Din upopulære holdning

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15652
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21057

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf 2SHY » 30. mar 2016, 13:12

Måske de sidste 4-5 sider om kejsersnit kan få en tråd for sig selv? Jeg ved ikke om de kan klippes over i en anden tråd?
8
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3726
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Danseprinsesse » 30. mar 2016, 13:31

Ado skrev:Jeg kan ikke lide AC/DC. Det er åbenbart meget upopulært


Jeg synes, mænd der lytter til AC/DC og lignende slags musik er decideret usexede. Det har jeg oplevet som værende upopulært en del gange.
2
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55896
Kontakt:

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Ado » 30. mar 2016, 14:00

Danseprinsesse skrev:
Ado skrev:Jeg kan ikke lide AC/DC. Det er åbenbart meget upopulært


Jeg synes, mænd der lytter til AC/DC og lignende slags musik er decideret usexede. Det har jeg oplevet som værende upopulært en del gange.

Åh! Jeg troede jeg var alene om den holdning.
0
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9526
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7841

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Sophies-mor » 30. mar 2016, 14:08

Danseprinsesse skrev:
Ado skrev:Jeg kan ikke lide AC/DC. Det er åbenbart meget upopulært


Jeg synes, mænd der lytter til AC/DC og lignende slags musik er decideret usexede. Det har jeg oplevet som værende upopulært en del gange.

Sjovt - og nu bliver jeg måske upopulær :D - jeg kender slipsedyr (meget formelle typer) OG alt fra havnearbejdere til landmænd (dermed ekstremt uformelle, nu skal vi tylle bajere typer) der alle hører AC/DC.
Med mellemrum.
Og nogle af de her gutter er pænt :slem:

Men hellere AC/DC end Rammstein og Jethro Tull :tie:
1
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55896
Kontakt:

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Ado » 30. mar 2016, 14:13

Rammstein er SÅ socialklasse 5. (Og nej, jeg har ikke gennemført sofistikeret musiksmag. Når jeg er i et specielt humør, lytter jeg til "I'm not a girl" med Britney Spears.
5
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Novella » 30. mar 2016, 20:49

Jeg elsker Rammstein :D Og jeg kan sagtens forstå, at folk ikke kan fordrage det.
5
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 30. mar 2016, 21:54

Jeg synes det er tåkrummende pinligt, at den ene politiker efter den anden står i kø for at lukke og forbyde moskéer, imamer og andre ideologier, OG at de samtidigt har den flabede frækhed, at gøre det i "demokratiets navn". De har jo fattet mindre end Amalie..
13
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf dgd2007 » 30. mar 2016, 22:45

Advocatus-Diaboli skrev:Jeg synes det er tåkrummende pinligt, at den ene politiker efter den anden står i kø for at lukke og forbyde moskéer, imamer og andre ideologier, OG at de samtidigt har den flabede frækhed, at gøre det i "demokratiets navn". De har jo fattet mindre end Amalie..

Jeg må indrømme, jeg også har en vis sympati for folk som Mchangama (det er vist rigtigt stavet :)), der er mere konsekvente mht. rettigheder.
Men man kan i hvert godt sørge for, at de der starutter ikke får offentlig støtte til at undervise ghetto-folk i, hvordan de undgår at blive besmittet af det danske samfund.
1
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Annione » 30. mar 2016, 22:48

Novella skrev:Jeg elsker Rammstein :D Og jeg kan sagtens forstå, at folk ikke kan fordrage det.


Os mig :-D

Og der er ellers meget rock jeg afskyr. AC/DC er blandt dem. Rolling Stones er jeg omvendt begyndt at holde meget af.
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf dgd2007 » 30. mar 2016, 22:52

Novella skrev:Jeg elsker Rammstein :D Og jeg kan sagtens forstå, at folk ikke kan fordrage det.

Kender dem ikke rigtigt, men min søn og svigerbror snakker altid om dem til familiefester :D
Men Jethro Tull var dejlige!
0
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 30. mar 2016, 23:14

dgd2007 skrev:
Jeg må indrømme, jeg også har en vis sympati for folk som Mchangama (det er vist rigtigt stavet :)), der er mere konsekvente mht. rettigheder.


Aner ikke hvad hans holdning er til emnet.

