I øvrigt mener jeg...

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7095
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1431
Likede indlæg: 13318

Re: I øvrigt mener jeg...

Indlægaf Rapfisk » 31. mar 2016, 08:48

Annione skrev:
dgd2007 skrev:
Buller skrev:Det er sådan en omgang overforstående tale, kan virke fint hvis forståelsen er gået helt i hårbolle, men det er blevet overskamridt i en grad at alle samtaler bliver forlænget 300% fordi der skal tales så meget om det den anden har hørt den første sige... og så skal den første jo forklare om den føler den anden har hørt den.

"det jeg hører dig sige er..(indsæt det der lige er blevet sagt af den anden, men med lidt andre ord)." er meget brugt.

Tak for forklaringen!

Jeg troede dog, at det sidstnævnte blev sagt for at forvride det sagte lidt efter ens eget formål ... men det er måske mig, der er for mistroisk :D


Det hedder giraf sprog, fordi det er hjertens sprog - giraffen har et stort hjerte. Det handler om empati og indlevelse.

Jeg troede, at det var fordi, giraffen med sin lange hals havde overblik over situationer. Så lærte jeg også noget i dag :)
1
Livslinjen: 70 201 201
Buller
Indlæg: 1176
Tilmeldt: 16. jan 2016, 09:14
Kort karma: 85
Likede indlæg: 1800

Re: I øvrigt mener jeg...

Indlægaf Buller » 31. mar 2016, 12:47

Purple Haze skrev:
Smiling_Goat skrev:Jeg er vokset op med en pædagog som mor.. Jeg kan godt lide girafsprog :genert:


Men mon ikke du har lært at bruge det korrekt af din mor, tænker jeg?

Det er jo ligesom med alt andet at hvis det ikke gøres korrekt eller misbruges, så fungere det ikke.

Det handler i øvrigt ikke bare om at sige 'det jeg hører dig sige er....' Det handler (som jeg har forstået det) om at tage udgangspunkt i sig selv uden at blive passiv agressiv.

Altså at man i stedet for at sige: du er en nar fordi.....
Siger: jeg bliver ked af det når du siger at.....


Ja korrekt brugt er de fleste pædagogiske tricks jo fine. Ideen er bare primært at de skal bruges så elegant at de er nærmest usynlige for dem de bliver brugt overfor.

Girafsprog ender tit med at blive brugt så åbenlyst og kluntet at man føler sig som en deltager i et Anna og Lotte show.

Så sidder man bare og tænker, idiot, tal dog til mig som et voksent menneske ikke som et barn der skal korrigeres. Vi kunne jo også prøve helt almindelig samtale før du sætte det store pædagogik show op.

Så der er det nok den umiddelbare misforståede simpelhed i girafsprog der har gjort at for mange fladpander tror at de mestrer det alt for tidligt og dermed spreder en omgang pseudo-pædagogik som gør alle andre enormt trætte af det hele.
2
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8941
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1517
Likede indlæg: 25618

Re: I øvrigt mener jeg...

Indlægaf Madam Pomfrey » 31. mar 2016, 12:50

At kommunen godt kunne stille noget hjemmeservice til rådighed for børnefamilier.
Helt ærligt, nu har jeg ligget på sofaen i 4 dage, og lavet massere af overspringshandlinger.
Og nu har jeg en panik oprydning, inden min MOR komme kl. 17.15...
Dét kunne de helt ærligt godt ha hjulpet mig med.
2
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: I øvrigt mener jeg...

Indlægaf DetSorteCirkus » 31. mar 2016, 12:55

dgd2007 skrev:For at man skal gå og føle sig brødebetynget, frem for bare at få at vide, at man er en nar(?) :)


Nej.
Det er en metode til ikke at tillægge den anden part motiver, som man ikke har belæg for.
Hvis jeg siger, at jeg bliver ked af det, når du siger [indsæt et eller andet], er det netop ikke underforstået, at du nok har været ude på at gøre mig ked af det.
Men det kræver selvfølgelig, at man ikke bare bruger de rette ord, men oprigtig har tiltro til den anden. Girafsprog uden dybde kan godt blive passivt aggressivt.
3
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: I øvrigt mener jeg...

Indlægaf Annione » 31. mar 2016, 14:01

Buller skrev:ret fladt at kalde det sådan, en giraf har jo ikke et større hjerte end alle andre dyr. :gruble:


Måske er det så fordi den har 2 hjerter?? :gruble:
0
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: I øvrigt mener jeg...

Indlægaf Annione » 31. mar 2016, 14:38

...at det ikke ville være så ringe endda, med en kvinde-kupé i s-togene i København.
2
Sjo
Indlæg: 484
Tilmeldt: 23. mar 2016, 09:19
Kort karma: 71
Likede indlæg: 1101

Re: I øvrigt mener jeg...

