlægaf mulledit » 29. mar 2016, 08:54

canoodle skrev:Jeg har SAVNET mit barn. Efter tre måneder med manglende alenetid, konstant sygdom hos os begge og en stressdiagnose m.m. til mig, fik jeg lige et par fridage, som ikke blev brugt på sygdom. De to første nød jeg at kun tænke på mig selv, sove og tage ud om aftenen. Så kom dagen i går og i dag, og jeg savner ham fandeme. Som i savner og længes efter ham. Det lyder måske åndssvagt, men det siger meget om hvor meget det vender lige nu, med de moderlige følelser, og giver håb om at alt det her rod med ham og mig og skilsmisse osv. måske en dag bliver en dejlig hverdag, hvor jeg nyder det mere end det omvendte. Måske er jeg håbløst naiv, men lige i dag vil jeg nyde, at håbet er lysegrønt.


Det er da ikke at være naiv. Det er da sådan det er. Især når man har haft en lorte periode.

Jeg glædede mig til at begynde arbejde og slippe for Viktor og hans konstante skrigeture. Glædede mig som ind i helvede til at stemple ud hjemmefra, selv om jeg kun fik 1 - 2 timers søvn om natten, til at kunne sidde på mit arbejde og lade andre om han skrigeri. Efter lidt tid vendte det og nu savner jeg ham. Men fandme om jeg gjorde det i starten, men det må man jo ikke sige. Jeg gør det alligevel, for sådan var det.

I vuggestuen kunne de følge mig, i starten havde de ham også billigt til salg. Eller som de siger, "vi gav gerne penge for at nogen tog ham" :lol: :lol: Men som han har fået det bedre og jeg har fået det bedre, så ændrer det sig.

Din første tid som mor var ikke nem, det var en KÆMPE udfordring, jeg husker godt dine indlæg. Men det vil blive bedre. Nu skal du bare finde et sted at bo og få en hverdag op at køre, så bliver det endnu bedre. :blomst: :kys:
1
Bøllen 08.06.2010 :love:

Billen 22.07.2014 :love:


IG blogger under navnet Strawberryonion
Brugeravatar
mulledit
Indlæg: 956
Tilmeldt: 15. sep 2015, 08:08
Kort karma: 51
Likede indlæg: 877

Re: MG for børn født sommeren 2014

Indlægaf mulledit » 29. mar 2016, 09:14

Mus84 skrev:N er blevet så hjælpeløs i forhold til at spise. Hun har altid spist selv og aldrig gidet skemad. Men de sidste måneder vil hun pludselig gerne mades. Ikke hver gang, men især om morgenen. Hun kigger bare på maden til vi hjælper hende. De siger at hun er så god til at spise i vuggestuen og har været det siden hun startede. Det er bare underligt, men det er nok også bare en fase :)


De unger er bare tossede. Men ja, det er en fase, det er en fase, det er en fase...... :lol: :lol: :lol:
0
Bøllen 08.06.2010 :love:

Billen 22.07.2014 :love:


IG blogger under navnet Strawberryonion
Brugeravatar
mulledit
Indlæg: 956
Tilmeldt: 15. sep 2015, 08:08
Kort karma: 51
Likede indlæg: 877

Re: MG for børn født sommeren 2014

Indlægaf mulledit » 7. jun 2016, 13:46

Hvordan går det rundt omkring??

Lille V har det så skønt. Vi begyndte at trappe ud af medicinen i sidste uge og umiddelbart så lover det godt :banan: :banan: Storebror har derimod fået 10 turs kort til skadestuen og det er sku lidt skræmmende. Han har ellers altid været så stille og rolig, men skal love for at han udfordrer sig selv motorisk og det kan mærkes. I onsdags faldt han ned fra et træ og fik en pidn ind i halsen. Uden at ramme halshvirvler eller blodårer, bare et stort hul. Hvor heldig kan man være, men hold da op jeg får testet nerver.

Lille V snakker derud af og vokser som ukrudt. Barnevognen kører på sidste vers og han kan knap være i Juno sengen, men altså han er for lille til at kunne styre en send uden side på :gruble:

Han er stadig meget glad for sin far og nogen gange også mor, han vil helst ikke afleveres eller noget. Bare være sammen med os. Men det er nok noget med at han har været tæt på os altid, pga. hans bøvl. Han har sovet hele natten de sidste to nætter, så det har bare at fortsætte :klap:
1
Bøllen 08.06.2010 :love:

Billen 22.07.2014 :love:


IG blogger under navnet Strawberryonion
Brugeravatar
mulledit
Indlæg: 956
Tilmeldt: 15. sep 2015, 08:08
Kort karma: 51
Likede indlæg: 877

Re: MG for børn født sommeren 2014

Indlægaf mulledit » 8. jun 2016, 13:35

Zinde skrev:Navn: Zinde

Alder: 32 dengang

Arbejde: hjemmegående husmor (uddannet sygeplejerske)

