Din upopulære holdning

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Kanga
Indlæg: 2925
Tilmeldt: 12. mar 2016, 19:04
Kort karma: 181
Likede indlæg: 3661

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Kanga » 31. mar 2016, 13:29

Kan man ikke multiquote her?

Nå, jeg er enig med mange i det med at tage et arbejde.
Eller den omvendte med at ønske, man var hjemmegående, men man har ikke økonomi til det, så man tager den lige på dagpenge i to år, hvorefter man whiner, fordi man ikke kan få flere penge. Hvis man vil gå hjemme og daske den, mens de tre børn (man nok ikke skulle have haft) er i pasning, og manden på job, så må man jo prioritere dét. Nøjes med en bil, tage de mindste ud af dagplejen og spare betaling til pasning, lade være med at købe den sidste nye iPhone på afbetaling osv. Jeg har meget svært med at holde min mund, når jeg havner i det forum, hvor det tydeligvis er holdningen.

Økologi: Jeg køber hellere konventionelt dansk end økologisk fx frugt der er transporteret fra Chile. Kan ikke se logikken i den måde at have økologi på.

Fertilitetsbehandling: Hvis personer i fertilitetsbehandling skal have økonomisk hjælp, så skal adoptanter også. Alle eller ingen.

Kanga
1
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 31. mar 2016, 13:43

Buller skrev:
Ado skrev:Rammstein er SÅ socialklasse 5. (Og nej, jeg har ikke gennemført sofistikeret musiksmag. Når jeg er i et specielt humør, lytter jeg til "I'm not a girl" med Britney Spears.


er det fordi du ikke forstår teksterne eller hvad baserer du det på?


Man skal bare vide at "feuer" betyder "ild". Så giver Rammstein meget mere mening..
4
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Badesandalen
Indlæg: 2401
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 209
Likede indlæg: 2841

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Badesandalen » 31. mar 2016, 15:40

Danseprinsesse skrev:Alt andet tror jeg - jeg kan ikke komme i tanker om en anden musikgenre, der er et turn off for mig på samme måde. Jeg forestiller mig ikke, at en stor interesse for Kandis eller lignende vil virke specielt tiltrækkende på mig, men det er ikke noget, jeg nogensinde er stødt på hos mænd, der potentielt kunne være romantisk interessante for mig.

Min kæreste synes f.eks. Celine Dion, Rasmus Seebach og alt muligt gyseligt 80'er musik er fantastisk, ham kysser jeg gerne på.

Jeg hører helst pop - gerne sådan noget dejligt ukompliceret og ukultiveret pop. Og klassisk musik.


Lidt cool med en mand der kan lide Celine Dion, det har jeg aldrig oplevet før. Men altså, 80'er musik er da noget af det bedste. :D

Ado skrev:Rock uden skrigende stemmer/aggressive stemmer. Klassisk. Opera. Pop. Soul. Blues. Disco. Jazz. Alle genrer, bortset fra dansktop og skrige/brølerock.


Så bands som Bon Jovi er okay? Jeg er glad for at se at jeg havde ret; jeg forestillede mig nemlig at du har en rimelig bred smag, der dog ikke inkluderer techno. :D
1
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12996
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55877
Kontakt:

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Ado » 31. mar 2016, 17:33

Badesandalen skrev:
Danseprinsesse skrev:Alt andet tror jeg - jeg kan ikke komme i tanker om en anden musikgenre, der er et turn off for mig på samme måde. Jeg forestiller mig ikke, at en stor interesse for Kandis eller lignende vil virke specielt tiltrækkende på mig, men det er ikke noget, jeg nogensinde er stødt på hos mænd, der potentielt kunne være romantisk interessante for mig.

Min kæreste synes f.eks. Celine Dion, Rasmus Seebach og alt muligt gyseligt 80'er musik er fantastisk, ham kysser jeg gerne på.

Jeg hører helst pop - gerne sådan noget dejligt ukompliceret og ukultiveret pop. Og klassisk musik.


Lidt cool med en mand der kan lide Celine Dion, det har jeg aldrig oplevet før. Men altså, 80'er musik er da noget af det bedste. :D

Ado skrev:Rock uden skrigende stemmer/aggressive stemmer. Klassisk. Opera. Pop. Soul. Blues. Disco. Jazz. Alle genrer, bortset fra dansktop og skrige/brølerock.


Så bands som Bon Jovi er okay? Jeg er glad for at se at jeg havde ret; jeg forestillede mig nemlig at du har en rimelig bred smag, der dog ikke inkluderer techno. :D



Techno giver mig lyst til at myrde. Og nej, Bon Jovi er ikke noget der sætter en masse grimme følelser i gang i mig. Han er ikke så meget min smag, men jeg har det afslappet med ham. :D
1
Donna Martin Graduates!
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9464

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Sorenspige » 31. mar 2016, 18:14

[quote="Blonderella]

Og så mener jeg at fertilitetsbehandling er at lege med noget man ikke skal lege med. Jeg har tabt 4 fostre - mit andet barn var den 4. Graviditet i streg, hvor jeg havde tabt de 3 foregående. Hun har et deformt øre der medførte mistanke om Downs- og en del andre småting. Hun får mig til at tro at der har været en mening med at de andre fostre er gået til. Og at hun har været "lige på vippen"

Ved kunstig befrugtning fratager man naturen muligheden for at vælge bedste æg og bedste sædcelle. Det er i mine øjne "farligt"[/quote]

Men kvinder i fertilitetsbehandlinger aborterer jo også, hvis der er noget galt med fosteret?

