Fortsættelse af brystkræft tråden fra jubii debatten!

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Fortsættelse af brystkræft tråden fra jubii debatten!

Indlægaf Annione » 19. mar 2016, 15:40

Hvis det kan trøste, så bliver kemoen bare bedre og bedre, for hvert år, der går. Så holder din kemo op med at virke, så er der sikkert allerede opfundet en anden, der passer til dig.

Jeg kan dælme godt forstå at dit humør svinger. Du har været gennem en rutchebane af alle mulige scenarier - det må virkelig være belastende for din psyke. Går du hos en psykolog?
1
Vappepigen
Indlæg: 269
Tilmeldt: 3. jan 2016, 14:13
Kort karma: 75
Likede indlæg: 947

Re: Fortsættelse af brystkræft tråden fra jubii debatten!

Indlægaf Vappepigen » 19. mar 2016, 18:51

Annione skrev:Hvis det kan trøste, så bliver kemoen bare bedre og bedre, for hvert år, der går. Så holder din kemo op med at virke, så er der sikkert allerede opfundet en anden, der passer til dig.

Jeg kan dælme godt forstå at dit humør svinger. Du har været gennem en rutchebane af alle mulige scenarier - det må virkelig være belastende for din psyke. Går du hos en psykolog?


Ja jeg går hos en psykolog som er vant til at tale med kræft patienter! Betaler selv for det, for sygehuset psykolog kunne jeg slet ikke bruge til noget!
1
Følg mig på instagram jannibvj
Brugeravatar
No_Link
Indlæg: 65
Tilmeldt: 6. feb 2016, 09:13
Kort karma: 6
Likede indlæg: 63

Re: Fortsættelse af brystkræft tråden fra jubii debatten!

Indlægaf No_Link » 20. mar 2016, 04:01

Håber din fagforening hjælper dig med alt det med arbejdet. Det bør de nemlig.
0
Korthed er talentets søster,
Anton Tjekhov 1860-1904
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25487

Re: Fortsættelse af brystkræft tråden fra jubii debatten!

Indlægaf Madam Pomfrey » 28. mar 2016, 09:52

Vappepigen skrev:Jeg holder skruen i vandet, men humøret svinger en del!

Synes det er meget uoverskueligt ikke at vide hvor meget mere kemo jeg skal have...ved godt jeg selv kan sige fra, men det "tør" jeg jo heller ikke rigtig! Jo mere kemo jo mere slår det dumme celler ihjel!

Og fremtiden spøger også.... Alt det der med, hva nu hvis medicinen stopper med at virke! Men prøver virkelig ikke at tænke på det, for det kan ingen jo vide!

Var til samtale på jobbet i går! Det var egentlig ok...vi snakkede om fremtiden, og i og med vi jo ikke vidste hvor meget mere kemo jeg skulle have, var der jo ikke udsigt til jobstart!
Så det bliver noget med en frivillig opsigelse og så vil min dagtilbudsleder prøve at se om hun kan fixe et Flex job! Men der er så mange ubekendte faktorer endnu... Jeg aner jo ikke hvor meget jeg kan "holde" til at arbejde på antistofferne...og hvor i huset kan jeg være ift mit immunforsvar (er vuggestue pædagog)
Hun luftede også tanken om at komme på job under kemo 1 times tid, og lave dokumentation.
Det er så underligt! Livet bliver aldrig det samme, men det vigtigste er at jeg kommer til at LEVE! Og det VIL jeg, og regner også med det! Mine organer er trods alt ikke ramt og medicinen SKAL bare blive ved med at virke...


Det er mere end forståeligt at humør og overskud svinger!
Alt andet ville være mærkeligt.

Men jeg undrer mig over at i er ude i en frivillig opsigelse. Du er syg, for syg til at passe dit job, og du ved ikke hvornår du er i stand til det.
Du skal da ikke selv opsige din stilling, - de må opsige dig, og på de overenskomst bestemte vilkår, der er jo noget løn du har krav på.
Det er rigtig fint hvis de gerne vil tilbyde dig job på flexvilkår, men dette skal jo godkendes af din kommune først.
Og du skal ihvertfald ikke selv opsige din stilling, inden dét er på plads.

Din fagforening kan helt sikkert også hjælpe dig! :)
Men opsig endeligt ikke dit job, førend du har talt med dem, og er helt sikker på hvad der er det rette at gøre :kys:

Jeg håber at tingene lysner sig hen af vejen, at du kan trives nogenlunde med kemo behandlinger og antistoffer, og at de snart har gjort det nødvendige ifht. canseren. Det er en sej sej kamp du kæmper, og det er altså helt okay at have dage hvor modløsheden, tristhed og tunge tanker tager over :kys:
8
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15287
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25610

Re: Fortsættelse af brystkræft tråden fra jubii debatten!

