Privat ørelæge? Altså, hvor man betaler for konsultationen

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Modesty Blame
Indlæg: 4367
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 524
Likede indlæg: 9501

Privat ørelæge? Altså, hvor man betaler for konsultationen

Indlægaf Modesty Blame » 28. mar 2016, 18:08

Findes sådan nogle?

Jeg har brug for en ørelæge hurtigst muligt, og senest fredag. Min faste ørelæge har ikke nogle ledige tider, og selv hvis han havde, kræver det oftest et par dages kimen ned, for at komme igennem på telefonen, så man kan lave tiden. Jeg er desperat, og kan ikke høre - kronisk betændelse i det ydre øre. Og jeg rejser på ferie lørdag.
0
superboa
Indlæg: 1433
Tilmeldt: 14. aug 2015, 22:02
Kort karma: 87
Likede indlæg: 1016

Re: Privat ørelæge? Altså, hvor man betaler for konsultationen

Indlægaf superboa » 28. mar 2016, 18:33

Det tror jeg ikke... Jeg plejer at have held ved min ørelæge, ved at sige, at det er akut, så har jeg altid fået en tid samme dag - måske du kan prøve at ringe til nogle andre ørelæger i området? Og øv altså, det lyder da for træls med det øre :ae:
0
Brugeravatar
Charly
Indlæg: 3078
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:14
Kort karma: 433
Likede indlæg: 8027

Re: Privat ørelæge? Altså, hvor man betaler for konsultationen

Indlægaf Charly » 28. mar 2016, 19:17

Hvilken del af landet bor du i? Den ørelæge, jeg bruger til min søn, er nemlig ok i forhold til at få en akuttid - og så er han også dygtig og behagelig.
0
superboa
Indlæg: 1433
Tilmeldt: 14. aug 2015, 22:02
Kort karma: 87
Likede indlæg: 1016

Re: Privat ørelæge? Altså, hvor man betaler for konsultationen

Indlægaf superboa » 28. mar 2016, 19:38

Charly skrev:Hvilken del af landet bor du i? Den ørelæge, jeg bruger til min søn, er nemlig ok i forhold til at få en akuttid - og så er han også dygtig og behagelig.


"min" ørelæge er også til at få akut tid hos, men det kommer naturligvis an på hvor du bor :)
0
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4497
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Privat ørelæge? Altså, hvor man betaler for konsultationen

Indlægaf Panton » 28. mar 2016, 19:41

Charly skrev:Hvilken del af landet bor du i? Den ørelæge, jeg bruger til min søn, er nemlig ok i forhold til at få en akuttid - og så er han også dygtig og behagelig.



Den gentager jeg. Min er i Kbh K
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Modesty Blame
Indlæg: 4367
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 524
Likede indlæg: 9501

Re: Privat ørelæge? Altså, hvor man betaler for konsultationen

Indlægaf Modesty Blame » 28. mar 2016, 19:58

Aarhus. Som regel er akut lig med ugen efter. Men jeg går simpelthen forbi ørelægen i morgen på vej på arbejde, med tårer i øjnene.
0
Brugeravatar
Charly
Indlæg: 3078
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:14
Kort karma: 433
Likede indlæg: 8027

Re: Privat ørelæge? Altså, hvor man betaler for konsultationen

Indlægaf Charly » 28. mar 2016, 19:59

Så er storkøbenhavn nok lige langt væk. God bedring - håber ørelægen forbarmer sig.
0
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15652
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21057

Re: Privat ørelæge? Altså, hvor man betaler for konsultationen

Indlægaf 2SHY » 28. mar 2016, 22:12

Hvis du har mulighed for at køre til Aalborg så har jeg før haft held med at komme til samme dag ved at ringe om morgenen og spørge til en akut tid :)
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Modesty Blame
Indlæg: 4367
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 524
Likede indlæg: 9501

Re: Privat ørelæge? Altså, hvor man betaler for konsultationen

Indlægaf Modesty Blame » 29. mar 2016, 18:25

Til orientering, jeg fik en tid hos min ørelæge. Jeg kan næsten høre nu, men meget bedre end i går.
5
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4497
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Privat ørelæge? Altså, hvor man betaler for konsultationen

Indlægaf Panton » 29. mar 2016, 19:25

Modesty Blame skrev:Til orientering, jeg fik en tid hos min ørelæge. Jeg kan næsten høre nu, men meget bedre end i går.



