Min kæreste er deprimeret....

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Re: Min kæreste er deprimeret....

Indlægaf Neenah » 29. mar 2016, 11:06

Definitionsret og opbakning er desværre ret magtfulde begreber. Det betyder ikke at du er forkert på den - at du er forkert, usympatisk eller uretfærdig. Det betyder bare at din omgangskreds lytter til en anden fortælling end den du kan berette om. Det er en form for tunnelsyn, og det er sindssygt svært at komme ud over.

Jeg har været udsat for det samme - dog fra en veninde. Hun vendte alle imod mig, og på tre måneder var hele min vennegruppe som forduftet. Jeg skulle have vendt dem ryggen med det samme, for det havde klart været det bedste for min egen mentale sundhed at være den, der tog beslutningen om at de ikke var gode nok til mig, når de behandlede mig på den måde. Det er et giftigt miljø at være involveret med en som fører rænkespil og ikke giver plads til dine følelser. Jeg tror virkelig du skal se at komme ud af det forhold før det ødelægger dig helt.
5
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Min kæreste er deprimeret....

Indlægaf LaScrooge » 29. mar 2016, 11:07

Han mener, at jeg altid placerer skylden for alt hos alle andre. Når min kollega råber af mig, er det hendes skyld. Når min chef er sindssygt, er det hendes skyld. Når min anden kollega taler dårligt om mig er det hende der er en backstabbing bitch og så er det hendes skyld. Når jeg har det som jeg har det nu ifht at føle mig forladt, er det min vens skyld. Jeg tager ikke ansvar for noget og det er altid alle andres skyld, mener min kæreste. Jeg har en offertilgang til tingene.

Det er rigtigt så vidt jeg jeg godt kan føle mig dårligt behandlet og mene, at andre handler på måder der ikke er i orden eller som jeg ikke selv ville handle på. Og føle mig forurettet og fortørnet over det. Men er det at placere skyld hos dem? Hvis mit arbejdsliv er besværet fordi jeg har en kollega der overfuser mig, sviner mig til, bagtaler mig og en chef der råber af mig og alle de andre ting jeg har skrevet i min Fucked up ledelse-tråd - er det så at placere ansvaret for mit besværede arbejdsliv borte fra mig selv? Jeg kan ikke forstå hvad han mener og I må meget gerne være helt ærlige hvis I kan forstå det, jeg kan godt tage at få perspektiver på det.
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Min kæreste er deprimeret....

Indlægaf DetSorteCirkus » 29. mar 2016, 11:35

LaScrooge skrev:Han mener, at jeg altid placerer skylden for alt hos alle andre. Når min kollega råber af mig, er det hendes skyld. Når min chef er sindssygt, er det hendes skyld. Når min anden kollega taler dårligt om mig er det hende der er en backstabbing bitch og så er det hendes skyld. Når jeg har det som jeg har det nu ifht at føle mig forladt, er det min vens skyld. Jeg tager ikke ansvar for noget og det er altid alle andres skyld, mener min kæreste. Jeg har en offertilgang til tingene.

Det er rigtigt så vidt jeg jeg godt kan føle mig dårligt behandlet og mene, at andre handler på måder der ikke er i orden eller som jeg ikke selv ville handle på. Og føle mig forurettet og fortørnet over det. Men er det at placere skyld hos dem? Hvis mit arbejdsliv er besværet fordi jeg har en kollega der overfuser mig, sviner mig til, bagtaler mig og en chef der råber af mig og alle de andre ting jeg har skrevet i min Fucked up ledelse-tråd - er det så at placere ansvaret for mit besværede arbejdsliv borte fra mig selv? Jeg kan ikke forstå hvad han mener og I må meget gerne være helt ærlige hvis I kan forstå det, jeg kan godt tage at få perspektiver på det.


Øh...nej. Såvidt jeg husker, var du tværtimod ikke den eneste, der havde et dårligt indtryk af din chef.
Selvom det er lettere sagt end gjort, skal du ikke tage din kærestes vinkel på tingene så alvorligt. For det første har han pga. sin sygdom sandsynligvis en forvrænget virkelighedsopfattelse, og for det andet er det klart i hans interesse at fremstille dig som en, der LAVER problemer, da han så er den eneste af jer, som har lov til at være sårbar og uden overskud.
7
Brugeravatar
Mulan
Indlæg: 1763
Tilmeldt: 12. aug 2015, 23:15
Kort karma: 622
Likede indlæg: 6445

Re: Min kæreste er deprimeret....

