Hvornår vasker du tøj?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
avdotja
Indlæg: 4945
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 538
Likede indlæg: 14767

Re: Hvornår vasker du tøj?

Indlægaf avdotja » 30. mar 2016, 17:30

Trusser og strømper ryger til vask efter hvert brug, men alt andet bliver vasket efter behov. Det er meget forskelligt for tøjstykke til tøjstykke hvornår det er; stramme bukser vaskes f.eks. oftere end løstsiddende, sportstøj forholdsvis ofte og habitjakker aldrig :lol:

Ser vi bort fra undertøj og sportstøj, ender mit tøj faktisk oftest med at ryge til vask pga deodorantlugt :gruble:

Generelt vasker jeg langt oftere undertøj, sengetøj, håndklæder og viskestykker end almindeligt tøj - er sjovt nok forholdsvis pernitten med undertøj og sengetøj/håndklæder, men med almindelig tøj tager jeg det ret afslappet :fløjt:

Har aldrig delt vasketøjskurv med en kæreste, vi har altid haft hver vores. Det kan bestemt anbefales :)
0
Brugeravatar
Mulan
Indlæg: 1764
Tilmeldt: 12. aug 2015, 23:15
Kort karma: 622
Likede indlæg: 6447

Re: Hvornår vasker du tøj?

Indlægaf Mulan » 30. mar 2016, 18:54

Undertøj + sokker vaskes efter 1 gangs brug. Resten efter behov. Synes alt andet er spild af ressourcer og tager alt for meget vand. Håndklæder vaskes efter 2x brug.
0
Rosa Espinosa skrev:Ville slet ikke magte en diller, når jeg bare kom efter en dagmartærte.

"thats typical bad male judgment not a cognitive disorder "
Brugeravatar
Pyjamas
Indlæg: 1185
Tilmeldt: 25. dec 2015, 23:15
Kort karma: 194
Likede indlæg: 3307

Re: Hvornår vasker du tøj?

Indlægaf Pyjamas » 30. mar 2016, 19:08

Jeg bor alene med mit børnehavebarn, og jeg vasker mindst 6 maskiner om ugen. Jeg har arbejdstøj, der meget sjældent er rent nok til at blive genbrugt, og knægten har desværre jævnligt uheld i bukserne. Jeg er ret slem til at spilde mad på mit tøj, han gør det samme, og det giver rigtig meget vasketøj :lol2: Hvis det ikke lugter eller har pletter, genbruger jeg det gerne en enkelt gang.
0
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15361
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25708

Re: Hvornår vasker du tøj?

Indlægaf Delfin » 30. mar 2016, 19:22

Trusser bruger jeg kun en dag, men ellers kan jeg sagtens bruge tøjet flere gange, så længe det ikke er fyldt med pletter eller lugter. Så snart jeg er indenfor døren, ryger bh'en ad h til og der skiftes til hjemmehyggetøjet, så jeg har det sjældent på en hel dag i træk. Det ville være frås at vaske det hver gang, det har været på nogle få timer. I arbejdsuger er det selvfølgelig på lidt længere tid og vaskes nok lidt oftere.
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23
avdotja
Indlæg: 4945
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 538
Likede indlæg: 14767

Re: Hvornår vasker du tøj?

Indlægaf avdotja » 30. mar 2016, 21:32

Selv hvis jeg rent faktisk mente at tøj skulle vaskes så ofte som andre i tråden giver udtryk; tror jeg ikke at jeg ville gøre det - tøjvask (for ikke at snakke om tøjophængning :tie:) hører ikke ligefrem til på listen over mine ynglingsbeskæftigelser :blush:

Men jeg havde faktisk et par år som teenager hvor jeg mere eller mindre vaskede tøj efter hvert brug: ikke pga hygiejnehensyn, men af ren magelighed. Det var lettere for mig at smide det i vasketøjskurven end at tage stilling til om det reelt behøvede vask og hvis ikke, ligge det pænt på plads. Tror også der jævnlig røg tøj med som slet ikke havde været brugt, men som udelukkende var blevet taget ud af skabet fordi jeg overvejede at tage det på. Dengang smed jeg det hele i samme vask og derefter ind i tørretumbleren, hvad enten det var bukser, trøjer eller strømper.

Stoppede da det gik op for mig hvor hurtigt tøjet blev slidt (tørretumbleren gjorde nok sit her).
0
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Hvornår vasker du tøj?

Indlægaf Annione » 30. mar 2016, 21:47

Der er vist ikke noget fast i, hvornår jeg vasker tøj.
Sokker og trusser vasker jeg, når jeg tager det af. Har jeg svedt meget, så vasker jeg min tshirt/top/hverdags-kjole - ellers hver 2. dag. Strømpebukser vasker jeg nok også efter 2 dages brug, men jeg skyller "fødderne" på dem op, fordi jeg hurtigt får sure tæer i nylon. Jeans, nederdele o.l. bliver ikke engang vasket efter en uges brug, jeg tror jeg bruger jeans i 14 gange eller så, før de ryger til vask.
Jeg tør ikke skrive, hvor sjældent jeg vasker bh'er :genert:

Mine trøjer og sweatre, som ikke er i direkte kontakt med andet end arme - dem vasker jeg nok efter 1 vinter.