Indlægaf Sjo » 31. mar 2016, 18:41

At hende der Katja fra "De brændte børn" er pissesej, og at hendes far skal dø en langsom og smertefuld død. Alene. Nøgen. Af tørst. I en ørken. Smidt ud af Katjas bil.
6
Vor herre til fucking pipirøvhest altså!
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15654
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21057

Re: I øvrigt mener jeg...

Indlægaf 2SHY » 31. mar 2016, 18:46

Sjo skrev:At hende der Katja fra "De brændte børn" er pissesej, og at hendes far skal dø en langsom og smertefuld død. Alene. Nøgen. Af tørst. I en ørken. Smidt ud af Katjas bil.

Kan vi ikke også sætte ild til ham? Bare som ekstra spice? Og så måske sætte glas med tændvæske forklædt som vand frem?


Okay jeg fornemmer en virkelig ækel side af mig selv når jeg tænker sådan. Jeg bliver bare så rasende når jeg ser sådan nogle programmer
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6176
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16145

Re: I øvrigt mener jeg...

Indlægaf Urtekussen » 31. mar 2016, 20:22

At der ikke findes noget, der hedder one size (det skulle da lige være et regnslag)!

Det passer som regel "almindelige" mennesker, slasker på tynde mennesker og får os tykke til at ligne rullestege.

Jeg bliver så arrig, når min svigerinde sælger sine bluser som "onesize, passer s-l"

NOT!
11
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23795
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: I øvrigt mener jeg...

Indlægaf dgd2007 » 31. mar 2016, 23:42

Annione skrev:Måske er det så fordi den har 2 hjerter?? :gruble:

Den må i hvert fald have et godt blodtryk for at få det helt op i hovedet.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: I øvrigt mener jeg...

Indlægaf DetSorteCirkus » 1. apr 2016, 05:05

- at 225 timers-reglen, der pudsigt nok træder i kraft lige i dag, er årets største aprilsnar.

Desværre er den også bare gældende i morgen og fremover.
0
Brugeravatar
Badesandalen
Indlæg: 2402
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 209
Likede indlæg: 2841

Re: I øvrigt mener jeg...

Indlægaf Badesandalen » 1. apr 2016, 10:11

Annione skrev:...at der er en særlig plads i helvede til terrorister, dyremishandlere og cykeltyve.


Arson, murder and jaywalking. :D



On topic: Jeg er enig, og vil gerne tilføje børnemishandlere.
1
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15654
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21057

Re: I øvrigt mener jeg...

Indlægaf 2SHY » 3. apr 2016, 11:12

At Rhiannas "Work" sang er en af de mest irriterende sange ever :badr: Jeg bliver nødt til akut at slukke for radioen når den kommer på
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15654
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21057

Re: I øvrigt mener jeg...

Indlægaf 2SHY » 3. apr 2016, 11:28

Guldlok skrev:
2SHY skrev:At Rhiannas "Work" sang er en af de mest irriterende sange ever :badr: Jeg bliver nødt til akut at slukke for radioen når den kommer på


Hun kan jo ikke engang udtale "WORK", det bliver mere sådan noget "wør wør wør wør wør wørk" :tie:

Præcis! Og senere kommer der noget der lyder i stil med lø lø lø lø lø lø og nø nø nø nø nø nø. Det er pisse irriterende at høre på :sur: Og det hjælper ikke når man i forvejen laver irriterende musik og har en irriterende stemme
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15654
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21057

Re: I øvrigt mener jeg...

Indlægaf 2SHY » 3. apr 2016, 11:37

Guldlok skrev:
2SHY skrev:
Guldlok skrev:
2SHY skrev:At Rhiannas "Work" sang er en af de mest irriterende sange ever :badr: Jeg bliver nødt til akut at slukke for radioen når den kommer på


Hun kan jo ikke engang udtale "WORK", det bliver mere sådan noget "wør wør wør wør wør wørk" :tie:

Præcis! Og senere kommer der noget der lyder i stil med lø lø lø lø lø lø og nø nø nø nø nø nø. Det er pisse irriterende at høre på :sur: Og det hjælper ikke når man i forvejen laver irriterende musik og har en irriterende stemme


Jeg har aldrig magtet Rihanna. Bare hendes "umbrella".. "under my UM-BE-RELLA ELLA ELLA ÆH ÆH ÆHÆHÆH"

HOLD MUND, blev der sagt.

For nylig spildte jeg godt 2 timer af mit liv på at se filmen Battleship, hvor hun er med. :tie:

Note to self: Den film springer jeg let og elegant over :tie:
1
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate

Tilbage til "Generelt"