Indlægaf Mulan » 29. mar 2016, 11:38

Scrooge? Fuck. Erm. Du skal væk. NU. Eller tag kontakt med en professionel. Din kæreste er i gang med at vende dit verdensbillede på hovedet. Han manipulerer dig som en i helvede - muligvis uden at vide det - jeg ved at man kan blive til et egotrippende røvhul pga. dep, men du betvivler din egen dømmekraft nu - det er så fucking skadeligt og du skal væk væk væk !
17
Rosa Espinosa skrev:Ville slet ikke magte en diller, når jeg bare kom efter en dagmartærte.

"thats typical bad male judgment not a cognitive disorder "
Brugeravatar
Charly
Indlæg: 3070
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:14
Kort karma: 433
Likede indlæg: 8017

Re: Min kæreste er deprimeret....

Indlægaf Charly » 29. mar 2016, 11:51

Din kæreste syg, meget syg. Og selvfølgelig skal han passes på og tages hensyn til. Men verden stopper ikke der. Han er ikke den eneste, der skal passes på! Jeg kender dig ikke, men ud fra dine tråde herinde og på den anden debat har du virket som et sympatisk og sødt menneske. Så det billede han er ved at male af dig som en hensynsløs, egoistisk kælling, der kun tænker på sig selv, kan jeg på ingen måde genkende. Og jeg synes faktisk det er skræmmende, at jeres omgangskreds ikke engang kontakter dig for at få din udlægning?! De kender dig jo – hvis jeg fik sådan en udmelding om en af mine venners kæreste/min veninde, så ville jeg sgu da kontakte hende for at høre hvad i al verden der foregik.

Du skal passe rigtig godt på dig selv i det her, du skal ikke blive for enhver pris. Du begynder at tvivle på dig selv, på om du er noget værd eller om du virkelig et sådan et forfærdeligt menneske, som han gør dig til. Og det har du ikke fortjent. Prisen du betaler for at blive, kan ende med at blive forfærdelig høj.

Kram – pas godt på dig selv.
5
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7465
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24403

Re: Min kæreste er deprimeret....

Indlægaf Moxy-lady » 29. mar 2016, 13:54

Jeg er enig med Mulan. Det er et kæmpestort advarselstegn at du er begyndt at tvivle på din egen virkelighedsopfattelse. Så er jeg sådan set ligeglad med hvorfor han gør det, men det er manipulation og det er hvad dårlige forhold er fuld af. Han er i gang med at gøre dig afhængig af ham og fjerne alle andre relationer og det betyder at du finder dig i ting du ellers ikke ville finde dig i - præcis som i et fysisk eller psykisk voldeligt forhold.

Fuck dine "venner", det er ikke det vigtigste at holde styr på lige nu. Nu skal du væk. Jeg var en af dem der tidligere har skrevet at du skulle give det en chance og at han skulle have hjælp. Nu er jeg sikker på at det må han selv ligge og rode med. Når man er i et dårligt forhold så sker skredet oftest stille og roligt og et halvt år inde i forholdet accepterer man ting man aldrig ville have accepteret tidligere. Både pga misforstået hensyn men også for at undgå udbrud. Når man så selv bliver beskyldt for ting som ens partner besidder i høj grad og man begynder at sætte spørgsmålstegn ved om man selv indeholder de her ting så er man blevet for længe.

Du skal væk. Hvor bor du henne? Det kan være at nogen herinde kan hjælpe med at finde et billigt værelse for en periode? Du skylder ikke din kæreste noget. Han er i gang med at gøre dig i tvivl om hvem du er og hvad du kan. Du skal væk før du mister al initiativ og fremdrift.

Nej du er ikke uden empati og du fralægger dig ikke ansvar. Det er ham der er sådan.
6
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7465
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24403

Re: Min kæreste er deprimeret....

