Trænings-sniksnak-tråd

Hvor mange agurker går der på en asparges? Og hvor langt skal man løbe for at brænde den af? Snak løs om træning og kost.
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Indlæg: 1559
Tilmeldt: 17. jan 2016, 21:33
Kort karma: 254
Likede indlæg: 5867

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf Velvet-Goldmine » 29. mar 2016, 09:00

Akehurst2 skrev:Det er helt vildt, så stor forskel der er på "på knæene" og "ikke på knæene". Jeg synes også, mine "på knæene efterhånden er rigtig fine og netop med helt lige krop, flot opspænd og det hele, men at komme videre derfra :tie:


Jeg er ret sikker på, at når de der ekstra 5-7 kg. fedt jeg slæber rundt på er væk, kommer det til at være SÅ meget lettere :genert:
1
Brugeravatar
klumphen
Indlæg: 1682
Tilmeldt: 1. jan 2016, 17:57
Kort karma: 288
Likede indlæg: 3217

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf klumphen » 29. mar 2016, 18:24

Velvet-Goldmine skrev:Manner, det er noget af et projekt - og det går altså ikke voldsomt stærkt fremad.
Jeg er stadig på knæene, men min teknik er forbedret 100%. Nu er jeg helt lige i kroppen, core og baller er spændt, albuerne er kommet ind til kroppen og hver pushup bliver lavet 'eksplosivt' op fra gulvet.
Jeg kan også mærke mine overarme i tricepsområdet er blevet mere faste i det mindste :lol:

Jeg prøvede så lige at gå op på tæerne og prøve at lave en rigtigt i går... hahahahahaha!!!

Nå, men alt andet styrketræning går rigtigt godt, og jeg begynder at føle en signifikant forskel i min krop. Både holdning og måde at bevæge mig på, det er lidt nice.

Haha :lol2: Jeg kan godt huske hvordan det var at starte fra nul :P

Husker du at presse din krop lidt hver gang du laver dine push-ups? Man skal helst have pulsen oppe, være lidt rød i hovedet og svede efter 3 sæt. Man rammer nemt et eller andet plateau, hvor det kan føles som om man sidder uhjælpeligt fast. Og for at komme væk fra det skal man presse sig selv noget mere end man hidtil har gjort.
Selvfølgelig ikke så meget at man får en skade, men det skal helst gøre en lille smule mere ondt. På den gode måde forstås.
0
D.itsen
Indlæg: 3294
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 561
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8896

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf D.itsen » 29. mar 2016, 19:30

Det er ikke for at træde i det eller noget, men jeg er begyndt at tage mine push ups på knoerne. Det går overraskende godt (3sæt af 5-6 gentagelser)
1
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
klumphen
Indlæg: 1682
Tilmeldt: 1. jan 2016, 17:57
Kort karma: 288
Likede indlæg: 3217

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf klumphen » 29. mar 2016, 19:58

D.itsen skrev:Det er ikke for at træde i det eller noget, men jeg er begyndt at tage mine push ups på knoerne. Det går overraskende godt (3sæt af 5-6 gentagelser)

Det skåner også håndledene virkeligt meget at gøre det på knoerne. Selvom hård hud på knoerne er knap så attråværdigt.
0
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 419
Likede indlæg: 4817

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf milisa » 29. mar 2016, 20:03

kan.ikke.skrive.begyndt.på.træning.efter.2.års.pause.grundet.hård.graviditet.og.hård.barsel.hvad.jeg.har.mistet.i.kondi.og.styrke.har.jeg.ikke.mistet.i.stædighed.og.selvbedrag.kan.ikke.gå.av.
3
Tally-ho
D.itsen
Indlæg: 3294
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 561
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8896

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf D.itsen » 29. mar 2016, 20:27

klumphen skrev:
D.itsen skrev:Det er ikke for at træde i det eller noget, men jeg er begyndt at tage mine push ups på knoerne. Det går overraskende godt (3sæt af 5-6 gentagelser)

Det skåner også håndledene virkeligt meget at gøre det på knoerne. Selvom hård hud på knoerne er knap så attråværdigt.

Det er også derfor jeg gør det. Og fordi det er røv-blæret.
Har normalt handsker på, så tror ikke jeg får hård hud der. Selvom det virkelig er en bivirkning af at træne
0
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Indlæg: 1559
Tilmeldt: 17. jan 2016, 21:33
Kort karma: 254
Likede indlæg: 5867

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf Velvet-Goldmine » 29. mar 2016, 21:14

klumphen skrev:Haha :lol2: Jeg kan godt huske hvordan det var at starte fra nul :P

Husker du at presse din krop lidt hver gang du laver dine push-ups? Man skal helst have pulsen oppe, være lidt rød i hovedet og svede efter 3 sæt. Man rammer nemt et eller andet plateau, hvor det kan føles som om man sidder uhjælpeligt fast. Og for at komme væk fra det skal man presse sig selv noget mere end man hidtil har gjort.
Selvfølgelig ikke så meget at man får en skade, men det skal helst gøre en lille smule mere ondt. På den gode måde forstås.


