API ved rejse til USA

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Indlæg: 1559
Tilmeldt: 17. jan 2016, 21:33
Kort karma: 255
Likede indlæg: 5868

Re: API ved rejse til USA

Indlægaf Velvet-Goldmine » 31. mar 2016, 07:55

Wizzze skrev:Dont try to be funny !!!
Bare skriv dit navn to gange.

Jeg skrev bare det med Pia, fordi jeg har rejst ind i USA med en Pia engang, og ham ved Immigration control ville høre om Pia var en typo for pie, det ord kendte han :lol: tænk at kalde sit barn Pie :tie:



Bare rolig, jeg har været derovre en gang før, og er helt klar over at de ikke har humor øverst på listen - tvært imod synes jeg ærligt talt det var lidt ubehageligt at rejse ind i landet, for der var edderhyleme bistre blikke, skepsis, mistænkeliggørelse og overdrevent ransagning og gennemsøgning fra start til slut.
Det var så 'kun' 4 år efter 9/11, men det var fanme overdrevet og ubehageligt (de har mig også i systemet på Iris-scan, det er lidt flippet).

Men da jeg først var inde, så var folk heldigvis noget mere gæstfri :-D
0
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: API ved rejse til USA

Indlægaf vibbsen » 31. mar 2016, 10:29

Velvet-Goldmine skrev:

Bare rolig, jeg har været derovre en gang før, og er helt klar over at de ikke har humor øverst på listen - tvært imod synes jeg ærligt talt det var lidt ubehageligt at rejse ind i landet, for der var edderhyleme bistre blikke, skepsis, mistænkeliggørelse og overdrevent ransagning og gennemsøgning fra start til slut.
Det var så 'kun' 4 år efter 9/11, men det var fanme overdrevet og ubehageligt (de har mig også i systemet på Iris-scan, det er lidt flippet).

Men da jeg først var inde, så var folk heldigvis noget mere gæstfri :-D


Vi var der i 2009 og igen i 2014. Og det var det sammen. Der sidder nogen pænt indebrændte typer i Immigration og security i de amerikanske lufthavne.

Hr.vibbsen var lige ved at eksplodere da de ville bad ham om at sætte Emma ned på gulvet så de kunne ekstra tjekke både ham og hende. "For det er kendt at mindre børn blev brugt til at skjule bomber" sagde den fede kvindelige security medarbejder og kiggede mistænksom på ham. Emma hylede i vilden sky og klyngede sig til ham. Mig havde de arrigt gennet videre "NÆÆÆÆXT". Min mand var godt klar over at han bare skulle gøre som der blev sagt...Men han var lige så han skummede da vi var igennem. Han kan nemlig ikke tåle magtliderlige mennesker der bruger deres magt bare fordi de kan...

Til gengæld så oplevede vi også kun meget venlige og imødekommende mennesker da først vi var kommet ind....Det er faktisk meget smart : Man sørger for at alle de sure mennesker opholder sig i lufthavnen, så de ikke forstyrrer folk med deres surhed mens de er i landet :-D
1
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Indlæg: 1559
Tilmeldt: 17. jan 2016, 21:33
Kort karma: 255
Likede indlæg: 5868

Re: API ved rejse til USA

Indlægaf Velvet-Goldmine » 31. mar 2016, 10:55

vibbsen skrev:Vi var der i 2009 og igen i 2014. Og det var det sammen. Der sidder nogen pænt indebrændte typer i Immigration og security i de amerikanske lufthavne.

Hr.vibbsen var lige ved at eksplodere da de ville bad ham om at sætte Emma ned på gulvet så de kunne ekstra tjekke både ham og hende. "For det er kendt at mindre børn blev brugt til at skjule bomber" sagde den fede kvindelige security medarbejder og kiggede mistænksom på ham. Emma hylede i vilden sky og klyngede sig til ham. Mig havde de arrigt gennet videre "NÆÆÆÆXT". Min mand var godt klar over at han bare skulle gøre som der blev sagt...Men han var lige så han skummede da vi var igennem. Han kan nemlig ikke tåle magtliderlige mennesker der bruger deres magt bare fordi de kan...