Indlægaf Moxy-lady » 29. mar 2016, 13:56

Moreover, så kan det sagtens være at dine venner kommer tilbage når der kommer ro på og du kommer væk. Han lyder til at være en dygtig manipulator og det er klart at når du selv bliver i tvivl om dine egne intentioner og følelser så kan andre også blive det. Det har intet med dig at gøre, det er ham. Og det er også ham der tvinger dem til at vælge side ved at male dig som uempatisk, manipulerende og kold.
3
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4496
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Min kæreste er deprimeret....

Indlægaf Panton » 29. mar 2016, 14:22

Som jeg har skrevet før i denne tråd, så tag dit grej og gå. Gå langt væk fra ham. Han opfører sig små psykopatisk og som andre skriver forsøger han at ændre dit selvbillede og køre dig ned.

Det er vildt synd for dig, har du et sted du kan tage hen? Det er ikke dit ansvar at han er syg men det er dit ansvar at han ikke taget på dig og din psyke. Tag ansvar og gør dig selv en tjeneste, det kan være det er det der skal til før manden vågner op og får noget seriøst hjælp

trøstekram herfra P
2
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46094

Re: Min kæreste er deprimeret....

Indlægaf LadyFox » 29. mar 2016, 14:24

Jeg synes også du burde tænke på dig selv og gå.
Det lyder helt vildt ubehageligt det du går igennem, og hvor er han urimelig, og hvor er dine venner urimelige. Selvfølgelig er du ikke som han forsøger at fremstille dig, udfra hvad du skriver her i tråden synes jeg det lyder som om du er lige omvendt. Og jeg synes det er virkelig dårligt at dem du anser som dine venner ikke lader tvivlen komme dig til gode, i stedet for blindt at stole på en syg mands ord.
Uanset om han er syg eller ej, så er hans behandling af dig ikke i orden - han kan ikke være bekendt at tale sådan til dig, eller hænge dig ud som skurken overfor jeres fælles venner, eller prøve at bilde dig ind at du er et helt forfærdeligt menneske.
Du har det også svært i jeres situation, og det skal der også være plads til - uden at han prøver at hive dig med ned og på samme tid isolerer dig og nægter at anerkende dine følelser eller din indsats.

Pas nu på at du ikke mister dig selv i det her. :ae:
3
...
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Min kæreste er deprimeret....

Indlægaf Viskelæder » 29. mar 2016, 14:30

Jeg er helt enig med de andre. Jeg synes, du skal pakke dine ting og gå din vej.
Jeg blev faktisk ret rørt, da jeg læste dit nye indlæg herinde, fordi jeg virkelig kan mærke, hvor dårligt du har det, og hvor helt alene i verden, du føler dig. Åh, hvor fortjener du bare ikke at opleve det!

Da du skrev dit første indlæg herinde, mener jeg (jeg har ikke lige kigget tilbage), at jeg udforskede det lidt med nogle spørgsmål, fordi jeg fik en fornemmelse af, at din kæreste ikke er deprimeret, men derimod personlighedsforstyrret. Det er forkert at tænke diagnostiske tanker omkring nogen gennem nettet, I know, og jeg håber ikke, du eller andre bliver fornærmet over det. Men det var min ærlige tanke, og den er kun bestyrket grundet dit nylige indlæg.
Han virker meget unuanceret i sine tanker, rigid og fastlåst i kun sin egen holdning, og at han er offeret, og han laver splitting og skaber konflikter. Det er sjældent, at jeg har set en, der er dybt deprimeret, være så udadgående og manipulerende i sin ageren (det kan sagtens være ubevidst, men det ændrer ikke på udfaldet). Oftest vil depression mere munde ud i initiativløshed, tomhedsfølelse og enorm lidelse. Din kæreste, derimod, fremstår på en eller anden måde meget passiv aggressiv.

Uanset hvad så skal INGEN give dig følelsen af, at du er værdiløs. Slet ikke når du har oplevet det i din opvækst. Det er et sår, som du har med dig, og som du og dem, der elsker dig, skal pleje og beskytte, ikke åbne og trampe på.
20
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Min kæreste er deprimeret....

Indlægaf Viskelæder » 29. mar 2016, 14:32

Jeg har forresten prøvet at miste hele min vennegruppe på én gang, og selvom det er 6-7 år siden nu, så er det stadig noget af det mest smertefulde, jeg har oplevet. Jeg tvivlede på mig selv, og om jeg virkelig var den (gode) person, jeg mente, jeg var, når nu det kunne ske. Det kan være så smertefuldt.
Derfor er jeg glad for, at du skriver til os herinde.