Ork ja - det der med det 'eksplosive' op fra gulvet, det sker så ikke med de sidste par stykker, som jeg synes at jeg skal vride ud af mig selv hver gang :-D
Jeg er bare som udgangspunkt virkelig svag i armene, hvilket kan undre mig en hel del da jeg har haft hest i umindelige tider og har muget ud, slæbt vandbaljer, høballer og whatnot på daglig basis :gruble:
0
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf Novella » 30. mar 2016, 04:35

Åhr hold kæft. Jeg har simpelthen så ondt i hele kroppen i dag :whine: Jeg har ondt i røven og i lårene fra asiattræning, venstre akillessene fra et spark, vinger og bryst fra pushups og mave fra situps, både skrå og lige. For helvede hvor er jeg ynkelig. Jeg kan slet ikke overskue at træne noget som helst i dag.
0
Mumifar
Indlæg: 238
Tilmeldt: 19. mar 2016, 05:41
Kort karma: 12
Likede indlæg: 144

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf Mumifar » 30. mar 2016, 12:16

D.itsen skrev:Det er ikke for at træde i det eller noget, men jeg er begyndt at tage mine push ups på knoerne. Det går overraskende godt (3sæt af 5-6 gentagelser)


Total badass CageFighter :gogo:
0
Senest rettet af mumifar 24. dec 2046, 23:59, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
klumphen
Indlæg: 1682
Tilmeldt: 1. jan 2016, 17:57
Kort karma: 288
Likede indlæg: 3217

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf klumphen » 30. mar 2016, 20:04

D.itsen skrev:Det er også derfor jeg gør det. Og fordi det er røv-blæret.
Har normalt handsker på, så tror ikke jeg får hård hud der. Selvom det virkelig er en bivirkning af at træne
Det kommer selvfølgeligt også an på hvor meget man vejer og hvor mange man tager. Men synes nu ikke det pyntede på mine knoer, røv-blæret eller ej. Overvejer lidt at købe nogle af de der håndtag man kan holde om, så man ikke behøver gøre det på knoerne, men stadig kan skåne håndleddene.
Senest rettet af klumphen 31. mar 2016, 05:23, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 419
Likede indlæg: 4817

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf milisa » 30. mar 2016, 21:24

klumphen skrev:Det kommer selvfølgeligt også an på hvor meget man vejer og hvor mange man tager. Men synes nu ikke det pyntede på mine knoer, røv-blæret eller ej. Overvejer lidt at købe nogle af de der håndtag man kan holde om, så man ikke behøver gøre det på knoerne, men stadig kan skåne håndledene.


Dengang jeg var i stand til at løfte mere end 1 liter mælk, brugte jeg håndvægte at holde om: Det giver kno-effekten, skåner håndled, og ingen hård hud. Totalt win.

Et sæt ringe er også ret nice. Samme som ovenstående plus du lige får lidt core med ind, fordi du også skal holde balancen.



Jeg skal til af sted igen i morgen. Det bliver ikke kønt. En eller anden mind mig om, hvorfor jeg gør det her?
1
Tally-ho
Brugeravatar
klumphen
Indlæg: 1682
Tilmeldt: 1. jan 2016, 17:57
Kort karma: 288
Likede indlæg: 3217

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf klumphen » 31. mar 2016, 05:25

milisa skrev:
klumphen skrev:Det kommer selvfølgeligt også an på hvor meget man vejer og hvor mange man tager. Men synes nu ikke det pyntede på mine knoer, røv-blæret eller ej. Overvejer lidt at købe nogle af de der håndtag man kan holde om, så man ikke behøver gøre det på knoerne, men stadig kan skåne håndledene.


Dengang jeg var i stand til at løfte mere end 1 liter mælk, brugte jeg håndvægte at holde om: Det giver kno-effekten, skåner håndled, og ingen hård hud. Totalt win.

Et sæt ringe er også ret nice. Samme som ovenstående plus du lige får lidt core med ind, fordi du også skal holde balancen.



Jeg skal til af sted igen i morgen. Det bliver ikke kønt. En eller anden mind mig om, hvorfor jeg gør det her?

Et sæt ringe?
0
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf Novella » 31. mar 2016, 19:04

Jeg er træt, rolig og smadret i kroppen, velbehageligt til mode, helt naturligt søvnig og nærmest smålykkelig efter halvanden times kampsport med masser af smidigheds- og undvigeøvelser. Den gamle dame kan endnu, selv om jeg træner med teenagere. Jeg svedte som et svin og gik helt i gulvet til sidst fordi jeg havde så lavt blodsukker, men nu har jeg spist og badet... mmm...

Note to self: det er smart at spise, når man skal træne. Frokost ville også have været smart.
1
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 419
Likede indlæg: 4817

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf milisa » 31. mar 2016, 20:32

klumphen skrev:Et sæt ringe?


Jeps:
Billede
1
Tally-ho
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf Akehurst2 » 5. apr 2016, 09:00

Må man også komme med lidt træningssniksnak-brok her?

Hold nu kæft, hvor er jeg træt af, at folk ikke rydder op efter sig selv ved de frie vægte! Især når man kommer om aftenen flyder hele området med løse vægtskiver, stænger og kettlebells og man kan ikke rigtig se, om folk er i gang med at bruge et stativ eller om nogen bare er skredet fra et stativ med vægtstang og masser af skiver.

Skal jeg se positivt på det, så giver det selvfølgelig lidt ekstra motion, når jeg går rundt og lægger på plads, men nej, hvor synes jeg bare det er urimeligt at det skal være nødvendigt. Og ja, jeg kunne bare ignorere det, men jeg er jo nødt til at finde et ledigt stativ og de vægte, jeg har brug for og fjerne det, der er decideret i vejen - og så bliver jeg dels helt ufokuseret af så meget rod, dels kan jeg ikke få mig selv til at efterlade så meget rod til personalet og de andre trænende (uanset, at det ikke er mit eget).

Jeg gider ikke være sådan en politibetjent, men har godt nok tit lyst til at sige til folk, at de godt lige må rydde op efter sig.
2

Tilbage til "Fit og/eller lækker"