Vi der venter på storken!

Brugeravatar
Elfenben
Indlæg: 518
Tilmeldt: 23. jan 2016, 17:39
Kort karma: 107
Likede indlæg: 708

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Elfenben » 30. mar 2016, 18:42

Uh, velkommen til jer nye i tråden. Er vild med mangfoldigheden her!! Vi mangler da bare nogle mænd :D

Mens er kommet her, men det er ikke så skidt endda, for den kom et par dage tidligere end min app have forudsagt, så nu ser det ud til jeg er hjemme når jeg har ÆL! Vi har snakket om, at nu giver vi den alt hvad vi kan ;) og så er resten ude af vores hænder.

Marionetta: æv hvor ærgerligt det ikke var denne måned - satser på hormonerne er lige hvad der skal til og at du og Alfe snupper et par tvillinger hver ;)
1
godtnavn
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12978

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf godtnavn » 30. mar 2016, 18:48

Elfenben øv med denne måned, men i det mindste godt at næste måned også er en reel chance :banan:

Og ja, det er ret vildt så mange anderledes familiekonstalationer og folk der er i behandling herinde, de af os der er "normale" (altså mener ikke andre er unormale, kunne bare ikke komme på et rigtigt ord) er jo nærmest i mindretal.
0
Brugeravatar
alfe
Indlæg: 504
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:39
Kort karma: 114
Likede indlæg: 524

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf alfe » 30. mar 2016, 18:50

Lull skrev:
alfe skrev:
Lull skrev:
alfe skrev:
Lull skrev:Jeg melder mig også under fanerne.
Jeg har sammen med et vennepar (m/m) forsøgt at blive gravid siden september 2015.
I dag skal vi på fertilitetsklinik til første samtale og jeg er vildt nervøs for hvad de vil sige, da jeg er født med en hjertefejl og er overvægtig.


Brugernavn: Lull
Alder: 36
Beskæftigelse: Produktionskoordinator
Fars/farmands alder: 41 / 41
Fars/farmands beskæftigelse: Psykolog / Selvstændig
Børn: 0
Bor: Sjælland
Prøvet siden: September 2015
Evt. Andet: Jeg er single, men far og far har været sammen i ca 15 år


Velkommen til!

Spændende med besøg på fertilitetsklinik i dag. Kom endelig med en opdatering :)[/quote="alfe"]

Vi mødtes lige 1/2 time før vores tid for lige at finde ud af hvordan og hvorledes.
Nogen havde anbefalet at vi skulle fortælle vi var et par og nogen havde sagt at det var ligemeget.
Vi blev enige om at være ærlige, for kunne helt ærligt mærke at jeg nok ikke ville kunne holde styr på hvad vi evt fik sagt til hvem og hvornår! :wacko:

Det gik over al forventning og vi gik begge derfra med en god fornærmelse :gogo: de spurgte overhovedet ikke til vores "ægteskabelige status" så alle vores bekymringer var forgæves :D
desværre missede vi denne cyklus med 4 dage, så denne måned prøver vi selv igen...

Det eneste jeg er lidt forvirret over er at han sagde at jeg skulle scannes på dag 3 af min cyklus, hvor jeg også ville få en recept på hormoner. Men i det materiale vi har fået med hjem, står der at man scannes på dag 11.


Det er vist forskelligt alt afhængig af hvilken hormonstimulering man skal have. Ved du hvilke hormoner, du skal have?

Det er nok godt at I var ærlige – det giver altid den bedste dialog. De er nok også vant til at se lidt af hvert. Er det i privat eller offentligt regi I er i behandling? Og hvordan skal det fungere i praksis, når der kommer baby? /hendedennysgerrige :-D


Pergotime, puregon og ovitrelle sår der :gruble: :genert:
Det er på henvisning, men på en privatklinik.

