Laver din frisør fejl?

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Brugeravatar
englishchannel
Indlæg: 1833
Tilmeldt: 28. aug 2015, 23:37
Kort karma: 636
Likede indlæg: 8693

Laver din frisør fejl?

Indlægaf englishchannel » 26. mar 2016, 17:26

Jeg bliver lige nødt til at få nogle andre øjne på det her.

Jeg har en rigtig sød frisør som jeg har gået ved hele mit voksenliv. Hun er ung, rimelig i prisen og tilknyttet en meget velrenommeret salon, der har en del kendte kunder. Når jeg er hos hende får jeg altid lavet præcis det samme og har gjort det gennem alle årene.

Hun er egentlig teknisk dygtig, men jeg har bemærket, at hun jævnligt laver fejl i mit hår. Det er taget til over de seneste år, og sker nu hver 2.-3. gang. Det er typisk relative småfejl som at tage lidt for meget af mit pandehår eller at klippe det skævt (jeg har langt pandehår, så det er ikke så grelt), og hvis hun kan rette det til efterfølgende, gør hun det free of charge. Oftest handler det dog om, at der er kommet for meget af, så det ikke kan rettes tilfredsstillende.

Mit indtryk er, at det sker, når hun er distraheret, og at det altså ikke handler om manglende dygtighed, men nærmere sjusk. Ikke desto mindre er det dog begyndt at genere mig. Efter mit sidste besøg havde hun lavet hele tre fejl, fordi hun havde en parforholdskrise, der distraherede hende.

Nu ved jeg ikke helt om jeg skal skifte frisør. På den ene side synes jeg efterhånden, at der er for mange fejl, men på den anden side har jeg faktisk aldrig haft en frisør, hvor den sad i skabet hver gang, og både min mors og min kærestes frisører laver også af og til fejl. Hun er rigtig sød og vi har god kemi, og når hun nailer det, så er mit hår bedre end det nogensinde har været før. Så jeg ved ikke om jeg overhovedet vil stå bedre med en ny frisør.

Hvordan ser det ud med jeres frisører? Laver de også jævnligt småfejl og er det bare forventeligt, så længe vedkommende prøver at rette op på det efterfølgende? Eller er det smartest, hvis jeg begynder at kigge mig om efter en ny frisør?
0
HappyHippo
Indlæg: 2538
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 171
Likede indlæg: 4394

Re: Laver din frisør fejl?

Indlægaf HappyHippo » 26. mar 2016, 17:31

Måske er det fordi jeg ikke stiller så høje krav og bare skal have klippet spidser, men nej, det gør hun ikke af hvad jeg har lagt mærke til. Jeg er rigtig glad for min frisør,
0
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Laver din frisør fejl?

Indlægaf Juki » 26. mar 2016, 17:49

Om det er fordi der laves fejl eller ej ved jeg ikke, men jeg synes altid ens hår lige skal "falde til" + at man selv skal have hænderne i det. Jeg tænker det er fordi frisøren styler det, evt. på en anden måde end jeg selv vil gøre :gruble:
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11309
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1793
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23385

Re: Laver din frisør fejl?

Indlægaf Mani » 26. mar 2016, 17:54

Ja, det hænder - hun er kun et menneske. Det er dogikke så ofte som du nævner - og ikke adskillige fejl i en omgang - så jeg ville nok overveje at skifte i dit sted. Min frisør retter også uden beregning ved fejl - og det ville jeg også forvente.
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Laver din frisør fejl?

Indlægaf Annione » 26. mar 2016, 18:05

Fejl og fejl... vi er ikke helt enige om mit pandehår. Hun vil gerne have det lidt kortere og sidste gang klippede hun lige pandehår på mig, selvom jeg foretrækker det skråt. Men altså. Pandehår vokser jo hurtigt ud igen - jeg er aldrig irriteret over det mere end 1 uge.