Til gengæld så oplevede vi også kun meget venlige og imødekommende mennesker da først vi var kommet ind....Det er faktisk meget smart : Man sørger for at alle de sure mennesker opholder sig i lufthavnen, så de ikke forstyrrer folk med deres surhed mens de er i landet :-D


Måske der er specifikke krav til nedern opførsel, hvis man skal arbejde i deres lufthavne? Jeg oplevede det også da jeg skulle hjem, jeg taler med en gut der sidder der bag glasset og jeg kan altså ikke huske hvad jeg lige skulle spørge ham om, men han kigger overlegent på mig og spørger hvor jeg kommer fra. Jeg svarer pænt og smilende, hvorefter han hånligt udbryder "Nå, så kan du vel ikke VENTE på at komme hjem igen hva'?".
Mig: :forvirret:

Jeg blev taget totalt på sengen og blev bare helt befippet, 4 år gammel og spag da jeg mumlede at jeg altså havde haft en dejlig tur.
Idiot!

Men ja, menneskene jeg mødte på hele min ferie var skønne - det er i sandhed forskellenes land :lol:
1
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: API ved rejse til USA

Indlægaf vibbsen » 31. mar 2016, 13:06

Velvet-Goldmine skrev:
Måske der er specifikke krav til nedern opførsel, hvis man skal arbejde i deres lufthavne? Jeg oplevede det også da jeg skulle hjem, jeg taler med en gut der sidder der bag glasset og jeg kan altså ikke huske hvad jeg lige skulle spørge ham om, men han kigger overlegent på mig og spørger hvor jeg kommer fra. Jeg svarer pænt og smilende, hvorefter han hånligt udbryder "Nå, så kan du vel ikke VENTE på at komme hjem igen hva'?".
Mig: :forvirret:

Jeg blev taget totalt på sengen og blev bare helt befippet, 4 år gammel og spag da jeg mumlede at jeg altså havde haft en dejlig tur.
Idiot!

Men ja, menneskene jeg mødte på hele min ferie var skønne - det er i sandhed forskellenes land :lol:


Det handler for mig nok mest om at de behandler en som om man er en potentiel forbryder...Jeg ved godt at forbrydelse har mange ansigter...Og jeg ved godt at de bare gør deres job. Og at de sikkert ser en hel masse......Men jeg tænker : Det må alligevel hører til sjældenhederne at helt almindelige turist børnefamilier bliver taget i at have fodret deres små lyshårede blåøjede børn med sprængstof :-D

Når jeg tænker efter så tror jeg faktisk at der kom en supervisor (Kvinde. Negroid afstamning. Mindst 30 kg overvægt) og brølede "Keep Dad and Baby with Mum. We keep Daddy and baby with the Mum" til hende som havde skilt os ad. HA !!! Tag den, sure kælling.....(Måske den næste i køen fik et hævn-analtjek :lol: )

Og endnu sjovere er det at vi opfatter amerikanerne som ekstremt venlige. Især som børnefamilie. Vi boede 3 forskellige steder, og alle 3 steder gjorde man alt for at gøre det så nemt som muligt for os at bo med Emma. Som de iøvrigt var vilde med og næsten ikke kunne holde grabberne fra. Når man gik på gaden så var folk enormt flinke til at give plads for klapvognen og der var altid gode puslefaciliteter i f.eks. centre og på restauranter. Sidstnævnte følte vi nærmest at de stod på hovedet for at gøre os det komfortabelt.
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: API ved rejse til USA

Indlægaf Hunkat » 31. mar 2016, 13:12

Min mor er typen som hyggesnakker med gud og hvermand, altid. Også i Immigration, klokken lort om aftenen.

Det blev en lang samtale fordi hun blev ved med at føje detaljer til som han så spurgte ind til. Fister, så fantastisk er dit land ikke, vi rejser helt frivilligt hjem igen, bare rolig.
1
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: API ved rejse til USA

Indlægaf vibbsen » 31. mar 2016, 13:12

Lurende Peber skrev:
Smart. Så kan feks kriminelle skrive det øgenavn, de er mest kendt under. For at undgå misforståelser :gruble:

Skik følge eller land fly :)


Last name : Hansen
Firstname :Amagermanden
Given name : Marcel Lychau

:tie: :tie: :tie: :tie:

Ikke at han skal ud og rejse lige foreløbig......
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof

Tilbage til "Rejser"