Rent praktisk kommer jeg til at have bopælen. J&N (aka fædrene) bor ca 20 minutter herfra, men J kører forbi hver dag på vej til og fra arbejde, så det passer perfekt.
N har kontor hjemme, så han vil kunne være her i løbet af ca 20 minutter hva der sker noget akut
Jeg har insisteret på at de udover hver anden weekend (som var det de lagde ud med) også skal have en fast hverdag. Som udgangspunkt starter vi op på den ordning når baby er ca 1 år, indtil da vil vi prøve at være så meget sammen som muligt. Vi har også talt om at jeg tilbringer 1-2 dage om ugen hos dem i min barsel, så alle får mulighed for at knytte sig til baby (og jeg har mulighed for at sove :D ) og jeg er indstillet på at J også får 3-4 måneder af barslen. :)


Jeg mener at have læst, at man skal scannes tidligt ved puregon. Ved pergotime er det så vidt jeg ved ikke nødvendigt. Jeg fik selv pergotime i denne cyklus og scanning på cd 12 og så en sjat puregon oveni, dog kun en enkel dag.

I har jo mega godt styr på det. Hvor er det fedt!
0
Brugeravatar
alfe
Indlæg: 504
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:39
Kort karma: 114
Likede indlæg: 524

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf alfe » 30. mar 2016, 18:52

UndercoverSinglemom skrev:Disclaimer:
Skulle nogen genkende mig så må i ikke oute mig.
Men send mig gerne en PB.


Nå men jeg er så langt i projekt donorbarn, at jeg snart skal igang med insiminering :8:
Lidt skræmmende.

Kort fortalt kan jeg fortælle at jeg er i sidste 1/2 del af 30'erne og har været single så længe at jeg nu ja, har valgt denne vej.


Er sikker på jeg får 1 million spørgsmål den kommende tid. Men kan jo se jeg ikke er alene - det vrimler jo med nogen som mig herinde :genert: :lun:


Velkommen til! Jeg er en af dem, der er igang på egen hånd. Og du spørger bare løs. Ikke at jeg er et orakel eller sådan, men ja, du ved :genert:
0
Brugeravatar
Lull
Indlæg: 1242
Tilmeldt: 1. sep 2015, 18:18
Kort karma: 125
Likede indlæg: 1595

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Lull » 30. mar 2016, 19:02

alfe skrev:
I har jo mega godt styr på det. Hvor er det fedt!


Tak :kys:
Vi har også brugt ca 4 mdr inden vi startede på at tale det hele igennem og snakke hvad nu hvis, samt lave en forældre kontrakt.
Jeg har debatteret med veninder, både dem der stadig er sammen med deres børns fædre og dem der er skilt om hvad jeg skulle være opmærksom på at evt faldgrubber og sidst men ikke mindst har min bror og svigerinde "godkendt" mit valg af fædre :D
0
03.05.2017 :lun:
UndercoverSinglemom
Indlæg: 15
Tilmeldt: 30. mar 2016, 18:01
Kort karma: 11
Likede indlæg: 18

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf UndercoverSinglemom » 30. mar 2016, 19:40

Tak tak!

Har luret med meget længe :)
0
UndercoverSinglemom
Indlæg: 15
Tilmeldt: 30. mar 2016, 18:01
Kort karma: 11
Likede indlæg: 18

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf UndercoverSinglemom » 31. mar 2016, 04:08

:fløjt:
Marioneta skrev:Velkommen til de nye :wave2:

Lull, når man scannes på 11. dagen er det i en naturlig cyklus. Så checker man bare at der er en ægblære på mindst 18 mm. Det lyder som om lægen allerede planlægger hormoner til dig nu, men det er jo dit eget valg. Hvis din cyklus kører fint, er der jo ikke nødvendigvis grund til det. Det øger selvfølgelig chancen, hvis der er 2 eller 3 æg, men også chancen for flerlinger. Det skal I jo tage stilling til.

Så skal jeg scannes i morgen og jeg tænker lidt på om det er vaginalt? Altså scanning på 3. dagen mht hormonbehandling. Hvad checker de så? Hvis det er vaginalt, er det altså noget af en blodbad vi skal igennem. Jeg blev dog også scannet udvendigt sidst og han kunne kun finde min venstre æggestok udefra, så måske man gør det udefra? Nogen der ved det?