Men man kan i hvert godt sørge for, at de der starutter ikke får offentlig støtte til at undervise ghetto-folk i, hvordan de undgår at blive besmittet af det danske samfund


Det ville være diskrimination på baggrund af religion, og det er mig bekendt ulovligt. Principielt er det ikke spor anderledes end når en ledende eller autoritær skikkelse indenfor Folkekirken, Jehovas vidner, Indre Mission, katolikkerne eller jøderne prædiker om hvordan man ifølge deres religiøse skrifter og lærdom bør færde og gebærde sig - forskellen er bare, at det sker i en anden religions navn. Tilfældigvis en religion som ikke er spor populær på disse kanter for tiden.

Misforstå mig ikke - jeg har ingen varme følelser for hverken islam eller andre religioner. Jeg har ikke engang et problem, hvis man melder rent ud og siger at man har tænkt sig at bekæmpe dem slags, fordi man ikke kan lide dem. Men det pisser mig af, når man er så kujonagtig, at man ikke engang kan/tør/vil stå ved det. at man vil dække sig ind bag floskler om demokratiske værdier. Det har intet med demokratiske værdier, at bekæmpe og begrænse ytringer, der taler imod demokratiet. Det er ynkeligt, og det skal udstilles.
3
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 30. mar 2016, 23:17

dgd2007 skrev:Men Jethro Tull var dejlige!


Er det ham silverback'en fra NCIS?
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Buller
Indlæg: 1176
Tilmeldt: 16. jan 2016, 09:14
Kort karma: 85
Likede indlæg: 1800

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Buller » 30. mar 2016, 23:28

Ado skrev:Rammstein er SÅ socialklasse 5. (Og nej, jeg har ikke gennemført sofistikeret musiksmag. Når jeg er i et specielt humør, lytter jeg til "I'm not a girl" med Britney Spears.


er det fordi du ikke forstår teksterne eller hvad baserer du det på?
0
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34777

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Dirtylittledevil » 30. mar 2016, 23:38

I min omgangskreds er det så Grateful Dead som alle elsker, undtagen mig.
0
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Juki » 31. mar 2016, 00:41

Sophies-mor skrev:
Juki skrev:
kidkomb skrev:
Juki skrev:
kidkomb skrev:
Pixie88 skrev:Jeg synes det er en langt ude tanke, at man selv skal betale, hvis kejsersnittet ikke er medicinsk nødvendigt.
Så kan man jo også argumentere for, at folk der kører skateboard, dyrker sport og ekstrem sport selv skal betale evt behandling/operation på sygehuset, for det er nærmest 100% sikkert man på et tidspunkt brækker noget eller kommer rigtig galt afsted. Og det skal staten jo ikke betale når man selv har valgt at dyrke en sport med høj risiko for behandlingskrævende skader.

Jeg er helt enig.
Når det er sagt, så kan der være lægelige grunde til at nægte en fødende kejsersnit.
Jeg er faktisk ikke sikker på, at man som gravid kan "kræve" kejsersnit? :gruble:

Hvad fx? Jeg er bare nysgerrig, for hvad gør man så hvis en vaginal fødsel ikke er mulig/uden risiko for mor og barn?

Jeg har ladet mig fortælle at de endorfiner, adrenalin osv man udskiller under en sædefødsel, og som jo overføres til barnet via navlestrengen, hjælper med udviklingen af noget i hjernen. Og det pres barnet bliver udsat for når det passerer fødselkanalen skulle hjælpe med at folde lungerne ud.
Der kan jo være ting ved moderens helbred, der gør at man ikke vil operere og hun kan vel være overfølsom overfor bedøvelse og andet i den dur.

Jeg tænkte mere på hvis barnet fx ikke kan/vil vende sig eller at navlestregen viklet rundt om barnets hals, så et akut kejsersnit er eneste mulighed. Ting man ikke rigtig kan forberede sig på.

Så ER der jo netop lægelig grund til et kejsersnit. Og dermed kan det ikke nægtes.
Men af lægelige grunde til at nægte kejsersnit...
Der kan være komplikationer fra tidligere abdominaloperationer, som gør, at det vil være bedst for kvinden (og barnet) at der fødes vaginalt.

Undskyld, jeg misforstod det :genert:
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:

Tilbage til "Livets forhold"