Hun giver verdens bedste hovedbundsmassage og jeg har aldrig haft så langt (pænt) hår, som siden jeg begyndte at blive klippet hos hende. Så jeg uddyber bare hver gang, hvordan mit pandehår skal være - så er der ingen ko på isen.
1
Chloecat
Indlæg: 130
Tilmeldt: 26. dec 2015, 07:39
Kort karma: 8
Likede indlæg: 154

Re: Laver din frisør fejl?

Indlægaf Chloecat » 27. mar 2016, 18:57

Irriterende!! Jeg er en af dem der godr ved hår gror ud, men jeg bruger ikke den sætning i forbindelse med dårligt frisør arbejde. Jeg hader virkelig at sidde og tænke f*****ck i frisørstolen og bare vide, det der går ikke godt!

jeg ved så ikke hvor tungt pandehåret vejer i forhold til resten, for er hun generelt dygtig og ikke er distraheret fordi hun skal sladre med de andre, så havde jeg nok arbejdet på det. Måske få hende til at stoppe op ala, kan vi ikke snakke om pandehåret inden du klipper det? Og så måske vise hvordan du vil have det.

Jeg tænker dog jeg overordnet set vil være tilfreds og hvis du allerede nu sidder og har ondt i maven over besøg, så ville jeg finde en ny.
Tænker også hvis du har været ude i flere fejlrettelser, jeg syntes det er så pinligt og skulle være den skrappe kunde, så jeg vender sjældent tilbage.
1
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Laver din frisør fejl?

Indlægaf Fru Sunshine » 27. mar 2016, 22:52

Aldrig. Jeg har to, jeg skifter i mellem, og de er så dygtige og kender mig og mit hår så godt, at det er godt hver gang.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
englishchannel
Indlæg: 1833
Tilmeldt: 28. aug 2015, 23:37
Kort karma: 636
Likede indlæg: 8693

Re: Laver din frisør fejl?

Indlægaf englishchannel » 28. mar 2016, 19:40

Tak for jeres indlæg. Nu er det "faldet til" og jeg er faktisk rigtig ked af det. Hendes styling havde fået det til at se bedre ud end det egentlig var, og nu hvor dets naturlige tekstur er tilbage, er det noget rigtigt rod.

Hun har ikke bare klippet alt for meget af pandehåret (ca. 6-7 cm!), så længden er blevet uflatterende - resten af håret er også for kort og slet ikke klippet lige. Når jeg samler det, er der en masse hår, der er længere end resten, som om at hun har glemt at klippe noget til. Og endelig har hun også (for første gang) kikset med farven, så jeg føler at jeg ser 5 år ældre ud.

Æv altså :(
0
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Laver din frisør fejl?

Indlægaf HappyPaww » 28. mar 2016, 19:46

Gå dog tilbage og brok dig - evt til hendes chef. Og find så en ny frisør...
1
Brugeravatar
englishchannel
Indlæg: 1833
Tilmeldt: 28. aug 2015, 23:37
Kort karma: 636
Likede indlæg: 8693

Re: Laver din frisør fejl?

Indlægaf englishchannel » 28. mar 2016, 19:57

HappyPaww skrev:Gå dog tilbage og brok dig - evt til hendes chef. Og find så en ny frisør...


For at være ærlig, orker jeg ikke at brokke mig, for jeg kan ikke se, hvad jeg skal få ud af det. Jeg ender dog nok med at skifte frisør efter denne omgang. Suk.

Nogen der kender en god (og grundig) frisør i Københavnsområdet? Gerne ung og ikke Ulla-typen.
0
Brugeravatar
Sloejfen
Indlæg: 139
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:52
Kort karma: 29
Geografisk sted: København SV
Likede indlæg: 266

Re: Laver din frisør fejl?

Indlægaf Sloejfen » 28. mar 2016, 20:46

Kan anbefale Annette hos Hårlywood på Østerbro, hende brugte jeg meget da jeg boede der. Blev altid ultra skarpt klippet af hende, og hun reddede mit hår efter en rædsom playmobil frisure klipning fra et andet sted. Dygtig til farvning også.

