Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3727
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 29. mar 2016, 22:21

Marigold skrev:Jeg synes jo ellers jeg var begyndt at mærke bobler, men de sidste mange dage har jeg ikke mærket noget og jeg bliver simpelthen så nervøs. Ved ikke om jeg burde ringe til jordmoderen i morgen!

Snowdrop hvad var det den hed den du kunne lytte til hjertelyd med? Måske sådan en kunne give mig ro!

Et par jeg kender har lige skrevet på facebook, at deres lille babydreng er død inde i maven en uge over termin :( Så forfærdeligt.

Det bliver en lang graviditet hvis jeg skal rende og være urolig hele tiden.

Jeg er startet arbejde i dag efter at have været sygemeldt i en måned. Hold op mit bækken arbejder her til aften.


Jeg synes min jordemoder sagde til mig, at fra omkring uge 22-24 skulle jeg gerne mærke liv hver dag. Hvis du er bekymret, så synes jeg du skal ringe til jordemoderen, så hun kan give dig ro eller en ekstra undersøgelse.

Det er forfærdeligt sørgeligt, jeg kan næsten ikke bære at tænke tanken til ende. Min kusine døde også inde i maven omkring termin, fordi hun blev kvalt i navlesnoren, kan mærke det kommer tættere på nu.
Min ærgerlige start på graviditeten tror jeg har været medvirkende til at jeg ikke turde knytte mig til barnet og være glad for graviditeten - jeg gik længe og bare ventede på, at noget gik galt, og det dukker stadig op.
Med det forløb du har været igennem, er der intet at sige til, hvis du fortsat er bange og urolig. Og jeg synes helt sikkert, du skal opsøge jordemoder og lade hende gøre, hvad hun kan for at hjælpe dig gennem det.
0
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 30. mar 2016, 08:29

Marigold skrev:Jeg synes jo ellers jeg var begyndt at mærke bobler, men de sidste mange dage har jeg ikke mærket noget og jeg bliver simpelthen så nervøs. Ved ikke om jeg burde ringe til jordmoderen i morgen!

Snowdrop hvad var det den hed den du kunne lytte til hjertelyd med? Måske sådan en kunne give mig ro!

Et par jeg kender har lige skrevet på facebook, at deres lille babydreng er død inde i maven en uge over termin :( Så forfærdeligt.

Det bliver en lang graviditet hvis jeg skal rende og være urolig hele tiden.

Jeg er startet arbejde i dag efter at have været sygemeldt i en måned. Hold op mit bækken arbejder her til aften.


Min er en Angelsound - det er vist den billigste på markedet herhjemme. Hvis jeg havde 800-1000 kroner der stod hjertelydsmonitor på, så købte jeg en sonoline da det er lidt lettere med en stav fremfor den der næsten flade dims som Angelsound bruger. Men det fungerer fint. Vil anbefale lige at tjekke youtube for videoer der viser hvad man skal lytte efter, så man er sikker på det er baby man hører og ikke bare ens egen puls :)

Mht. at mærke liv - jeg har læst at i starten vil man mærke det meget sporadisk og der kan sagtens gå længe imellem, men senere skal man mærke liv hver dag. Så det at du ikke har mærket flere bobler betyder ikke nødvendigvis noget. Men jo, ring da til jordmoder hvis det giver ro. Har de ikke åben konsultation så du lige kan komme ind og høre hjertelyd?
0
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf primle » 30. mar 2016, 09:50

Jeg synes ikke jeg har så meget at bidrage med lige nu :blush:

Mærker også bobler on/off. Ikke hver dag, men oftere og oftere. Det er dejligt :)

Marigold - min jm sagde at jeg ikke skulle tøve med at bruge enten åbent hus eller fødegangen hvis jeg blev urolig. Jeg skulle 'bare' fortælle min forhistorie, så ville de tage mig ind til tjek.

Jeg har md om to uger i morgen og jeg glæder mig virkelig til at være forbi den. Jeg har ikke nogen grund til at tro, at lillebror ikke har det godt, men det bliver rart at få bekræftet at alt er som det skal være.
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sorenspige » 30. mar 2016, 18:31

To dage tilbage på arbejde og jeg er helt flad. Min mand har måttet ordne rigtig meget her til aften, som vi plejer at deles om. Jeg får dårlig samvittighed, fordi han egentlig også skal arbejde :(.

I dag talte jeg med min viceleder omkring barsel, og pga to omsorgsdage går jeg fra om præcis 7 uger. Han spurgte, om jeg var væk hele næste skoleår, men det er jeg ikke. Regner med max 9-10 måneder. Jeg var ikke særlig glad for at gå hjemme sidste gang :genert:.
0
Brugeravatar
Marigold
Indlæg: 431
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:22
Kort karma: 150
Likede indlæg: 396

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Marigold » 30. mar 2016, 18:47

Fik ringet til jordmoder i dag der ikke kunne sige så meget. Det var meget normalt men hun kunne ikke love at der ikke var noget galt! Hun sagde at hverken hende eller fødegangen ville gøre noget og at jeg bare skulle vente på MD skanning midt i april.
Men vidste jo godt at det nok ville være svaret når jeg kun er 17+3.
Min egen jordmoder sagde også at efter uge 20-24 stykker skulle jeg ikke tøve med at ringe til fødegangen.
0
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 31. mar 2016, 08:04

Marigold skrev:Fik ringet til jordmoder i dag der ikke kunne sige så meget. Det var meget normalt men hun kunne ikke love at der ikke var noget galt! Hun sagde at hverken hende eller fødegangen ville gøre noget og at jeg bare skulle vente på MD skanning midt i april.
Men vidste jo godt at det nok ville være svaret når jeg kun er 17+3.
Min egen jordmoder sagde også at efter uge 20-24 stykker skulle jeg ikke tøve med at ringe til fødegangen.


