Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf DetSorteCirkus » 9. sep 2015, 09:32

lillebjoern skrev:At nu er den første anholdelse sket i forbindelse med danskere, der hjælper flygtninge til Sverige.

http://nyhederne.tv2.dk/2015-09-09-41-a ... kesmugling


Men hvad er alternativet?
3
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Persnikedy » 9. sep 2015, 10:28

Jeg er lige kommet hjem fra et smut i Rema1000.
De har i den en stribe af udstilling med ugens ikke mad tilbud på den ene side og på den anden diverse mad produkter som har været i overskud fra de andre uger (fx, brød blanding, bbq ting mm) de var bl.a nogle kage dekorations ting som jeg lige ville kigge nærmere på. Der stod en ældre, noget stramt udseende dame, foran de dekorations ting så jeg ventede pænt på ved siden af til hun var færdig med at rode den del igennem.

Istedet for at gå uden om eller bare lige løfte hoved for at anderkende at der stod en eller et blik der sagde "jeg skal den vej", så tog hun et stort skridt direkte i hen til mig. Jeg skyndte at flytte mig men nåede dog at stå så tæt på hende at jeg (hvis jeg stak tungen ud og strak halsen) kunne have slikket hende på kinden.
Jeg stirrede med forundring og hun spisede læberne på den der stramme måde der mest af alt minder om et duckface imens hun stadig på inden måde anerkendte at hun nu gik direkte ind i min hjulkurv.

wtf... :gruble:
0
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf kidkomb » 9. sep 2015, 10:46

Persnikedy skrev:Jeg er lige kommet hjem fra et smut i Rema1000.
De har i den en stribe af udstilling med ugens ikke mad tilbud på den ene side og på den anden diverse mad produkter som har været i overskud fra de andre uger (fx, brød blanding, bbq ting mm) de var bl.a nogle kage dekorations ting som jeg lige ville kigge nærmere på. Der stod en ældre, noget stramt udseende dame, foran de dekorations ting så jeg ventede pænt på ved siden af til hun var færdig med at rode den del igennem.

Istedet for at gå uden om eller bare lige løfte hoved for at anderkende at der stod en eller et blik der sagde "jeg skal den vej", så tog hun et stort skridt direkte i hen til mig. Jeg skyndte at flytte mig men nåede dog at stå så tæt på hende at jeg (hvis jeg stak tungen ud og strak halsen) kunne have slikket hende på kinden.
Jeg stirrede med forundring og hun spisede læberne på den der stramme måde der mest af alt minder om et duckface imens hun stadig på inden måde anerkendte at hun nu gik direkte ind i min hjulkurv.

wtf... :gruble:

Spøgelse, siger jeg bare. Spøgelse :devil:
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5395
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 703
Likede indlæg: 10424

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf lillebjoern » 9. sep 2015, 12:29

DetSorteCirkus skrev:
lillebjoern skrev:At nu er den første anholdelse sket i forbindelse med danskere, der hjælper flygtninge til Sverige.

http://nyhederne.tv2.dk/2015-09-09-41-a ... kesmugling


Men hvad er alternativet?


Jeg er enig i, at loven skal håndhæves – helt bestemt. Men jeg kan ikke gennemskue politiets strategi ifht. det her, og det er dét, jeg finder upassende. Hele den her selvtægts-ideologi.
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5395
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 703
Likede indlæg: 10424

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf lillebjoern » 9. sep 2015, 12:29

DetSorteCirkus skrev:
lillebjoern skrev:At nu er den første anholdelse sket i forbindelse med danskere, der hjælper flygtninge til Sverige.

http://nyhederne.tv2.dk/2015-09-09-41-a ... kesmugling


Men hvad er alternativet?


Jeg er enig i, at loven skal håndhæves – helt bestemt. Men jeg kan ikke gennemskue politiets strategi ifht. det her, og det er dét, jeg finder upassende. Hele den her selvtægts-ideologi.
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf hotlips » 9. sep 2015, 12:59

Rakel skrev:
DetSorteCirkus skrev:Hende min studiekammerat blev også helt glad, da hun hørte, at jeg har de samme diagnoser som hende, bare i mindre grad, for så var da én, som forstod.
Jeg må indrømme, at det chokerer mig, at det åbenbart, som også indlæggene fra jer andre viser, er ganske udbredt at behandle syge mennesker så mistænksomt, men så vil jeg da skønne ekstra meget på at have familie og venner, der automatisk laver laktosefri mad til mig eller lige minder mig om at tage en laktasepille hjemmefra, bakker mig op i, at det er klart, at jeg ikke har det samme overskud, som jeg plejer nu, hvor min mor har kræft, og tager hensyn til det, og ved selv et par forkølede dage i sengen spørger, om jeg mangler noget mad eller lignende.


