Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Wizzze » 27. mar 2016, 13:16

3
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15369
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25737

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Delfin » 27. mar 2016, 18:26

HappyPaww skrev:Synes hele den snak med reklamationer er lidt sjov, for jeg ville aldrig overveje at reklamere over en defekt lynlås, løbet søm eller lignende efter mere end 1-2 måneder. Jeg tænker nok bare, at det er "risikoen" ved at købe tøj i fx Bilka, H&M, Kvickly osv. Altså, det er så billigt at man ikke kan forvente den højeste kvalitet..
Og dermed ikke sagt at jeg er for fin til tøj derfra - jeg har 5 par af Bilkas skinny jeans, og min søn går stort set udelukkende i Bilka og H&M fordi jeg er for nærig til at købe dyrt børnetøj der alligevel bliver slidt og plettet lynhurtigt. Men jeg forventer bare ikke at det holder evigt...

Derudover sker jeg nok også bare nervøs for, at de vil sige at jeg selv har ødelagt tøjet, vasket det forkert eller lignende :blush: Og jeg et også dårlig til at gemme bonner - gør drt kun med meget dyre ting.


Selvfølgelig er det ikke højeste kvalitet, men Føtex børnetøj var, i hvert fald dengang, af forbavsende god kvalitet. Om jeg reklamerer eller ej, kommer an på, hvad problemet er. En lynlås i en vinterjakke forventer jeg faktisk skal kunne holde en sæson, uanset om jeg har givet 400 eller 1000 kr for en jakke. Det skal være overordentlig dårlig kvalitet, hvis en lynlås ikke kan holde. Kan jeg se, der sidder der en lortelynlås i, køber jeg det jo slet ikke. En søm der er skredet, ville jeg derimod ikke klage over, hvis der var gået længere tid efter købet.
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18274

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Mi55y » 28. mar 2016, 14:11

Upassende at aflyse en date med kort tids varsel pga. manglende lyst, når den anden person person kommer hele vejen fra Silkeborg til Sjælland og havde kørt over halvvejs. Det skulle man måske have tænkt på bare lidt før...
18
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf HappyPaww » 28. mar 2016, 15:31

Mi55y skrev:Upassende at aflyse en date med kort tids varsel pga. manglende lyst, når den anden person person kommer hele vejen fra Silkeborg til Sjælland og havde kørt over halvvejs. Det skulle man måske have tænkt på bare lidt før...

Ouch... Ja så er vedkommende vist ikke særlig interesseret :wacko: Dårlig stil!
2
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf HappyPaww » 28. mar 2016, 15:37

Jeg skulle prøve en ny frisør i dag, og havde bestilt tid online. Der stod ikke noget om at der var lukket pga helligdag osv, så tænkte at hun jo nok holdt åbent alligevel. Men nej, dukkede op til en lukket og slukket salon :boo:

Skrev en lidt sur mail, og fik så en voicemail et par timer senere, hvor hun lidt surt sagde,at hun altså havde ringet til mig, men at jeg jo måtte ringe og få en ny tid.

Dårlig service er så mega upassende! Selv hvis hun havde givet besked, så er ordentlig service altså at sige noget a la: "jeg kan forstå at du ikke har fået besked om, at jeg har lukket - lad os finde ud af noget", og ikke at lyde sur og som om det er kundens egen skyld!

Men det gør jo bare at jeg sgu nok ikke gider tage derind igen.. Danskere i servicebranchen skulle virkelig have et kursus i kundeservice fra fx nogle amerikanere!
9
Brugeravatar
musel
Indlæg: 168
Tilmeldt: 10. jan 2016, 19:43
Kort karma: 37
Likede indlæg: 352

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf musel » 28. mar 2016, 15:54

Det er upassende at der er blevet plantet ca. 35 nye birketræer I Fælledparken. Fedt for os med allergi, eller noget!
0
Brugeravatar
musel
Indlæg: 168
Tilmeldt: 10. jan 2016, 19:43
Kort karma: 37
Likede indlæg: 352

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf musel » 28. mar 2016, 15:55

Nogle mennesker, der skal købe dine ting fra den blå avis. Først og fremmest byder folk urimeligt under prisen, kan ikke forstå hvorfor jeg ikke vil sende store klodsede ting med posten, og når der så er nogle der kommer for at købe, så kommer de 30-60 min. for sent, hvoraf den ene syntes det var MIN skyld?!?! :forvirret:
2
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Annione » 28. mar 2016, 16:04

musel skrev:Det er upassende at der er blevet plantet ca. 35 nye birketræer I Fælledparken. Fedt for os med allergi, eller noget!