Bor: på landet i Nordjylland

Søskende: Tim fra 2007 og Villum fra 2010

Barnets navn: Helga

Fødselsdato: 16/6-14

Fødselstidspunkt: 21.17

Vægt: 4060 g

Længde: 55 cm

Fødested: Hjørring sygehus


Så er du ført på forsiden :klap:
1
Bøllen 08.06.2010 :love:

Billen 22.07.2014 :love:


IG blogger under navnet Strawberryonion
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 419
Likede indlæg: 4817

Re: MG for børn født sommeren 2014

Indlægaf milisa » 23. jul 2016, 18:47

Damer! Så kan jeg mønstre noget, der ligner et overskud, så jeg rent faktisk kan bidrage med noget... Læser og har hele tiden læst troligt med også på facebook, men det der med selv lige at få skrevet, det er ikke blevet til det store...

Alt vel her, har lige startet 3 ugers ferie - MEGET tiltrængt. Jeg har siden 1/2 arbejdet i Bagsværd mens mand og barn er blevet i Aalborg. Så jeg er væk mandag til fredag - de sidste par måneder dog som oftest med en ugentlig fridag/arbejd-hjemme dag. Det er selvfølgelig MEGA hårdt, men det er sådan det må være lige pt. Hvor lang tid vi kører det her, står lidt hen i det uvisse, men pt fungerer det, og så har vi aftalt at tage en uge ad gangen og ikke mere.

M kan fint finde ud af, at "mor er på arbejde". Det, at være på arbejde, er blevet noget, hun forbinder med, at folk er væk. Hendes bedsteforældre er fx altid på arbejde, til trods for 3 ud af 4 er pensionister!!! :-D Men selvfølgelig reagerer hun - fx ved at være meget kontaktsøgende og med at spørge til den af os, der ikke er der. Vi må under ingen omstændigheder gå, hvis hun ser det, for så bliver hun dybt ulykkelig. Men derudover, så går det fint.

Der er dog også én anden ting, men som vi ikke er helt sikre på er relateret til det, at jeg er så meget væk: Hun har jo alle dage haft noget af et temperament, men her det sidste ½ års tid, hvis ikke mere, er det taget helt overhånd. Hun bliver r-a-s-e-n-d-e, når hun ikke får sin vilje. Fuldstændig ligegyldigt hvad. Hun bliver relativt hurtig god igen, om end det bliver sværere og sværere at distrahere hende og få hendes opmærksomhed væk fra hvad-end-det-er-hun-vil. Ofte tror man lige det er lykkedes for så at konstatere, at hun BESTEMT ikke har glemt det, og så starter vi forfra.... Hun får naturligvis ikke sin vilje, men jeg ville jo sådan ønske, at jeg kunne forklare hende og kommunikere med hende.

Hvad gør I andre - for vi er vel ikke de eneste med et hysterisk barn....? Jeg synes godt nok, jeg mangler nogle værktøjer til at takle hende. Hun skal ikke have sin vilje og jeg nægter at give efter og dermed starte en særdeles uhensigtsmæssig ond spiral, men omvendt, det er sgu så synd for hende, for hun forstår jo tydeligvis ikke, hvorfor hun får et nej. Er det bare en af faserne? Hvad kan man gøre, når man hverken kan trøste eller distrahere? Hvordan hjælper man hende gennem det virvar af følelser, hun tydeligvis ikke forstår og/eller kan håndtere?

Pyha, tænk, at jeg synes, det var hårdt at være spædbarnsmor - det er jo intet imod nu!!! :-D Tænker, det vel aldrig rigtig bliver nemt! :-D
0
Tally-ho
Brugeravatar
Mus84
Indlæg: 157
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:47
Kort karma: 14
Likede indlæg: 237

Re: MG for børn født sommeren 2014

Indlægaf Mus84 » 30. jul 2016, 17:18

milisa skrev:Damer! Så kan jeg mønstre noget, der ligner et overskud, så jeg rent faktisk kan bidrage med noget... Læser og har hele tiden læst troligt med også på facebook, men det der med selv lige at få skrevet, det er ikke blevet til det store...

Alt vel her, har lige startet 3 ugers ferie - MEGET tiltrængt. Jeg har siden 1/2 arbejdet i Bagsværd mens mand og barn er blevet i Aalborg. Så jeg er væk mandag til fredag - de sidste par måneder dog som oftest med en ugentlig fridag/arbejd-hjemme dag. Det er selvfølgelig MEGA hårdt, men det er sådan det må være lige pt. Hvor lang tid vi kører det her, står lidt hen i det uvisse, men pt fungerer det, og så har vi aftalt at tage en uge ad gangen og ikke mere.