Det er oftere at møde den holdning end forståelse. Selv i læge/sygehusregi skal man slås for forståelse og de kommunale myndigheder er da fuldstændigt ligeglade uanset, hvor godt ens sag er dokumenteret. Mangler du ikke legemsdele eller på anden vis synligt syg er du hypokonder - det skal nok blive sagt på den ene eller anden måde og sagsbehandlingen bliver derefter.

Jeg har opgivet at forklare mig (og undre mig) - pudsigt oplever jeg ikke problemer med min kost som nogenlunde det eneste af mine kroniske sygdomme (selv kommunen vil gerne give tilskud og nej, tak).


Det er jeg bestemt ikke enig i,jeg har mødt fjolser men har langt overvejende følt mig pænt og fair behandlet.
Den eneste der har ment jeg bare var pivet er den kirurg der selv åbnede min ryg fra nakke til lænd og borede skruer og satte donorknogler og stænger fast i ryghvirvlerne.

Ellers har de været venlige nok,de nægtede enhver form for hjælp til uddannelse fordi de mente det var åbenlyst spild og jeg har en sur dame der ikke forstår konceptet i syreskader men ellers er jeg nu glad for min kommune og de 2 damer der kommerog ser om jeg har brug for mere hjælp hvert år er vældig søde.
0
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Code71 » 9. sep 2015, 13:16

lillebjoern skrev:
DetSorteCirkus skrev:
lillebjoern skrev:At nu er den første anholdelse sket i forbindelse med danskere, der hjælper flygtninge til Sverige.

http://nyhederne.tv2.dk/2015-09-09-41-a ... kesmugling


Men hvad er alternativet?


Jeg er enig i, at loven skal håndhæves – helt bestemt. Men jeg kan ikke gennemskue politiets strategi ifht. det her, og det er dét, jeg finder upassende. Hele den her selvtægts-ideologi.


Det er ganske simpelt really. Politiet har den strategi at de skal følge loven.

Hvis man er uenig med den måde loven er på, er det ikke politiet der skal skydes på
Senest rettet af Code71 9. sep 2015, 13:20, rettet i alt 1 gang.
2
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Kattefjæs » 9. sep 2015, 13:35

Fru Sunshine skrev:@Kattefjæs får du også smerter, når dine hænder og fødder ikke fungerer?

Jeg kender en, der også er ramt af en bindevævssygdom, der hvis hun presser sig selv, får sindssyge smerter og bare kan ingenting.
Og det har folk også svært ved at forstå.



Ja, jeg får nemlig rigtig slemme smerter så jeg slet ikke kan bruge hænder og ben. :( Jeg kan mærke det med det samme når det begynder, og hvis jeg så straks passer på kan jeg godt nogenlunde afværge det hvis jeg er meget forsigtig, men det indebærer altså nogle gange at jeg må aflyse ALT og bare sidde stille med benene oppe uden at bruge hænderne i flere dage. Det er ret upraktisk. :s

Jeg er ked af at høre at du også kender én med sådanne problemer. Det er ikke sjovt.
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Fru Sunshine » 9. sep 2015, 13:47

Kattefjæs skrev:
Fru Sunshine skrev:@Kattefjæs får du også smerter, når dine hænder og fødder ikke fungerer?

Jeg kender en, der også er ramt af en bindevævssygdom, der hvis hun presser sig selv, får sindssyge smerter og bare kan ingenting.
Og det har folk også svært ved at forstå.



Ja, jeg får nemlig rigtig slemme smerter så jeg slet ikke kan bruge hænder og ben. :( Jeg kan mærke det med det samme når det begynder, og hvis jeg så straks passer på kan jeg godt nogenlunde afværge det hvis jeg er meget forsigtig, men det indebærer altså nogle gange at jeg må aflyse ALT og bare sidde stille med benene oppe uden at bruge hænderne i flere dage. Det er ret upraktisk. :s

Jeg er ked af at høre at du også kender én med sådanne problemer. Det er ikke sjovt.