Træls. Hun kunne da godt have tilbudt dig at komme ind for lige hurtigt at lytte hjertelyd, det tager jo ikke lang tid.
1
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lilleluftballon » 31. mar 2016, 08:07

Marigold skrev:Fik ringet til jordmoder i dag der ikke kunne sige så meget. Det var meget normalt men hun kunne ikke love at der ikke var noget galt! Hun sagde at hverken hende eller fødegangen ville gøre noget og at jeg bare skulle vente på MD skanning midt i april.
Men vidste jo godt at det nok ville være svaret når jeg kun er 17+3.
Min egen jordmoder sagde også at efter uge 20-24 stykker skulle jeg ikke tøve med at ringe til fødegangen.


Men det er jo helt normalt, så det skal hun jo sige. Forstår godt du bekymrer dig, og håber sådan du kan slippe de dumme tanker! Der er sikkert sket det, at baby har vendt sig og nu ligger og sparker løs et sted hvor du ikke kan mærke det!
0
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lilleluftballon » 31. mar 2016, 08:08

Jeg skal til MD scanning i eftermiddag. Glæder mig og er nervøs lidt på skift. Men det bliver dejligt at få det overstået, og forhåbentligt er baby sund rask, og ikke genert:)
0
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf primle » 31. mar 2016, 09:37

Lilleluftballon skrev:Jeg skal til MD scanning i eftermiddag. Glæder mig og er nervøs lidt på skift. Men det bliver dejligt at få det overstået, og forhåbentligt er baby sund rask, og ikke genert:)


Pøj pøj :) Er sikker på alt er som det skal være :)
0
Brugeravatar
Aksen
Indlæg: 52
Tilmeldt: 25. okt 2015, 12:01
Kort karma: 5
Likede indlæg: 39

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Aksen » 31. mar 2016, 12:11

Jeg skal til scanning på tirsdag, hvor jeg er 8+0.. Det er første gang jeg skal scannes og jeg har bare så mange skidte tanker... Jeg har ikke super mange symptomer, og jeg synes bare de bliver færrer og færrer.. Har såå dårlig en fornemmelse.. Men samtidig gør jeg altid det her med ting jeg ikke tør at håbe på.. Vi har kæmpet så længe, og jeg tør ikke tro på at det er rigtigt.. Det kan ikke passe at det endelig er vores tur - og at det skal være så nemt at være gravid.. :(
0
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lilleluftballon » 31. mar 2016, 12:48

Det gik så fint, baby er sund, rask, livlig og en lille pige. Det er dejligt, selvom det lige skal sluges at det er noget andet end storebror.
5
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf primle » 31. mar 2016, 14:04

Lilleluftballon skrev:Det gik så fint, baby er sund, rask, livlig og en lille pige. Det er dejligt, selvom det lige skal sluges at det er noget andet end storebror.


Tillykke :)

Sjovt som du skal sluge, at det er en pige. Sådan havde jeg det med vores lillebror :)
0
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lilleluftballon » 31. mar 2016, 15:27

primle skrev:
Lilleluftballon skrev:Det gik så fint, baby er sund, rask, livlig og en lille pige. Det er dejligt, selvom det lige skal sluges at det er noget andet end storebror.


Tillykke :)

Sjovt som du skal sluge, at det er en pige. Sådan havde jeg det med vores lillebror :)


Glæder mig allerede nu. Og havde jo hele tiden forventet det. Men de der kommentarer om at det er helt perfekt, og nu fik jeg endelig "min" pige, dem hader jeg godt nok...
2
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 31. mar 2016, 16:37

Aksen skrev:Jeg skal til scanning på tirsdag, hvor jeg er 8+0.. Det er første gang jeg skal scannes og jeg har bare så mange skidte tanker... Jeg har ikke super mange symptomer, og jeg synes bare de bliver færrer og færrer.. Har såå dårlig en fornemmelse.. Men samtidig gør jeg altid det her med ting jeg ikke tør at håbe på.. Vi har kæmpet så længe, og jeg tør ikke tro på at det er rigtigt.. Det kan ikke passe at det endelig er vores tur - og at det skal være så nemt at være gravid.. :(


Vil bare lige sige at jeg på det nærmeste ingen symptomer har haft. Jeg er nu 16+2 og har faktisk "kun" træthed og ondt i ryggen - som sikkert mere skyldes at vi flytter i hus på lørdag.
Så man kan sagtens være gravid uden symptomer :) Håber på det bedste for din kommende scanning :kram:
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3727
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 31. mar 2016, 17:20

Aksen skrev:Jeg skal til scanning på tirsdag, hvor jeg er 8+0.. Det er første gang jeg skal scannes og jeg har bare så mange skidte tanker... Jeg har ikke super mange symptomer, og jeg synes bare de bliver færrer og færrer.. Har såå dårlig en fornemmelse.. Men samtidig gør jeg altid det her med ting jeg ikke tør at håbe på.. Vi har kæmpet så længe, og jeg tør ikke tro på at det er rigtigt.. Det kan ikke passe at det endelig er vores tur - og at det skal være så nemt at være gravid.. :(


Det er hårdt i starten, når man er nervøs for, om alt er som det skal være.
Håber du kommer hurtigt igennem ugerne og får en beroligende skanning. :ae:
0

Tilbage til "Graviditet"