Indlægaf Delfin » 28. mar 2016, 10:05

Kloge ord fra DD. Lyt!
0
14 11 14
Brugeravatar
SonataA
Indlæg: 518
Tilmeldt: 1. sep 2015, 05:20
Kort karma: 52
Likede indlæg: 823

Re: Fortsættelse af brystkræft tråden fra jubii debatten!

Indlægaf SonataA » 28. mar 2016, 10:25

Hvis du har spørgsmål omkring fleksjob - særligt udredning og tilkendelsesprocessen, så er du meget velkommen til at skrive. Det er en jungle uden lige, og selvom det netop er udredningen jeg arbejder med, så er det stadig et svært område.
4
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25487

Re: Fortsættelse af brystkræft tråden fra jubii debatten!

Indlægaf Madam Pomfrey » 28. mar 2016, 12:12

SonataA skrev:Hvis du har spørgsmål omkring fleksjob - særligt udredning og tilkendelsesprocessen, så er du meget velkommen til at skrive. Det er en jungle uden lige, og selvom det netop er udredningen jeg arbejder med, så er det stadig et svært område.



LIDT o.t. - men kan man tilkendes flexjob midlertidig/for en given periode, f.x. pga. alvorlig sygdom?
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
SonataA
Indlæg: 518
Tilmeldt: 1. sep 2015, 05:20
Kort karma: 52
Likede indlæg: 823

Re: Fortsættelse af brystkræft tråden fra jubii debatten!

Indlægaf SonataA » 28. mar 2016, 12:42

DD_81 skrev:
SonataA skrev:Hvis du har spørgsmål omkring fleksjob - særligt udredning og tilkendelsesprocessen, så er du meget velkommen til at skrive. Det er en jungle uden lige, og selvom det netop er udredningen jeg arbejder med, så er det stadig et svært område.



LIDT o.t. - men kan man tilkendes flexjob midlertidig/for en given periode, f.x. pga. alvorlig sygdom?

Det er lidt vanskeligt, for tilstanden skal være varig og ens arbejdsevne skal være væsentligt nedsat (under 18-20 timer pr. uge).

I TS' tilfælde ville det være mere relevant at søge en paragraf 56-ordning, for så vil arbejdsgiver kunne få refusion fra første sygedag.
Dog lader arbejdsmarkedet til at være lidt længere ude i fremtiden.

Og TS, jeg udtaler mig på ingen måde i din sag, men hvis du har brug for hjælp, så sig til ;)
0
Vappepigen
Indlæg: 269
Tilmeldt: 3. jan 2016, 14:13
Kort karma: 75
Likede indlæg: 947

Re: Fortsættelse af brystkræft tråden fra jubii debatten!

Indlægaf Vappepigen » 28. mar 2016, 19:45

Tak for alle jeres input! Det er jeg virkelig glad for!
Havde aldrig troet at skulle stå i denne situation.. Det værste er at man ikke kan sige hvornår jeg er tilbage på jobbet pga kemoen ikke er tidsbestemt!
Nå nu står den på scannings svar onsdag... Puha hader det, men så længe jeg er på kemo burde der ihvertfald ikke være blevet værrer, og vi har heldigvis kun haft gode scanninger!
Så håber jeg bare at jeg får en anden sygeplejerske til min behandling... Hende jeg havde sidst tog alt håb fra mig :(
1
Følg mig på instagram jannibvj
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3056

Re: Fortsættelse af brystkræft tråden fra jubii debatten!

Indlægaf Thestral » 29. mar 2016, 04:48

Vappepigen skrev:Tak for alle jeres input! Det er jeg virkelig glad for!
Havde aldrig troet at skulle stå i denne situation.. Det værste er at man ikke kan sige hvornår jeg er tilbage på jobbet pga kemoen ikke er tidsbestemt!
Nå nu står den på scannings svar onsdag... Puha hader det, men så længe jeg er på kemo burde der ihvertfald ikke være blevet værrer, og vi har heldigvis kun haft gode scanninger!
Så håber jeg bare at jeg får en anden sygeplejerske til min behandling... Hende jeg havde sidst tog alt håb fra mig :(
Nogle sygeplejersker burde altså finde sig noget andet at lave. Det er heldigvis ikke alle der er dumme :kram:
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Vappepigen
Indlæg: 269
Tilmeldt: 3. jan 2016, 14:13
Kort karma: 75
Likede indlæg: 947

Re: Fortsættelse af brystkræft tråden fra jubii debatten!