Ellers er jeg glad for Klippestuen på falkoner alle 50.
Kan ikke huske hvad hun hedder hende der plejer at klippe mig (måske Michelle, et navn i den boldgade ihvertfald). Meget dygtig til at klippe i specielle frisurer, ved ikke hvordan hun er til farvning.
1
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7485
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1762
Likede indlæg: 24476

Re: Laver din frisør fejl?

Indlægaf Moxy-lady » 28. mar 2016, 21:40

Jeg havde nok taget det op med hende, simpelthen sagt det som du skriver det her, og så give hende en chance til. Det nytter jo ikke noget at hun er så uprofessionel at hun er så nem at distrehere at hun så konsekvent laver fejl - og det med at hun havde et breakup synes jeg bare er for latterligt, nrtop fordi det snarere er reglen fremfor undtagelsen at hun laver fejl under normale omstændigheder. Hvis den plejer at sidde i skabet men hun laver fejl pga. personlige ting, så havde jeg været mere forstående.

Men helt ærligt, så synes jeg at man bør sige sådan noget til sin frisør, for det burde jo være noget hun kunne gøre bedre ikke bare til glæde for sig selv men også hendes andre kunder. Og så synes jeg egentlig at sådan noget (konsekvent) sjusk fortjener en påtale.

Jeg ville tage den med hende i morgen og forlange at hun retter dit hår så du bliver glad for det. Hun har udført en serviceydelse som du har betalt for og det har hun ikke gjort godt nok - færdig!
4
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9081
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1018
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21923

Re: Laver din frisør fejl?

Indlægaf Purple Haze » 28. mar 2016, 22:29

englishchannel skrev:
HappyPaww skrev:Gå dog tilbage og brok dig - evt til hendes chef. Og find så en ny frisør...


For at være ærlig, orker jeg ikke at brokke mig, for jeg kan ikke se, hvad jeg skal få ud af det. Jeg ender dog nok med at skifte frisør efter denne omgang. Suk.

Nogen der kender en god (og grundig) frisør i Københavnsområdet? Gerne ung og ikke Ulla-typen.


Hansine på Østerbrogade, tæt ved Svanemøllen.

Altså hun har et "Ulla-navn" og ligner lidt en Ulla, men hun er en god frisør.
1
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
englishchannel
Indlæg: 1833
Tilmeldt: 28. aug 2015, 23:37
Kort karma: 636
Likede indlæg: 8693

Re: Laver din frisør fejl?

Indlægaf englishchannel » 28. mar 2016, 22:40

Hvis hun reelt havde mulighed for at rette op på det, ville jeg også være åben overfor at tage den med hende, men skaderne er jo sket. Uanset hvor meget, jeg klager og hun forsøger at rette, får jeg ikke mit pandehår (der er det allerværste) tilbage. Farven kan også kun klares ved en afblegning, hvilket jeg ikke vil udsætte mit hår for. Desuden står hun midt i en skilsmisse, så jeg ville føle mig som en nar ved at tage ind bare for at brokke mig over noget, hun alligevel ikke kunne ændre, og så gå igen.

Jeg har taget beslutningen om, at jeg lader det vokse ud indtil jeg er tilfreds og så går jeg til en anden frisør i stedet. Så må jeg bare indse, at vi er vokset fra hinanden.
2
limitededition
Indlæg: 1675
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:56
Kort karma: 147
Likede indlæg: 1788

Re: Laver din frisør fejl?

Indlægaf limitededition » 11. apr 2016, 17:32

englishchannel skrev:
HappyPaww skrev:Gå dog tilbage og brok dig - evt til hendes chef. Og find så en ny frisør...


For at være ærlig, orker jeg ikke at brokke mig, for jeg kan ikke se, hvad jeg skal få ud af det. Jeg ender dog nok med at skifte frisør efter denne omgang. Suk.

Nogen der kender en god (og grundig) frisør i Københavnsområdet? Gerne ung og ikke Ulla-typen.


Frisør niveau på Frederiksberg! Elsker dem! :love2:
Unge, dygtige og til en rimelig pris! :)
0

Tilbage til "Skønhed"