:ae:
5
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1203
Likede indlæg: 12178

Re: Min kæreste er deprimeret....

Indlægaf achillaxedprune » 29. mar 2016, 15:03

Åh, Scrooge, hvor er jeg bare ked af at læse din sidste opdatering... Det er lige så din ensomhed og håbløshed siver ud af dit indlæg... Og ved du hvad: Ingen skal få dig til at have det sådan.

Jeg ville gerne skrive en masse kloge ord, men i bund og grund mener jeg, at du skal forlade ham. Helst før end senere. Og det håber jeg virkelig, at du gør. Des længere tid du bliver i det, des længere tid tager det at komme sig over. Der er ikke noget for dig i det forhold andet end nedtur, smerte og bebrejdelser lige nu. Og det hjælper intet. Helt seriøst, så tror jeg ikke på, at det gør andet end skade på dig - på den du er inderst inde, og som tager skade lige nu - at blive i det forhold.

Lige nu er det vigtigste, at du ikke er sammen med ham... Så må du tage resten som det kommer. Øv for den da, hvor er jeg ked af det på dine vegne. :(
3
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1203
Likede indlæg: 12178

Re: Min kæreste er deprimeret....

Indlægaf achillaxedprune » 29. mar 2016, 15:05

Og hvor er han bare en rådden kæreste, at sidde og svine dig til fælles venner og familie. Føj for den lede en grim opførsel... Han er en lus.
6
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
Tanten
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 14. aug 2015, 12:03
Kort karma: 457
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 9624

Re: Min kæreste er deprimeret....

Indlægaf Tanten » 29. mar 2016, 16:40

Scrooge, du er nødt til at se sådan på det, at enten så ryger I begge to ned, eller også gør han det.

Hvis du bliver i det her, ryger du nemlig med. Om din kæreste er depressiv, psykotisk eller decideret psykopatisk, ved jeg ikke, men han fucker med dit hoved, og han opfører sig decideret manipulerende og modbydeligt. Jeg er enig med Viske i, at det er ret usædvanligt for en deprimeret person at være så udfarende og udspekuleret, som din kæreste fremstår.

Det er omsonst at forsøge at få ham til at se tingene fra din vinkel - det kan og vil han ikke. Og du kan ikke hjælpe ham, for det kan og vil han ikke. Det er ham, der tager offerrollen, ikke dig - og det er ham, der bruger depressionen som en undskyldning for at opføre sig som et røvhul.

Så - enten ryger I begge ned, eller også er det kun ham, hvis du går nu, mens du stadig kan se, han opfører sig urimeligt.
11
Brugeravatar
Mulan
Indlæg: 1763
Tilmeldt: 12. aug 2015, 23:15
Kort karma: 622
Likede indlæg: 6445

Re: Min kæreste er deprimeret....

Indlægaf Mulan » 29. mar 2016, 16:43

Jeg vil egentlig lige påpege Scrooge, at jeg altid ahr læst dine indlæg med slet skjult nydelse. For du er i besiddelse af kløgt, vid, empati og en hel særegen formuleringsevne og indsigt i andre mennesker. Det har jeg tænkt siden jeg læste dine indlæg på den gamle debat. Du ve' "Fårk, hun skrev, hvad jeg ville skrive, bare 1000x bedre" agtigt.
Jeg får det fandme helt fysisk dårligt over at læse de sidste par indlæg her, for satan altså. De emmer af forladthedsfølelse, ensomhed og aleneiverden. Det gør mig SÅ ondt og det er SÅ strengt at en anden bare sådan kan reducere een fra knejsende, stolt og pissesej kvinde til et menneske, der betvivler sin egen dømmekraft og isoleres fra venner og familie. Endda ham, der skulle være ens partner in crime. :(
Mangler empati - min bare røw. Niks.
37
Rosa Espinosa skrev:Ville slet ikke magte en diller, når jeg bare kom efter en dagmartærte.

"thats typical bad male judgment not a cognitive disorder "

Tilbage til "Forhold og sex"