Og jeg er ked af, at det er det samme, du slås med. Jeg har aldrig set nogen i så megen smerte.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5395
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 703
Likede indlæg: 10424

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf lillebjoern » 9. sep 2015, 14:05

Code71 skrev:
lillebjoern skrev:
DetSorteCirkus skrev:
lillebjoern skrev:At nu er den første anholdelse sket i forbindelse med danskere, der hjælper flygtninge til Sverige.

http://nyhederne.tv2.dk/2015-09-09-41-a ... kesmugling


Men hvad er alternativet?


Jeg er enig i, at loven skal håndhæves – helt bestemt. Men jeg kan ikke gennemskue politiets strategi ifht. det her, og det er dét, jeg finder upassende. Hele den her selvtægts-ideologi.


Det er ganske simpelt really. Politiet har den strategi at de skal følge loven.

Hvis man er uenig med den måde loven er på, er det ikke politiet der skal skydes på


Åbenbart ikke, for Zornig er da ikke anholdt for noget? Nu ved jeg godt at hun hele tiden har kredset omkring "det er jo ikke forbudt at tage blaffere op", men det er jo tydeligt, hvad hendes motiv var. Jeg er ikke uenig med den måde, loven er på. Det upassende omkring det, er, at nu vil alle folk dække over deres oprindelige hensigt i forbindelse med at køre flygtninge til Sverige, og det svækker sådan set vores retssystem ret voldsomt, for så begynder vi at bevæge os over i noget selvtægt, fordi man ikke lige synes om lovgivningen. Og jeg synes der bliver taget hånd om det på en mærkelig måde. Kan godt se min formulering i det oprindelige indlæg er shady, men det er ikke anholdelsen jeg stejler over, det er mere bare hele møllen vi skal igennem nu - "at jeg må godt, for jeg tager jo bare blaffere op". Det synes jeg er upassende.

Jeg synes det er et fedt initiativ fra danskerne - uden tvivl. Men så tager man også den risiko.
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Persnikedy » 9. sep 2015, 14:11

kidkomb skrev:
Persnikedy skrev:Jeg er lige kommet hjem fra et smut i Rema1000.
De har i den en stribe af udstilling med ugens ikke mad tilbud på den ene side og på den anden diverse mad produkter som har været i overskud fra de andre uger (fx, brød blanding, bbq ting mm) de var bl.a nogle kage dekorations ting som jeg lige ville kigge nærmere på. Der stod en ældre, noget stramt udseende dame, foran de dekorations ting så jeg ventede pænt på ved siden af til hun var færdig med at rode den del igennem.

Istedet for at gå uden om eller bare lige løfte hoved for at anderkende at der stod en eller et blik der sagde "jeg skal den vej", så tog hun et stort skridt direkte i hen til mig. Jeg skyndte at flytte mig men nåede dog at stå så tæt på hende at jeg (hvis jeg stak tungen ud og strak halsen) kunne have slikket hende på kinden.
Jeg stirrede med forundring og hun spisede læberne på den der stramme måde der mest af alt minder om et duckface imens hun stadig på inden måde anerkendte at hun nu gik direkte ind i min hjulkurv.

wtf... :gruble:

Spøgelse, siger jeg bare. Spøgelse :devil:


Det må du ikke sige :shock:


Hvad dælen skal et spøgelse med star wars cupcake toppere :gruble: Det lyder som en moster fest :-D
0
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Fru Sunshine » 9. sep 2015, 14:25

^Mosterfest? Jamen mostre kan også være skræmmende. Især når de blander Star Wars ind i det.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6344
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 771
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14591

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Pjeps » 9. sep 2015, 14:47

Min krop er upassende, den gør ondt efter opstart af træning. Og jeg havde ellers planer for hvad den skulle udsættes for i dag :sur:
1
:ninja:
Brugeravatar
tjald62
Indlæg: 819
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 65
Geografisk sted: Randers NV
Likede indlæg: 799

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf tjald62 » 9. sep 2015, 15:18

lillebjoern skrev:At nu er den første anholdelse sket i forbindelse med danskere, der hjælper flygtninge til Sverige.

http://nyhederne.tv2.dk/2015-09-09-41-a ... kesmugling


Det er sgu iorden at politiet har gjort det.
0
Babsoman :ivrig: :slem:

Dagens ord: "anmeller"
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Persnikedy » 9. sep 2015, 15:21

Fru Sunshine skrev:^Mosterfest? Jamen mostre kan også være skræmmende. Især når de blander Star Wars ind i det.


Star Wars er ellers en skøn ting, desværre har hun intet af Jedi roen over sig
1
Santa skrev:Penis.
Altid penis.

Tilbage til "Generelt"