M kan fint finde ud af, at "mor er på arbejde". Det, at være på arbejde, er blevet noget, hun forbinder med, at folk er væk. Hendes bedsteforældre er fx altid på arbejde, til trods for 3 ud af 4 er pensionister!!! :-D Men selvfølgelig reagerer hun - fx ved at være meget kontaktsøgende og med at spørge til den af os, der ikke er der. Vi må under ingen omstændigheder gå, hvis hun ser det, for så bliver hun dybt ulykkelig. Men derudover, så går det fint.

Der er dog også én anden ting, men som vi ikke er helt sikre på er relateret til det, at jeg er så meget væk: Hun har jo alle dage haft noget af et temperament, men her det sidste ½ års tid, hvis ikke mere, er det taget helt overhånd. Hun bliver r-a-s-e-n-d-e, når hun ikke får sin vilje. Fuldstændig ligegyldigt hvad. Hun bliver relativt hurtig god igen, om end det bliver sværere og sværere at distrahere hende og få hendes opmærksomhed væk fra hvad-end-det-er-hun-vil. Ofte tror man lige det er lykkedes for så at konstatere, at hun BESTEMT ikke har glemt det, og så starter vi forfra.... Hun får naturligvis ikke sin vilje, men jeg ville jo sådan ønske, at jeg kunne forklare hende og kommunikere med hende.

Hvad gør I andre - for vi er vel ikke de eneste med et hysterisk barn....? Jeg synes godt nok, jeg mangler nogle værktøjer til at takle hende. Hun skal ikke have sin vilje og jeg nægter at give efter og dermed starte en særdeles uhensigtsmæssig ond spiral, men omvendt, det er sgu så synd for hende, for hun forstår jo tydeligvis ikke, hvorfor hun får et nej. Er det bare en af faserne? Hvad kan man gøre, når man hverken kan trøste eller distrahere? Hvordan hjælper man hende gennem det virvar af følelser, hun tydeligvis ikke forstår og/eller kan håndtere?

Pyha, tænk, at jeg synes, det var hårdt at være spædbarnsmor - det er jo intet imod nu!!! :-D Tænker, det vel aldrig rigtig bliver nemt! :-D


Synes det er så sejt at I får det til at fungere og gør hvad der passer jer bedst lige nu. Rigtig fornuftigt at tage en uge af gangen.

N er også jævnligt bundhysterisk. Hun har virkelig meget temperament og har det også svært med nej. Vi prøver at distrahere og trøste og siger vi godt kan forstå hun gerne vil, men sådan og sådan osv. Ved godt at hun ikke forstår forklaringer, men tænker hun alligevel kan fornemme at vi er der og (prøver) at rumme at hun er frustreret. Storebror har været tilsvarende og det hjælper meget at vi nu kan sætte ord på overfor ham. Så tænker der er håb.

Forresten tillykke med M i morgen :)

Er lidt nostalgisk i aften, for to år siden var jeg fem dag over tid og jævnt frustreret. Heldigvis begyndte der at komme småveer og i morgen bliver mit yngste barn to år. Det er så vildt.
Skal pakke gaver ind om lidt.

Smilies driller så dem må I tænke jer til.
1
"I only drink champagne when I am happy and when I am sad ....
... otherwise I never touch the stuff unless I am thirsty"
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 419
Likede indlæg: 4817

Re: MG for børn født sommeren 2014

Indlægaf milisa » 30. jul 2016, 17:28

Jeg er MEGA nostalgisk her til aften!!! Om en time (altså for to år siden) tog vi ind på fødegangen!!! Årh!! Og nu ligger der en lille hidsig dame og sover sødt med sin sut og sin bamse. ❤


Mht temperamentet: Vi prøver også at forklare vel vidende hun intet forstår, men af samme grund som jer, Mus. Men hun bliver edderspændt rasende. Kæft jeg glæder mig til at kunne forstå hvad hun helt præcist bliver så ked af...
2
Tally-ho
Brugeravatar
Mus84
Indlæg: 157
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:47
Kort karma: 14
Likede indlæg: 237

Re: MG for børn født sommeren 2014

Indlægaf Mus84 » 30. jul 2016, 21:08

milisa skrev:Jeg er MEGA nostalgisk her til aften!!! Om en time (altså for to år siden) tog vi ind på fødegangen!!! Årh!! Og nu ligger der en lille hidsig dame og sover sødt med sin sut og sin bamse. ❤


Mht temperamentet: Vi prøver også at forklare vel vidende hun intet forstår, men af samme grund som jer, Mus. Men hun bliver edderspændt rasende. Kæft jeg glæder mig til at kunne forstå hvad hun helt præcist bliver så ked af...


Det er utroligt som tiden går (skøn kliché ;-) )

Synes forresten til tider at det hjælper at give sutten når N bliver hys, men nogle gange er hun så vred at ikke engang sutten hjælper. Alting bliver nemmere når man kan forstå hvad de er frustrerede over, men så kommer der nok nye bekymringer.
1
"I only drink champagne when I am happy and when I am sad ....
... otherwise I never touch the stuff unless I am thirsty"

Tilbage til "Børn"