Forlystelsespark i tyskland

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
Skytte77
Indlæg: 38
Tilmeldt: 9. feb 2016, 12:00
Kort karma: 1
Likede indlæg: 8

Forlystelsespark i tyskland

Indlægaf Skytte77 » 28. mar 2016, 21:08

Jeg regner med, at vi skal til Tyskland til sommer, og vil gerne bo i nærheden af en forlystelsespark :)
Men hvilken er bedst :gruble:
"Heidepark" eller " Hansapark"???
Er der nogen der har været der, og kan tale for og imod? Børnene er 9 og 11.
Og også gerne, hvis i kender en campingplads i nærheden med hytter, som ikke er aaaaalt for dyr :genert: . Vi tegner med, at vi skal være der omkring en uges tid :)
0
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14706
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Forlystelsespark i tyskland

Indlægaf sigge » 29. mar 2016, 06:28

Jeg har været i Heidepark, og jeg elskede det - selvom jeg er ret så voksen. :genert: Der er dog også en del børneegnede forlystelser, så jeg tror sagtens, de to kan få noget ud af det også. Der ligger en hytteby lige ved siden af Heidepark. Hytterne er dog meget spartanske og ikke egnet til ret meget andet end overnatning. Der er ikke bad, toilet eller køkkenfaciliteter (ikke engang et køleskab) i hytterne, og der er ingen udendørsmøbler. Det er lagt meget an på, at man er i parken hele dagen og så spiser buffet til morgen og aften i cafeteriaet i hyttebyen, der er nemlig heller ikke noget køkken, hvor man selv kan lave mad. Der er dog en fin legeplads og også nogle aktiviteter for børn om aftenen.

Sidst, vi var afsted, forsøgte vi at leje en hytte på denne plads: http://www.auf-dem-simpel.de/da/feriehuse-mobilhomes.html, men vi var desværre for sent ude, så alt var optaget. Men at dømme ud fra billeder og tekst på hjemmesiden, ser det rigtigt fint ud. Og man har mulighed for lidt mere komfort og for at lave måltider selv.

Hansapark har jeg ingen erfaringer med.
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Forlystelsespark i tyskland

Indlægaf Code71 » 29. mar 2016, 07:28

Heidepark er genialt. Ovenikøbet ligger der en rigtig lækker campingplads omkring 200m derfra hvor der er en rigtig god stemning

Jeg har været dernede de sidste par år og besøge min bror som ligger der fast. Den kan jeg varmt anbefale. Personalet er rigtig venlige og de har stor grillfest hver fredag

http://www.auf-dem-simpel.de/da/
0
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
Myresluger
Indlæg: 2347
Tilmeldt: 25. dec 2015, 22:04
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3802

Re: Forlystelsespark i tyskland

Indlægaf Myresluger » 29. mar 2016, 18:54

Vi har været i hansapark et par gange - det er rigtig godt! Jeg tænker at det skal være i Nordtyskland for ellers er Europapark helt fantastisk.
0
Brugeravatar
Daflo
Indlæg: 561
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:12
Kort karma: 56
Likede indlæg: 1004

Re: Forlystelsespark i tyskland

Indlægaf Daflo » 29. mar 2016, 18:58

Mine tyske venner siger at hvis man har mindre børn skal man tage i Hansapark, og ved større børn og voksne er Heidepark klart bedst. De er fra Nordtyskland, så jeg ved ikke om der er bedre parker andre steder i Tyskland.
0
Brugeravatar
Skytte77
Indlæg: 38
Tilmeldt: 9. feb 2016, 12:00
Kort karma: 1
Likede indlæg: 8

Re: Forlystelsespark i tyskland

Indlægaf Skytte77 » 29. mar 2016, 21:49

Code71 skrev:Heidepark er genialt. Ovenikøbet ligger der en rigtig lækker campingplads omkring 200m derfra hvor der er en rigtig god stemning

Jeg har været dernede de sidste par år og besøge min bror som ligger der fast. Den kan jeg varmt anbefale. Personalet er rigtig venlige og de har stor grillfest hver fredag

http://www.auf-dem-simpel.de/da/


Mange tak. Den ser super god ud den plads.. Helt perfekt :klap: . siden er på dansk :banan: . Jeg kan ikke en meter tysk.. Tror dog allerede jeg er for sent på den, nu når de har så få mobilehomes og hytter :whine: . Jeg må skynde mig, at kigge på det
1

Tilbage til "Rejser"