Indlægaf Vappepigen » 30. mar 2016, 08:14

Så fik jeg scanningsvar!
Det hele er status qou, og onokologen er tilfreds!
Jeg ville selvfølgelig gerne have at den var blevet mindre, men sådan er det ikke! Hvis onokologen er tilfreds så burde jeg også være det!
Der er ihvertfald styr på det lige nu
8
Følg mig på instagram jannibvj
Brugeravatar
mulledit
Indlæg: 956
Tilmeldt: 15. sep 2015, 08:08
Kort karma: 51
Likede indlæg: 877

Re: Fortsættelse af brystkræft tråden fra jubii debatten!

Indlægaf mulledit » 30. mar 2016, 08:25

Guuuud Vappepigen, det her har jeg slet ikke set og jeg giver den dumme DD skylden.

Jeg vil bare sende dig en masse kærlighed og håb.

Det er dejligt at læse at der pt. er styr på det. Ønsker dig alt det bedste.
1
Bøllen 08.06.2010 :love:

Billen 22.07.2014 :love:


IG blogger under navnet Strawberryonion
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25487

Re: Fortsættelse af brystkræft tråden fra jubii debatten!

Indlægaf Madam Pomfrey » 30. mar 2016, 08:30

Vappepigen skrev:Så fik jeg scanningsvar!
Det hele er status qou, og onokologen er tilfreds!
Jeg ville selvfølgelig gerne have at den var blevet mindre, men sådan er det ikke! Hvis onokologen er tilfreds så burde jeg også være det!
Der er ihvertfald styr på det lige nu


Selvfølgelig ville du gerne det! :kys:
de varmeste tanker til dig.
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Vappepigen
Indlæg: 269
Tilmeldt: 3. jan 2016, 14:13
Kort karma: 75
Likede indlæg: 947

Re: Fortsættelse af brystkræft tråden fra jubii debatten!

Indlægaf Vappepigen » 26. apr 2016, 10:37

Nå det er vis tid til en opdatering, selvom det ikke så meget nyt at fortælle!
Jeg fik min kemokur nr 15 eller 16 (kan ikke huske det længere) i onsdags!
Jeg hat haft en del diarré sidste gang, så onokologen snakkede om, at det måske var på tide at tage kemoen væk!!! Det har jeg ventet så længe på, men blev skide utryg da han så nævnte det...
Åhh hvor er det svært... Er så træt af at være små vag og skaldet men skridet fra at smide kemoen og kun få antistoffer er også vildt angst provokerende! Men det skal jo ske før eller siden, og onokologen HAR jo sagt at de godt kan styre det uden kemo!
Åh hvor er det røv det hele!
På torsdag skal jeg op og snakke med min fagforening om mine muligheder for at arbejde! Jeg orker ikke gå hjemme længere nu, vanvittig!
Tror jeg vil slæbe mig ud i haven og save i et grimt træ nu....måske hjælper det på tankerne
3
Følg mig på instagram jannibvj
Brugeravatar
mulledit
Indlæg: 956
Tilmeldt: 15. sep 2015, 08:08
Kort karma: 51
Likede indlæg: 877

Re: Fortsættelse af brystkræft tråden fra jubii debatten!

Indlægaf mulledit » 26. apr 2016, 11:19

Vappepigen skrev:Nå det er vis tid til en opdatering, selvom det ikke så meget nyt at fortælle!
Jeg fik min kemokur nr 15 eller 16 (kan ikke huske det længere) i onsdags!
Jeg hat haft en del diarré sidste gang, så onokologen snakkede om, at det måske var på tide at tage kemoen væk!!! Det har jeg ventet så længe på, men blev skide utryg da han så nævnte det...
Åhh hvor er det svært... Er så træt af at være små vag og skaldet men skridet fra at smide kemoen og kun få antistoffer er også vildt angst provokerende! Men det skal jo ske før eller siden, og onokologen HAR jo sagt at de godt kan styre det uden kemo!
Åh hvor er det røv det hele!
På torsdag skal jeg op og snakke med min fagforening om mine muligheder for at arbejde! Jeg orker ikke gå hjemme længere nu, vanvittig!
Tror jeg vil slæbe mig ud i haven og save i et grimt træ nu....måske hjælper det på tankerne


Mange tanker og kærlighed til dig :blomst:

Kan dælme godt forstå at tankerne er svære.
0
Bøllen 08.06.2010 :love:

Billen 22.07.2014 :love:


IG blogger under navnet Strawberryonion

Tilbage til "Livets forhold"