Jeg fik at vide at alt er vaginalt, jg skal nemlig også skannes ved næste mens.
0
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3408
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10683

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Little_Woman » 31. mar 2016, 08:30

Marioneta: jeg er aldrig blevet scannet andet end vaginalt på dag 3. De er vant til det - blod eller ej - og det giver vist de bedste billeder. Så det skal du ikke tænke på :)
0
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
Aksen
Indlæg: 52
Tilmeldt: 25. okt 2015, 12:01
Kort karma: 5
Likede indlæg: 39

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Aksen » 31. mar 2016, 08:45

Jeg har heller aldrig prøvet andet, og det er det mest naturlige i verden for klinikkerne. Det føles meget ubehageligt i tankerne, men reelt er der meget lidt blod og de er helt ligeglade..
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 31. mar 2016, 11:58

Velkommen til alle de nye mennesker :)

Håber, I får en dejlig kort tid i tråden!
0
godtnavn
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12978

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf godtnavn » 31. mar 2016, 12:04

Jeg blev scannet vaginalt da vi mistede, selvom jeg blødte meget så var det ikke så slemt at blive scannet. (eller det var selvfølgelig slemt i og med scanningen viste at fosteret var dødt, men I ved hvad jeg mener)
0
PinkPowerPrincess
Indlæg: 455
Tilmeldt: 4. jan 2016, 10:44
Kort karma: 109
Likede indlæg: 428

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf PinkPowerPrincess » 31. mar 2016, 13:35

Velkommen UndercoverSinglemom!

Hvor er jeg glad for jeres beroligende historier om scanning under mens. Det skal jeg også om en lille uge, og jeg bryder mig altså ikke om tanken. Ja ja sippet i know, jeg burde nok hellere bekymre mig om bivirkningerne ved hormonerne osv. Det gør jeg så også, så måske jeg bare er pylret :D
0
Brugeravatar
Lull
Indlæg: 1242
Tilmeldt: 1. sep 2015, 18:18
Kort karma: 125
Likede indlæg: 1595

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Lull » 31. mar 2016, 14:19

Marioneta skrev:Velkommen til de nye :wave2:

Lull, når man scannes på 11. dagen er det i en naturlig cyklus. Så checker man bare at der er en ægblære på mindst 18 mm. Det lyder som om lægen allerede planlægger hormoner til dig nu, men det er jo dit eget valg. Hvis din cyklus kører fint, er der jo ikke nødvendigvis grund til det. Det øger selvfølgelig chancen, hvis der er 2 eller 3 æg, men også chancen for flerlinger. Det skal I jo tage stilling til.

Så skal jeg scannes i morgen og jeg tænker lidt på om det er vaginalt? Altså scanning på 3. dagen mht hormonbehandling. Hvad checker de så? Hvis det er vaginalt, er det altså noget af en blodbad vi skal igennem. Jeg blev dog også scannet udvendigt sidst og han kunne kun finde min venstre æggestok udefra, så måske man gør det udefra? Nogen der ved det?


Han anbefalede at vi starter på hormoner og ingen af os er skræmte ved udsigten til flerlinger, men sandsynligheden for trillinger er 3% og tvillinger er 5%, så det er ikke alt for vildt :lol2:
Hvis vi ender med 3, må de bare flytte ind på skift og hjælpe! Og så er det ligesom overstået på en gang og vi skal ikke bekymre os om evt søskende...
0
03.05.2017 :lun:
Brugeravatar
Lull
Indlæg: 1242
Tilmeldt: 1. sep 2015, 18:18
Kort karma: 125
Likede indlæg: 1595

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Lull » 1. apr 2016, 07:32

Er der andre der overvejer dette tilbud?

april2016.PNG



:D
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
03.05.2017 :lun:
Brugeravatar
alfe
Indlæg: 504
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:39
Kort karma: 114
Likede indlæg: 524

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf alfe » 1. apr 2016, 08:01

Marioneta skrev:Risikoen for trillinger er da egentligt lidt stor sammenlignet med tvillinger. Jeg har har læst at der er 5-10 % øget risiko for flerlinger ved hormonbehandling.

Jeg blev scannet og det blødte selvfølgelig, men jeg var ikke ved at sejle væk, som jeg frygtede. Ej, jeg har bare de vildeste menstruationer nogen gange og nu hvor jeg er blevet scannet og fået "ros" flere gange for mine fine tykke slimhinder, så giver det jo også mening, at jeg bløder så meget.

Jeg er startet på Pergotime og skal til kontrolscanning på tirsdag inden jeg begynder anden halvdel af behandlingen. Og så har jeg fået en pakke fra apoteket, hvor der mangler en pille. Træls. Gider næsten ikke ind til byen for at bytte en pakke piller. Mon 9 piller er nok.


Det er altså virkelig mærkeligt, at der mangler en pille?!
0

Tilbage til "Graviditet"