Desuden finder æg og sædceller selv hinanden ved almindelig reagensglasbehandling (IVF). Det foregår bare uden for kroppen.
3
Blonderella
Indlæg: 124
Tilmeldt: 20. mar 2016, 20:19
Kort karma: 21
Likede indlæg: 287

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Blonderella » 1. apr 2016, 20:10

Sorenspige skrev:
Men kvinder i fertilitetsbehandlinger aborterer jo også, hvis der er noget galt med fosteret?

Desuden finder æg og sædceller selv hinanden ved almindelig reagensglasbehandling (IVF). Det foregår bare uden for kroppen.

Men de bliver også stimuleret med hormoner for netop ikke at tabe fosteret.

Jeg kender ikke de forskellige typer - jeg mener der hvor der sidder en laborant og indfører en sædcelle i ægget.

Jeg er ikke imod kunstig befrugtning. Overhovedet. Men jeg ville bare ikke selv turde
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9464

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Sorenspige » 1. apr 2016, 20:24

Blonderella skrev:
Sorenspige skrev:
Men kvinder i fertilitetsbehandlinger aborterer jo også, hvis der er noget galt med fosteret?

Desuden finder æg og sædceller selv hinanden ved almindelig reagensglasbehandling (IVF). Det foregår bare uden for kroppen.

Men de bliver også stimuleret med hormoner for netop ikke at tabe fosteret.

Jeg kender ikke de forskellige typer - jeg mener der hvor der sidder en laborant og indfører en sædcelle i ægget.

Jeg er ikke imod kunstig befrugtning. Overhovedet. Men jeg ville bare ikke selv turde


Hvis fostret er syg, aborterer man alligevel. Det ændrer hormonerne ikke på. Jeg kender desværre flere barnløse, som har aborteret adskillige gange.

Undersøgelser viser også, at børn født ved hjælp af kunstig befrugtning ikke har større risiko for misdannelser eller handicaps - heller ikke dem, hvor ægget tilsættes en sædcelle.
3
Blonderella
Indlæg: 124
Tilmeldt: 20. mar 2016, 20:19
Kort karma: 21
Likede indlæg: 287

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Blonderella » 1. apr 2016, 20:36

Hey.. det er en holdning. Jeg er som sagt ikke imod det. Overhovedet. JEG ville bare ikke turde.
1
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9464

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Sorenspige » 2. apr 2016, 05:44

Blonderella skrev:Hey.. det er en holdning. Jeg er som sagt ikke imod det. Overhovedet. JEG ville bare ikke turde.


Mine indlæg er mest ment som information, da det virkede til, at du havde en bestemt opfattelse af, hvad kunstig befrugtning gør/er.
0
Guldfisk
Indlæg: 537
Tilmeldt: 18. aug 2015, 18:40
Kort karma: 54
Likede indlæg: 1264

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Guldfisk » 2. apr 2016, 06:33

Måske man burde fokusere på at hjælpe folk til at komme overens med ikke at få børn frem for at hjælpe dem til at få børn.
1
Guldfisk
Indlæg: 537
Tilmeldt: 18. aug 2015, 18:40
Kort karma: 54
Likede indlæg: 1264

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Guldfisk » 2. apr 2016, 06:33

Måske man burde fokusere på at hjælpe folk til at komme overens med ikke at få børn frem for at hjælpe dem til at få børn.
1
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6659
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 868
Likede indlæg: 18859

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Æble » 2. apr 2016, 08:24

Burde man så også stoppe med at behandle syge mennesker, for det er jo naturens gang at de svage bukker under først?
13
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3068
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5531

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Pølsemix » 2. apr 2016, 10:54

Kvinder, gerne rummelige feminister der gang på gang påstår at de kæmper for lige rettigheder til begge køn, som bruger udtrykket "mansplaining" er til grin når de ikke kan se dobbeltmoralen ved italesætte ting på den måde.
2
Blonderella
Indlæg: 124
Tilmeldt: 20. mar 2016, 20:19
Kort karma: 21
Likede indlæg: 287

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Blonderella » 2. apr 2016, 12:24

Mansplaining? I hvilken sammenhæng bruger man det ord?
0
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Novella » 2. apr 2016, 12:39

Blonderella skrev:Mansplaining? I hvilken sammenhæng bruger man det ord?

Når bedrevidende mænd står og forklarer én om noget, man udmærket ved i forvejen, fordi man er kvinde og jo derfor lidt smådum som en perlehøne. Det er ingen hindring, at man fx kommer ud som konsulent i emnet - har man patter, er man nok lidt sekretæragtig. Mine kunder plejer kun at begå den fejl en enkelt gang.

Kvinder kan så også sagtens gøre det, især hvis man er yngre og smukkere end de er.
9

Tilbage til "Livets forhold"