What? Som om der ikke er rigeligt med birkepollen i forvejen :cuss: :cuss:

Hvor faen er astma/allergi forbundet? De plejer da altid at kæmpe for at der kommer stille og rolige kirsebærtræer eller lignende.

Nå. Måske man skulle skaffe sig nogle kobbersøm...
2
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf kidkomb » 28. mar 2016, 16:19

Delfin skrev:
HappyPaww skrev:Synes hele den snak med reklamationer er lidt sjov, for jeg ville aldrig overveje at reklamere over en defekt lynlås, løbet søm eller lignende efter mere end 1-2 måneder. Jeg tænker nok bare, at det er "risikoen" ved at købe tøj i fx Bilka, H&M, Kvickly osv. Altså, det er så billigt at man ikke kan forvente den højeste kvalitet..
Og dermed ikke sagt at jeg er for fin til tøj derfra - jeg har 5 par af Bilkas skinny jeans, og min søn går stort set udelukkende i Bilka og H&M fordi jeg er for nærig til at købe dyrt børnetøj der alligevel bliver slidt og plettet lynhurtigt. Men jeg forventer bare ikke at det holder evigt...

Derudover sker jeg nok også bare nervøs for, at de vil sige at jeg selv har ødelagt tøjet, vasket det forkert eller lignende :blush: Og jeg et også dårlig til at gemme bonner - gør drt kun med meget dyre ting.


Selvfølgelig er det ikke højeste kvalitet, men Føtex børnetøj var, i hvert fald dengang, af forbavsende god kvalitet. Om jeg reklamerer eller ej, kommer an på, hvad problemet er. En lynlås i en vinterjakke forventer jeg faktisk skal kunne holde en sæson, uanset om jeg har givet 400 eller 1000 kr for en jakke. Det skal være overordentlig dårlig kvalitet, hvis en lynlås ikke kan holde. Kan jeg se, der sidder der en lortelynlås i, køber jeg det jo slet ikke. En søm der er skredet, ville jeg derimod ikke klage over, hvis der var gået længere tid efter købet.

For mig er det ikke pengene overhovedet. Det er rigtig svært for mig, at finde noget tøj der passer og sidder bare nogenlunde på mig, så jeg er virkelig glad for de bukser. Og når jeg har gemt bon'en, så ville det da være åndssvagt at gå ind og købe et par nye, når jeg kan få dem gratis.
2
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
musel
Indlæg: 168
Tilmeldt: 10. jan 2016, 19:43
Kort karma: 37
Likede indlæg: 352

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf musel » 28. mar 2016, 17:36

Annione skrev:
musel skrev:Det er upassende at der er blevet plantet ca. 35 nye birketræer I Fælledparken. Fedt for os med allergi, eller noget!


What? Som om der ikke er rigeligt med birkepollen i forvejen :cuss: :cuss:

Hvor faen er astma/allergi forbundet? De plejer da altid at kæmpe for at der kommer stille og rolige kirsebærtræer eller lignende.

Nå. Måske man skulle skaffe sig nogle kobbersøm...


Jeg har tænkt mig at sende et temmeligt surt brev til Københavns Kommune, så er det måske mig der er upassende, men altså de proklamerede selv i 2012 at de ville finde alternativer til birketræerne, men det har de tilsyneladende "glemt".
0
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Annione » 28. mar 2016, 17:40

musel skrev:
Jeg har tænkt mig at sende et temmeligt surt brev til Københavns Kommune, så er det måske mig der er upassende, men altså de proklamerede selv i 2012 at de ville finde alternativer til birketræerne, men det har de tilsyneladende "glemt".


