Ata skrev:AFK skrev:Ata skrev:AFK skrev:Ata skrev:Aesel82 skrev:Jegvilgerneheddenogetnyt skrev:Jeg er interesseret i denne master https://dpu.au.dk/masteruddannelser/tri ... /opbygning
men kan ikke gennemskue hvor ofte og længe undervisningerne er og hvor lang tid man skal forvente at bruge på uddannelsen (læsning og opgaver).
Kan nogen her mon hjælpe?
Du kan regne med, at du skal bruge 28 timer pr. ECTS-point.
60 ECTS-point svarer til en studerendes fuldtidsarbejde i et år, alt inkl., herunder undervisning, forberedelse mv.
https://www.cbs.dk/uddannelse/kandidat/ ... -omregning
Det er jo nok lidt højt sat. Jeg har taget 3 bacheloruddannelser og 2 kandidater og har aldrig brugt mere end ca 30-37 timer på 60 ECTS.
Mit indtryk med masteruddannelser er at belastningen svinger noget, så den er stor, når man har afleveringer og mindre når man ikke har.
Hvad mener du med "højt sat"? Når vi taler om ECTS point, taler vi jo om en arbejdsbelastning, som er fastdefineret til 27,5 timer per point. At nogle studerende er kvikkere end andre, og dermed bruger mindre tid på studiet, piller jo ikke ved definitionen.
Jeg læste som sagt forkert
Men det jeg mente var stadig, at hvis du omregner de timer og fordeler dem på semesterets uger, så får du et meget højt talt. Et semester er 14 uger. Dvs 1650 timer/28 uger = 59 timer pr. uge. Det bruger man jo ikke på et fuldtidsstudie. Selv ikke når man næsten læser det hele.
Et semester er da mere end 14 uger! 14 uger er kun lige akkurat mere end 3 måneder.
Et semester er 4 måneders undervisning + 1 måned med eksaminer. Det giver 10 måneder per år, og så er der 2 måneder med undervisningsfri.
Der er 2½ mdr. sommerferie, dertil 2 ugers juleferie, efterårsferie, påskeferie og i nogle tilfælde vinterferie, samt alle småferierne i foråret. Det er altså betydeligt mere end 2 mdr.
Jeg havde sg* ikke de ferier. Juleferien lå ofte lige op til eksamen, og alle de andre småferier kom som regel med en hjemmeopgave. Kan se det med vores studenter også nu - så får de påskeferie, men sidste fredag inden ferien får de en ugeaflevering. Deres vintereksaminer lå i sidste uge - få dage efter ferien.
Sommerferien var eneste 'reelle' ferie fra studiet. Den var til gengæld lang (så man kunne lægge rigtig mange timer på studiejobbet). Uf, husker helt nu, hvor hårdt det egentlig var at studere.