Jeg ser ingen grund til at slide unødigt på mit tøj, eller svine miljøet med unødigt meget vand fra min tøjvask.
1
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7088
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13308

Re: Hvornår vasker du tøj?

Indlægaf Rapfisk » 30. mar 2016, 21:49

Underbukser, strømper, kjoler og bluser vasker jeg efter hver brug. Bukser og toppe, der ikke sidder ved armhulerne, får nogle gange en dag mere. Nederdele bruger jeg 2-3 gange.

Jeg har det desværre med at svede en del :sarkasme: :whine:
0
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3764
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 560
Likede indlæg: 8204

Re: Hvornår vasker du tøj?

Indlægaf Anilara » 30. mar 2016, 21:56

Jeg vasker aldrig tøj. Det gør min kæreste.
Jeg smider tøj til vask når jeg mener, at jeg har brugt det nok. Det svinger lidt, men bukser og bluser har jeg hvert fald på mindst tre gange inden. Undertøj kun en gang.
Jeg lægger ikke mit brugte tøj, som jeg vil have på igen inden vask, tilbage i skabet... Jeg smider det på gulvet/på en stol, til jeg skal bruge det igen :stoned: :tie:
0
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3439
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 273
Likede indlæg: 3071

Re: Hvornår vasker du tøj?

Indlægaf Alphilia » 31. mar 2016, 05:15

Når det er synligt beskidt, for nusset, lugter (for meget af mados) eller hvis jeg alligevel skal vaske og der er plads i maskinen.
Jeg har uniform på, når jeg arbejder så mit almindelige tøj bliver ikke voldsomt brugt i løbet af en dag. Derudover har vi ikke egen vaskemaskine og vasker derfor kun når der er til en maskine. Det gør også at jeg lige tænker mig om inden jeg smider noget til vask.
0
Brugeravatar
musel
Indlæg: 168
Tilmeldt: 10. jan 2016, 19:43
Kort karma: 37
Likede indlæg: 352

Re: Hvornår vasker du tøj?

Indlægaf musel » 31. mar 2016, 05:17

Jeg lugter hurtigt af sved, så for mine omgivelsers skyld, vasker jeg alt bortset fra bukser og nederdele efter kun en gangs brug.
Min kæreste hverken sveder eller lugter, så han bruger sine skjorter flere dage.
0
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5391
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 703
Likede indlæg: 10408

Re: Hvornår vasker du tøj?

Indlægaf lillebjoern » 31. mar 2016, 06:13

Jeg smider altså også mit tøj tilbage ind i skabet. Det meste af mit tøj hænger på bøjler, så det ser jeg ikke det store problem i. Ellers ligger der jo bare en masse tøj og flyder? :-D
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2926

Re: Hvornår vasker du tøj?

Indlægaf thomassneum » 31. mar 2016, 06:28

Jeg kaster underbuksen op på væggen, sidden den fast.. så er det på tide.
Hvis altså lidt luftning ikke kan gøre det.
1
Med bov skal man mad lave, men...
Akehurst2
Indlæg: 14180
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1265
Likede indlæg: 40704

Re: Hvornår vasker du tøj?

Indlægaf Akehurst2 » 31. mar 2016, 09:14

lillebjoern skrev:Jeg smider altså også mit tøj tilbage ind i skabet. Det meste af mit tøj hænger på bøjler, så det ser jeg ikke det store problem i. Ellers ligger der jo bare en masse tøj og flyder? :-D


Jeg forstår heller ikke det med at det så skal ligge fremme. Så ligger al tøjet jo efterhånden uden for skabet.

For mig er det enten beskidt og skal vaskes = i vasketøjskurv, eller rent nok til at bruge igen = i skabet.
2
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hvornår vasker du tøj?

Indlægaf Fru Sunshine » 31. mar 2016, 12:03

Mine kjoler er simpelthen for dyre til at de skal slides ved overflødig vask, så de bliver vasket, når de er snavsede eller lugter og da på skånevask ved max. 30 grader. Ellers bliver de luftet.

Mine alt for dyre strømpebukser bliver heller ikke vasket hver gang, de er brugt, og når det sker er det i hånden.

Underbukser bliver skiftet hver dag, men jeg vasker ikke en gang om ugen. Min mand har sit eget vasketøj. Det syntes jeg var vildt underligt, men sådan foretrækker han det. At jeg ikke har med hans sure underbukser at gøre.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2859
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 232
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5551

Re: Hvornår vasker du tøj?

Indlægaf Luffegås » 31. mar 2016, 13:22

Jeg vasker alt for sjældent, men har tilgengæld 3 tørrestativer, så der kan køres noget igennem på et par dage. Jeg bruger dog kun tøj 2-3 gange, men har også mange "løse bukser" dage.
0
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.

Tilbage til "Livets forhold"