Det er svineri!

Hvor ser du noget om de birketræer henne? Jeg kan ikke rigtig google mig frem til noget om det.
0
Brugeravatar
musel
Indlæg: 168
Tilmeldt: 10. jan 2016, 19:43
Kort karma: 37
Likede indlæg: 352

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf musel » 28. mar 2016, 17:44

Annione skrev:
musel skrev:
Jeg har tænkt mig at sende et temmeligt surt brev til Københavns Kommune, så er det måske mig der er upassende, men altså de proklamerede selv i 2012 at de ville finde alternativer til birketræerne, men det har de tilsyneladende "glemt".


Det er svineri!

Hvor ser du noget om de birketræer henne? Jeg kan ikke rigtig google mig frem til noget om det.


Jeg så det nede i parken. Det er meget tydeligt, at de er nyplantede - og jeg går tur i parken ofte, og har ikke set dem før. Jeg talte omkring 35.
0
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Annione » 28. mar 2016, 17:49

musel skrev:Jeg så det nede i parken. Det er meget tydeligt, at de er nyplantede - og jeg går tur i parken ofte, og har ikke set dem før. Jeg talte omkring 35.


Jeg synes heller ikke jeg kunne finde noget info om det! Jeg kan bare se det for mig - de lister ind i parken, midt om natten og fifler i ly af mørket en helvedes masse pollenspredere i jorden.

Men hvor svært kan det være at finde andet en birketræer?? Jeg skriver gerne under på et brev - kan ikke selv få syn for sagn før i maj, og da ser de næppe nyplantede ud længere.
Synes du skal skrive til astma/allergi-forbundet også. Eller sætte dem på som CC på din mail til kommunen :devil:
1
Brugeravatar
musel
Indlæg: 168
Tilmeldt: 10. jan 2016, 19:43
Kort karma: 37
Likede indlæg: 352

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf musel » 28. mar 2016, 17:58

Annione skrev:
musel skrev:Jeg så det nede i parken. Det er meget tydeligt, at de er nyplantede - og jeg går tur i parken ofte, og har ikke set dem før. Jeg talte omkring 35.


Jeg synes heller ikke jeg kunne finde noget info om det! Jeg kan bare se det for mig - de lister ind i parken, midt om natten og fifler i ly af mørket en helvedes masse pollenspredere i jorden.

Men hvor svært kan det være at finde andet en birketræer?? Jeg skriver gerne under på et brev - kan ikke selv få syn for sagn før i maj, og da ser de næppe nyplantede ud længere.
Synes du skal skrive til astma/allergi-forbundet også. Eller sætte dem på som CC på din mail til kommunen :devil:


Jeg overvejede faktisk at gå hen og ruske lidt i træerne, for at se om de havde slået rod endnu, så jeg måske "kom til" at vælte dem :devil:

...men det ville så nok også se ret suspekt ud hvis jeg lige gik rundt og væltede 35 træer...
4
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf DetSorteCirkus » 28. mar 2016, 18:27

DetSorteCirkus skrev:At TV2 viser gamle videoklip med en mand, der ifg. et belgisk medie er "manden i den hvide jakke" og dermed anholdt for deltagelse i terrorangrebet.
Myndighederne har opgivet et fornavn samt initialet for efternavnet, hvorefter det pågældende medie har skrevet, hvem de mener, at det helt præcist drejer sig om.

Det er min holdning, at medier slet ikke skal komme med gisninger om den slags, og hvis nogen gør det, bør trediepart, i dette tilfælde TV2, i hvet fald holde sig fra at videregive navnet og finde mere stof frem om den pågældende person.
Det er godt nok et stort ansvar at tage at vise videoklip med en mand, som man faktisk ikke ved, om er den rigtige, alene baseret på noget, man har læst i en avis.


Og nu er manden i de gamle videoklip så blevet løsladt. Flot, TV2 :rulle:
0

Tilbage til "Generelt"