Godt at høre :blomst:
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Mulan
Indlæg: 1764
Tilmeldt: 12. aug 2015, 23:15
Kort karma: 622
Likede indlæg: 6447

Re: Privat ørelæge? Altså, hvor man betaler for konsultationen

Indlægaf Mulan » 30. mar 2016, 07:27

Hvis du får stærke øresmerter og/eller hævelse i eller ved øret - så er det vagtlægen du skal have fat i, hvis det er uden for almindelig lægetid. Sådanne ting skal man helst ikke gå med i særlig lang tid. Bare til info. :) *kram*
1
Rosa Espinosa skrev:Ville slet ikke magte en diller, når jeg bare kom efter en dagmartærte.

"thats typical bad male judgment not a cognitive disorder "
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Privat ørelæge? Altså, hvor man betaler for konsultationen

Indlægaf vibbsen » 1. apr 2016, 10:12

Mulan skrev:Hvis du får stærke øresmerter og/eller hævelse i eller ved øret - så er det vagtlægen du skal have fat i, hvis det er uden for almindelig lægetid. Sådanne ting skal man helst ikke gå med i særlig lang tid. Bare til info. :) *kram*


Sludder og vrøvl. Pardon my french....Man kan sagtens gå med øresmerter ind til næste morgen når ens egen læge åbner. Det eneste tidspunkt hvor man anbefaler øjeblikkelig kontakt til lægen (altså dermed opkald til vagtlæge hvis det er udenfor almindelig lægetid) er hvis almentilstanden er forværret.
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Privat ørelæge? Altså, hvor man betaler for konsultationen

Indlægaf vibbsen » 1. apr 2016, 10:18

Modesty Blame skrev:Til orientering, jeg fik en tid hos min ørelæge. Jeg kan næsten høre nu, men meget bedre end i går.


Godt at høre.

Ørelæger er en af de speciallæger som er gratis at gå til, og hvor man ikke skal have en henvisning fra egen læge. Du ringer bare op og spørger om de har en tid.

Nu ved jeg godt at du bor i Århus, men her i hovedstadsområdet har det fleste ørelæger en "akut" ordning så de kan tage en ind samme dag. Man skal blot ringe og snakke med dem.
Vores faste ørelæge har en gang hvor jeg ringede klokken 9 med et skrigende barn sagt til mig at hvis jeg ikke følte at det kunne vente til den tid de havde klokken 13 så skulle jeg bare komme. De har et skilt siddende i venteværelset hvor der står "Denne klinik tager akutte patienter ind. Dette kan betyde forsinkelse i de fastsatte konsultationstider. Er man utilfreds at der kan opstå ventetid, så er man velkommen til at henvende sig i sekretariatet og afbestille sin tid :8: Ikke noget girafsprog der :-D
3
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Mulan
Indlæg: 1764
Tilmeldt: 12. aug 2015, 23:15
Kort karma: 622
Likede indlæg: 6447

Re: Privat ørelæge? Altså, hvor man betaler for konsultationen

Indlægaf Mulan » 2. apr 2016, 08:58

vibbsen skrev:
Mulan skrev:Hvis du får stærke øresmerter og/eller hævelse i eller ved øret - så er det vagtlægen du skal have fat i, hvis det er uden for almindelig lægetid. Sådanne ting skal man helst ikke gå med i særlig lang tid. Bare til info. :) *kram*


Sludder og vrøvl. Pardon my french....Man kan sagtens gå med øresmerter ind til næste morgen når ens egen læge åbner. Det eneste tidspunkt hvor man anbefaler øjeblikkelig kontakt til lægen (altså dermed opkald til vagtlæge hvis det er udenfor almindelig lægetid) er hvis almentilstanden er forværret.


Det er ikke sludder eller vrøvl. Men du har muligvis ikke læst, hvad jeg skrev omkring hævelse eller også var jeg ikke klar nok.

Jeg vil understrege, hvis man har øresmerter, rødme/varme (det glemte jeg at nævne), hævelse bag eller i øret - særligt med børn - og i høj grad hvis øret står ud fra hovedet pga hævelse, så skal man kontakte en læge omgående, det kan tyde på en otitis media, hvor inflammationen er begyndt at sprede sig til knoglevævet i kraniet og hvor der kan være øget risiko for yderligere spredning til de spinale meninges. Varmeudvikling, rødme og smerter bag øret kan være tegn på mastodit, hvis der ikke har været udefrakommende lesioner eller traume.
I de fleste tilfælde så vil almentilstanden være præget af feber og smerter, men det kan forekomme uden feber.

I tilfælde hvor øresmerterne ikke ledsaget af andet, kan man vente og kontakte egen læge.
0
Rosa Espinosa skrev:Ville slet ikke magte en diller, når jeg bare kom efter en dagmartærte.

"thats typical bad male judgment not a cognitive disorder "

Tilbage til "Helbred"